تجربه هایی که فقط در ایتالیا خواهید داشت

شبنم قدیرنژاد
  • شبنم قدیرنژاد
  • 1397/10/13
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

هرگز تصور نکنید که ایتالیا تنها ساختمان‌های باشکوه و پاستا دارد! این کشور پر از تجربه‌های هیجان‌انگیز است که تنها با سفر به آنجا می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید.

تور اروپا

ایتالیا، بیش از هر کشوری در جهان دارای جاذبه‌های زیر نظر سازمان جهانی یونسکو است و همچنین برخی از بهترین آثار هنری و معماری جهان و طیف وسیعی از مناظر طبیعی را دارا است. ایتالیا غذاهای خوشمزه‌ای دارد و به‌طور کلی می‌توان گفت که برای هر گردشگر با هر سلیقه‌ای تجربه‌ای خاص فراهم کرده است. در ادامه شما را با چند تجربه آشنا خواهیم کرد که همگی مختص کشور ایتالیا هستند.

جهت مشاهده تورهای ونیز روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.eavar.com/tour/category/venice/

در هنر رنسانس غرق شوید

فلورانس به عنوان مهد هنر رنسانس، شاهکارهای هنری زیادی را در خود جای داده است. از «داوود» میکل آنژ و «تولد ونوس» بوتیچلی گرفته تا «گنبد برونلسکی» در بالای دومو، هر گوشه ای از شهر با هنر و معماری غنی پوشیده شده است. فلورانس گویا ویترینی مجلل از هنر است و حتی مواردی وجود داشته که بازدیدکنندگان این شهر دچار احساس سرگیجه شده و حتی از هوش رفته‌اند. سندرم استاندال که به عنوان سندرم فلورانس نیز شناخته می شود، می‌تواند باعث ایجاد ارتباط عمیق احساسی با کارهای هنری شود تا جایی که ممکن است شخص آنقدر غرق احساسات شود که احساس بیماری کند.

هنر رنسانس در ایتالیا

در پولیا، ماندن در یک ترولی را تجربه کنید

ترولو یا ترولی (Trulli) کلبه‌هایی با سقفی مخروطی هستند که منحصر به منطقه پولیا (Puglia) در جنوب ایتالیا هستند. این سازه‌های جذاب بیشتر در قرن نوزدهم به عنوان انبار و خانه‌های کوچک برای روستاییان استفاده می‌شد. آن‌ها معمولا از سنگ آهک‌های محلی ساخته شده و سپس با سنگ‌های دیگری بسته می‌شدند. سقف‌های مخروطی متمایز ترولی گاهی با نمادهای مختلف مذهبی نقاشی می‌شوند، به این منظور که از ساکنان داخل خانه محافظت شود. گذراندن شب را در یک ترولی یک تجربه‌ی منحصر به‌فرد است که تنها در ایتالیا دیده می‌شود.

ترولو ایتالیا

کمیاب‌ ترین پاستای جهان را میل کنید

پاستای سو فیلیندئو (Su filindeu)، به معنی «رشته‌های خدایی» در زبان ساردینی، خمیر پاستای سمولینا است که دقیقا به 256 رشته تقسیم شده و به طور دقیق به هم متصل می‌شود و سپس در سه لایه روی هم قرار می‌گیرد. این رشته‌های فوق العاده نازک زیر نور آفتاب خشک شده و سپس در گوشت گوسفند پخته می‌شود. پس از اتمام این مراحل، پنیر پکورینو به آن اضافه می‌شود. طبخ این پاستا نیاز به سرآشپزی خبره دارد، به‌طوری که به نظر می‌رسد که تنها سه نفر در دنیا هستند که می‌توانند آن را طبخ کنند.

پاستای Su filindeu

در ناپل پیتزا بخورید

خوردن پیتزا در هیچ‌ کجای دنیا مثل محل تولد این غذا یعنی ناپل، لذت‌بخش نیست. مردم محلی همیشه با هم بر سر این رقابت می‌کنند که کدام یک پیتزای بهتری سرو می‌کند، اما طبق نظر افراد زیادی، پیتزافروشی قدیمی میشل (L’Antica Pizzeria da Michele)، بهترین جا برای این تجربه است. در منوی این رستوان تنها دو نوع پیتزا مشاهده می‌شود: پیتزای مارینارا (گوجه فرنگی، گیاه مرزنگوش و سیر) و مارگاریتا (پنیر موزارلا، گوجه فرنگی و ریحان). در اینجا بهتر است پیتزاهای پرحجم دیگر کشورها را فراموش کرده و از تجربه‌ی یک پیتزای اصیل ناپلی لذت ببرید که با دستور پختی از سال 1870 طبخ می‌شود.

پیتزا در ناپل

به کارناوال ونیز بروید

کارناوال ونیز با اینکه شاید جشنی برای یک پیروزی نظامی از قرن 12 بوده باشد، اما امروزه حس و حال آن عوض شده و تنها جشن و پایکوبی در آن مشاهده می‌شود. بهترین بخش آن، داگز بال (Doge’s Ball) است که هر سال در کاخ پیزانی مورتا (Palazzo Pisani Moretta) برگزار می‌شود.

کارناوال ونیز

به یکی از قدیمی‌ ترین کلیساهای دنیا بروید

با اینکه معبد پانتئون در رم 2000 ساله است، اما در وضعیت خوبی قرار گرفته است. اگرچه این بنا در ابتدا به عنوان معبدی برای خدایان ساخته شد (این نام از پانتئون یونان باستان به معنای «همه خدایان» گرفته شده است)، اما همچنان به عنوان یک کلیسای کاتولیک استفاده می‌شود. تماشای این کلیسای بسیار قدیمی با تمام ویژگی‌های خاص آن، اتفاقی فراموش نشدنی در ایتالیا خواهد بود.

کلیسای پانتئون رم

به دانشگاه جلاتو بروید

بعد از اینکه جلاتو، این دسر فوق‌العاده خوشمزه‌ی ایتالیایی، را نوش جان کردید، وقت آن است که نحوه‌ی درست کردن آن را یاد بگیرید. برای یادگیری آن در کلاس دانشگاه کارپیجانی (Carpigiani) درست در بیرون بولونیا ثبت نام کنید. این دانشگاه توسط کارپیجانی، برندی مربوط به تجهیزات جلاتو در سال 2003 ساخته شده و کلاس‌های متنوعی دارد. در اینجا می‌توانید طریقه‌ی پخت هر نوع جلاتویی را بیاموزید.

دانشگاه جلاتو ایتالیا

قدیمی‌ ترین داروخانه‌ ی جهان را ببینید

در سال 1221، راهبان دومینیکن در فلورانس، اکسیرها، داروهای گیاهی و داروهای خانگی تولید ‌می‌کردند. در آن موقع مشهورترین ساکنان شهر مانند دانته و جوتو، هنوز حتی متولد نشده بودند. اگر چه این روزها، مشتریان دیگر نگران بیماری‌هایی مانند طاعون نیستند اما این داروخانه هنوز هم مشتریان خود را دارد که علاقه‌مند به استفاده از محصولات مراقبت از پوست هستند. برخی از این داروهای سنتی امروزه در قفسه‌های داروخانه سانتا ماریا نوولا (Santa Maria Novella) نیز یافت می‌شوند.

بین دو شهر کوچک کستلمتزانو و پیتراپرتوزا پرواز کنید

تجربه‌ای به نام «پرواز فرشته» یک زیپ‌لاین است که ماجراجویان نترس را بین دو شهر کستلمتزانو و پیتراپرتوزا جابجا می‌کند. مسئولان این زیپ‌لاین شما را به صورت افقی با بندهایی می‌بندند و سپس در طول سیمی به سرعتی حدودا 130 کیلومتر در ساعت حرکت می‌دهند. با اینکه این زیپ‌لاین‌ها چندان جدید و دور از انتظار نیستند، اما منحصر به فرد بودن این زیپ‌لاین بیشتر به خاطر مناظر اطراف و تماشای کوه‌های باسیلیکاتا است که هیچ جای دیگری آن را تجربه نخواهید کرد.

زیپ لاین پرواز فرشته

در کافه‌ ای با طراحی وس اندرسن قهوه بنوشید

بار لوچه (Bar Luce) در مجموعه‌ی فوندازیون پرادا (Fondazione Prada) در میلان قرار گرفته که بهشتی برای علاقه‌مندان به وس اندرسون (Wes Anderson) محسوب می‌شود. هر گوشه‌ای از این کافه تجربه‌ای منحصر به‌فرد است که پیشنهاد می‌شود اگر در میلان هستید حتما سری به آن زده و از دکوراسیون بسیار هیجان‌انگیز آن لذت ببرید.

کافه بار لوچه

با اوتسی، مرد یخی آشنا شوید

این مومیایی در سال 1991 و در آلپ‌های اوتستال در مرز اتریش و ایتالیا پیدا شد. اوتسی، مومیایی طبیعی 5300 ساله‌ای است که در حال حاضر در موزه‌ی باستان شناسی تیرول جنوبی در بولتزانو نگه‌داری می‌شود. اوتسی یکی از مومیایی‌هایی است که تحقیقات زیادی روی او انجام گرفته و بدن او دید جدیدی نسبت به اینکه زندگی در عصر مس چگونه بوده، به وجود آورده است.

اوتسی مرد یخی

شبنم قدیرنژاد شبنم قدیرنژاد
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}