موزه هایی در کرواسی که تعجب شما را برمی انگیزند

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1396/10/28
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر به دنبال تجربه‌های جدید و موزه‌های عجیب و غریب می‌گردید، چمدانتان را ببندید و به زاگرب در کرواسی سفر کنید؛ جایی که همیشه کارهای غیرمعمول و شگفت‌انگیزی برای انجام دادن وجود دارد.

تور اروپا

سفر به کرواسی با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

معمولاً مردم، تصورشان از موزه‌ها جایی است که از آثار باستانی، مصنوعات تاریخی یا نقاشی‌های با ارزش نگهداری می‎شود. البته تعریفشان از موزه درست است؛ اما کرواسی، موزه‌های جالب و متنوعی علاوه بر موزه‌های معمولش نیز دارد. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به لیست این موزه‌ها در زاگرب بیندازید تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

1. موزه روابط شکست خورده

«موزه‌ی روابط شکست خورده» (Museum of Broken Relationships)، یکی از پربازدیدترین موزه‌های زاگرب است و از نظر خیلی‌ها، در آخرین درجه‌ی عجیب و غریبی قرار می‌گیرد. این موزه را دو زوجی که در حال جدایی بودند، تأسیس کردند و در آن، وسایلی که زوج‌ها بعد از جدایی به این موزه تحویل می‌دهند، از لباس عروسی گرفته تا تبر، به نمایش گذاشته می‌شود. اکثر این وسایل، یادگاری‌های جالبی هستند که عشق، خشم، غم یا تأسف صاحبانشان را نشان می‌دهند.

موزه روابط شکست خورده در زاگرب

2. موزه توهمات

«موزه‌ی توهمات» (Museum of Illusions)، بیش از 70 نوع نمایشگاه‌‌های هولوگرام یا همان فضاهای سه بعدی و با خطای دید را دربر می‌گیرد که در هیچ کدام نمی‌توانید به چشمانتان اعتماد کنید. «اتاق ضد جاذبه» (Anti-gravity Room) و «اتاق ایمز» (Ames Room)، یکی از پرطرفدارترین بخش‌های این موزه به شمار می‎روند. طراحی‌های دَوَرانی و پیچ‌در‌پیچ اتاق ایمز، شما را گیج می‌کند و احساس می‌کنید اگر بیشتر به انتهای مسیر بی‌پایانش خیره شود، رازش را کشف خواهید کرد یا مثلاً فکر می‌کنید فردی که نزدیکتان ایستاده، اندازه‎ای بسیار بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از شما دارد. این امکان وجود دارد که با گرفتن عکس، این لحظات را به ثبت برسانید.

موزه توهمات در زاگرب

3. موزه اتومبیل فردیناند بادیکی

«موزه‌ی اتومبیل فردیناند بادیکی» (Ferdinand Budicki Automobile Museum)، جایی است که حتی اگر به ماشین‌ها علاقه‌ای نداشته باشید هم می‌توانید از تماشای اتومبیل‌های قدیمی لذت ببرید. این موزه از ماشین‌های قدیمی، موتورسیکلت‌ و دوچرخه‌های زیبا نگهداری می‌کند. علاوه بر آن، هزاران عکس اتومبیل در این موزه وجود دارد و می‌توانید در کارگاه‌های متعدد آن نیز شرکت کنید. ظاهراً فردیناند بادیکی، یکی از پیشگامان استفاده از اتومبیل در کرواسی بوده و به همین دلیل، این موزه را به یاد او نام‌گذاری کرده‌اند.

موزه اتومبیل فردیناند بادیکی در زاگرب

4. موزه فنی نیکولا تسلا

در «موزه‌ی فنی نیکولا تسلا» (Nikola Tesla Technical Museum)، چیزهای زیادی برای دیدن و یادگیری وجود دارد. این موزه در سال 1954 میلادی تأسیس شده و علاوه بر چندین هزار وسیله‌ای که مربوط به قرن 19 و 20 می‌شوند، از 10 هزار لوازم دیگر هم در انبارش نگهداری می‌کند. «کارگاه نیکولا تسلا»، پرطرفدارترین بخش این موزه است که می‌توانید در آن، از هواپیماهای قدیمی، واگن‌های برقی عتیقه و قطارهای بخار بازدید کنید. در واقع نیکولا تسلا در زمان خودش، به مخترع عجیب و دانشمند دیوانه معروف بوده است.

موزه فنی نیکولا تسلا در زاگرب

5. موزه قوم نگاری

«موزه‌ی قوم نگاری» (Ethnographic Museum) را «سالامون برگر» (Salamon Berger) تأسیس کرد که تاجر پارچه بود. او به عنوان یک تاجر جهانی، تقریباً به 100 کشور جهان سفر کرد و بیش از 8 هزار نمونه از لوازم دوخته و بافته شده‌ی آن‌ها را در موزه‌اش به نمایش گذاشت. علاوه بر آن، می‌توانید از لباس‌های رنگارنگ مردم آمریکای جنوبی و آفریقا و سازهای موسیقی مردم محلی نیز دیدن کنید. معمولاً وسعت سفرهای این فرد و مدیریتش در جمع‌آوری این تعداد وسیله، باعث تعجب بازدیدکنندگان می‌شود.

موزه قوم نگاری در زاگرب

6. موزه دراژن پتروویچ

کریستیانو رونالدو، تنها کسی نیست که یک موزه به اسم خودش دارد. «موزه‌ی دراژن پتروویچ» (Dražen Petrović Museum) در زاگرب، به افتخار قهرمان سابق بسکتبال کرواسی ساخته شده و احترام ویژه‌ی مردم را به دراژن پتروویچ نشان می‌دهد. با بازدید از این موزه که در میدانی با همین نام قرار گرفته، می‌توانید از داستان زندگی مردی مطلع شوید که در ابتدای زندگی‌اش فلج بود، اما در آینده تبدیل به قهرمان یک ملت شد. مرگ زودهنگام او در سن 28 سالگی، حتی بیشتر از قبل به غم‌انگیزی و اهمیت این موزه اضافه می‌کند.

موزه دراژن پتروویچ در زاگرب

7. موزه تجربه نابینایی

تا به حال فکر کرده‌اید که اگر خدایی نکرده نابینا بودید، چطور می‌توانستید از تماشای هنر لذت ببرید؟ «موزه‌ی تجربه‌ی نابینایی» (Typhlological Museum)، با استفاده از اتاقی تاریک و تأسیسات ویژه، شما را با این موقعیت آشنا می‌کند. علاوه بر آن، می‌توانید از تاریخ خط بریل نیز در این موزه اطلاع پیدا کنید.

موزه تجربه نابینایی در زاگرب

8. موزه شکنجه

«موزه‌ی شکنجه» (Museum of Torture)، انواع وسایلی مثل چرخ شکنجه، قفس‌های نوک‌تیز و پاندول شکنجه را به نمایش می‌گذارد، اما فقط به همین محدود نمی‌شود. این موزه‌ی تازه تأسیس، از تکنیک‌های سنسورهای حسی نیز استفاده می‌کند و به کمک آن می‌تواند موقعیت و احساسی که فرد هنگام گیر افتادن در یک سیاهچال دارد را بازسازی کند.

موزه شکنجه در زاگرب

9. موزه تاریخ طبیعی کرواسی

البته که «موزه‌ی تاریخ طبیعی کرواسی» (Croatian Natural History Museum)، جزو عجیب‌ها به حساب نمی‌آید؛ اما بازدید از آن خالی از لطف نیست. ابتدا «دوک وارکنی»، اولین تئاتر شهر را در سال 1797 میلادی در این منطقه بنا کرد؛ اما بعداً آن را به موزه تبدیل کردند و بیش از 100 هزار مصنوعات مختلف از حیوانات، سنگ‌ها، فسیل‌ها و گیاهان را در آن به نمایش گذاشتند.

موزه تاریخ طبیعی کرواسی

10. موزه قارچ ها

شاید تعجب کنید، اما قارچ‌ها، طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند. در واقع «موزه‌ی قارچ‌ها» (Museum of Mushrooms)، بیشتر محلی برای آموزش دیدن است. در این موزه می‌توانید از اقسام قارچ‌ها و نحوه‌ی رشد کردنشان اطلاع پیدا کنید.

موزه قارچ ها در زاگرب

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}