فرودگاه هامبورگ، قدیمی ترین فرودگاه درحال فعالیت

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/12/19
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فرودگاه هامبورگ، قدیمی‌ترین فرودگاهی است که هنوز هم به فعالیتش ادامه می‌دهد. این فرودگاه، الهام بخش طرح «سرزمین عجایب مینیاتوری» در هامبورگ به حساب می‌آید.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

«فرودگاه هامبورگ» (Hamburg Airport)، فرودگاه بین‌المللی دومین شهر بزرگ کشور آلمان، یعنی شهر هامبورگ است و قطب خطوط هوایی همچون «یورو وینگز» (Eurowings)، «ایزی جت» (easyJet) و «کوندور فلوگدینست» (Condor Flugdienst) به شمار می‌رود. عده‌ای این فرودگاه را با «فرودگاه هامبورگ فینکن‌وردر» (Hamburg Finkenwerder Airport) اشتباه می‌گیرند که نزدیک فرودگاه هامبورگ قرار دارد. بنابراین بهتر است همین ابتدا این شبهه را برطرف کنیم و بگوییم که فینکن‌وردر، فرودگاهی خصوصی محسوب می‌شود و شرکت هواپیماسازی ایرباس در داخل محوطه‌ی آن قرار گرفته است. «مینیاتور واندرلند» (Miniatur Wunderland) یا همان «سرزمین عجایب مینیاتوری»، نام موزه‌ای در شهر هامبورگ می‌باشد که بزرگ‌ترین ماکت راه‌آهن در جهان به حساب می‎آید و برای بخشی از طراحی‌اش از فرودگاه هامبورگ الهام گرفته شده است.

فرودگاه هامبورگ آلمان

تاریخچه

فرودگاه هامبورگ، فعالیتش را در سال 1911 شروع کرد و قدیمی‌ترین فرودگاهی به شمار می‌رود که هنوز هم مشغول به کار است. این فرودگاه در سال 1955، مرکز اصلی فعالیت شرکت هواپیمایی «لوفتهانزا» محسوب می‌شد. اما بعداً این خطوط به «فرودگاه فرانکفورت» انتقال پیدا کردند؛ به خصوص که لوفت‌هانزا در سال 1960، به تازگی بوئینگ 707 را وارد بازار کرده بود که سر و صدای بیشتری نسبت به هواپیماهای قبلی ایجاد می‌کرد. بنابراین تصمیم گرفتند تا فرودگاه هامبورگ را به مکان دیگری انتقال بدهند. اما تجربه‌های قبلی نشان می‌داد که دور کردن فرودگاه‌های اصلی از مرکز شهر، ایده‌ی مناسبی نیست. درنتیجه برنامه‌ی انتقال آن فعلاً منتفی شده است. به این فرودگاه در سال 1990 رسیدگی بیشتری شد و یک هتل و ترمینال دیگر به آن اضافه و دسترسی به مرکز شهر را نیز آسان‌تر کردند. از سال 2016 به بعد، این فرودگاه را با نام «فرودگاه هامبورگ هلموت اشمیت» نیز می‌شناسند که به احترام صدراعظم آلمان غربی و سیاست‌مدار محبوب آلمانی، یعنی «هلموت اشمیت» (Helmut Schmidt) نامگذاری شده است.فرودگاه هامبورگ آلمان

ترمینال ها

2 ترمینال اصلی در فرودگاه هامبورگ قرار گرفته که از لحاظ اندازه و دیزاین به هم شبیه هستند و سقفی بلند و خمیده، شبیه به یک بال دارند. «پلازای فرودگاه» (Airport Plaza)، این دو ترمینال را به هم متصل می‌کند و بخش بازرسی، چندین رستوران، مغازه، سالن استراحت و ایستگاه را‌ه‌آهن شهری را دربرمی‌گیرد. ترمینال 1 آن را در سال 2005 ساختند که تجهیزات و طراحی آن به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب کمک می‌کند. بیشتر ایرلاین‌های فرودگاه از جمله «وان وُرلد» (Oneworld) و «اسکای تیم» (SkyTeam) در این ترمینال فعالیت دارند. ترمینال 2 بر خلاف اسمش، ترمینال قدیمی فرودگاه هامبورگ محسوب می‌شود که ساخت آن را در سال 1993 به پایان رساندند. خطوط هوایی «استار الاینس» (Star Alliance)، لوفت‌هانزا و زیرمجموعه‌های یورو وینگز مثل «جرمن وینگز» (Germanwings) بیشتر در این ترمینال مشغول به فعالیت هستند.فرودگاه هامبورگ آلمان

امکانات و دسترسی به مرکز شهر

به تازگی بخش‌های مختلفی از این فرودگاه را گسترش داده‌اند تا باندها، تاکسی‌وی‌ها و رمپ‌های آن برای به پرواز درآمدن هواپیماهای بزرگی همچون ایرباس A380 آمادگی داشته باشند. برای دسترسی به نقاط مختلف شهر نیز می‌توانید از ایستگاه «اس-بان» یا همان راه‌آهن شهری استفاده کنید که هر 10 دقیقه به سمت مرکز شهر حرکت می‌کنند. اتوبوس‌های آن هم به سمت مقاصد گوناگونی از جمله شهر «کیل» (Kiel) و «نوی‌مونستر» (Neumünster) حرکت دارند.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}