سوغاتی های بلژیک؛ کشور شکلات ها

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/2/22
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر به دنبال کشوری می‌گردید که کل اروپا را برای شما تداعی کند، بلژیک یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. سوغاتی‌های آن نیز خاص و ویژه هستند.

تور اروپا

بلژیک کشور کوچکی در اروپا است که مهم‌ترین مراکز قدرت آن را در خود جای داده است. از سفر به بلژیک با خاطره‌های زیادی باز خواهید گشت و حتماً دلتان می‌خواهد با سوغاتی‌هایی منحصر به فرد یاد آن را زنده نگه دارید. غیر از مگنت‌های یخچال با نمادهایی از جاذبه‌های بلژیک، این مقاله راهنمای شما برای آشنایی با لیستی از سوغاتی‌های معروف بلژیک خواهد بود.

۱. شکلات

بدون شک تعریف شکلات‌های بلژیکی را شنیده‌اید. در خیابان‌های باصفای «بروژ» (Bruges)، جایی که حتماً در بلژیک باید به دیدن آن بروید، چرخی بزنید و شکلات فروشی‌های وسوسه‌انگیز و پرتعداد آن را بیابید. از برندهای شکلات‌سازی معروف بلژیک می‌توان «لئونیداس» (Leonidas)، «گودیوا» (Godiva) و «نوهاوس» (Neuhaus) را نام برد که محصولات آن‌ها در سراسر دنیا به فروش می‌رسد و از شکلات های معروف اروپایی به شمار می‌روند. اما وقتی در بلژیک، کشور شکلات‌ها، هستید سعی کنید شکلات‌های دست‌ساز از فروشگاه‌های محلی با طعم اصیل را امتحان کنید. «پیر مارکولینی» (Pierre Marcolini) یکی از شکلات‌سازهایی شناخته می‌شود که به دلیل در نظر گرفتن همه‌ی جنبه‌های کار خود مشهور شده است. او دانه‌های کاکائو را به دقت انتخاب می‌کند، برای پیدا کردن بهترین چاشنی‌ها به جاهای مختلف سفر می‌کند و همچون عطرسازها آن‌ها را با هم مخلوط می‌کند. اگر می‌خواهید شکلات مورد استفاده‌ی خانواده سلطنتی بلژیک را مزه کنید به سراغ «مری» (Mary) بروید که با ۹۴ سال سابقه در این صنعت، فروشگاه‌هایی در بروکسل و بروژ اداره می‌کند.

سوغات بلژیک

۲. بیسکوئیت اسپکولوس

«اسپکولوس» (Speculoos) نوعی بیسکوییت است که از آرد گندم سفید، شکر قهوه‌ای، کره و چاشنی‌ها تهیه می‌شود. در گذشته مرسوم بود که این بیسکوییت‌ها برای ششم دسامبر یعنی جشن سن نیکلاس آماده کنند. امروزه انواع مختلفی از این بیسکوییت در بلژیک به فروش می‌رسد. حتی کرم اسپکولوس را هم که از ۶۰٪ بیسکوییت خرد شده درست شده، می‌توانید به عنوان جایگزینی خوب برای کره بادام خریداری کنید. برند «لوتوس» (Lotus) یکی از نام آشناترین برندهای این بیسکوییت به شمار می‌آید.

سوغات بلژیک

۳. کتاب های کمیک

همانند ژاپن، در بلژیک هم بسیار طبیعی است که افراد بزرگسال را سرگرم خواندن کتاب‌های کمیک در مکان‌های عمومی ببینید. کتاب‌های کمیک در بلژیک پرفروش هستند و رده‌های سنی مختلف را شامل می‌شوند. از آن‌جایی که بلژیک کشوری دو زبانه به شمار می‌آید، بخش‌های مختلف آن سبک مخصوص به خود را پیدا کرده‌اند. کتاب‌های «تن‌تن» (TinTin)، «استریکس» (Asterix) و «لوک خوش‌شانس» (Lucky Luke) را به وفور خواهید دید و علاوه بر آن‌ها می‌توانید مجموعه‌ کتاب‌های «گربه» (Le Chat) اثر «فیلیپ گلوک» (Philippe Geluck) را به همراه ماگ، بیسکوییت و وسایل تزئینی مرتبط با آن خریداری کنید.

سوغات بلژیک

۴. تور و گیپور

روزگاری کشور کوچک بلژیک مرکز تجارت تور و گیپور بود. در آن زمان این پارچه‌ی گرانبها تنها برای آراستن لباس کشیش‌ها و افراد سلطنتی استفاده می‌شد اما به مرور زمان هر کشوری سبک خود را در تولید آن پیدا کرد و در لباس‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه امروز این نوع پارچه بیشتر در چین تولید می‌شود اما هنوز کارگاه‌های کوچکی در بلژیک دایر هستند که سنت قدیمی توردوزی را زنده نگه می‌دارند. یکی از این شرکت‌های خانوادگی قدیمی را می‌توانید در راسته‌ی «گلری د لا رن» (Galerie de la Reine) در شهر بروکسل بیابید که بسیاری از سبک‌های توری‌دوزی بلژیکی را پنج نسل است که ادامه می‌دهند. از بین وسایل مختلف توری به عنوان مثال می‌توانید بادبزن‌های آن را خریداری کنید که هم جنبه‌ی زینتی دارند و هم قابل استفاده هستند.

سوغات بلژیک

۵. آبنبات کوبردون

مهم‌ترین راز سربسته‌ی بلژیکی‌ها آبنبات‌های آن‌هاست. «کوبردون» (Cuberdon) آبنبات مخروطی شکلی است که بیرون آن سفت بوده و درون آن مایعی ژله‌ای دارد. کوبردون کلاسیک با طعم تمشک تولید می‌شد، اما امروزه بیش از ۲۵ اسانس با رنگ‌های مختلف از آن خواهید یافت. کوبردون‌ها را در بخش‌های چشمگیر آبنبات در فروشگاه‌های بلژیک خواهید یافت.

سوغات بلژیک

۶. آثار هنری رنه مگریت

با وجود اینکه مدت زمان زیادی طول کشید تا «رنه مگریت» (René Magritte) بتواند در جایی که بیشتر عمر خود را سپری کرد، صاحب یک موزه شود اما پس از بازگشایی آن در شش ماه اول، ۳۰۰,۰۰۰ بازدیدکننده را به خود جلب کرد و به یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های هنری گردشگری تبدیل شد. این موزه بزرگ‌ترین مجموعه از آثار مگریت را در اختیار دارد. اگرچه نمی‌توانید آثار اورجینال رنه مگریت را با خود به خانه ببرید اما می‌توانید به «گالری مگریت» (Magritte Gallery) در نزدیکی موزه بروید که آثار کپی مقبولی از او به علاوه‌ی کتاب‌ها و کارت پستال‌ها را به فروش می‌رساند.

سوغات بلژیک

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}