معروف ترین شیرینی های فرانسوی را بشناسید

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1397/5/18
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر شما هم عاشق شیرینی و دسرهای خوشمزه هستید، احتمالاً با شیرینی‌های معروف فرانسوی از ماکارون گرفته تا کروسان و مَدلِن آشنایی دارید. در این مقاله ۹ مورد از معروف‌ترین آنها را مرور خواهیم کرد.

تور اروپا

شهرت کشور فرانسه فقط به جاذبه‌های گردشگری معروفی همچون برج ایفل، موزه لوور و شانزلیزه محدود نمی‌شود؛ بلکه شیرینی‌های خوشمزه‌ی آن همچون کروسان، ماکارون و ناپلئونی نیز شهرتی جهانی دارند. در ادامه با انواع معروف‌ترین شیرینی‌های فرانسه بیشتر آشنا خواهید شد.

اگر با ایوار راهی تور فرانسه شدید، امتحان کردن این شیرینی‌ها را از دست ندهید.

۱. ماکارون

ماکارون اصالتاً برای کشور ایتالیا است. از ۱۵۰۰ میلادی به بعد این شیرینی در فرانسه نیز رواج پیدا کرد و به یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های این کشور تبدیل شد. ماکارون (Macaron) فرانسوی که امروزه طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد، از ۲ لایه مرنگ بادام تشکیل می‌شود که بین آنها را با کرِم کَره‌ای، گاناش یا مخلفات دیگری پر می‌کنند. ظاهراً این ترکیب، ایده‌ی شیرینی‌پز معروف فرانسوی؛ لادوره بوده که معمولاً در قنادی‌های او در شهر پاریس جای سوزن انداختن نیست.

ماکارون - شیرینی فرانسوی

۲. کروسان

کروسان ریشه در کشور اتریش دارد. این نان از سال ۱۷۷۰ میلادی به بعد وارد کشور فرانسه شد. اگر می‌خواهید روزتان را با یک خوراکی فرانسوی شروع کنید، نان کروسان (Croissant) یکی از بهترین گزینه‌ها برای صبحانه به حساب می‌آید.

کروسان فرانسوی

۳. کنله

کَنِله (Canelé) شیرینی فرانسوی کوچکی است که از شهر بوردو سرچشمه می‌گیرد. لایه‌ی رویی این شیرینی، سفت و غلیظ است و مزه‌ی کاراملی می‌دهد و هر چه به مرکز آن نزدیک‌تر می‌شوید، مزه‌ی وانیل نرم و دل‌چسب آن بیشتر خودنمایی می‌کند. شیرینی کَنِله بیشتر به عنوان اسنک صرف می‌شود یا آن را به عنوان دسر به همراه کرِم شانتی و چای می‌خورند.

شیرینی فرانسوی

۴. اکلر

پیدایش شیرینی اِکلِر (Éclair) در فرانسه به قرن ۱۹ میلادی برمی‌گردد و اگر بتوانید خوشمزه‌ترین نوع آن را پیدا کنید که علاوه بر خامه‌ی زده شده، با کرِم کاستارد هم پر می‌شود، مزه‌ی آن را تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد. شاید حتی آن را در صدر شیرینی‌های مورد علاقه‌تان قرار بدهید.

شیرینی فرانسوی

۵. شیرینی ناپلئونی

میل فوی (Mille-feuille) در زبان فرانسوی به معنی هزار لا یا همان هزار برگ است. شما احتمالاً آن را با نام معروف‌ترش، یعنی شیرینی ناپلئونی می‌شناسید. میل فوی یکی از بهترین نمونه‌ها و شناخته‌شده‌ترین شیرینی‌های فرانسوی به شمار می‌رود. مدل اولیه‌ی آن ۳ لایه خمیر ورقه‌ای و ۲ لایه کاستارد خوشمزه را در برمی‌گیرد. هنوز کسی موفق نشده بدون اینکه نصف شیرینی روی لباسش بریزد، راهی برای خوردن آن پیدا کند.شیرینی فرانسوی

۶. تارت تاتن

تارت تاتن (Tarte Tatin) اولین بار در سال ۱۸۸۰ میلادی در فرانسه رواج پیدا کرد. امروزه هر کشوری در سراسر دنیا، تارت تاتن مخصوص به خود را می‌پزد. برای پخت نوع فرانسوی این شیرینی از سیب یا گلابی استفاده می‌کنند. میوه را قبل از پختن تارت، داخل کارامل کره و شکر فرو می‌برند.

تارت تاتن فرانسوی

۷. مدلن

مَدلِن (Madeleine) شیرینی سبک و کوچکی است که اگر صحیح پخته شود، ظاهری شبیه به صدف به خود می‌گیرد. مَدلن یکی از شیرینی‌های پرطرفدار فرانسوی به حساب می‌آید و آن را تقریباً می‌توانید در تمام قنادی‌های شهر پیدا کنید. اگر به دنبال نرم‌ترین مادلن‌های پف‌کرده می‌گردید، حتماً سری به قنادی بِله سوکره در پاریس بزنید.شیرینی فرانسوی

۸. کرم بروله

فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها و کاتالان‌ها هر کدام روشی خلاقانه برای پخت کرم بروله (Crème brûlée) دارند اما با توجه به این که این شیرینی تقریباً در منوی سراسر کشور فرانسه پیدا می‌شود، نوع فرانسوی آن رواج بیشتری دارد. برای چشیدن نوع سنتی این دسر می‌توانید به پوتاجِر دو پِر تیِری در مونمارتر بروید.شیرینی فرانسوی

۹. موس شکلات

گاهی اوقات در ترجمه‌ی یک کلمه یا عبارت به زبانی دیگر، حق مطلب آن طور که باید و شاید ادا نمی‌شود یا بار معنایی آن ممکن است تغییر کند. در زبان انگلیسی، ترجمه‌ی موس شکلات فرانسوی بیشتر مخاطب را به یاد ظروف پلاستیکی و درپوش فویلی می‌اندازد و این موضوع به هیچ وجه با طرز تهیه‌ی نسبتاً لوکس این دسر هم‌خوانی ندارد. سری به شه رِنه در پاریس بزنید تا تفاوت آن را به چشم خود ببینید.شیرینی فرانسوی

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}