شهر علم و هنر؛ مهم ترین جاذبه گردشگری مدرن والنسیا

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/4/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مجتمع تفریحی-فرهنگی شهر علم و هنر، از 6 ساختمان اصلی مدرن و فیوچرستیک تشکیل می‎شود و بزرگ‌ترین آکواریوم اروپا، یک تئاتر، سالن اپرا، موزه و غیره را دربرمی‌گیرد.

تور اروپا

«شهر علم و هنر» (City of Arts and Sciences)، مجتمع تفریحی و فرهنگی زیبایی در شهر والنسیا است و مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری مدرن این شهر به حساب می‌آید. همچنین این بنا در لیست 12 گنجینه‌ی کشور اسپانیا قرار دارد و پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه بازدید از ساختمان‌های فیوچرستیک آن را از دست ندهید. مجتمع شهر علم و هنر در انتهای بستر رود «توریا» (Turia) قرار گرفته که به دلیل سیل سال 1957 میلادی، آن را خشک و مسیرش را تغییر دادند و بستر سابق این رود را نیز به یک پارک تماشایی تبدیل کردند.

شهر علم و هنر والنسیا

معماری این مجتمع را «سانتیاگو کالاتراوا» (Santiago Calatrava) و «فلیکس کاندلا» (Félix Candela) برعهده داشتند و ساخت آن 3 برابر مبلغ برآورد شده‌ی اولیه، هزینه برداشت. این پروژه در سال 1996 میلادی کلید خورد و 2 سال بعد به پایان رسید که از 6 ساختمان اصلی مدرن و فیوچریستیک تشکیل می‌شود و خیلی سریع درحال تبدیل شدن به سمبل‌های شهر والنسیا هستند. داخل این ساختمان‌ها، کارهای متنوعی برای انجام دادن پیدا خواهید کرد. برای مثال، بزرگ‌ترین آکواریوم اروپا در این مجتمع واقع شده که «اوشنوگرافیک» (L'Oceanogràfic) نام دارد و حدود 500 گونه‌ی مختلف از موجودات دریایی از جمله دلفین، کوسه، پنگوئن، نهنگ سفید و شیر دریایی را دربرمی‌گیرد. این آکواریوم، به نیلوفر آبی شباهت دارد و به چندین محیط زیست مختلف همچون دریاهای مناطق استوایی، قطبی، جزیره‌ای، دریای سرخ و غیره تقسیم شده و برای بازدید از تمام بخش‌های این آکواریوم، به چند ساعت زمان احتیاج خواهید داشت.

شهر علم و هنر والنسیا

قدمت اولین و قدیمی‌ترین ساختمان این مجتمع، یعنی «همیسفریک» (Hemisfèric) به سال 1998 میلادی برمی‌گردد و یک آسمان‌نما، سینمای آی‌مکس و نورپردازی لیزری را دربرمی‌گیرد. این بنا، 110 متر طول و 55.5 متر عرض دارد و برای معماری آن، طرح چشمی بزرگ را در ذهن داشته و به همین دلیل به آن لقب «چشم شهر» را داده‌اند. سقف آن مانند پلک عمل می‌کند و وقتی کاملاً باز می‌شود، عنبیه‌ی چشم به وضوح قابل مشاهده است و به استخر اطراف آن نیز می‌توانید دسترسی داشته باشید که برای کف آن از شیشه استفاده کرده‌اند. همین موضوع باعث شده تا با انعکاس ساختمان بر روی سطح آب، ساختمان نیم‌کره‌ی آن شبیه به یک چشم کامل به نظر برسد.شهر علم و هنر والنسیا

«موزه‌ی علوم شاهزاده فیلیپه» (Museu de les Ciències Príncipe Felipe) یا همان «پرنس فیلیپ»، ساختمانی کشیده و مستطیل شکل است که به اسکلت نهنگ شباهت دارد. این موزه در سال 2000 تأسیس شده و طول آن به 220 متر و عرض آن به 80 متر می‌رسد و 3 طبقه را دربرمی‌گیرد. نمایشگاه‌های دائمی آن، ساختاری تعاملی دارند و بیشتر با هدف سرگرم کردن همه‌ی سنین طراحی شده‌اند، اما درعین حال آموزنده نیز هستند. طبقه‌ی اول این ساختمان به چشم‌انداز زیبای «باغ های توریا» اشراف دارد و طبقه‌ی دوم آن مختص به نمایشگاه «میراث علم» می‌باشد. طبقه‌ی سوم را با نام «جنگل کروموزوم» می‎شناسند و نمایشگاه‌های دیگری همچون «جاذبه‌ی صفر»، فضا و غیره نیز در آن برگزار می‌شود.

شهر علم و هنر والنسیا

سالن اپرای بزرگ «قصر هنر ملکه سوفیا» (Palau de les Arts Reina Sofia) هم بعد از ظهرها، تئاتر و اجراهای اپرا و رقص را برگزار می‌کند. این بنا در سال 2005 ساخته شد و 4 سالن بزرگ را دربرمی‌گیرد که به موسیقی و هنرهای نمایشی اختصاص دارند. طول سقف فلزی این ساختمان به 230 متر و ارتفاع آن به 70 متر می‌رسد. مجتمع شهر علم و هنر، 2 ساختمان دیگر با نام‌های «آگورا» (L'Àgora) و «آمبراکل» (L'Umbracle) را نیز شامل می‌شود. آمبراکل، فضای سر باز و زیبایی است که فرصت مناسبی برای عکاسی به حساب می‌آید. این بنا در سال 2001 شروع به فعالیت کرد و گیاهان بومی والنسیا از جمله رُزماری، اسطوخدوس و گل کاغذی یا همان بوگین‌ویلیا را دربرمی‌گیرد. گالری هنر آن نیز مجسمه‌هایی از هنرمندان معاصر را شامل می‌شود.

شهر علم و هنر والنسیا

آگورا در سال 2009 تأسیس شد و ابتدا میزبانی مسابقات تنیس را برعهده داشت؛ اما تصمیم دارند از آن به عنوان سالنی برای برگزاری کنسرت‌ها و رویدادهای دیگر هم استفاده کنند. علاوه بر آن، بخش‌هایی را نیز به نمایشگاه‌های موقت اختصاص داده‌اند که در این میان، «نمایشگاه عروسک» (Exposición del Ninot) شهرت بیشتری دارد و آن را در ماه فوریه و مارس برگزار می‌کنند. در این مکان، بیش از 700 نمونه از شخصیت‌های عروسکی چوبی کوچک و بزرگ به نمایش گذاشته می‌شود که با دقت و ظرافت بالایی طراحی و رنگ شده و آن‌ها را در «جشنواره فایاس» یا همان «لاس فایاس» (Las Fallas) می‌سوزانند.

شهر علم و هنر والنسیا

گشت و گذار در باغ‌های شهر هنر و علم و تماشای معماری مدرن و دیدنی ساختمان‌های آن رایگان است. اما برای بازدید از نمایشگاه‌ها و آکواریوم آن باید هزینه پرداخت کنید که مبلغ ورودی آن‌ها با هم متفاوت هستند. این مجتمع، همه روزه از ساعت 8 صبح شروع به فعالیت می‌کند؛ اما از آنجایی که ساعت پایان کار آن با توجه به رویدادها و نمایشگاه‌های آن متفاوت است، حتماً آن را قبل از مراجعه چک کنید تا برنامه‌ریزی بهتری برای بازدید از تمامی قسمت‌های آن داشته باشید.


آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}