چطور بانکوک را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم؟

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/1/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

حتی اگر تنها ۲۴ ساعت برای بازدید از بانکوک وقت داشتید باز هم نگران نباشید. راهنمای گردش ۲۴ ساعته ما همراه شما خواهد بود.

تور اروپا

پایتخت تایلند در سال ۲۰۱۶ پر بازدیدترین شهر جهان شد. پس چرا شما هم به این جمعیت ملحق نشوید؟ این شهر دلایل مسحور کننده زیادی را برای سفر به گردشگران ارائه می‌کند و بسیاری از آن‌ها ورای مقاصد معمول سفر هستند. برای آشنایی بیشتر با دیدنی‌های این شهر می‌توانید به مقاله اختصاصی آن سر بزنید اما این مقاله راهنمای سفر یک روزه شما به بانکوک است. شاید در ابتدا جمعیت، ترافیک و آلودگی ترسناک به نظر برسد اما این متروپلیس استوایی ۱۱ میلیونی هم به اندازه قابل قبولی امن و هم جذاب است. پروازهای بین‌المللی در فرودگاه بین‌المللی «سووارنابومی» (Suvarnabhumi) می‌نشینند که در چند کیلومتری شرق شهر قرار دارد.

آغاز روز در وات پرا کاو

روز خود را در «وات پرا کاو» (Wat Pra Kaew) معبد «بودای زمردین» و مجموعه «کاخ بزرگ» آغاز کنید. در معبد، دیوارهای پرتزئینی را خواهید دید که تصاویری از «راماکین» (Ramakien)، تفسیر پادشاهی از رامایانا یکی از داستان‌های حماسی بزرگ هندو را به نمایش می‌گذارند. کاخ توسط معماران انگلیسی طراحی شده و ترکیبی از سبک‌های معماری تایلندی و ایتالیایی را منعکس می‌کند. همچنین بازدید از «پارک کاخ دوسیت» (Dusit) در بلیط کاخ بزرگ لحاظ شده است. جاذبه اصلی اینجا عمارت باشکوه «ویمارنمائک تیک» (Vimarnmaek Teak) بوده که از ساعت ۹:۳۰ تا ۳ بعد از ظهر می‌توانید تماشایش کنید. این سازه بزرگ‌ترین ساختمان تیک (نوعی سازه چوبی استوایی) دنیا به شمار می‌رود. برای جابه‌جایی بین دو کاخ باید مسافت کوتاهی را با تاکسی طی کنید.

معبد بزرگ وات پرا کاو در بانکوک

ناهار به سبک سنتی تایلندی

وقت ناهار سنتی تایلندی رسیده است! سوار تاکسی شده و به سمت «هارمونیک» (Harmonique) در جنوب بروید. این رستوران بهترین غذاهای تایلندی را در خانه‌ای چوبی و قدیمی نزدیک به رودخانه به شما ارائه خواهد کرد. اگر دنبال گزینه دیگری هستید، به سمت چاینا تاون رفته و در آنجا رستوران‌های بیشماری را خواهید یافت که غذاهای گوناگونی از استیک تا سوپ را به شما عرضه می‌کنند. غذاهای چینی هم در این محله زیاد هستند.

غذاهای تایلندی

بازدید از خانه جیم تامسون

«خانه جیم تامسون» (Jim Thompson House) در باغی زیبا واقع شده که شامل اسباب و وسایل شخصی یکی از مرموزترین ساکنین خارجی بانکوک است. مالک ثروتمند و مشهور این ساختمان زیبای چوبی یک جاسوس آمریکایی در جنگ جهانی دوم بود که صنعت ابریشم تایلند را به راه انداخت. اگر مغازه کنار آن شما را به خرج نینداخته می‌توانید قبل از ترک شهر به سراغ «MBK» یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید بانکوک بروید و سوغاتی‌های لحظه آخری خود را به همراه لباس و بسیاری محصولات دیگر خریداری کنید.

خانه جیم تامسون در بانکوک

گردش در چاینا تاون

در امتداد «خیابان یائووارات» (Yaowarat) در قلب چاینا تاون گردش کنید و به دنبال «تروک ایتسارانوپپ» (Trok Itsaranuphap) چشم بگردانید. این خیابان باریک فرعی از خیابان اصلی منشعب شده و پر از مغازه‌هایی است که طیف وسیعی از خوراکی‌های خوشمزه چینی را به صورت خام و پخته می‌فروشند. در این گشت و گذار تماشای «وات ترایمیت» (Wat Traimit) را نیز از دست ندهید. بزرگ‌ترین بودای طلای خالص دنیا در اینجا قرار دارد و موزه-معبد کنار آن داستان زندگی بودا را برای بازدیدکنندگان شرح می‌دهد.

چاینا تاون در بانکوک

قایق سواری بر رود چائو پرایا

بانکوک در امتداد کرانه رود «چائو پرایا» (Chao Praya) به زیباترین حالت خود درمی‌آید. سوار یکی از قایق‌های اکسپرس چائو پرایا شوید و به سمت اسکله «تا تین» (Tha Thien) بروید. یکی از معروف‌ترین معابد بانکوک در اینجا قرار دارد. «وات پو» (Wat Po) به خاطر مجسمه بودای خوابیده‌اش معروف است. همچنین ماساژهای سنتی داخل معبد را به شما توصیه می‌کنیم.

رود چائو پرایا در بانکوک

پرسه زدن در پات پونگ

برای برخی از گردشگران سفر به بانکوک بدون پرسه زدن در «پات پونگ» (Patpong) کامل نمی‌شود. در اینجا کافه‌ها و رستوران‌های زیادی را می‌بینید و در برخی از آن‌ها گروه‌های پاپ یا راک اجرای زنده دارند. تجربه زندگی پر جنب و جوش جریان یافته در بازارهای شبانه هم برای خرید لباس ارزان، سوغاتی و برخی کالاهای غیر اصل ایده‌آل خواهد بود.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}