هشت موزه هنری عالی جهان برای یک گردش رمانتیک

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

قطعاً موزه‌ها برای هنر دوستان جزو مقاصد رمانتیک و جذاب به شمار می‌روند؛ اما برترین‌های آن‌ها کدام موزه‌ها هستند؟

تور اروپا

هیچ شکی درباره رمانتیک بودن موزه‌ها وجود ندارد. آن‌ها باعث ایجاد بحث و گفتگو شده و آثاری را به نمایش می‌گذارند که عشق را جاودانه می‌کنند. برخی از آن‌ها ساعت بازدید شبانه و جایی برای صرف یک نوشیدنی و ادامه دادن بازدید گالری‌ها را هم به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کنند. از همه بهتر، موزه قیمتی بسیار مناسب نسبت به سایر جاذبه‌های گردشگری دارد. بسیاری از آن‌ها رایگان بوده یا تنها درخواست مبلغی اهدایی بسته به میزان دلخواهتان را می‌کنند. حتی در برخی موارد سخنرانی‌های تکمیلی و ارزان هم در کنار بازدید وجود دارد تا درک شما را از مجموعه‌های موزه بهتر کنند. در این مقاله هشت مقصد از میان هزاران مقصد فرهنگی-هنری را گلچین کرده‌ایم که برای عاشقان هنر تجربه‌ای لذت‌بخش به شمار می‌روند.

نیویورک سیتی

در نیویورک سیتی فقط یک موزه عالی وجود ندارد؛ در «میوزیم مایل» (Museum Mile) هفت موزه وجود دارند که از خیابان پنجم در امتداد ضلع شرقی سنترال پارک کشیده شده‌اند. این موزه‌ها شامل «نوی گالری» (Neue Galerie)، «موزه گوگنهایم» (Guggenheim Museum) و «موزه هنر متروپولیتن» (Metropolitan Museum of Art) می‌شوند. مورد آخر در روزهای جمعه تا ۹ شب باز می‌ماند و به زوج‌ها این امکان را می‌دهد که از موسیقی زنده و صرف نوشیدنی در کنار هم لذت ببرند.

موزه متروپولیتن نیویورک

پاریس

شکوه و زیبایی پاریس را با موزه‌های شگفت‌انگیزش ترکیب کنید و اقامتی جذاب را در پایتخت عشق جهان بسازید. اگر چه بسیاری بر بازدید از موزه لوور و تماشای مونالیزای معروف تاکید می‌کنند، دیگران آن را غیر قابل تحمل دانسته و برای بازدید موزه اورسی از آن چشم پوشی می‌کنند. این موزه بر هنر بین سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ تمرکز دارد.

موزه اورسی پاریس

سنت پترزبورگ

ثروت تزارهای روسی در موزه آرمیتاژ با کالسکه‌های طلایی، تخم مرغ‌های تزئین شده‌ «فابرژه» (Fabergé) و اتاق‌هایی با تزئینات خیره‌کننده از سنگ‌ مالاکیت نگهداری می‌شود. مجموعه آثار هنری به دست آمده از کشورهای دیگر هم به همان اندازه حیرت انگیز است و از نقاشی‌های امپرسیونیستی و پست امپرسیونیستی فرانسوی که در پایان جنگ جهانی دوم از مجموعه‌های خصوصی آلمانی گرفته شده تشکیل می‌شود. شاید بتوان نقاشی‌های رقص و موسیقی بزرگ «ماتیس» را جزو جذاب‌ترین کارها نام برد. این آثار اغلب به ندرت در خارج از کشور دیده شده‌اند.
موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

سانتافه، نیومکزیکو

جای تعجب نیست که چرا یونسکو سانتافه را شهر خلاق صنایع دستی و هنر بومی نامیده است. فرهنگ پویا و زنده این شهر هر چیزی از هنر بومیان آمریکا را در بر گرفته و بیش از ۲۵۰ گالری را حمایت می‌کند. «کنیون رود» (Canyon Road) برای گردشی عاشقانه ایده‌آل است اما «موزه هیل» (Museum Hill) را هم فراموش نکنید. این پلازای پر از مجسمه چهار موزه دارد. «موزه سرخپوست‌های آمریکایی ویل رایت» (Wheelwright Museum of the American Indian)، «موزه هنر و فرهنگ سرخپوستی» (Museum of Indian Arts & Culture) که سفالگری، زیورآلات و منجوق‌دوزی‌های بومیان آمریکا را به نمایش می‌گذارد و «موزه هنر بومی بین‌الملل» که ۱۳۰ هزار شی رنگارنگ و خیره‌کننده از بیش از ۱۰۰ کشور را به نمایش می‌گذارد سه تا از آن‌ها هستند.

موزه هنر و فرهنگ سرخپوستان در نیومکزیکو

آمستردام

آمستردام زیبا میزبان دو موزه شگفت انگیز است که روی آثار هنرمندان برجسته‌ای مانند «رامبراند» و «ونگوگ» تمرکز دارند. موزه ریکس (Rijksmuseum) که روی آثار رامبراند مانور می‌دهد، یک دهه تعطیل بود و بعد از یک بازسازی نیم بیلیونی دوباره به روی عموم باز شد. حتماً خود را مهمان یک وعده غذای عالی رستوران این موزه هم بکنید زیرا آشپزهایی از سرتاسر جهان را گرد هم آورده تا جادوی خود را به کار گیرند. موزه ونگوگ هم بزرگ‌ترین مجموعه از نقاشی‌های این استاد را نگهداری می‌کند.

موزه ملی آمستردام

ونیز

معماری، غروب‌ها و قایق‌های معروف ونیز که در کانال‌ها شناور هستند همگی در کنار هم سال‌های زیادی است که عاشقان را به سمت این شهر افسونگر جذب می‌کنند. برای زوج‌هایی که از هنر مدرن بیشتر خوششان می‌آید «مجموعه پگی گوگنهایم» (Peggy Guggenheim Collection) را پیشنهاد می‌کنیم. این موزه-خانه توسط یک سوسیالیست آمریکایی ساخته شد و روی آثاری از هنرمندان اروپایی و آمریکایی در نیمه اول قرن بیستم تمرکز دارد. محوطه زیبای آن به کانال بزرگ مشرف بوده و برای یک سلفی یه یادماندنی ایده‌آل است.

موزه پگی گوگنهایم در ونیز

فیلادلفیا

مجموعه «بنیاد بارنز» (Barnes Foundation) که چند سال پیش از جای خود به موزه‌ای اختصاصی و مدرن انتقال یافت، شامل نقاشی‌ها و اشیایی می‌شود که بر اساس دوره تاریخی در کنار هم قرار نگرفته‌اند. این آثار با یکدیگر رابطه موضوعی دارند و آثار مختلفی را خواهید دید که هر دیوار را پوشانده‌اند و هیچ اثری به تنهایی به نمایش در نیامده است. در اولین جمعه‌های هر ماه می‌توانید جدای از بازدید از مجموعه، موسیقی زنده هم گوش کرده و یک نوشیدنی صرف کنید.

بنیاد هنری بارنز در فیلادلفیا

نیو هون، کانتیکات

لازم نیست حتماً دانشجوی دانشگاه ییل باشید تا بتوانید موزه‌های شگفت انگیزش را ببینید. «مرکز هنر بریتانیایی ییل» و «گالری هنری دانشگاه ییل» روبروی یکدیگر قرار دارند و بازدید از آن‌ها رایگان است. گالری هنری مانند یک درس تحقیقاتی در هنر غرب بوده و مجموعه‌ای خیره کننده از مدرنیست‌های برجسته دارد. «موزه بریتانیایی» (The British museum) که بزرگ‌ترین مجموعه هنر این سرزمین خارج از کشور خودش را نگهداری می‌کند، آثار را بر اساس دوره خلقشان دسته بندی کرده است. این مجموعه از سال ۱۵۵۰ تا به امروز را در بر می‌گیرد. «لانگ روم» (Long Room) هم نقاشی‌های مختلفی را بر اساس موضوع از سقف تا کف به نمایش می‌گذارد. آثار استادان مدرن مانند «لوسین فروید» (Lucian Freud) و «هنری مور» (Henry Moore) را هم در این بین خواهید دید.

گالری هنر دانشگاه ییل در کانتیکات

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}