فرودگاه بین‌ المللی ایندیرا گاندی در دهلی

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/2/27
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی، فرودگاه اصلی شهر دهلی نو است و پر رفت و آمدترین فرودگاه در هند به حساب می‌آید.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

«فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی»، در منطقه‌ی دهلی واقع شده و 16 کیلومتر تا مرکز شهر دهلی نو فاصله دارد. این فرودگاه از لحاظ جابه‌جایی مسافر، شلوغ‌ترین فرودگاه در کشور هند محسوب می‌شود و آن را بعد از نخست وزیر سابق کشور هند، یعنی «ایندیرا گاندی» نام‌گذاری کرده‌اند. همچنین مسیر دهلی به بمبئی نیز سومین مسیر هوایی پرمسافر در جهان به شمار می‌رود. علاوه بر آن کمپانی «اسکای ترکس»، فرودگاه ایندیرا گاندی را در سال 2015 به عنوان بهترین فرودگاه در آسیای مرکزی انتخاب کرده بود. خطوط هوایی «ایر ایندیا» (Air India)، «ویستارا» (Vistara)، «اسپایس‌جت» (SpiceJet)، «ایندی‌گو» (IndiGo) و «جت ایرویز» (Jet Airways) بیشترین فعالیت را در این فرودگاه دارند.

فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی

تاریخچه

«فرودگاه سفدرجونگ» (Safdarjung Airport) تا سال 1962 فرودگاه اصلی دهلی به حساب می‌آمد. اما با افزایش تعداد مسافران و ترافیک هوایی، پروازهای آن را به فرودگاه گاندی انتقال دادند. این فرودگاه در منطقه‌ی «پالام» (Palam) واقع شده و به همین دلیل، ابتدا با نام «فرودگاه پالام» شناخته می‌شد؛ اما درنهایت به افتخار نخست وزیر کشور در سال 1986 به فرودگاه ایندیرا گاندی تغییر نام پیدا کرد. به تدریج، تجهیزات و ترمینال‌های این فرودگاه را گسترش دادند و امروزه فرودگاه قدیمی پروازهای داخلی (پالام) را با نام ترمینال 1 می‌شناسند. برای کاهش فشار ترافیک هوایی ترمینال‌های این فرودگاه، ترمینال سوم آن را نیز در سال 2010 تأسیس کردند.فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی

ترمینال ها

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی به طور کلی 3 ترمینال را دربرمی‌گیرد که درحال حاضر، از 2 مورد از آن بهره‎برداری می‌شود. ترمینال 1 را به پروازهای ارزان قیمت و خطوط هوایی ایندی‌گو و اسپایس جت اختصاص داده‌اند که دارای 3 بخش می‌باشد. قرار است پروژه‌ی گسترش آن تا سال 2022 به پایان برسد و ظرفیت این بخش را از 18 میلیون مسافر به 30 میلیون افزایش دهد. ترمینال 1A آن در حال حاضر بسته است و بعد از اتمام کار بازسازی ترمینال 1، به طور کامل آن را خراب می‌کنند. ترمینال 1C صرفاً به پروازهای ورودی داخلی اختصاص دارد. ترمینال 1D در سال 2009 تأسیس شد و مخصوص پروازهای خروجی داخلی می‌باشد. ترمینال 2 تا سال 2010 انجام پروازهای بین‌المللی را برعهده داشت که پس از ساخت ترمینال 3، این پروازها به ترمینال جدید انتقال پیدا کردند. بعد از آن تا مدت‌ها از این ترمینال به عنوان ترمینال حج استفاده می‌شد و هم‌اکنون آن را بسته‌اند.فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی

طبقه‌ی پایین ترمینال 3 را به پروازهای ورودی و طبقه‌ی بالای آن را به پروازهای خروجی اختصاص داده‌‍اند. این ترمینال به ایستگاه متروی دهلی متصل است و 168 باجه‌ی چک-این، 95 بخش مهاجرت، 14 سیستم حمل و نقل چمدان، چندین مغازه‌ی دیوتی فری و امکانات بسیار دیگری را شامل می‌شود. این ترمینال فعالیت خود را به طور رسمی از سال 2010 شروع کرد و به اولین سیستم پارکینگ اتوماتیک خودرو در هند مجهز است و یک کیلومتر تا ترمینال باری این فرودگاه فاصله دارد. به جز خطوط هوایی ارزان قیمت، تمام ایرلاین‌های داخلی و بین‌المللی دیگر به ترمینال 3 انتقال پیدا کرده‌اند. ساخت ترمینال‌های 4،5 و 6 نیز در دستور کار مسئولان قرار دارد و بعد از آماده شدن آن‌ها، پروازهای بین‌المللی به آن بخش اختصاص داده می‌شود و از ترمینال 3 برای پروازهای داخلی استفاده می‌کنند.

دسترسی به مرکز شهر

اتوبوس‌های شاتل فرودگاه ایندیرا گاندی، شما را به صورت رایگان بین ترمینال پروازهای داخلی و خارجی جابه‌جا می‌کنند. علاوه بر آن، ایستگاه متروی فرودگاه در ترمینال 3 واقع شده و هر 10 دقیقه به سمت «ایستگاه متروی دهلی نو» حرکت دارد. استفاده از متروی فرودگاه، گزینه‌ی راحت و سریعی است؛ اما اتوبوس‌های آن هم ارزان قیمت هستند و یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای گشتن در شهر محسوب می‌شوند. تاکسی‌های این فرودگاه نیز آماده‌ی خدمت‌رسانی به مسافران هستند و برای آمادن از مرکز شهر به سمت فرودگاه ایندیرا گاندی می‌توانید از تاکسی‌های مشکی و زرد رنگ کمک بگیرید.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}