ده موزه برتر شهر زوریخ

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/7/15
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در گوشه و کنار شهر دیدنی زوریخ در کشور سوئیس بیش از پنجاه موزه وجود دارد که انتخاب برای گردش در دل تاریخ را برای شما دشوار می‌سازد.

تور اروپا

بسیاری از موزه‌های درجه یک و ممتاز سوئیس در شهر زوریخ یافت می‌شوند. موزه ملی زوریخ، موزه پول، موزه تراموای زوریخ، موزه فوتبال جهانی فیفا و غیره تعدادی از پرطرفدارترین موزه‌های زوریخ هستند که از تنوع و جذابیت بالایی برخوردارند. در این مطلب ده مورد از بهترین موزه‌هایی که باید از آن‌ها دیدن کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. موزه ملی زوریخ

هیچ جایی را بهتر از «موزه ملی زوریخ» (National Museum Zurich) نخواهید یافت که اطلاعات کاملی از تاریخ سوئیس و مردم آن در اختیار شما قرار دهد. در این موزه که به آن «لندسموزیم» (Landesmuseum) هم گفته می‌شود زندگی سوئیسی از ما قبل تاریخ تا حال حاضر به نمایش گذاشته شده و در کلکسیون‌های دائمی هنر و مصنوعات دست‌ساز نگاهی عمیق‌تر به دوره‌های خاص زمانی تاریخ کشور افکنده شده است. موزه ملی زوریخ پربازدیدترین موزه‌ی فرهنگی سوئیس محسوب می‌شود و اخیراً بخش مدرنی به آن افزوده شده که امکان نمایش قطعات بیشتری را فراهم کرده است.

بهترین موزه های زوریخ

۲. موزه پول

برای دانستن درباره‌ی تاریخ پول چه جایی بهتر از شهری که یکی از بزرگ‌ترین مراکز بانکی دنیا شناخته می‌شود را می‌توان جستجو کرد. «موزه پول» (Money Museum) قطعاتی از کلکسیون شخصی سکه‌شناس سوئیسی «یورگ کونزت» (Juerg Conzett) را نمایش می‌دهد و تاریخ پول را از زمان پیدایش آن تا امروز و تا چشم‌انداز آینده‌ی آن ترسیم می‌کند. در موزه‌ی پول می‌توانید با سرگذشت آن از دوران استفاده از پر و استخوان تا بیت‌کوین آشنا شوید.

موزه پول در زوریخ

۳. موزه ریتبرگ

«موزه ریتبرگ» (Museum Rietberg) تنها موزه‌ی هنر در سوئیس است که به هنر غیراروپایی اختصاص دارد و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های زوریخ به شمار می‌آید. این موزه آثار هنری از آسیا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه را شامل می‌شود. مجسمه‌های بودایی چین با قدمت مربوط به قرن ششم از جذاب‌ترین قطعات این بخش هستند. موزه در ویلایی واقع شده که در بازسازی اخیر ورودی شیشه‌ای زیبایی به آن افزوده شده و به نام «امرالد» (Emerald) شناخته می‌شود.

بهترین موزه های زوریخ

۴. کونستهاوس زوریخ

بهترین هنرهای زیبای سوئیس را در «کونستهاوس زوریخ» (Kunsthaus Zurich) خواهید دید. همچنین کلکسیونی از آثار هنرمندان مطرح جهان مربوط به قرون وسطی در این موزه به نمایش گذاشته شده است. آثاری از پیکاسو، مونه و «لیپشیتس» (Lipchitz) در کنار آثار پرشماری از هنرمندان سوئیسی همچون «ریست» (Rist)، «هودلر» (Hodler) و «جاکومتی» (Giacometti) در این موزه نگهداری می‌شوند. دیگر موزه‌ی هنرهای زیبای این کشور را به جهت بزرگی مجموعه نمی‌توان با کونستهاوس زوریخ مقایسه کرد.

بهترین موزه های زوریخ

۵. موزه طراحی

در محوطه‌ی دانشگاه زوریخ بهترین موزه‌ی طراحی سوئیس و یکی از معتبرترین موزه‌های این حوزه در اروپا را خواهید یافت. «موزه طراحی» (Museum of Design) چهار بخش پوستر، طراحی، گرافیک و هنر کاربردی را شامل می‌شود. ۵۰۰,۰۰۰ اثر این موزه در این چهار مجموعه تقسیم شده‌اند و پیشرفت طراحی از سال ۱۸۷۵ تا عصر صنعتی در قرن بیستم را ترسیم می‌کنند.

بهترین موزه های زوریخ

۶. موزه تراموای زوریخ

اگر علاقمندید در مورد یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های حمل و نقل زوریخ، یعنی تراموا، بیشتر بدانید به «موزه تراموای زوریخ» (Zurich Tram Museum) سری بزنید. اتاقک‌های تراموا مربوط به سال ۱۸۹۷ در این موزه به نمایش گذاشته شده است. رفتن به موزه که در ایستگاه قدیمی «برگویز» (Burgwies) واقع شده، خود سفری کامل در تاریخ تراموای زوریخ محسوب می‌شود چرا که قدیمی‌ترین تراموای در حال کارِ شهر در خط موزه تردد می‌کند.

بهترین موزه های زوریخ

۷. موزه فوتبال جهانی فیفا

موزه فوتبال جهانی فیفا از موزه‌های تازه تأسیس زوریخ است که در سال ۲۰۱۶ بازگشایی شده و بیش از ۱۰۰۰ اثر نمایشی از بازه زمانی اولین جام جهانی در سال ۱۹۳۰ و به میزبانی کشور اروگوئه تاکنون را شامل می‌شود. همه‌ی ۲۱۱ انجمن‌های عضو فیفا حتی تیم‌های ضعیفی که هیچوقت به فینال نرسیدند، در این موزه حضور دارند.
موزه فیفا

۸. موزه ساعت بایر

در خیابان تجاری مشهور بانهوف یکی از بهترین کلکسیون‌های جهان در زمینه‌ی ساعت‌سازی قرار دارد. «موزه ساعت بایر» (Beyer Clock and Watch Museum) با به نمایش گذاشتن بیش از ۳۰۰ قطعه، تاریخِ زمانبندی و زمان‌سنجی را از ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد تا حال روایت می‌کند. برخی اشیای بسیار کمیاب و شگفت‌انگیز موزه اغلب به سراسر جهان سفر می‌کنند تا در دیگر موزه‌ها نمایش داده شوند. انواع ساعت‌های آفتابی، ساعت‌های چراغ نفتی، ساعت‌های قدی و غیره در مجموعه‌ی دائمی موزه به طور گسترده وجود دارند.

بهترین موزه های زوریخ

۹. موزه جانورشناسی دانشگاه زوریخ

«موزه جانورشناسی دانشگاه زوریخ» (Musée zoologique de l’Université de Zurich) را شاید بتوان بهترین موزه سوئیس در این زمینه دانست و تنها با «موزه تاریخ طبیعی» (Natural History Museum) در ژنو مقایسه کرد. موجودات بومی سوئیس و جانورانی از کنار و گوشه‌های دنیا در سالن‌های موزه رؤیت می‌شوند که بیش از ۱۵۰۰ قطعه را دربرمی‌گیرد. همچنین نمایشگاه‌های ویژه‌ و جذابی به طور مرتب در موزه برگزار می‌شود مانند «چشم ژله‌ای» (Jellyeyes) که نگاهی حیرت‌انگیز به سیر تکاملی چشم و بینایی به دست می‌دهد.

بهترین موزه های زوریخ

۱۰. فوکس ترا

اگر می‌خواهید زمین زیر پایتان را بشناسید و درک کنید به موزه زمین‌شناسی «فوکِس ترا» (focusTerra) سری بزنید. موزه به شما نشان می‌دهد که گدازه‌های آتشفشانی از چه موادی تشکیل شده‌اند و در بخش‌های زمین‌شناسی متعدد سنگ‌ها و مواد معدنی مختلف را خواهد دید. شبیه‌ساز زلزله شما را وحشت‌زده خواهد کرد و می‌توانید از نمایشگرهای تعاملی موجود بهره ببرید. فوکس ترا موزه‌ای آموزشی و در عین حال سرگرم‌کننده به خصوص برای کودکان خواهد بود.
موزه های زوریخ

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}