گلاونی کلدوور، ایستگاه راه آهن باشکوه زاگرب

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/4/21
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

یکی از مکان‌هایی که هر فردی در سفر به زاگرب باید از آن دیدن کند، ایستگاه راه آهن «گلاونی کُلُدوور» (Glavni kolodvor) است.

تور اروپا

گلاونی کلدوور، ایستگاه راه آهن اصلی پایتخت کرواسی بوده که یک کیلومتر به سمت جنوب از میدان اصلی شهر فاصله دارد و به بسیاری از جاذبه‌های اصلی زاگرب نزدیک می‌باشد. این ایستگاه قطب اصلی شبکه ریلی کرواسی و بزرگ‌ترین ایستگاه در این کشور به شمار می‌آید. در سال ۱۸۹۰ میلادی، حکومت مجارستان ساخت بنای ایستگاه اصلی و تعمیرات را در زاگرب تصویب کرد و سپس معمار مجار به نام «فرنس فاف» (Ferenc Pfaff) سرپرستی این پروژه به سبک نئوکلاسیک با ۱۸۶.۵ متر طول را به عهده گرفت. مجسمه‌های به کار رفته در این بنا را مجسمه‌ساز مجارستانی به نام «ویلیم مارچنکو» (Vilim Marschenko) طراحی کرد و سرانجام ایستگاه در اول جولای سال ۱۸۹۲ بازگشایی شد. بازسازی این بنا نیز در سال ۱۹۸۶ و بار دیگر در سال ۲۰۰۶ صورت گرفت. بازدید از ایستگاه راه آهن زاگرب به منزله بازگشت به روزهایی است که زاگرب ایستگاهی برای قطار سریع‌السیر معروف «اورینت اکسپرس» یا «قطار سریع‌السیر شرق» (Orient Express) بود.

ایستگاه راه آهن زاگرب

بهتر است بدانید که برای رسیدن به خطوط قطار باید از پله بالا بروید، چون در حال حاضر آسانسوری برای ایستگاه تعبیه نکرده‌اند. دو بخش مجزای بلیت فروشی وجود دارد؛ یکی به باجه محلی و دیگری به باجه بین‌المللی اختصاص یافته که کارکنانش مسلط به زبان انگلیسی هستند. برای خرید بلیت می‌توانید از کارت اعتباری یا پول نقد استفاده کرده یا به صورت آنلاین آن را پیش خرید کنید. همچنین دو دستگاه خودپرداز و یک باجه‌ی تبدیل ارز در بخش فروش بلیت بین‌المللی می‌بینید که قیمت آن منصفانه به نظر می‌رسد. ناگفته نماند که یکی از ایستگاه‌های اصلی قطارهای شهری همین نقطه بوده و معمولاً  قطار شماره ۶ که به مرکز شهر و ایستگاه اتوبوسرانی می‌رود، بیشتر مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرد. اگر تمایلی به استفاده از اتوبوس یا قطار برای رفتن به مرکز شهر را نداشتید، در بیرون از ایستگاه تاکسی‌ها منتظر شما هستند. اگرچه ایستگاه به کیوسک تلفن مجهز است، اما خبری از وای فای رایگان نیست.ایستگاه راه آهن زاگرب

از دیگر قسمت‌های ایستگاه می‌توان به بخش اطلاعات گردشگران اشاره کنیم که روزانه از ساعت شش صبح تا ده شب فعالیت دارد و در آن آگهی‌های هاستل‌ ها و هتل های اقتصادی زاگرب ارائه شده و کارکنان به مسافران در رزرو آن‌ها کمک می‌کنند. سایر امکانات خوب ایستگاه کمدهای قفل‌دار هستند که برای نگهداری وسایل در کنار سالن اصلی ایجاد شده‌اند. هزینه‌ی این کمد‌ها بر حسب ساعت محاسبه می‌گردد و از شش صبح تا ده شب می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگرچه گزینه‌های غذاخوری در ایستگاه محدود است و رستورانی وجود ندارد، اما به هر حال می‌توانید نوشیدنی، ساندویچ، نان و شیرینی بخرید. اگر از عاشقان خرید هستید، شاید در ایستگاه فروشگاه‌های زیادی به چشمتان نخورد اما باید بدانید در زیر آن مرکز خریدی بزرگ فعالیت می‌کند. جدیدترین مد روز کرواسی و اجناس ساخت ایتالیا را در این مرکز خرید می‌توانید بیابید. سوپرمارکت، رستوران‌ و فست‌فود مانند مک‌دونالد هم در این مرکز خرید وجود دارند.


نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}