فرودگاه لئوناردو داوینچی، فرودگاه اصلی رم

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/1/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فرودگاه بین‌المللی لئوناردو داوینچی-فیومیچینو در رم، فرودگاه اصلی کشور ایتالیا به حساب می‌آید و توانسته عنوان هشتمین فرودگاه شلوغ در اروپا را به خود اختصاص دهد.

تور اروپا

«فرودگاه بین‌المللی لئوناردو داوینچی» (Leonardo da Vinci International Airport) که با نام «فرودگاه فیومیچینو» (Fiumicino Airport) نیز شناخته می‎شود، فرودگاه اصلی کشور ایتالیا به شمار می‎رود. این فرودگاه در غرب شهر رم و در ناحیه‌ی فیومیچینو واقع شده و هشتمین فرودگاه پر رفت و آمد در اروپا به حساب می‎آید. این فرودگاه را بعد از لئوناردو داوینچی نامگذاری کرده‌اند که به عقیده‌ی بسیاری از مردم، بزرگترین نقاش تاریخ محسوب می‎شود و در سال 1480، یک ماشین پرنده و اولین نمونه از بالگردها را طراحی کرد. بزرگ‌ترین ایرلاین ایتالیایی، یعنی «آلیتالیا» و شرکت هواپیمایی ارزان قیمت اسپانیایی، یعنی «ویولینگ» (Vueling) بیشتر در این فرودگاه فعالیت دارند.

فرودگاه فیومیچینو در رم

تاریخچه

 ترافیک هوایی فرودگاه چمپینو در طول بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۶۰ افزایش چشمگیری داشت. بنابراین فرودگاه لئوناردو داوینچی را در سال 1960 تأسیس کردند تا میزان ترافیک آن را کاهش بدهد. اما درواقع این فرودگاه به طور رسمی در سال 1961 و با 2 باند شروع به کار کرد و جایگزین فرودگاه چمپینو شد که البته هنوز هم از آن برای پروازهای داخلی و چارتر و ارزان‌قیمت استفاده می‌شود. در سال 2010، یک سیستم حمل و نقل چمدان جدید به آن اضافه کردند تا کارها با سرعت بیشتری صورت بگیرد. علاوه بر آن، چندین پروژه‌ی دیگر را نیز برای گسترش آن در نظر دارند. برای مثال قرار است سیستم تولید هم‌زمان گرما و برق در این فرودگاه راه‌اندازی شود که با کمک آن، فرودگاه فیومیچینو می‌تواند انرژی مورد نیازش را خودش تأمین کند.فرودگاه فیومیچینو در رم

ترمینال ها

فرودگاه لئوناردو داوینچی، 5 ترمینال دارد. بخش پروازهای داخلی A آن با 12 گیت در سال 1991 شروع به کار کرد که امروزه به ترمینال 1 تغییر نام پیدا کرده است و محل فعالیت خطوط هوایی «ایر فرانس» (Air France)، آلیتالیا و KLM به شمار می‎رود. خطوط هوایی «ایزی جت» (easyJet) و «ویز ایر» (Wizz Air) بیشتر در ترمینال 2 متمرکز هستند که در سال 2017 برای راحتی کار گسترش ترمینال 1، آن را بستند. بخش پروازهای بین‌المللی B، ده گیت دارد که در سال 1995 تأسیس شد و 4 سال بعد، بخش C را نیز به آن اضافه کردند که از طریق قطار بدون سرنشین به ترمینال اصلی متصل می‌شود. امروزه 2 قسمت B و C را با نام ترمینال 3 می‌شناسند که بزرگ‌ترین ترمینال این فرودگاه به حساب می‌آید. ترمینال 5 را برای چک-این‌های پروازهای آمریکایی و «ال عال» (El Al) ایجاد کردند که در حال حاضر برای انجام عملیات بازسازی، آن را بسته‌اند.فرودگاه فیومیچینو در رم

دسترسی به مرکز شهر

برای دسترسی به نقاط مختلفی در شهر می‌توانید از مترو، اتوبوس و تاکسی‌های این فرودگاه استفاده کنید. قطارهای «ایستگاه راه‌آهن فرودگاه فیومیچینو» هر 15 دقیقه به سمت راه‌آهن اصلی شهر رم، یعنی «ایستگاه ترمینی» (Termini Station) حرکت می‌کنند و در مسیر توقف ندارند. به جای آن می‌توانید از قطارهای محلی کمک بگیرید که در تمامی ایستگاه‌ها توقف می‌کنند، اما به سمت ترمینی نمی‌روند.


اگر به دنبال پرواز مناسب هستید، بر روی بلیط هواپیما کلیک کنید.

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}