موزه مرسدس بنز؛ نمایشی از شکوه یک برند پرآوازه

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/2/16
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر به شهر اشتوتگارت سفر کردید به «موزه مرسدس بنز» (Mercedes-Benz Museum) سری بزنید و سفری به تاریخچه‌ی ۱۳۰ ساله‌ی اعجاب برانگیز خودرو و آینده‌ی آن داشته باشید.

تور اروپا

سفر به شهر اشتوتگارت در تورهای آلمان

حتماً شما هم با شنیدن نام آلمان به یاد برندهای مطرح خودروسازی مانند فولکس واگن، ب‌ام‌و و مرسدس بنز می‌افتید. موزه مرسدس بنز یکی ازبزرگ‌ترین جاذبه‌های اشتوتگارت و تنها مکانی در جهان است که تاریخچه‌ی این اتومبیل را از آغاز برای شما فاش می‌کند. اجازه بدهید موزه با طی ۳۴ متر ارتفاع، شما را به سفری در طول تاریخ تا سال ۱۸۸۶ ببرد؛ جایی از زمان که داستان افسانه‌ای این اختراع پیشتاز از سر گرفته شد به طوری که کمتر چیزی توانست به اندازه‌ی این اتومبیل ابداعیِ «گوتلیپ دایملر» (Gottlieb Daimler) و «کارل بنز» (Carl Benz) دنیای انسان را تحت تأثیر قرار دهد.

موزه‌ی مرسدس بنز مساحتی در حدود ۱۶,۵۰۰ متر مربع در نه طبقه را در اختیار دارد. بیش از ۱۶۰ خودرو در ۱۵۰۰ بخش نمایشی و ۱۲ اتاق ارائه می‌شوند که به طور کلی به اتاق‌های «روایت» (Legend) و «کلکسیون» (Collection) تقسیم شده‌اند. در اتاق‌های روایت، تاریخچه‌ی برند مرسدس بنز و در اتاق‌های کلکسیون، با یک تِم بخصوص غنا و تنوع خوردروهای تولید شده توسط این برند را مشاهده خواهید کرد. دو تور راهنما، پیوسته بازدیدکنندگان را در میان شگفتی‌های معماری این بنا و تاریخچه‌ی پُر اتفاق برند مرسدس بنز همراهی می‌کنند و لحظات استثنائی در دنیای معاصر خودروهای سوپر اسپرت، «پیکان نقره‌ای» یا «سیلور ارو» (Silver Arrow) و «گالوینگ» (Gullwing) را نشان می‌دهند. هر دو تور به نقطه‌ی مشترکی ختم می‌شوند که اختراعات حال حاضر شرکت است. در این نمایشگاه تکنولوژی شگفت‌انگیز آخرین یافته‌های جهان در زمینه تحقیقات، طراحی، توسعه و تولید را نظاره‌گر خواهید بود.

موزه مرسدس بنز

وقتی وارد موزه شوید، ماشین‌هایی را می‌بینید که به طور جالبی روی دیوار نصب شده‌اند. ماشین‌های دیگر روی سکوهای شیشه‌ای قرار گرفته‌اند به طوری که تصور می‌کنید در هوا معلق هستند. بخش‌های اتومبیل‌ها، وسایل نقلیه تجاری و «روایت» به ترتیب زمانی از بالا به پایین قرار گرفته‌اند و از قدیمی‌ترین بخش در بالاترین طبقه آغاز می‌گردند. همچنین هنگام خرید بلیت، یک راهنمای صوتی با زبان منتخب دریافت می‌کنید. می‌توانید با آسانسور به بالاترین طبقه رفته و گردش را از بالا به پایین در بین طبقات آغاز نمایید. در هر قسمت که به موضوع جالبی برخوردید، راهنمای صوتی را به سمت نماد کوچک روی آن بگیرید تا اطلاعات بیشتر را در اختیارتان بگذارد.

موزه مرسدس بنز

موزه‌ی جدید مرسدس بنز در اشتوتگارت به یک جاذبه‌ی شهری برجسته تبدیل شده و قدرت و خلاقیت یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای پیشروی جهان را به رخ می‌کشد. معماری موزه خود شما را به یاد ماشین‌های براق مرسدس بنز می‌اندازد. طراحی معماری این بنا با توجه به هندسه‌ی بسیار پیچیده‌ی آن با روش سه بعدی صورت گرفت. هر طبقه‌ی این بنای بتنی عریض تا سی متر فاصله دارد و بدون تکیه‌گاه تعبیه شده است. ساختمان را به شکل مارپیچ دوگانه ساخته‌اند و از دو مسیر مستقل، گشت و گذار در موزه را فراهم می‌کند. شش طبقه‌ی بالاتر دارای دو بخش پروانه‌ای شکل هستند که با ۱۲۰ درجه چرخش بین طبقات واقع شده‌اند. نماهای شیشه‌ای عظیم در هر طبقه که به خودروها اختصاص دارند، با حداکثر شفافیت ساخته شده‌ و چشم‌اندازی مطلوب از مناظر اطراف ارائه می‌دهند. کنتراست فضاهای باز و بسته را هم می‌توان از نمای بیرونی ساختمان تشخیص داد.

موزه مرسدس بنز

موزه‌ی مرسدس بنز برنامه‌های تفریحی جامعی در تمام سال برپا می‌کند که همه‌ی جوانب تاریخچه‌ی اتومبیل را پوشش می‌دهد. با وجود نمایشگاه‌های منحصر به فرد، رویدادهای تک رخداد مانند سینما در فضای باز و «مرسدس بنز اشتانن‌نکته» (Mercedes-Benz Sternennächte) و جاذبه‌هایی متنوع و پرتعداد برای کودکان، هر بازدیدکننده‌ای به موزه جذب می‌شود. فروشگاه‌هایی در طبقات پایینی موزه قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها اشیای سوغاتی، لوازم خودرو، اسباب‌بازی، کتاب و غیره برای همه‌ی سنین خریداری کنید. همچنین موزه امکاناتی مانند رستوران با خدمات کامل، فودکورت و کافه‌‌ای دلپذیر در تراس را در اختیار شما قرار می‌دهد. بازدید از موزه همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر برقرار است و برای رفتن به موزه می‌توانید به راحتی از سیستم حمل و نقل شهری استفاده کنید. از ایستگاه هاپ‌بانهوف اشتوتگارت با استفاده از قطار شهری به «نکارپارک» (Neckarpark) که نام مرسدس بنز هم در کنار آن درج شده، بروید و با دقت به تابلوهای راهنما به موزه برسید.


نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}