فرودگاه لیسبون، از نقاط مهم پرواز به برزیل

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/11/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فرودگاه لیسبون در ۷ کیلومتری مرکز شهر واقع شده و یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های اروپایی برای سفر به برزیل و آفریقای جنوبی است.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

فرودگاه لیسبون که به «فرودگاه اومبِرتو دِلگادو» (Humberto Delgado) هم شناخته می‌شود، یک فرودگاه بین‌‌المللی بوده که در ۷ کیلومتری مرکز شهر لیسبون قرار دارد. با توجه به نزدیکی این فرودگاه به محله «پورتِلا» (Portela) به اینجا فرودگاه پورتلا هم می‌گویند. این فرودگاه، دروازه اصلی بین‌المللی ورود به پرتغال بوده و یک قطب بزرگ اروپایی محسوب می‌شود. فرودگاه لیسبون بیست و چهارمین فرودگاه بزرگ اروپا از نظر حجم مسافر است و در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۲۲/۴ میلیون مسافر خدمات رسانی کرد. این میزان نسبت به سال گذشته‌اش ۱۱.۷ درصد افزایش داشت. فرودگاه لیسبون با ۴۷ ایرلاین که به ۱۲۱ مقصد پرواز دارند فعالیت کرده و هواپیماهای باربری هم از آن بلند می‌شوند. این فرودگاه یکی از مهم‌ترین نقاط برای پرواز به برزیل بوده و یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های اروپا برای سفر به آفریقا هم به شمار می‌آید.

فرودگاه لیسبون پورتلا

تاریخچه

فرودگاه لیسبون در ۱۵ اکتبر سال ۱۹۴۲ و در میان جنگ جهانی دوم افتتاح شد. با توجه به بی‌طرف بودن فرودگاه، هم ایرلاین‌های آلمانی و هم بریتانیایی از آن استفاده می‌کردند. در فیلم کلاسیک کازابلانکا هم می‌توانید حضور این فرودگاه را ببینید که تمام تلاش‌های شخصیت اصلی برای فرار و رسیدن به فرودگاه لیسبون است. اگرچه کشور پرتغال در جنگ جهانی بی‌طرف بود، اما فرودگاه لیسبون در جنگ‌های متحدین استفاده می‌شد. در پایان جنگ، فرودگاه به سرعت رشد کرد و در سال ۱۹۴۶ ایرلاین‌های بزرگی مانند ایرفرانس، بریتیش ایرویز و ایرلاین ایبریا از آن استفاده می‌کردند. در سال ۱۹۵۴ تعداد مسافران این فرودگاه به ۱۰۰,۰۰۰ نفر رسید. بزرگ‌ترین ارتقایی که بین سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۲ صورت گرفت، شامل اضافه کردن یک باند جدید با گنجایش اولین نسل از هواپیماهایی مانند بوئینگ ۷۰۷ بود.

فرودگاه لیسبون پورتلا

فرودگاه لیسبون یکی از معدود فرودگاه‌های اروپایی به شمار می‌رود که داخل یک شهر بزرگ واقع شده است. این مقوله به بحث‌هایی پیرامون ساخت یک فرودگاه جدید انجامید. در سال ۲۰۰۷، کنفدراسیون صنعت پرتغال پیشنهاد انتخاب «آلکوشچه» (Alcochete) را برای ساخت فرودگاه داد. یک محوطه آموزشی نظامی در این منطقه قرار داشت، اما ارتش پذیرفت که این محوطه را رها کرده و تسهیلاتش را به مکان دیگری انتقال دهد. در نهایت در سال ۲۰۱۳ تمام این پروژه متوقف شده و سرمایه‌ای که برای ساخت یک فرودگاه جدید در نظر گرفته شده بود، به توسعه و بهبود فرودگاه فعلی اختصاص یافت.

فرودگاه لیسبون پورتلا

ترمینال ها

این فرودگاه دو ترمینال ۱ و ۲ دارد. ترمینال ۱ ساختمان اصلی فرودگاه بوده و شامل مغازه‌های مختلف و تسهیلات رفاهی گوناگون می‌شود. این ترمینال دارای دو سالن چک-این است که سالن قدیمی‌تر از ۱۳ باجه و سالن جدید از ۶۸ باجه تشکیل می‌شود. محوطه‌ عزیمت مسافران هم ۲۹ گیت دارد که اکثرشان به جت بریج مجهز بوده و ۷ عدد از آن‌ها برای مقاصد غیر شنگن استفاده می‌شوند. بیشتر ایرلاین‌ها از ترمینال ۱ استفاده می‌کنند. ترمینال ۲ به نسبت ترمینال ۱، جدیدتر و بسیار کوچک‌تر است و بیشتر برای پروازهای اقتصادی مورد استفاده واقع می‌شود. این ترمینال در ضلع جنوبی فرودگاه قرار دارد و مجهز به ۲۱ میز چک‌-این و ۱۴ گیت خروجی است. در ترمینال ۲ تنها تسهیلات اولیه و تعداد کمی فروشگاه و خدمات وجود دارند. برای دسترسی به این ترمینال از ترمینال ۱ باید حتماً از سرویس شاتل رایگان فرودگاه استفاده کنید.

فرودگاه لیسبون پورتلا

امکانات و دسترسی به شهر

از ایستگاه «گَره دو اوریِنته» (Gare do Oriente) که ایستگاه قطار اصلی لیسبون محسوب می‌شود، قطارهایی به تمام نقاط کشور وجود دارند. فرودگاه به وسیله مترو به ایستگاه قطار متصل شده و تنها ۱۰ دقیقه از زمان شما را می‌گیرد. البته مسافران می‌توانند از اتوبوس‌ هم برای رسیدن به ایستگاه استفاده کنند. هر چند این روش زمان بیشتری را خواهد گرفت. اتوبوس‌های شهری «کاریس» (Carris) در بخش مسافران ورودی فرودگاه توقف می‌کنند. برای سوار شدن به این اتوبوس‌ها باید حداکثر ابعاد چمدانتان ۵۰×۴۰×۲۰ سانتی‌متر باشد. مسافرانی با چمدان‌های بزرگ‌تر باید سوار شاتل فرودگاه شوند. همچنین ایستگاه متروی فرودگاه، در ضلع جنوبی محوطه مسافران ورودی در ترمینال ۱ قرار گرفته که از اینجا تا مرکز شهر لیسبون تنها ۲۰ دقیقه فاصله دارید.


صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}