فرودگاه بین‌ المللی هنگ کنگ

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/2/19
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ، فرودگاهی بسیار بزرگ است و گزینه‌های متنوعی را برای خرید، تفریح و صرف غذا در ترمینال‌های آن ایجاد کرده‌اند.

تور اروپا

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

«فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ» (Hong Kong International Airport)، در منطقه‌ی «چک لپ کوک» واقع شده و به همین دلیل، با نام «فرودگاه چک لپ کوک» (Chek Lap Kok Airport) نیز شناخته می‌شود. این فرودگاه از سال 1998 درحال فعالیت است و اصلی‌ترین فرودگاه هنگ کنگ به حساب می‌آید. همچنین این فرودگاه از لحاظ جابه‌جایی بار توانسته عنوان شلوغ‌ترین فرودگاه در جهان را به خود اختصاص بدهد. فرودگاه هنگ کنگ به سمت شهرهای مختلفی در چین، آسیا و مقاصد دیگر پرواز دارد و قطب خطوط هوایی «کاتای پاسیفیک»، «هنگ کنگ ایرلاینز»، «دراگون‌ایر»، «سنگاپور ایرلاینز»، «چاینا ایرلاینز» و «هنگ کنگ اکسپرس» به شمار می‌رود.
فرودگاه هنگ کنگ

تاریخچه و امکانات

«فرودگاه کای تک» (Kai Tak Airport) ظرفیت کافی برای گسترش را نداشت و با توجه به افزایش تعداد مسافران، مسئولان تصمیم گرفتند تا فرودگاه چک لپ کوک را تأسیس و جایگزین آن کنند. ساخت فرودگاه جدید در سال 1991 شروع و فعالیت رسمی آن از سال 1998 آغاز شد. علاوه بر آن، ساخت جاده‌های جدید، ایستگاه راه‌آهن، پل و تونل هم جزوی از برنامه‌ی راه‌اندازی این فرودگاه بود و طبق رکوردهای جهانی گینس، یکی از هزینه‌برترین پروژه‌های فرودگاهی در جهان به حساب می‎آید. فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ، در اقتصاد کشور چین نیز نقش مهمی داشته و برای 65،000 نفر، موقعیت کاری ایجاد کرده است. بیش از 100 ایرلاین در این فرودگاه فعالیت می‌کنند و به 180 شهر در جهان پرواز دارند.

فرودگاه هنگ کنگ

اگر پروازتان تأخیر داشت یا صرفاً برای اطمینان بیشتر می‌خواهید چند ساعت زودتر از زمان مقرر در فرودگاه حاضر شوید، خبر خوب این است که احتمالاً حوصله‌تان سر نخواهد رفت. برای مثال، «تئاتر آی مکس» (Imax) در ترمینال 2 واقع شده و می‌تواند تا 350 نفر را در خود جای دهد و بزرگ‌ترین صفحه نمایش سینما در کل هنگ کنگ را دارا می‌باشد. این فرودگاه، یک سالن استراحت اختصاصی، موزه، اسپا و باشگاه گلف را نیز دربرمی‌گیرد. در بخش «گرین لایو ایر» (GreenLive Air) می‌توانید از طریق شبیه‌ساز بازی گلف، بر روی تکنیک‌هایتان کار کنید و از وقتتان نهایت استفاده را ببرید. موزه‌ی «مرکز اکتشافات هوانوردی» (Aviation Discovery Centre) نیز در ترمینال 2 این فرودگاه قرار گرفته و هزینه‌ای برای ورودی آن دریافت نمی‌کنند. بنابراین فرصت خوبی است تا به صورت رایگان راجع به تاریخ و روند پیشرفت هوانوردی در هنگ کنگ اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

فرودگاه هنگ کنگ

در انتهای این موزه، بخش «اسکای دِک» (SkyDeck) قرار دارد و از طریق آن می‌توانید به نمای 360 درجه‌ای فرودگاه هنگ کنگ و باندهای آن دسترسی داشته باشید. البته برای بازدید از این قسمت باید مبلغ کمی را پرداخت کنید. فودکورت این فرودگاه هم گزینه‌ی خوبی برای چشیدن غذاهای خوشمزه‌ی این شهر است و اگر فکر می‌کنید ذائقه‌تان با این نوع غذاها جور درنمی‌آید، جای نگرانی نیست؛ خوشبختانه چندین فست فود نیز در فرودگاه هنگ کنگ ایجاد کرده‌اند. اگر باز هم وقت اضافه آوردید، در مغازه‌های آن گشت بزنید و برای خودتان سوغاتی بخرید یا از تعداد بی‌شمار فروشگاه‌های لباس آن دیدن کنید که برندهای معروف را نیز می‌توانید میان آن‌ها پیدا کنید.

ترمینال ها

فرودگاه هنگ کنگ، 2 ترمینال اصلی و 2 کنکورس دارد. ترمینال 1 این فرودگاه، تا مدت‌ها بزرگ‌ترین ترمینال جهان محسوب می‌شد. اما ترمینال 3 «فرودگاه دبی» و «فرودگاه بین المللی پکن» از آن پیشی گرفتند و مقام این ترمینال به سومین ترمینال مسافربری بزرگ در دنیا کاهش پیدا کرد. ترمینال 2 و ایستگاه راه‌آهن این فرودگاه در سال 2007 تأسیس شدند و باجه‌های چک-این و تجهیزات مربوط به پروازهای خروجی فرودگاه هنگ کنگ در ترمینال 2 واقع شده است. ساخت «ستلایت کنکورس شمالی» (North Satellite Concourse) در سال 2009 به پایان رسید که 2 طبقه دارد و مخصوص هواپیماهای باریک پیکر ساخته شده و اتوبوس‌های شاتل، این بخش را به ترمینال 1 متصل می‌کنند. علاوه بر آن، یک «کنکورس میانی» (Midfield Concourse) نیز در سال 2015 به این فرودگاه اضافه شد که ظرفیت مدیریت هواپیماهای بزرگی همچون ایرباس A380 را دارا می‌باشد. مسافران می‌توانند با استفاده از قطارهای بدون سرنشین، خودشان را به این قسمت برسانند.فرودگاه هنگ کنگ

دسترسی به مرکز شهر

قطارهای اتوماتیک و بدون سرنشین این فرودگاه، سالن شرقی آن را به بخش غربی و ترمینال 2 متصل می‌کنند. همچنین شرکت‌های اتوبوس‌رانی گوناگونی از جمله «سیتی باس» (Citybus) در فرودگاه هنگ کنگ فعالیت دارند که می‌توانید برای دسترسی به مناطقی همچون «دونگوان» (Dongguan) و «شنژن» (Shenzhen) از آن‌ها کمک بگیرید. خط 1 سیتی باس، شما را به «ایستگاه ام‌تی‌آر تونگ چونگ» (Tung Chung MTR Station) می‌رساند و از آنجا می‌توانید سوار مترو شده و به مرکز شهر بروید. اما سریع‌ترین راه برای رفتن به این فرودگاه، استفاده از متروی سریع‌السیر «ایرپورت اکسپرس» است که هزینه‎اش برایتان کمی گران‌تر از متروی عادی ام‌تی‌آر تمام می‌شود.

تاکسی‌های فرودگاه هنگ کنگ، در 3 رنگ مختلف هستند و هر کدام به سمت مقصدی مشخص حرکت دارند. «تاکسی‌های شهری» قرمز رنگ، تقریباً به جز بخش جنوبی «جزیره‌ی لانتائو» (Lantau Island)، به تمام نقاط شهر هنگ کنگ حرکت می‌کنند. «تاکسی‌های نواحی جدید»، سبز رنگ هستند و همانطور که از اسمشان پیداست، به مناطق جدید اختصاص دارند. «تاکسی‌های لانتائو» نیز فرودگاه را به سایر بخش‌های جزیره‌ی لانتائو متصل می‌کنند و آبی رنگ هستند. علاوه بر آن، از کشتی‌های این منطقه هم می‌توانید کمک بگیرید که از طریق دلتای «رود پِرل» (Pearl River)، شما را به سمت مناطق مختلفی در شهر می‌رسانند.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}