جاهای دیدنی زاگرب که باید از آنها دیدن کنید

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1398/6/24
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

زاگرب همه نوع جاذبه برای انواع گردشگران و سلیقه ها دارد که به راحتی می توان به آن ها دسترسی داشت.

تور اروپا

از تاریخ، هنر، طبیعت، غذا، خرید، تفریحات شبانه تا هر چیز دیگری که دلتان بخواهد در این شهر مهیا است. میدان بَن یلاچیچ (Ban Jelačić Square)، کلیسای سنت مارک، خیابان تکالچی (Tkalča Street)، پارک ماکسیمیر (Maksimir Park)، موزه‌ی فنی نیکولا تسلا، بازار دولاس، خیابان ایلیسا و... تنها تعدادی از مکان‌های دیدنی زاگرب هستند که حتما باید آن‌ها را تجربه کنید. اما اگر علاقه‌مند هستید به غیر از این زیبایی‌های آشکار چهره‌ی پنهان زاگرب را هم ببینید، توصیه می‌شود به برخی از گوشه کناره‌های این شهر نگاهی بیاندازید که عموما گردشگران کمتر با آن‌ها آشنا هستند.

جاهای دیدنی زاگرب

۱. گرنی گراد و کلیسای سنت مارک

سنگ فرش‌های پرزرق و برق خیابان‌ها و شیروانی‌های قرمز رنگ ساختمان‌ها در گرنی گراد (Gornji Grad) مقر بسیاری از پرطرفدارترین جاذبه‌های توریستی زاگرب از جمله کلیسای جامع، ساختمان پارلمان، موزه‌ها و کلیساها می‌باشد و منطقه‌ی بالای شهر زاگرب را به یکی از خوش منظره‌ترین مکان‌های گردشگری تبدیل کرده است. شاید یکی از برجسته‌ترین ویژگی که باعث شده کلیسای سنت مارک برای همه شناخته شده باشد، وجود کاشی‌های چشم‌نواز روشن به کار برده شده در نمای این کلیسا باشد که نماد نشان‌های ملی کشورهای کرواسی، دالماسی، اسلوونی و شهر زاگرب می‌باشند؛ همچنین با دنبال کردن این نشانه‌ها متوجه می‌شویم که قدمت این کلیسا به قرن 13 میلادی باز می‌گردد. از دیگر ویژگی‌های قابل ملاحظه‌ی آن می‌توان به پنجره‌های رومی، درگاه گوتیک و مجسمه‌های 12 تن حواریون همراه با حضرت مسیح، مریم و خود سنت مارک اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری زاگرب کرواسی

۲. کلیسا و گنجینه‌ زاگراب

عمده معروفیت کلیسای جامع زاگراب (که اکنون به کلیسای مریم مقدس شهرت دارد) به دلیل وجود 2 مناره‌ی عظیم آن می‌باشد. این کلیسا در اوایل سال 1200 توسط قوم تاتار نابود و مجدداً در نیمه‌ی دوم قرن 13 میلادی بازسازی شد؛ به طوری که ساختار آن به طرز چشم‌گیری تغییر کرده است. متأسفانه به دلیل زلزله‌ای که اخیراً در سال 1880 رخ داد، بخش‌های عظیمی از آن از جمله گنبد و برج ناقوس تخریب شد ولی دوباره با حفظ طرح‌های پیشین قرون وسطایی بازسازی شد و هر ساله مردم با بازدید از این کلیسا و گنجینه‌ی آن که شامل بسیاری از آثار دینی و اشیاء مقدس است، نهایت لذت را می‌برند.

جاذبه های گردشگری زاگرب کرواسی

۳. موزه میمارا

این موزه توسط یک کلکسیونر خصوصی به نام «آنت تاپیک میمارا» (Ante Topic Mimara) در سال 1972 ساخته شد. این مجموعه‌ی بزرگ که در سال 1895 (نئورسانس) طراحی شده، یک مجموعه‌ی بزرگ از اقلام گوناگون دوره‌ها و اماکن مختلف از جمله مجموعه‌های باستان‌شناسی خوب مصر باستان، بین‌النهرین، ایران، خاورمیانه، خاور دور، هند و آمریکای جنوبی را پوشش می‌دهد؛ همچنین یک مجموعه‌ی شیشه‌ای از اروپا و دیگر کشورهای مدیترانه‌ای همراه با وسایل قرون وسطایی و مجسمه‌های یونان باستان نیز در این موزه قرار دارند. اگر به این موزه رفتید، حتماً از آثار نقاشی نقاشان بزرگ ایتالیایی، فنلاندی، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری زاگرب کرواسی

۴. غرفه هنر و گالری مسترویچ

غرفه‌ی هنر زاگرب که به خاطر نمای رنگی آن مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، برای برگزاری یک نمایشگاه بین‌المللی در سال 1896 ساخته شد و اکنون به منظور برگزاری نمایشگاه‌های هنر معاصر استفاده می‌شود. این مکان که محلی مناسب برای دوستداران گالری هنر مسترویچ (Mestrovic) است، در قرن 17 میلادی محل زندگی و حجاری او بوده؛ به علاوه در این نمایشگاه نزدیک به 300 مجسمه‌ی چوبی، سنگی، برنز و همچنین نقاشی‌ها و حکاکی‌ها در تم‌های مختلف مذهبی و پرتره به نمایش گذاشته می‌شوند.

جاذبه های گردشگری زاگرب کرواسی

۵. پارک ماکسیمیر

این از بزرگ‌ترین پارک‌های زاگراب است که به سبک یک باغ قدیمی انگلیسی طراحی شده و دارای یک فضای سرسبز زیبای عظیم می‌باشد؛ همچنین پارک ماکسیمیر (Maksimir) علاوه بر داشتن دریاچه‌های دست ساز بشر، مناطق سرسبز، باغ گل و باغ وحش کوچک برای نوجوانان، دارای حیرت انگیز‌ترین مسیرها برای پیاده‌روی، گردش و استراحت می‌باشد. جالب است بدانید که در عرض این پارک استادیوم فوتبال دینامو (Dinamo) که در آن کرواسی میزبان مسابقات بین‌المللی می‌باشد، قرار دارد.

جاذبه های گردشگری زاگرب کرواسی

۶. موزه شهر

این موزه که در بالای شهر زاگراب و در امتداد دیوار شرقی شهر ساخته شده و بیش از 75 هزار قطعه از مجموعه‌ی هنرمندان را در خود جای داده، از صومعه‌ی سنت کلر، یک برج عظیم و یک انبار غذا (که متعلق به قرن 17 است) تشکیل شده است. در حقیقت مجموعه‌ی این آثار به توصیف تاریخچه‌ی زاگراب از خلال اسناد، نقشه‌ها، هنر، یافته‌های باستان‌شناسی و دیگر آثار تاریخی می‌پردازد. لازم به ذکر است که این موزه به فکر سرگرمی کودکان نیز هست و به این منظور برای آن‌ها کارگاه‌های آموزشی سرگرم کننده و اتاق بازی نیز فراهم کرده است.

جاذبه های گردشگری زاگرب کرواسی

۷. گالری استراسمایر

گالری استراسمایر (Maksimir) که ساختمان آن به سبک ساختمان‌های قرن نوزدهم نئورنسانس می‌باشد، توسط اسقف ژوراژ راه اندازی و حدود 600 اثر به این گالری اهدا شد. در این گالری آثار هنرمندان معروف و مجسمه‌های مجسمه‌ساز معروف ایوان مسترویچ و منسوجات مختلف گلدوزی و ملیله‌دوزی شده، جواهرات نادر، آلات موسیقی، نقاشی، سفال و سرامیک به نمایش گذاشته می‌شوند. به علاوه بازدید از موزه‌ی هنر و صنایع دستی با بیش از 160 هزار قطعه از کرواسی و دیگر کشورهای اروپایی خالی از لطف نیست.

جاذبه های گردشگری زاگرب کرواسی

۸. موزه هنرهای ساده

علاوه بر بسیاری از مؤسسات خوب هنر و تاریخ، زاگرب دارای تعداد زیادی از موزه‌های منحصر به فرد است که واقعاً ارزش بازدید را دارند؛ یکی از محبوب‌ترین این موزه‌ها، موزه‌ی هنرهای ساده (Museum of Naïve Art) با نمایش آثار بسیاری از هنرمندان شناخته شده می‌باشد. یکی دیگر از مکان‌های جذاب برای بازدیدکنندگان، موزه‌ی روابط عاشقانه‌ی شکست خورده می‌باشد؛ در این موزه شما با مجموعه‌ای از اشیاء شخصی عشاق شکست خورده همراه با جزئیات آن‌ها رو به رو هستید.

۹. چشم زاگرب

چشم زاگرب یا زاگرب آی (Zagreb Eye) که به عنوان زاگرب ۳۶۰ درجه هم شناخته می‌شود یک چشم انداز بسیار جالب در پایتخت کرواسی، زاگرب است. از این نقطه یعنی آی، شما می‌توانید بیشتر نقاط شهر را مشاهده کنید. در هر زمانی چه در روز و چه در شب مناظر شگفت انگیزی را ارائه می‌دهد. بازدیدکنندگانی که هم در روز و هم در شب در این مکان بوده‌اند، عقیده دارند که دیدنی‌های مجذوب کننده‌ی آن را هم در طول ظهر و هم در زمان تاریکی باید تجربه کرد. هزینه‌ی ورودی به خصوص برای گردشگران بین‌المللی بسیار ارزان است. چشم زاگرب که هنوز برای توریست‌های سراسر دنیا ناشناخته مانده، برای افراد محلی یک جاذبه‌ی محبوب شمرده می‌شود. در سفر به کرواسی، بازدید از زاگرب آی را از دست ندهید.

دیدنی های پنهان زاگرب

۱۰. برج لتسکا

برج لُتسکا (Lotrscak Tower) یک برج قدمت‌دار در بخش قدیمی پایتخت کرواسی است. این برج که تاریخچه‌ای غنی دارد، در قرن سیزدهم به منظور حفاظت از شهروندان بومی ساخته شد. در این برج ناقوسی مشهور قرار دارد که در دهه‌ی ۱۶۰۰ به عنوان علامت و هشداری برای بستن دروازه‌های شهر از آن استفاده می‌شد. در سفر به زاگرب برای بازدید از این برج تردید نداشته باشید چرا که لتسکا قطعاً ارزش وقت گذاشتن را دارد.

دیدنی های پنهان زاگرب

۱۱. کامنیتا وراتا

می‌توان گفت که شهر قدیم زاگرب محبوب‌ترین مکان برای بازدید در پایتخت کرواسی است. از طرف دیگر، بعضی از مکان‌های جالب در این شهر قدیم در بین گردشگران بین‌المللی متاسفانه پرطرفدار و شناخته شده نیستند. کامِنیتا وِراتا (The Kamenita Vrata) تنها دروازه‌ی شهر محسوب می‌شود که تاکنون حفظ شده و سه دروازه‌ی اصلی دیگر تبدیل به ویرانه شده‌اند. کامنیتا وراتا به معنی دروازه‌ی سنگی مکانی واقعاً جالب و دیدنی است که باعث می‌شود احساس کنید در قرن دوازدهم حضور دارید.

دیدنی های پنهان زاگرب

۱۲. موزه توهمات زاگرب

موزه توهمات (The Museum of the Illusions) در زاگرب یک مکان بسیار جالب توجه است. ایده‌ی این موزه‌ بسیار درخشان است و اشکال مختلفِ توهم‌زایی مانند تصاویر سه بعدی، اتاق‌های ضد جاذبه و اتاق‌های آینه‌ای را ارائه می‌دهد. موزه‌ی توهمات زاگراب نه‌ تنها برای شما بلکه برای کودکانتان نیز جالب خواهد بود. هزینه‌ی ورودی آن هم برای توریست‌های بین‌المللی بسیار مقرون به‌صرفه تمام می‌شود. از آن‌جایی که این موزه نسبتاً جدید است، هنوز برای گردشگران بین‌المللی ناشناخته به حساب می‌آید اما می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده‌ای نه چندان دور این مکان به یکی از برترین جاذبه‌ها در زاگرب تبدیل شود.

دیدنی های پنهان زاگرب

۱۳. فونیکولار زاگرب

فونیکولار زاگرب (Zagreb Funicular) یکی از قدیمی‌ترین قطار کابلی های راه‌اندازی شده در جهان به شمار می‌آید. این نوع حمل و نقل، روش سریعی محسوب نمی‌شود اما قطعاً شیوه‌ای بسیار جالب برای رفتن از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر در شهر خواهد بود. در اصل این وسیله خیابان ایلیسا (Illica Street) را به گورنجی گراد (Gornji Grad) وصل می‌کند. کل خط راه‌ آهن آن ۶۶ متر طول دارد که یکی از کوتاه‌ترین خط آهن‌های حمل و نقل عمومی در جهان به حساب می‌آید. شما هم می‌توانید بروید و استفاده از آن را امتحان کنید البته نه به این دلیل که در تردد بهتر خیلی کمک می‌کند، بلکه به این خاطر که به دوستانتان بگویید که توسط یک اثر تاریخی کاملاً محافظت شده از فرهنگ کرواسی برای حمل و نقل استفاده کردید.

دیدنی های پنهان زاگرب

۱۴. تورتورم زاگرب

موزه‌ی شکنجه‌ی زاگرب (Museum of Torture in Zagreb) که به تورتورِم زاگرب (Tortureum Zagreb) شناخته می‌شود، یکی از عجیب‌ترین موزه‌ها در کرواسی است و بازدید از آن به افرادی که بچه‌های کوچک به همراه خود دارند، توصیه نمی‌شود. در این موزه مجموعه‌ی بزرگی از ابزارها قرار دارد که برای شکنجه و اعدام استفاده می‌شد. شما می‌توانید وسایلی از قرون مختلف و از ملیت‌های گوناگون را در این موزه مشاهده کنید. اگر علاقه‌مند به دیدن این هستید که مردم چگونه از ابزارآلاتی برای شکنجه و اعدام دیگر مردمان استفاده می‌کردند، این موزه برای شما جالب خواهد بود.

دیدنی های پنهان زاگرب

۱۵. کلیسای جامع ارتدکس زاگرب

کلیسای ارتدکس زاگرب (Zagreb Orthodox Church) مکانی بسیار جالب است که در واقع خیلی متناسب با پایتخت کرواسی به نظر نمی‌رسد. بسیاری از کروات‌ها مسیحی کاتولیک هستند و مسیحیت ارتدکس در میان صرب‌ ها معمول‌تر و رایج‌تر است. با این تفاسیر دیدن این کلیسای ارتدکس در وسط زاگرب بسیار جالب خواهد بود. بنای آن در سال ۱۸۶۶ توسط فرانجو کلاین (Franjo Klein) ساخته شد. نمای بیرونی کلیسا ساده به نظر می‌رسد اما درون آن جاذبه‌های زیادی برای دیدن دارد.

دیدنی های پنهان زاگرب

۱۶. تونل گریک

تونل گریک (Gric Tunnel) تونلی از جنگ جهانی دوم در زیر پایتخت کرواسی است. این تونل در سال ۱۹۴۳ توسط نیکولا مندیک (Nikola Mandic) ساخته شد. این تونل ۳۵۰ متر طول دارد و خیابان استفان رادیک (Stjepan Radic Street) را به خیابان مسنیکا (Mesnicka Street) وصل می‌کند. در سال ۲۰۱۶ تونل به طور کامل تعمیر شد و اکنون برای بازدیدکنندگان باز است. این مکان برای بازدید بسیار جالب توجه است، علی‌الخصوص اگر علاقه‌مند به تاریخ جنگ جهانی دوم باشید. هر زمانی که تصمیم گرفتید سفری به زاگرب داشته باشید، این جاذبه را اصلاً از دست ندهید.

دیدنی های پنهان زاگرب

۱۷. مجسمه سنت جورج و اژدها

در زاگرب دو مجسمه از سنت جورج و اژدها به چشم می‌خورد. یکی از آن‌ها واقعاً گیراست و توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. این مجسمه به افتخار سنت جورج مشهور ساخته شد که در مقابل اژدهایی که مردم شهر سیلن (Silene) را می‌کشت، جنگید. این مجسمه‌ی تماشایی در میدان مارشال تیتو (Marshal Tito Square) قرار دارد. توصیه می‌شود که یک ساعت از وقت خود را کنار بگذارید و از این مکان زیبا دیدن کنید.

دیدنی های پنهان زاگرب

۱۸. کلیسای سنت کاترین

کلیسای سنت کاترین (St. Catherine Church) در زاگرب کاملاً متفاوت از سایر کلیساهای کرواسی به نظر می‌رسد. این کلیسا در قرن هفدهم یا به طور دقیق در سال ۱۶۳۲ ساخته شد. این ساختمان به سبک باروک و تقریباً به طور کامل سفید رنگ دیده می‌شود. این کلیسای کاتولیک یک مکان ناشناخته در زاگرب اما در خور توجه بیشتری است. نمای بیرونی ساختمان بسیار ساده به نظر می‌رسد اما زیبایی واقعی در درون کلیسا نهفته است. نمای داخلی کلیسای سنت کاترین بسیار شگفت انگیز است، پس بازدید از آن را از دست ندهید.

دیدنی های پنهان زاگرب

پرسش‌های متداول

مکان های دیدنی در زاگرب کجاست؟
از مهمترین جاهای دیدنی زاگرب میتوان به چشم زاگرب، برج لتسکا، کامنیتا وراتا، موزه ی توهمات زاگرب، فونیکولار زاگرب و کلیسای سنت مارک اشاره کرد.
مجسمه سنت جورج و اژدها در کجاست؟
در زاگرب دو مجسمه از سنت جورج و اژدها به چشم می‌خورد. یکی از آن‌ها واقعاً گیراست و توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.
نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}