چطور مسکو را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1396/12/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مسکو پر از جاذبه‌های دیدنی مختلف است که جا دادن تمام آن‌ها در یک روز کار آسانی نیست. پس راه چاره چیست؟

تور اروپا

اصلاً جای نگرانی نیست! می‌توانید بسیاری از جاذبه‌های شهر و نقاط محبوب بومی را تنها در همین ۲۴ ساعت تماشا کنید. قسمت اعظم مسیری که برایتان مشخص کرده‌ایم را می‌توانید به صورت پیاده طی کنید و خیلی نگران حمل و نقل عمومی و تاکسی نباشید. البته بین‌ ماه‌های می تا اکتبر می‌توانید یک دوچرخه شهری کرایه کرده و راحت‌تر بین جاذبه‌ها جا‌به‌جا شوید. برای آن‌که از داشتن یک ماجراجویی روسی عالی مطمئن شوید، راهنمای سفر یک روزه مسکو را دنبال کنید.

آغاز روز در کافه کانورسیشن

روز خود را با یک صبحانه عالی در «کافه کانورسیشن» (Conversation Café) در «بولشوی نیکیتسکا» (Bolshaya Nikitskaya) آغاز کنید که سالادهای تازه با گیاهان فصل، تخم‌مرغ و قهوه‌های عالی به شما ارائه می‌کند. این کافه روح مدرن مسکو را منعکس کرده و با پنجره‌های بزرگ و دلباز و غذاهای واقعاً خوشمزه‌اش یکی از بهترین نقاط برای آغاز روز به شمار می‌رود. متوسط قیمتی اینجا کمی گران است، اما برای این روز خاص و استثنایی لازم نیست نگرانش باشید.

کافه های مسکو

گردش در اطراف دریاچه پاتریارشی

به سمت «دریاچه پاتریارشی» (Patriarshie) بروید و صبحانه‌ای که نوش جان کردید را بسوزانید. می‌توانید بارها در کوچه‌ها و گذرگاه‌های این منطقه جذاب و پر از کافه‌های عالی و مردم زیبا خود را غرق کنید. در تابستان یکی از تفریح‌های لذت‌بخش نشستن روی یکی از نیمکت‌ها در کنار مردم محلی و تماشای قوهای دریاچه است. در ماه‌های زمستان هم می‌توانید اسکیت‌هایتان را بیاورید و روی دریاچه یخزده بازی کنید. شب‌ها در منطقه پاتریارشی جشنی برپا بوده و مردم مشغول تفریح و شادی هستند. بسیاری از کلوب‌ها و کافه‌ها گران و لوکس هستند. پس بد نیست با بهترین لباس‌هایتان به آنجا بروید.

دریاچه پاتریارشی مسکو

بازدید از موزه گورکی

بعد از اینجا باید به سراغ «خانه ریابوشینسکی» (Ryabushinsky Mansion) که به «موزه گورکی» (Gorky’s Museum) هم شناخته می‌شود بروید. این خانه تاریخی به سال ۱۹۰۶ تعلق داشته و نمونه‌ای شگفت انگیز از معماری آرنوو به حساب می‌آید. با دیدن آن شاید یاد کارهای گائودی هم بیفتید که با سایر معماری‌های روسیه تطابق ندارد. از همه بهتر رایگان بودن بازدید است. زمانی که وارد موزه شدید از شما می‌خواهند که کفش‌هایتان را داخل کیسه‌ای بگذارید و دفترشان را با نام و کشورتان امضا کنید. بعد از این می‌توانید آزادانه در دو طبقه اینجا گردش کنید و از دیدن لوسترهایی شبیه به لاکپشت، پلکان مارپیچ و حتی یک نیایشگاه مخفی لذت ببرید. برای گردش در این موزه حدود ۴۰ دقیقه نیاز دارید. توجه داشته باشید که اینجا در روزهای دوشنبه، سه شنبه و آخرین پنجشنبه هر ماه تعطیل است.

موزه گورکی مسکو

ناهار در رستوران خاچاپوری

دوباره وقت آن رسیده که شکمتان را با غذاهای خوشمزه‌ای پر کنید. پیشنهاد ما امتحان کردن غذاهای گرجی است. از عمارت ریابوشینسکی ۱۰ دقیقه‌ای را در امتداد «بلوار توِرسکوی» (Tverskoy) پیاده بروید. اگر تابستان باشد از تماشای فضای سبز خیابان و اگر زمستان باشد از چراغانی‌های کریسمس لذت خواهید برد تا به رستوران گرجی محبوب ما یعنی «خاچاپوری» (Khachapuri) برسید. در اینجا غذاهای خوشمزه و لذیذی از این کشور را با رویکردی جدید به مشتریان ارائه می‌کنند. در خاچاپوری فرش‌های سنتی روی دیوار یا ظروف سفالی را نمی‌بینید. غذاهای این رستوران برای کسانی که به گوشت علاقه دارند مناسب است. می‌توانید این غذاها را با سوپ‌های غلیظ و عالی همراه کنید.

رستوران های مسکو

پرسه زدن در حوالی مرکز شهر

بعد از ظهر خود را با پرسه زدن در حوالی مرکز شهر با جاذبه‌هایی چون میدان سرخ سپری کنید. اینجا یکی از افسانه‌ای‌ترین نقاط شهر به شمار رفته و با تاریخ، زیبایی و عظمتش بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این میدان با یکی از دیوارهای کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل، مقبره لنین و «موزه دولتی تاریخ» و دیپارتمنت استور «گوم» (GUM) احاطه شده‌ است. تماشای اینجا در تابستان و زمستان یا شب و روز به یک اندازه دل‌انگیز خواهد بود. در ماه‌های سرد پیست پاتیناژ و بازار کریسمس در این حوالی برپا می‌شود. اگر هنوز هم انرژی داشتید به «خیابان نیکولسکایا» (Nikolskaya) بروید تا به بزرگ‌ترین اسباب‌بازی فروشی اروپا، یعنی «چیلدرنز ورلد» (Children’s World) برسید. این فروشگاه بزرگ با فضای زیبا، پر نور، ساعتی عظیم و تصاویر شخصیت‌های کارتنی برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود. از بالای بام این ساختمان می‌توانید مناظری زیبا از مرکز شهر مسکو را تماشا کنید. در نزدیکی ورودی بام هم «موزه اسباب بازی‌های شوروی» وجود دارد که برای مقایسه بازی‌های کودکان روسی گذشته و امروز جای جالبی است.

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

شام به سبک غذاهای روسی

برای شام، ترکیبی از غذاهای روسی، اوکراینی و یهودی را پیشنهاد می‌کنیم. برای این کار باید به «اودسا ماما» (Odessa Mama) بروید. مالکان این رستوران فضایی راحت و خودمانی ترتیب داده‌اند و در منو می‌توانید غذاهایی عالی برگرفته از شهر ساحلی اودسا را ببینید. ترکیب آن‌ها از غذای دریایی و غذاهای خانگی یهودی اینجا را تبدیل به گزینه‌ای عالی برای صرف شام کرده‌ است. اینجا معمولاً خیلی شلوغ و پر سر و صدا می‌شود و شما را برای شبی پرشور آماده می‌کند.

رستوران های مسکو

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}