چطور آنتالیا را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/12/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آنتالیا با سواحل نیلگون و اماکن تاریخی مانند محله کالیچی یکی از مقاصد گردشگری محبوب تابستانی ترکیه به شمار می‌رود.

تور اروپا

این شهر با سواحل دیدنی و ویرانه‌های تاریخی خود هر کسی را شگفت‌زده می‌کند. اگر برای بازدید از اینجا تنها ۲۴ ساعت یا یک روز زمان داشتید، حتماً این راهنمای سفر به آنتالیا را بخوانید تا بهترین خاطرات و تجارب را در سفرتان رقم بزنید.

عبور از میان دروازه هادریان

«دروازه هادریان» (Hadrian) بدون شک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی آنتالیا به شمار می‌رود. این دروازه به سال ۱۳۰ میلادی تعلق داشته و برای گرامیداشت بازدید امپراطور قدرتمند رومی هادریان ساخته شد. در آن زمان آنتالیا به نام «آتالیا» (Attaleia) شناخته می‌شد و کتیبه‌های تزئین شده دروازه مرمری و گرانیتی با موتیف‌های گیاهی حکاکی شده بودند. قرنیزها یادآورهای تصویری دورانی کاملاً متفاوت از تاریخ هستند. این واقعیت که دروازه هادریان ورودی محله قدیمی شهر محسوب می‌شود بسیار برازنده و زیبا است.

دروازه هادریان آنتالیا

اکتشاف محله کالیچی

حال که از بازدید محله قدیمی صحبت کردیم باید یادآور شویم که حتماً تمام گوشه‌های «محله کالیچی» (Kaleiçi) معروف‌ترین محله آنتالیا را هم بگردید. در امتداد خیابان‌های سنگفرش باریکش پیاده‌روی کنید و از تماشای خانه‌های قدیمی سنگی و چوبی لذت ببرید. حتی می‌توانید از مغازه‌های سوغاتی فروشی متعددی که در این محله قرار دارند یادگاری‌هایی از سفر دلچسبتان تهیه کنید. هر وقت آماده رفتن به کنار دریا بودید به سمت پلکان تاریخی «کیرکمردوان» (Kırkmerdiven) بروید که ونیزی‌ها برای ارتباط بین کالیچی و بندر آن را ساختند.

محله کالیچی آنتالیا

یک صبحانه ترکی واقعی

وقتی در ترکیه هستید، هر روزتان را باید با یک صبحانه ترکی لذیذ آغاز کنید که شامل پنیرهای گوناگون، زیتون، مارمالاد، شیرینی‌های مختلف و چای‌‌ ترکی می‌شود. یکی از گزینه‌های محبوب ما برای صبحانه «بیگ من» (Big Man) در منطقه «لارا» (Lara) است که مانند نام جذابش صبحانه‌های خوشمزه با مناظری حیرت انگیز از دریا و کوهستان‌های آنتالیا را به شما هدیه می‌کند.

صبحانه در آنتالیا ترکیه

بازدید از موزه آنتالیا

اگر به جنبه‌های تاریخی هر چیز علاقه دارید باید حتماً از «موزه آنتالیا» دیدن کنید تا حسی واقعی از گذشته شهر به دست آورید. اینجا یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ترکیه به شمار می‌رود و می‌توانید مجموعه‌ای عالی را در سالن‌های نمایشگاهی سیزده‌گانه آن تماشا کنید. این مجموعه شامل مجسمه‌ای از دوران رومی، موزائیک‌ کاری‌های دوران بیزانس و نسخ خطی دوران عثمانی می‌شود.

 موزه آنتالیا

خوردن بورک در بورکچی توفیک

وقتی زمان ناهار فرارسید و حسابی گرسنه شدید، حتماً برای خوردن «بورِک» (پیراشکی‌های مغزدار) به سراغ «تِوفیک بی» (Tevfik Bey) بروید که از دهه ۱۹۳۰ مشغول فعالیت است. در «بورکچی توفیک» (Börekçi Tevfik) خمیرهای بسیار نازک خیلی ماهرانه رول می‌شوند و داخل آن موادی مانند پنیر سفید، پنیر ترکی با جعفری یا گوشت خرد شده می‌گذارند. سپس این رول‌ها را می‌پزند تا ترد و خوشمزه شود. پیراشکی‌های شیرینی که با پودر قند پوشیده شده‌اند از گزینه‌های محبوب اینجا هستند.

بورک - غذاهای سنتی ترکیه

شنا کردن در ساحل کونیالتی

قطعاً هیچ سفری به آنتالیا بدون شنا کردن در دریای خنک و ریلکس کردن زیر آفتاب گرم به پایان نمی‌رسد. یکی از معروف‌ترین سواحل شهر «کونیالتی پلاژی» (Konyaaltı Plajı) است که ۷ کیلومتر امتداد داشته و شن سفید و جذابش در کنار آب‌های آبی روشن شما را شگفت زده خواهد کرد. علاوه بر این می‌توانید در یکی از‌ کافه‌ها و کلوب‌های شبانه آن نزدیکی هم کمی تفریح کنید و غذا بخورید.
ساحل کونیالتی آنتالیا

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}