فرودگاه بین المللی پوکت؛ سومین فرودگاه شلوغ تایلند

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/2/18
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فرودگاه پوکت، فرودگاهی بین‌المللی است و نقش بسزایی در صنعت گردشگری کشور تایلند دارد. با توجه به تعداد بالای مسافران شهر پوکت، این فرودگاه سومین فرودگاه پر رفت و آمد در این کشور به حساب می‌آید.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

«فرودگاه بین‌المللی پوکت» (Phuket International Airport) در 32 کیلوکتری مرکز شهر پوکت واقع شده است. از آنجایی که جزیره‌ی پوکت، یکی از مقاصد دیدنی معروف تایلند به شمار می‌رود، فرودگاه پوکت نیز نقش مهمی در صنعت گردشگری این کشور دارد. همچنین بعد از «فرودگاه بین‌ المللی سووارنابومی» و «فرودگاه بین‌المللی دن موئنگ» (Don Mueang International Airport) که در بانکوک قرار گرفته‌اند، فرودگاه پوکت توانسته عنوان سومین فرودگاه شلوغ در کشور تایلند را به خود اختصاص بدهد. خطوط هوایی متعددی همچون «بانکوک ایرویز»، «آسیانا ایرلاینز»، «ایر چاینا»، «ایرآسیا» و «ایرفلوت» در این فرودگاه فعال هستند.

فرودگاه پوکت

امکانات و ترمینال ها

فرودگاه پوکت، 3 ترمینال اصلی را شامل می‌شود. از ترمینال 2 آن برای پروازهای بین‌المللی و از فرودگاه 3 آن برای پروازهای داخلی استفاده می‌کنند. ترمینال X در سال 2012 تأسیس شد و به پروازهای چارتر اختصاص دارد. آخرین پروژه‌ی گسترش این فرودگاه در سال 2016 به پایان رسید و ظرفیت آن بعد از این بازسازی، 2 برابر شد و به 12.5 میلیون مسافر در سال افزایش پیدا کرد. می‌توان گفت که تقریباً از بیشتر فضای فرودگاه پوکت استفاده شده و جای چندانی برای تأسیس ایستگاه راه‌آهن جداگانه برای آن نمی‌مانَد. به همین دلیل در سال 2012 پیشنهاد کردند که از راه‌آهن «فرودگاه کرابی» (Krabi International Airport) کمک گرفته شود.فرودگاه پوکت

این فرودگاه، 24 ساعته در حال فعالیت است و یک باند آسفالت و 7 تاکسی‌وی را شامل می‌شود. همچنین چندین رستوران در فرودگاه پوکت وجود دارد که غذاهایی با کیفیت خوب ارائه می‌دهند. اما اگر عجله دارید، شاید بهتر باشد قید آن‌ها را بزنید؛ زیرا این احتمال هست که تا آماده شدن غذا کمی طول بکشد و آن وقت به جای غذا، باید حرص بخورید! ساعت اوج شلوغی در این کشور، ساعت 5 عصر می‌باشد. بنابراین برای پرواز برگشت، بهتر است اگر بعد از این ساعت بلیت دارید، کمی زودتر از هتل راه بیفتید تا سر وقت کارهای تحویل چمدان و غیره را انجام دهید.فرودگاه پوکت

دسترسی به مرکز شهر

برای دسترسی به نقاط مختلفی در شهر می‌توانید از تاکسی‌های فرودگاه کمک بگیرید که از هتل‌های خاصی کمیسیون دریافت می‌کنند. بنابراین اگر با آوردن دلایل عجیب و غریب خواستند شما را قانع کنند که هتلتان را تغییر دهید، سریع تحت تأثیر قرار نگیرید! همچنین یادتان باشد که راننده‌ها باید تاکسی‌متر خود را روشن کنند؛ زیرا قرار است کرایه‌ی دقیقتان بر اساس این دستگاه حساب شود. علاوه بر آن، 100 بات مالیات فرودگاه به آن‌ها تعلق می‌گیرد و درمجموع باید حدود 700 بات برای کرایه بپردازید. به جای آن می‌توانید از لیموزین استفاده کنید که 50 بات کرایه‌اش بیشتر است. اگر دنبال انتخابی ارزان‌تر می‌گردید، مینی‌بوس‌های فرودگاه بهترین گزینه برای شما به حساب می‌آیند. این مینی‌بوس‌ها معمولاً تا 10 نفر ظرفیت دارند و 200 بات برای کرایه دریافت می‌کنند. اما ممکن است تا پر شدن آن کمی طول بکشد و اگر بدشانس باشید، هتل شما آخرین ایستگاه خواهد بود! امکان کرایه‌ی خودرو نیز در این فرودگاه وجود دارد؛ اما باید گواهی‌نامه‌ی بین‌المللی داشته باشید.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}