در پکن به کدام رستوران ها برویم؟

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/11/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پکن مرکز سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و ارتباطی چین است و می‌توان آن را بهترین نقطه‌ای معرفی کرد که در آن طعم اصیل برخی از غذاهای آسیایی یا غذاهای بین‌المللی خوشمزه را بچشید.

تور اروپا

سفر به شهر پکن در تور ۱۵ روزه دور چین

پکن، پایتخت کالیدوسکوپی چین، تاریخی ژرف و رنگارنگ دارد. طولانی‌ترین دیوار جهان، برخی از باستانی‌ترین معماری‌های دنیا و بزرگ‌ترین کاخ روی سیاره‌ی زمین و شهر ممنوعه در آن منزل دارند. در هر گوشه‌ی این شهر یک رستوران ممتاز یافت می‌شود که ده مورد از آن‌ها را در این مطلب به شما معرفی می‌کنیم.

۱. لی گاردن

«لی گاردن» (Lei Garden) بهترین انتخاب برای مناسبت‌های خاص خانوادگی است و غذاهایی واقعا‌ً خوش‌طعم تدارک می‌بیند. برانچ و ناهار سبک، به ویژه «دیم سام» (dim sum) در این رستوران به وفور یافت می‌شود. آکواریوم غذاهای دریایی در جلوی رستوران به آن نمایی دیگر می‌بخشد و به این معنی است که شما می‌توانید ماهی خودتان را برای خوردن انتخاب کنید. «دامپلینگ شاه‌میگو» (shrimp dumpling)، سبزیجات با سس گوجه‌فرنگی و گوشت بره با سس مخصوص از غذاهای پرطرفدار لی گاردن شناخته می‌شوند.

بهترین رستوران های پکن

۲. کپیتال ام

«کپیتال ام» (Capital M) رو به میدان «کیانمن» (Qianmen) و «تیان آن من» (Tiananmen) قرار دارد و رستورانی درجه یک است که هم غذا و هم خدمات آن عالی ارزیابی می‌شود. تراس بیرونی بزرگ و خوش آب و هوای آن چشم‌انداز پانورامای باشکوهی از برخی از ساختمان‌های شهر ممنوعه ارائه می‌دهد و طراحی داخلی آن با نورپردازی‌های چشم‌گیر و میز و دیوارهای تزئین شده، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

بهترین رستوران های پکن

۳. تی آر بی

«تی آر بی» (TRB) که در یک معبد قدیمی تماشایی واقع شده، از نظر نما فوق‌العاده است. «معبد کوینگ» (Quing Temple) ششصد سال قدمت دارد و رستوران در واقع بخشی از یک مجتمع محسوب می‌شود که یک گالری هنری، تالار رویداد و چندین اتاق هتلی هم به همراه دارد. در این فضای مدرن با منویی کوچک اما خوشمزه روبه‌رو خواهید شد. غذاهای محبوب تی آر بی شامل «فوی گراس» (foie gras)، ماهی تن و بیف تارتار می‌شود.

بهترین رستوران های پکن

۴. گریل چینی

«گریل چینی» (China Grill) در طبقه‌ی ۶۶ام «هتل پارک حیات» (Park Hyatt Hotel) واقع شده و غذای آن مخلوطی از خوراک‌های غربی و چینی است و مراجعان می‌توانند برخی از غذاهای متفاوت اما خوشمزه‌ی رستوران را امتحان کنند. رستوران نمایی خیره‌کننده از پکن ارائه می‌دهد و در غذاهای آن قارچ وحشی، سالمون تازه، استیک‌های به خوبی پخته شده و نودل‌های طعم‌دار را خواهید دید.

بهترین رستوران های پکن

۵. داک د چین

«داک د چین» (Duck De Chine) در محوطه‌ی کوچکی از نظرها پنهان مانده، اما اگر کسی به «اردک پکینگ» (Peking duck) علاقه دارد، باید به داک د چین سری بزند. اردک پکینگ یک غذای چینی است که از رشته‌های گوشت اردک بریان، سبزیجات خرد شده و سس شیرین آن را تهیه می‌کنند. این غذای مخصوص منوی داک د چین شناخته می‌شود و عطر و بوی فوق‌العاده‌ای دارد و به اندازه‌ی اردک‌های رستوران‌های دیگر چرب نیست. کارکنان رستوران بسیار خوش مشرب و مؤدب هستند و به خوبی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

بهترین رستوران های پکن

۶. هوانگ تینگ

«هوانگ تینگ» (Huang Ting) در قسمت فروشگاه‌های «هتل پنینسولا» (Peninsula Hotel) قرار دارد و برای طبقه‌ی شیک و به‌روز جامعه طراحی شده است. از غذاهای معروف آن می‌توانیم میگو با مایونز، ماهی کاد بخارپز با سیر که در سبد سرو می‌شود و نودل‌های مسطح با دامپلینگ را معرفی کنیم.

رستوران های پکن

۷. دیگ داغ بره کوچولو

فضای داخلی رستوران «دیگ داغ بره کوچولو» (Little Sheep Hot Pot) بسیار روشن آراسته شده و صندلی‌هایی جذاب و میزهایی درخشان آن را تکمیل می‌کنند. این رستوران غذاهای گیاهی متنوعی دارد و به انتخاب اول بسیاری از گیاهخواران تبدیل شده است. غذاهای گیاهی محبوب آن شامل اسفناج تازه، سیب‌زمینی شیرین سرخ شده و دو نوع مختلف قارچ می‌شود. گوشتخواران هم جذب این رستوران می‌شوند؛ چرا که گوشت گوسفند با برش‌های نازک مخصوص آن که نام رستوران را هم تحت تأثیر خود قرار داده، طعمی به یاد ماندنی دارد.

بهترین رستوران های پکن

۸. پادشاه نودل ژاجیانگ پکن قدیمی

«پادشاه نودل ژاجیانگ پکن قدیمی» (Old Beijing Zha Jiang Noodle King) جایی است که انواع نودل‌ها را در آن می‌یابید. بعد از اینکه کاسه‌ی نودل جوشانده یا سرخ شده‌ی خود را گرفتید، یک صندلی انتخاب کرده و از انواع سس‌ها، گوشت‌ها و سبزیجات به آن اضافه کنید. میز و صندلی‌های چوبی کوچک رستوران اغلب از مشتریانی مشتاق پُر می‌شوند و منوی متغیر روی دیوارها به چشم می‌خورد.

بهترین رستوران های پکن

۹. رستوران لی امپریال

رستوران کمتر شناخته شده‌ی «لی امپریال» (Li Imperial) در میانه‌ی «هاتونگ» (hutong) واقع شده و مراجعین می‌توانند از لیست بلند ناهارهای با قیمت مناسب که هر کدام شامل ۲۰ بخش از بشقاب‌های کوچک و بزرگ می‌شوند، انتخاب کنند. همه با هر سلیقه‌ای در این رستوران چیز خوشمزه‌ای خواهند یافت؛ از حلزون و خرچنگ تا ماهی شیرین و ترش و اردک. پس برای تجربه کردن انواع طعم‌های آسیایی و تاپاس به این رستوران بروید.

بهترین رستوران های پکن

۱۰. بایجیا دایوان

دکوراسیون رستوران «بایجیا دایوان» (Baijia Dayuan) دوران کهن چین را به یاد شما می‌آورد. پله‌های سنگی روستایی با آویزهای دیواری طلایی مزین در این دکوراسیون ترکیب شده‌اند. فضای این رستوران شاداب است و پیشخدمت‌ها لباس‌های سنتی چینی بر تن دارند که باعث می‌شود احساس نوستالژیک و جذاب این مکان بیشتر شود. مرغ و بادام، سوپ اردک یا سوپ آب گوشت گاو با سبزیجات گریل شده را در این رستوران از دست ندهید.

بهترین رستوران های پکن

سفر به شهر پکن در تور ۱۵ روزه دور چین

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}