۱۰ مورد از زیباترین پارک ها و باغ های پاریس

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/5/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

باغ‌ها و پارک‌های معروفی در پاریس واقع شده‌اند که هر کدام، زیبایی منحصر به فرد خودشان را دارند و جزو جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار این شهر به حساب می‌آیند.

تور اروپا

معمولاً به پاریس لقب «شهر عشق» می‌دهند؛ اما در این مقاله قصد داریم آن را به عنوان «شهر پارک‌ها» بررسی کنیم. پایتخت کشور فرانسه، چندین مورد از زیباترین پارک‌ها در اروپا را دربرمی‌گیرد که در ادامه، شما را با بعضی از بهترینِ آن‌ها آشنا خواهیم کرد تا در تور فرانسه، بهترین پارک‌ها را برای قدم زدن انتخاب کنید.

1. پارک بوت شومون

آبشار و صخره و معابد، تنها چند مورد از جاذبه‌های دیدنی پارک بوت شومون هستند که هنگام پیاده‌روی در مسیرهای گوناگون این پارک از آن‌ها عبور خواهید کرد. بوت شومون، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهر پاریس است و کاملاً ارزش دیدن دارد. پیشنهاد می‌کنیم با خودتان زیرانداز و کتاب نیز همراه داشته باشید و از طبیعت زیبا و آرامش‌بخش این پارک لذت ببرید.پارک بوت شومون در پاریس

2. باغ تویلری

باغ تویلری، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک عمومی شهر پاریس به حساب می‌آید و در سال 1991 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. چمن‌های این باغ به زیبایی آراسته شده و به دورنمای میدان کنکورد و طاق پیروزی اشراف دارد. طراحی باغ‌های ورسای را نیز معمار همین پارک برعهده داشته و اگر آن را دیده باشید، برای بازدید از باغ تویلری تردید نخواهید کرد.

باغ تویلری پاریس

3. باغ لوکزامبورگ

مردم محلی بیشتر برای ورزش و دویدن به باغ لوکزامبورگ می‌روند و گردشگران نیز گاهی به آن‌ها می‌پیوندند و در عین حال از مجسمه‌ها و آثار هنری دیگر آن بازدید می‌کنند. قدمت این باغ بزرگ به سال 1612 میلادی برمی‌گردد و 6 زمین تنیس، چندین فواره و یک زمین بازی را دربرمی‌گیرد و نمایش عروسکی آن هم بسیار معروف است.

باغ لوکزامبورگ پاریس

4. باغ آنه فرانک

«باغ آنه فرانک» (Jardin Anne-Frank) در سال 2007 افتتاح شد و تقریباً بیشتر گردشگران، راجع به آن چیزی نمی‌دانند. همین موضوع باعث شده تا معمولاً خلوت باشد و بتوانید با خیال راحت در فضای سبز کوچک، اما فوق‌العاده آرامش‌بخش آن قدم بزنید. یک حوض زیبا نیز در مرکز این باغ قرار گرفته و گاهی پیش می‌آید که طرح‌های هنری جالبی بر روی دیوارهای این پارک بکشند که جذابیت آن را چندین برابر می‌کند.

باغ آنه فرانک

5. پارک مونسو

شاید بتوان گفت که «پارک مونسو» (Parc Monceau)، متنوع‌ترین پارک پاریس به حساب می‌آید. مونسو به سبک باغ‌های انگلیسی طراحی شده و یک هرم مصری، ستون‌های کرینتی، پل ونیزی و بتکده‌ی چینی در آن قرار دارد. این پارک، جزو فضاهای سبز مورد علاقه‌ی مردم محلی محسوب می‌شود که بچه‌هاشان را به این سمت می‌آورند تا در میان درختان 200 ساله‌ی آن بازی کنند و خودشان نیز با طبیعت و جاذبه‌های دیدنی داخل پارک سرگرم می‌شوند.

پارک مونسو در پاریس

6. پارک فلورال پاریس

«پارک فلورال پاریس» (Parc floral de Paris)، بخش عظیمی از «پارک ونسن» (Bois de Vincennes) را تشکیل می‌دهد و کارهای بسیاری برای انجام دادن در آن وجود دارد. در واقع این فضای سبز، چهارمین پارک بزرگ پاریس به شمار می‌رود و علاوه بر نمایشگاه گل‌های رنگارنگ، یک رستوران و کافه، گالری هنری و راه آهن مینیاتوری را نیز شامل می‌شود و کنسرت‌های فضای باز را هم برگزار می‌کند.

پارک فلورال پاریس

7. پارک بلویل

«پارک بلویل» (Parc de Belleville)، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشای آسمان و دورنمای شهر پاریس است و به برج ایفل نیز اشراف دارد. این پارک، طولانی‌ترین آبشار شهر، میزهای پینگ پنگ، تئاتر روباز و چمن‌های بلندی را دربرمی‌گیرد که می‌توانید از آن‌ها برای پیکنیک استفاده کنید. معروف‌ترین بخش پارک بلویل، نمایشگاه گل‌های آن است؛ اما یک موزه را نیز شامل می‌شود که آن را به آلودگی هوا اختصاص داده‌اند.

پارک بلویل پاریس

8. پارک آندره سیتروئن

«پارک آندره سیتروئن» (Parc André Citroën)، یکی از پارک‌های مدرن شهر به شمار می‌رود که در مجاورت رود سن و مکان قبلی شرکت خودروسازی سیتروئن واقع شده است. این پارک، چندین فواره‌ی رقصان، آبشار، حوض، باغ‌های متنوع و خانه‌های شیشه‌ای را دربرمی‌گیرد و می‌توانید سوار بالن بزرگ و ثابت آن شوید و به دورنمای جاذبه‌هایی همچون کلیسای ساکره کور و نوتردام دسترسی داشته باشید.

پارک آندره سیتروئن پاریس

9. باغ موزه آلبر کان

«باغ‌موزه‌ی آلبر کان» (Albert Kahn Musée et Jardins)، باغ‌های متنوعی از کشورهای گوناگونی از سراسر دنیا همچون انگلیس، ژاپن و فرانسه را به نمایش می‌گذارد و همین موضوع، آن را به یکی از عجیب‌ترین پارک‌های پاریس تبدیل کرده است. مراسم چای ژاپنی نیز در این باغ برگزار می‌شود و اگر به دنبال فضای سبزی برای فرار از شلوغی شهر می‌گردید، حتماً باغ‌ موزه‌ آلبر کان را در لیست بازدیدهایتان قرار بدهید.

باغ موزه آلبر کان در پاریس

10. باغ گیاهان پاریس

«باغ گیاهان پاریس» (Jardin des plantes)، مهم‌ترین باغ گیاه‌شناسی در فرانسه و یکی از بهترین پارک‌ها در پاریس به حساب می‌آید. ابتدا قرار بود از این باغ به عنوان باغ گیاهان دارویی خاندان سلطنتی فرانسه استفاده شود؛ اما امروزه هزاران گونه‌ی مختلف از گیاهان را دربرمی‌گیرد و علاوه بر 4 موزه، یک مدرسه‌ی گیاه‌شناسی نیز در آن واقع شده است.

باغ گیاهان پاریس

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}