تاریخچه برند شکلات لینت

صبا صفری
  • صبا صفری
  • 1397/6/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شاید شما هم با شکلات‌های «لینت» (Lindt) آشنایی داشته باشید. این شکلات‌های سوئیسی خوشمزه یکی از بهترین و محبوب‌ترین موارد صادراتی سوئیس هستند و در این مقاله به تاریخچه آن پرداخته‌ایم تا از گذشته این برند برجسته اطلاعات بیشتری داشته باشید.

تور اروپا

برای مشاهده لیست تورهای سوئیس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/switzerland/

در سال ۱۸۴۵ در زوریخ در سوئیس، «داوید اشپرونگلی شوارتز» (David Sprüngli-Schwarz) و پسرس «رودولف» یک مغازه شیرینی‌فروشی کوچک در «مارکت گاسه» (Marktgasse) در محله قدیمی داشتند. آن‌ها شروع به تولید شکلات‌های جامد کردند و خیلی زود هم به موفقیت رسیدند. دو سال بعد از اولین فروش، این پدر و پسر توانستند از مغازه کوچک خود به یک کارخانه در «هورگن» (Horgen) نقل مکان کرده و ۱۰ کارگر بگیرند. شکلات آن‌ها در سال ۱۸۵۹ به چنان شهرت و موفقیتی رسید که آن‌ها توانستند دومین مغازه شیرینی‌فروشی بزرگ خود را در «پارادپلاتز» (Paradeplatz) زوریخ افتتاح کنند. امروزه می‌توانید در همین مکان یک مغازه شکلات‌فروشی اشپرونگلی را پیدا کنید. «یوهان رودولف» (Johann Rudolf) یکی از پسرهای داوید، در سال ۱۸۹۲ کارخانه شکلات را به دست گرفت و در سال ۱۸۹۹ توانست شرکت خصوصی خودش را افتتاح کند. او این موقعیت را یافت که شرکت لینت را به قیمت ۱.۵ میلیون فرانک طلا بخرد و در همین نقطه بود که برند «لینت و اشپرونگلی» که امروزه می‌بینیم متولد می‌شود.

تاریخچه شکلات لینت

رودولف لینت قبل از آنکه کسب و کارش را بفروشد، توانسته بود برای خودش در این حرفه به عنوان یکی از برترین شکلات‌ سازان نامی به دست آورد. در سال ۱۸۷۹ او به طور تصادفی راهی برای تصفیه شکلات پیدا کرد و در آن زمان برای خودش ماموریتی قائل شد که شکلات را به چیزی راحت‌تر برای خوردن تبدیل کند زیرا در آن دوره شکلات‌ها شبیه به چیزی که امروزه می‌بینیم نبودند و خوردنشان انقدر آسان نبود.
تاریخچه شکلات لینت

لینت روزها و شب‌های ناموفق زیادی را پشت سر گذاشت تا بتواند شکلات‌هایش را خوشمزه‌تر و دلپذیرتر کند؛ اما هیچ‌کدام از تلاش‌هایش تا زمانی که تمام دستگاه‌ها را در طی شب هم روشن نگه داشت و به کشف روند «کونچینگ» (conching) نایل شد به ثمر ننشستند. صبح روز بعد او به جای اینکه با توده‌ای از شکلات خراب شده روبرو شود، شکلاتی را دید که با عطری به هنگامی که در دهان آب می‌شد طعمی غنی و دلپذیر داشت.
تاریخچه شکلات لینت

لینت خیلی زود از این واقعه یاد گرفت و دستگاهی را ابداع کرد که امروزه به «لانگ کونچ» (long conche) شهرت دارد. این ماشین کره کاکائو را داخل شکلات با هم ترکیب و پخش می‌کند. لانگ کونچی که او با آن کار می‌کرد برای تولید یک تن شکلات یک روز کامل زمان نیاز داشت. زمانی که او کارخانه خود را در زوریخ فروخت، راز کونچینگش را هم با آن‌ها فروخت.

تاریخچه شکلات لینت

در سال ۱۹۰۵ لینت درگذشت و برند لینت و اشپرونگلی مسیری رو به رشد را ادامه داد. در سال ۱۹۱۵ این شرکت ۳/۴ شکلات‌هایش را به بیست کشور جهان صادر می‌کرد. کمی بعد از جنگ جهانی دوم، شکلات‌های لینت به محبوبیتی بسیار زیاد رسیدند. در دهه‌های بعدی هم شرکت توسعه یافت و بسیاری کسب و کارهای ملی را در انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا خرید تا شکلات لینت را به جهان عرضه کند. امروزه لینت و اشپرونگلی بیش از ۳۷۰ شکلات فروشی، کافه و کسب و کارهای گوناگون در دنیا داشته و موقعیت آن به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان شکلات در جهان بسیار تثبیت شده است. تمام این موفقیت‌ها مدیون اولین کسی بود که فهمید چطور از شکلات چیزی بسازد که در دهان آب می‌شود.

صبا صفری صبا صفری
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}