سوغاتی های هلند، یادگار خوش سفر

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1396/12/23
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

وقتی صحبت به خرید سوغاتی می‌رسد، هلند یکی از بهترین مقاصدی است که می‌توان از آن سوغاتی‌های دلچسب به یادگار آورد، چرا که از شیرینی تا پنیر و از گل تا لوازم دکوری را به شما عرضه می‌کند.

تور اروپا

لیست تور‌هایی که هلند یکی از مقاصد آن‌هاست

همه‌ی گردشگران در این باره یکصدا هستند که خریدن سوغاتی بهترین راهی است که یاد و خاطره‌ی خوش سفر را می‌توان زنده نگه داشت. اگر مطمئن نیستید هنگام سفر به هلند چه چیزی بخرید، این فهرست را بخوانید و به یاد داشته باشید.

۱. کلومپن

در صدر سوغاتی‌های هلند کفش چوبی که به زبان هلندی به آن «کلومپن» (Klompen) می‌گویند قرار دارد. قدمت این سوغاتی کلاسیک هلندی به قرن سیزدهم برمی‌گردد. مردم هلند امروز دیگر این کفش‌ها را به پا نمی‌کنند، اما در فروشگاه‌های هدیه و سوغاتی آن‌ها را خواهید دید. چه یک کلومپن کوچک بخرید که مناسب برای جاسوئیچی شما باشد و چه کلومپنی که اندازه پاهای شما شود، به هر حال یک سوغاتی ایده‌آل خریده‌اید.

سوغات هلند

۲. پنیر

اگر عاشق طعم پنیر هستید، قطعاً گشتن در پنیرفروشی‌های هلند گردشی فوق‌العاده برای شما خواهد بود چرا که انتخاب‌هایی فراتر از پنیر گودا و پنیر «ادام» (Edam) پیش روی دارید. به عنوان مثال «پنیر لایدسه کاس» (Leidse Kaas) با دانه‌های زیره، «بلو دِ وولفخا» (Bleu de Wolvega) یا پنیر ارگانیک شیر گوسفند با رازیانه آبی را در هلند حتماً امتحان کنید و مطمئن باشید یکی از بهترین سوغاتی‌هایی خواهد بود که از آمستردام و دیگر شهرهای هلند با خود می‌برید.سوغات هلند

۳. ویفر کوکی

برای شیرینی دوستان «ویفر کوکی‌» (Stroopwafel) خوشمزه‌ی هلند یک سوغاتی بی‌نظیر خواهد بود. این کوکی‌های ویفری با شیره یا کارامل پر می‌شوند و چنان طعم دلربایی دارند که در مدت اقامتتان مدام به سراغ آن خواهید رفت. این ویفر کوکی‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های مواد غذایی یا به صورت تازه و داغ در بازارهای خیابانی خریداری کنید. البته در فروشگاه‌های سوغاتی و فرودگاه‌ها هم ویفرکوکی در دسترس شما خواهد بود.

سوغات هلند

۴. محصولات دلفت

در فهرست بهترین سوغاتی‌های هلند، «دلفت‌ور» (Delftware) سوغاتی کلاسیک محسوب می‌شوند. این ظروف سفالی آبی و سفید شناخته شده از شهر «دلفت» (Delft) در قسمت جنوبی کشور نشأت گرفته‌اند. محصولات دلفت‌ تنوع زیادی دارند و از بشقاب‌های زیبا تا ظروف تزئینی و ساعت و در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف مانند ظرف خامه‌ به شکل گاو، ساخته می‌شوند. تنها نکته‌ای که باید توجه کنید این است که آن را به خوبی بپیچید تا در حمل و نقل آسیب نبیند و بدین ترتیب یک یادگاری آبی و سفید فوق‌العاده برای خودتان یا دوستانتان از هلند به همراه خواهید برد.
سوغات هلند

۵. زوج عاشق

یکی از چیزهایی که حتماً در همه‌ی هدیه‌سراها خواهید دید مجسمه یک زوج هلندی هستند که یکدیگر را می‌بوسند. این زوج را در محصولات دلفت‌، مگنت‌ها یا مجسمه‌های دکوری کوچک خواهید یافت و یکی از سوغاتی‌های معروف و خوشایند از هلند محسوب می‌شود.سوغات هلند

۶. لاله

وقتی به هلند فکر می‌کنید محال است لاله‌های زیبای آن جلوی چشمان شما نیایند. گل لاله از سوغاتی‌های مهم هلند به شمار می‌آید و در هر کجای کشور می‌توانید آن را خریداری کنید. پیاز گل لاله یک سوغاتی متداول است و علاوه بر آن بذر لاله و سوغاتی‌های مختلفی که گل لاله بر آن‌ها نقاشی شده هم به وفور در هلند به فروش می‌رسند.سوغات هلند

۷. آسیاب بادی

علاوه بر گل لاله، آسیاب‌ های بادی هلند دیگر موردی هستند که با نام این کشور عجین شده‌اند. در همه فروشگاه‌های سوغاتی آسیاب‌های بادی در اندازه‌های مختلف را خواهید دید که به صورت مگنت، قاشق، ساعت و اشیای تزئینی باغچه عرضه می‌شوند.سوغات هلند

۸. دراپ

اگر هوس چیزی شور یا شیرین کردید به سراغ «دراپ» (Drop) بروید. دراپ لغت هلندی برای شیرین بیان است که در همه‌ی فروشگاه‌های این کشور یافت می‌شود. به خصوص در آمستردام دراپ یک هدیه‌ی پرطرفدار محسوب می‌شود و به صورت‌های مختلف از نوع شور تا شیرین و از سفت تا نرم می‌توانید آن را امتحان کنید.

سوغات هلند

۹. دوچرخه و متعلقات آن

همه می‌دانند که هلندی‌ها به استفاده از دوچرخه علاقمند هستند و اگر شما با آن‌ها هم‌سلیقه هستید شاید دوست داشته باشید چیزی مرتبط با دوچرخه سواری از هلند با خود ببرید. دوچرخه‌های هلند کیفیت بسیار خوبی دارند و می‌توان «بتویا» (Batavia) و «پشلی» (Pashley) را از برندهای مطرح آن عنوان کرد. علاوه بر آن قفل‌های دوچرخه در هلند با کیفیت‌تر از هر جای دیگر یافت می‌شوند و می‌توانید یک قفل درجه یک به عنوان مثال از برند «ویرو» (VIRO) خریداری کنید که البته یک برند ایتالیایی است.

سوغات هلند

۱۰. پازل

هلند زادگاه هنرمندی به نام «یان وان هاستئن» (Jan van Haasteren) است که مجموعه پازل‌هایش با عنوان «والدو کجاست؟» (Where’s Waldo) به شهرت جهانی دست یافته‌ است. این پازل‌های سرگرم‌کننده و دیدنی که کاراکتر بامزه‌ی والدو را در بین طرح‌های شلوغ آن باید بیابید را در اغلب فروشگاه‌های هلند می‌توانید ببینید و به عنوان هدیه‌ای متفاوت سوغاتی ببرید.

سوغات هلند

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}