سرگرمی محبوب مردم در پاریس چیست؟

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/9/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در پاریس مکان‌های زیادی برای گذران وقت وجود دارد. اما در این مکان‌ها یک سرگرمی محبوب و رایج وجود دارد که مردم به‌طور معمول، به‌خصوص آخر هفته‌ها به آن می‌پردازند.

تور اروپا

در ابتدا اجازه دهید یک سؤال از شما بپرسیم که شاید ساده به نظر برسد: ورزش ملی فرانسه چیست؟ اگر به سرعت پاسخ دادید: فوتبال، باید بگوییم خیر دوباره فکر کنید. راگبی، خیر به جواب حتی نزدیک هم نیستید. دوچرخه‌سواری؟ نه، نه اسب‌سواری و اسکیت را هم کنار بگذارید. فعالیت معمول در سراسر فرانسه، اگرچه چندان فیزیکی هم نیست، تماشای مردم است! رستوران‌ های پاریس و موزه‌ های پاریس از جمله مکان‌های رایجِ این سرگرمی هستند و مردم در بلوارهای وسیع مثل بچه‌ها به این کار مشغول می‌شوند. اگر شما هم از این تفریح لذت می‌برید، این مطلب را بخوانید تا با مکان‌های اصلی آن آشنا شوید.

۱. باغ تویلری

شهرداری پاریس برای تماشای جمعیت هم همانند دیگر ورزش‌ها بودجه در نظر گرفته است. این بودجه اغلب به شکل چمن‌کاری و ساخت صندلی‌های آهنی در پارک‌های شهر هزینه می‌شود. هرجا که این جایگاه‌ها را دیدید چه به‌صورت میز و صندلی‌های دورهمی، لم‌دادنی یا به شکل استاندارد و معمولی، می‌توانید از ورود به قلمروی این فعالیت مطلع شوید. باغ تویلری که موزه لوور را به خیابان شانزلیزه متصل می‌کند، عابران زیادی را جمع می‌کند و مردم محلی و گردشگران در یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین نقاط می‌توانند به تماشای جمعیت بنشینند.

باغ تویلری - تماشای مردم پاریس

۲. فوکتس

در «فوکتس» (Fouquet’s) همانند دیگر رستوران‌های تاریخی از این نوع، این‌که چه کسی را می‌خواهید ببینید، به اندازه‌ی این‌که چه غذایی می‌خواهید بخورید، اهمیت دارد. در روزهای آخر سال جمعیت درون رستوران آنقدر رنگارنگ و متنوع می‌شود که می‌تواند به اندازه‌ی سه وعده‌ی غذایی شما را مشغول تماشا کند و عبور و مرور مردم در شلوغ‌ترین خیابان تجاری پایتخت سرگرمی را تکمیل می‌کند. هر سال یک شب در ماه فوریه فوکتس میزبان افراد متفاوتی است چرا که شام بعد از جایزه سزار در آن برگزار می‌شود و هنرمندان درجه یک سینمای فرانسه جمعیت این رستوران را تشکیل می‌دهند.

تماشای مردم پاریس

۳. مرکز پمپیدو

باور این موضوع سخت است که «مرکز پمپیدو» (Centre Pompidou) را با هدف مستقیم مهیا کردن جایی برای تماشای زندگی پاریسی نساخته باشند. فضاهای وسیع، راه پله‌های خارجی و دیوارهای شیشه‌ای، نقاطی ایده‌آل برای تماشای مردم از پنجره فراهم می‌کنند. پشتتان را به پنجره بکنید و مردم‌نگری را از بُعد شنوایی تجربه کنید. هیچ چیز جالب‌تر از این نمی‌تواند باشد که مکالمه‌ی چند فرد شوخ‌طبع در تحلیل عمیق هنر انتزاعی را استراق سمع کنید.

مرکز پمپیدو - پاریس

۴. میدان ووژ

دو منطقه در پاریس وجود دارد که می‌توانند برای کسب عنوان بهترین مکان مردم‌نگری رقابت کنند و «مره» (Marais) یکی از آن‌هاست. «میدان ووژ» (Place des Vosges) یکی از زیباترین و جالب‌ترین میدان‌های عمومی برای لذت بردن از این فعالیت ملی است. در این‌جا حتی می‌توانید مثل بسیاری دیگر دراز بکشید و در حین رفع خستگی به این سرگرمی مشغول باشید.

میدان ووژ - تماشای مردم پاریس

۵. کافه فونداسیون

یکی از پارادوکس‌های عجیب در مورد پایتخت آشپزی جهان این است که یک فنجان قهوه‌ی خوب را به سختی می‌توان در آن یافت. اسپرسو معمولاً تلخ‌ و دانه‌ درشت‌تر است و آن نوشیدنی وسوسه‌کننده‌ی با طعم چندگانه که در نیویورک، لندن یا سیدنی پیدا می‌کنید را در منوها نخواهید دید مگر این‌که به «استارباکس» (Starbucks) بروید. گفته می‌شود تعداد کمی از کافه‌های تازه افتتاح شده مانند «کافه فونداسیون» (Fondation Café) پای قهوه و تماشای مردم در کنار نوشیدن آن را به شهر باز کرده‌اند. اگر طعم قهوه برایتان چندان مهم نیست می‌توانید به هر کافه‌ی پاریسی دیگر هم بروید.

کافه فونداسیون - پاریس

۶. رالفس

«رالفس» (Ralph’s) فروشگاه مهم برند «رالف لورن» (Ralph Lauren) در پاریس است که در سال‌های اخیر بازگشایی شد و تأثیر آن بر مشتریان فرانسوی چیزی بیشتر از گسترش نام این برند پرآوازه بود. رالفس مکانی را برای مشتریان به وجود آورد تا در حین گشت‌زنی و خرید از این برند لوکس در بلوار سن ژرمن استراحتی کنند و به تفریح مورد علاقه‌شان یعنی تماشای مردم بنشینند. قسمت مورد علاقه‌ی مشتریان در این عمارت بازسازی شده و در حیاط آن، رستوران آمریکایی درجه یک است که اگرچه منوی آن شاید ساده و شامل سالاد و برگر باشد اما بهترین موقعیت برای تماشای یکدیگر است.

تماشای مردم پاریس

۷. کافه دو فلو

در زمانی نه چندان دور «کافه دو فلو» (Café de Flore) پاتوق مشاهیر فرهنگی دنیا بود. نویسندگان، فیلسوفان و هنرمندان بزرگی چون پابلو پیکاسو مرتب به این مکان می‌آمدند. سیمین دوبووار رمان «خون دیگران» را روی یکی از میزهای این کافه نوشت، چرا که به دلیل جنگ سیستم گرمایشی خانه‌ی او از کار افتاده بود. این کافه و رقیبش در آن سوی بلوار، «کافه دو مگو» (Les Deux Magots)، هنوز افراد خاص را به خود جذب می‌کنند و محله‌ی سن ژرمن قطعاً یکی از بهترین نقاط پاریس برای مردم‌نگری است.

کافه دو فلو - تماشای مردم پاریس

۸. خیابان لوپیک

یکی از قدیمی‌ترین جاده‌های پاریس «خیابان لوپیک» (Rue Lepic) است که مسیر مارپیچ آن از تپه‌ی مونمارتر بالا می‌خزد و در سالیان متمادی منزلگاه هنرمندان مشهوری همچون ون‌گوگ بوده است. در پای جاده به «کافه د دو مولِن» (Café des 2 Moulins) می‌توانید بروید که محل اصلی فیلمبرداری فیلم محبوب فرانسوی «املی» (Amelie) بوده است.

خیابان لوپیک - تماشای مردم پاریس

۹. کانال سن مارتن

خیابان‌های در راستای «کانال سن مارتن» (Canal Saint-Martin) نقاطی پرتکاپو و جذاب برای خرید و غذا خوردن هستند. در ماه‌های گرم‌تر سال در حاشیه‌ی کانال جای سوزن انداختن نیست و مردم برای پیک‌نیک می‌آیند و در روزهای داغ و آفتابی حتی می‌بینید که ناگهان کسی رو پل می‌دود و درون آب شیرجه می‌زند با وجود اینکه در واقع شنا در کانال غیرمجاز است.

کانال سن مارتن - تماشای مردم پاریس

۱۰.  سانکتخ

آخرین نقطه‌ی این لیست مردم‌نگری تنها به اندازه‌ی چند دقیقه پیاده‌روی از کانال فاصله دارد. «سانکتخ» (Centquatre) مرکزی فرهنگی و قلب این منطقه‌ی رو به رشد است. در این‌جا سرگرمی ملی به طور خلاقانه‌تری جریان پیدا می‌کند. رقصنده‌ها، آکروبات‌بازها، شعبده‌بازها، نوازنده‌ها و پرفورمرها در زمینه‌های مختلف از فضاهای باز عمومی برای ارائه هنر خود استفاده می‌کنند و شما می‌توانید نظاره‌گر آن‌ها باشید.

سانکتخ - تماشای مردم پاریس

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}