فرودگاه بین‌المللی سالونیک، سومین فرودگاه شلوغ یونان

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/11/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فرودگاه بین‌المللی سالونیک ، از فرودگاه‌های اصلی شهر تسالونیکی در یونان به حساب می‎آید. این فرودگاه را چندین بار بازسازی کرده‌اند و همچنان به فکر گسترش دادن و بهبود وضعیت آن هستند.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

«فرودگاه بین‌المللی سالونیک- مقدونیه» (Thessaloniki Airport Makedonia) توانسته بود با جابه‌جایی بیش از 6 میلیون مسافر در سال 2016، بعد از فرودگاه بین‌المللی آتن و «فرودگاه بین‌المللی هراکلیون»، عنوان سومین فرودگاه پر رفت و آمد در یونان را به خودش اختصاص بدهد. این فرودگاه در دومین شهر بزرگ یونان، یعنی تسالونیکی یا همان سالونیک واقع شده و 13 کیلومتر با «برج سفید تسالونیکی» در شهر «ترمی» (Thermi) فاصله دارد. از جمله خطوط هواپیمایی موجود در این فرودگاه می‌توان «ایژین ایرلاینز»، «ایرلاین قطر» و «ایرلاین ایرفلوت» را نام برد.

فرودگاه بین‌المللی سالونیک در یونان

تاریخچه

از مکان فعلی فرودگاه سالونیک در طی جنگ جهانی اول، به عنوان فرودگاه نظامی استفاده می‌شد. در واقع این فرودگاه را در سال 1930 میلادی تأسیس کردند؛ اما در طول جنگ جهانی دوم نیز همچنان نقشی نظامی‌اش را حفظ کرد و در نهایت در سال 1948، به جابه‌جایی مسافر پرداخت. بعد از آن، کم کم به این فرودگاه رسیدگی شد و چندین باند، یک ترمینال جدید و برج مراقبت نیز به آن اضافه کردند. ساختمان این فرودگاه را بارها بازسازی و طی چندین مرحله، باندهای آن را گسترش دادند و یک طبقه‌ی دیگر نیز بر روی ترمینال آن ساختند. به دلیل زلزله‌ای که در سال 1978 در شهر تسالونیکی اتفاق افتاد، برج مراقبت آن ویران شد و مجبور شدند یک برج مراقبت دیگر را جایگزین آن کنند.فرودگاه بین‌المللی سالونیک در یونان

ترمینال ها

ترمینال فرودگاه سالونیک، 3 طبقه دارد. طبقه‌ی هم‌کف آن را به پروازهای ورودی اختصاص داده‌اند که به 2 بخش پروازهای بین‌المللی و داخلی تقسیم می‌شود. طبقه‌ی دوم، مخصوص پروازهای خروجی است و یک مرکز خرید، 34 باجه‌ی چک-این، سالن انتظار و چندین شرکت هواپیمایی را در این بخش ایجاد کرده‌اند. 2 رستوران بزرگ و 2 سالن استراحت نیز در طبقه‌ی سوم آن وجود دارد. دولت این کشور قصد دارد این فرودگاه را طی برنامه‌ای دو مرحله‌ای گسترش بدهد. در مرحله‌ی اول، وسعت باندها و تاکسی وی‌های فرودگاه را افزایش می‌دهند تا هواپیماها دید مناسبی در شرایط آب و هوایی نامساعد داشته باشند و امنیت آن بالا برود و هواپیماهای بزرگی همچون ایرباس A380 و بوئینگ 747  مشکلی برای فرود نداشته باشند. در مرحله‌ی دوم، قرار است ساخت ترمینالی بزرگ‌تر و یک رمپ جدید را شروع کنند که 36 هواپیما را می‌تواند در خود جای دهد. با این کار، ترافیک هوایی این فرودگاه که در فصل تابستان به اوج خودش می‎رسد، تا حد زیادی بر طرف می‌شود و می‌تواند سالانه حدود 8 میلیون مسافر را جابه‌جا کند.فرودگاه بین‌المللی سالونیک در یونان

امکانات و دسترسی به شهر

فرودگاه سالونیک، 2 باند، 2 تاکسی وی، 22 ایستگاه برای هواپیماهای تک راهرو و 20 ایستگاه برای هواپیماهای سبک را دربرمی‌گیرد. از لحاظ دسترسی به شهر نیز به هیچ وجه جای نگرانی نیست؛ زیرا سیستم حمل و نقل شهری تسالونیکی، همه روزه و به طور 24 ساعته آماده‌ی خدمت رسانی به مسافرین هستند و مسیرها و ایستگاه‌های مختلفی را پوشش می‌دهند. علاوه بر آن می‌توانید از تاکسی‌های این فرودگاه نیز استفاده کنید که آن‌ها هم 24 ساعته در حال فعالیت هستند. تاکسی‌ها، مسافت فرودگاه تا مرکز شهر تسالونیکی را در 30 دقیقه طی می‌کنند. همچنین قرار است خط متروی این بخش نیز تا سال 2020 آماده‌ی بهره‌وری شود.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}