معرفی جاهای دیدنی فلورانس؛ مهد هنر و معماری در ایتالیا

ندا علیخانی
  • ندا علیخانی
  • 1403/4/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

فلورانس یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایتالیا است و هر ساله گردشگران زیادی را به شهر هنر و تاریخ ایتالیا می کشاند.

تور اروپا

جاهای دیدنی فلورانس از کلیساهای باشکوه گرفته تا موزه‌های تاریخی، گالری‌های هنری، سازه‌هایی با معماری شگفت‌انگیز و فضاهای سبز زیبا، آن را به یکی از متنوع‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. فلورانس را موزه هنری در فضای باز هم می‌نامند؛ چراکه گوشه به گوشه شهر، مملو از آثار هنری و بناهای تاریخی با معماری خیره‌کننده و چشم‌نواز است. زمانی که با تور ایتالیا به فلورانس سفر می‌کنید، جاذبه‌های دیدنی فراوانی برای بازدید در پیش روی خود دارید. برای آشنایی با جاهای دیدنی فلورانس با مجله گردشگری ایوار همراه شوید.

جاهای دیدنی فلورانس

۱. کلیسای سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (Santa Maria del Fiore) در فلورانس، بزرگ‌ترین سازه گنبدی در جهان بوده که مجموعه‌ای ارزشمند از آثار تاریخی و هنری با قدمت ۶۰۰ ساله را به نمایش می‌گذارد. ایده اولیه این کلیسا در سال ۱۲۰۰ مطرح و ساخت آن از سال ۱۲۹۶ آغاز شد. بنایی که فراز و نشیب‌های فراوانی را در طول سال‌های ساخت خود تجربه کرده و در نهایت در سال ۱۴۳۶ ساخت آن به اتمام رسید.

اولین معمار کلیسای سانتا ماریا دل فیوره، آرنولفو دی کامبیو بود که این سازه را به سبک گوتیک طراحی کرد و گنبدی بزرگ را برای بالای ساختمان در نظر گرفت. اما هیچ ایده‌ای برای چگونگی اجرا و ساخت این طرح نداشت! در نهایت فیلیپو برونلسکی، زرگر و ساعت‌ساز، توانست نحوه ساخت گنبد را بیابد. برای ساخت این گنبد از ۳۷ هزار تن آجر و سنگ استفاده شده و چگونگی چیدمان آجرها هم از الگوی شاه ماهی پیروی می‌کند. برای رسیدن به بخش بالایی و گنبد کلیسای جامع هم ۴۶۳ پله تعبیه شده‌است.

در کلیسای جامع فلورانس، آثار هنری با ارزشی در معرض نمایش قرار گرفته است. نقاشی‌های دیواری باشکوهی که یکی از معروف‌ترین آن‌ها نقاشی «آخرین داوری» اثر «جورجیو واسیری» بوده که توسط شاگرد او «فدریکو زوکاری» نقاشی شده‌است. در ساخت این کلیسا از سبک‌های مختلف معماری استفاده شده‌است. بنایی که بخش داخلی آن به سبک گوتیک بوده و گنبد زیبای آن به سبک رنسانس است.

کلیسای جامع از جاهای دیدنی فلورانس

۲. پل پونته وکیو

پل پونته وکیو (Ponte Vecchio) یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی فلورانس است که از میان رود آرنو در این شهر عبور می‌کند. قدیمی‌ترین پل فلورانس که در سال ۱۳۳۳ توسط سیل تخریب و در سال ۱۳۴۵ بازسازی شد. پونته وکیو، یک اثر هنری است. سازه‌ای با چشم‌اندازی زیبا از جاذبه‌های دیدنی فلورانس که قدم زدن بر روی آن لحظات آرامش‌بخشی را برای هر مسافری به همراه خواهد داشت. در گذشته انواع مغازه‌های خوراکی، قصابی، مغازه‌های فروش میوه و سبزی در اطراف پل مشغول به کار بودند. اما به دلیل ایجاد بویی نامطبوع و زباله‌های بسیار، فعالیت چنین مغازه‌هایی ممنوع شد و طلافروشی و جواهرفروشان جایگزین آن‌ها شدند. امروزه هم جواهراتی مقرون‌به‌صرفه، عتیقه‌جات و کالاهای چرمی گران‌قیمتی در اطراف پل پونته وکیو به فروش می‌رسند.

پل وکیو از دیدنی های فلورانس

۳. گالری اوفیتزی

امروزه، از گالری اوفیتزی (Uffizi Gallery) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنری جهان نام می‌برند. این گالری که در نزدیکی میدان سیگنوریا واقع شده‌است، در سال ۱۵۶۰ به عنوان محلی برای ارائه خدمات دولتی مشغول به کار بود. سال‌ها بعد و پس از کنار رفتن خاندان مدیچی از جایگاه قدرت، این بنا به یک گالری هنری تبدیل شد که محلی برای به نمایش گذاشتن گنجینه‌ای ارزشمند از آثار تاریخی و هنری دوره رنسانس است. در گالری اوفیتزی که از سال ۱۷۶۵ بازدید عمومی از آن آغاز شده، هزاران اثر هنری از هنرمندانی مانند میکل آنژ، بوتیچلی، لئوناردو داوینچی و تیتان به نمایش گذاشته شد‌ه‌است.

گالری اوفیتزی فلورانس

۴. میدان دلا سینیوریا

میدان سینیوریا (Piazza della Signoria) که قرن‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز سیاسی فلورانس و نظاره‌گر حوادث تاریخی بسیاری بوده، امروزه یکی از زیباترین نقاط شهر است که در میان تعدادی از بهترین جاهای دیدنی فلورانس قرار دارد. زمانی که برای بازدید از میدان سینیوریا به این نقطه از شهر می‌روید، در کنار آن می‌توانید از دیگر جاذبه‌های دیدنی معروف فلورانس مانند کاخ وکیو (Palazzo Vecchio)، گالری اوفیتزی، ساختمان لوژیا دی لنزی (Loggia dei Lanzi) و پل پونته وکیو هم بازدید کنید. از دیگر جذابیت‌های میدان سینیوریا، وجود مجسمه‌های زیبایی مانند مجسمه داوود میکل آنژ، فواره نپتون، هرکول و مجسمه‌های دیگری است که به خوبی توانسته‌اند میدانی زیبا را در شهر فلورانس خلق کنند.

میدان دلا سینیوریا زیباترین مکان دیدنی فلورانس

۵. کاخ وکیو

کاخ وکیو (Palazzo Vecchio) یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فلورانس بوده که در قرن دوازدهم برای سکونت حاکمانی مانند خاندان قدرتمند مدیچی ساخته شده و برای شش قرن میزبان مسئولین دولتی این شهر بوده‌است. کاخ وکیو که مشرف به میدان سینیوریا قرار گرفته، از سال ۱۸۷۲ تا به امروز در قالب موزه و تالار شهر هم فعالیت دارد. یکی از ویژگی‌های جذاب این کاخ، نقاشی‌های باشکوه بر روی دیواره‌های داخلی و سقف‌های آن است که هر کدام تصاویری از حوادث تاریخی ایتالیا را به نمایش کشیده‌اند. این کاخ از بخش‌های اسرارآمیز و مخفی تشکیل شده است که اگر با تورهای گردشگری این بنا همراه شوید، می‌توانید از تمامی بخش‌ها بازدید کنید.

کاخ وکیو فلورانس

۶. گالری آکادمی فلورانس

گالری آکادمی (Galleria dell’Accademia) یکی از بهترین جاهای دیدنی فلورانس برای بازدید از آثار ارزشمند هنرمند بزرگ رنسانس، میکل آنژ است. مجسمه زندانیان، تندیس سنت متیو و شاهکار او، مجسمه داوود، آثاری هستند که هر ساله هزاران گردشگر را مجذوب زیبایی‌های گالری آکادمی می‌کند. مجموعه‌ای از نقاشی‌های متعلق به قرن‌های ۱۵ و ۱۶ مانند آثاری از ساندرو بوتیچلی و هنرهای متعلق به دوره رنسانس از دیگر آثار تاریخی و هنری موجود در گالری آکادمی فلورانس بوده که در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

گالری آکادمی فلورانس؛

۷. کلیسای سن لورنزو

کلیسای سن لورنزو یا سن لارنس (Basilica di San Lorenzo) که در مرکز بازار اصلی شهر قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای فلورانس بوده که محل دفن اعضای خاندان مدیچی است. عده‌ای این بنا را قدیمی‌ترین کلیسای شهر می‌دانند که طرح اولیه آن توسط فیلیپو برونلسکی در قرن پانزدهم به سبک معماری دوره رنسانس طراحی شد. نمای بیرونی این کلیسا در طول این سال‌ها به صورت کامل تکمیل نشده‌است و همین موضوع ظاهری قدیمی و چشم‌گیر را برای کلیسای سن لورنزو ایجاد کرده‌است. نمای داخلی این بنا هم شکوه و عظمت معماری نئوکلاسیک دوره رنسانس را به نمایش می‌گذارد. در این کلیسا آثاری از میکل آنژ و دوناتلو قرار گرفته است.

کلیسای سن لورنزو در فلورانس

۸. باغ های بوبولی

باغ‌های بوبولی (Boboli Gardens) از زیباترین جاهای دیدنی فلورانس هستند که در بخش پشتی از کاخ پیتی (Palazzo Pitti) واقع شده و توسط خاندان پرآوازه مدیچی در قرن شانزدهم ساخته شده‌اند. باغی سرسبز با منظره‌ای خیره‌کننده در ایتالیا که مجموعه‌ای از مجسمه‌های سنگی و فواره‌های زیبایی را در دل خود جای داده است. از قرن شانزدهم تا به امروز، باغ‌های بوبولی دست‌خوش تغییرات بسیاری شده‌اند و در حال حاضر از آن به عنوان موزه‌ای در فضای باز هم یاد می‌‌شود. موزه‌ای که شامل آثاری از دوران رم باستان است.

های بوبولی جاذبه طبیعی فلورانس

۹. میدان میکل آنژ

میدان میکل آنژ (Piazzale Michelangelo) تصویری زیبا از جاهای دیدنی فلورانس را به نمایش می‌گذارد. این میدان در مرکز شهر فلورانس که یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است و در بالای یک تپه قرار گرفته و با عبور از پله‌های منتهی به میدان یا با تاکسی می‌توانید به آن جا برسید. میدان میکل آنژ در سال ۱۸۶۰ توسط معمار ایتالیایی، جوزپه پوگی، ساخته شده‌است. در اطراف میدان هم رستوران و غذاخوری‌های با کیفیتی برای گردشگران وجود دارد که پس از پیاده‌روی و گشت‌وگذار در یکی از زیباترین نقاط شهر فلورانس، می‌توانند با صرف غذا در این فضاها استراحت کنند.

جاهای دیدنی فلورانس - میدان میکل آنژ

۱۰. کاخ پیتی

کاخ پیتی (Palazzo Pitti) متعلق به قرن پانزدهم بوده که در بخش‌های جنوبی رودخانه آرنو در شهر فلورانس واقع شده است. محلی که تا سال ۱۹۱۹ اقامتگاهی برای بسیاری از حاکمان ایتالیا بوده و سپس به دولت این کشور تحویل داده‌شد. از آن پس کاخ پیتی به عنوان یک موزه فعالیت می‌کند. این بنا که هنوز هم نام اولین صاحبین خود را یدک می‌کشد، مجموعه‌ای از آثار هنری مانند نقاشی‌های مختلف، مجسمه، موزه مد و لباس، گالری هنر مدرن و گالری پلاتین را شامل می‌شود.

کاخ پیتی از دیدنی های فلورانس

۱۱. کلیسای سانتا کروچه

کلیسای سانتا کروچه (Santa Croce Church) یکی دیگر از جاهای دیدنی فلورانس است که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. بنایی که محل دفن هنرمندانی مانند میکل آنژ، روسینی، گالیله و دانتو است. در کلیسای سانتا کروچه آثار هنری و تاریخی بی‌نظیری هم به عرصه نمایش گذاشته شده‌است. نقاشی‌های دیواری اثر جوتو (Giotto)، کاپلا پروتزی و نقاشی‌هایی که تصاویری از دوره رنسانس را به نمایش می‌گذارند. این کلیسا را شاهکار معماری رنسانس هم می‌دانند.

کلیسای سانتا کروچه شهر فلورانس

۱۲. ساختمان لوجیا دی لنزی

ساختمان لوجیا دی لنزی (Loggia dei Lanzi) که در کنار میدان سینیوریا واقع شده‌است، محلی برای نمایش هنر و معماری رنسانس است. سازه‌ای با طاق‌های عریض و ستون‌هایی با سرستون‌هایی به سبک کورینتی که گردشگران را به تماشای مجسمه و آثار هنری شگفت‌انگیزی دعوت می‌کند. از جذاب‌ترین آثاری که در ساختمان لوجيا دی لنزی به نمایش گذاشته شده‌است، مجسمه برنزی پرسئوس (Perseus) از Benvenuto Cellini بوده که سر مدوسا (Medusa) را در دست دارد و همچنین مجسمه «تجاوز به زنان سابین» متعلق به جامبولونیا (Giambologna) است.

ساختمان لوجیا دی لنزی فلورانس

۱۳. میدان جمهوری فلورانس

میدان جمهوری (Piazza della Repubblica) یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های شهر فلورانس است که در سال ۱۴۳۱ برای زنده نگه‌داشتن یاد Colonna dell Abbondanza ساخته شد. میدانی که در دوران قرون وسطی، یکی از میادین اصلی شهر و مملو از مردمان محلی بود. میدان جمهوری که امروزه یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی فلورانس به شمار می‌‌رود، در دهه ۱۸۰۰ به طور کامل بازسازی شد. در عصر حاضر، میدان ریپابلیکا یا جمهوری به واسطه ساختارهای زیبای نئوکلاسیک، فروشگاه‌های مجلل و غذاخوری‌های موجود در فضای باز  محبوب شده‌ است.

میدان جمهوری فلورانس

۱۴. کلیسای سن مینیاتو آل مونته

کلیسای سن مینیاتو آل مونته (Basilica San Miniato al monte)، یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های ساخته شده به سبک معماری بیزانس است که بر فراز تپه‌های شهر قرار گرفته و چشم‌اندازی پانوراما از جاهای دیدنی فلورانس را به نمایش می‌گذارد. سازه‌ای با نمای سبز و سفید که گنجینه‌ای از هنرهای قرون وسطی و همچنین معماری داخلی به سبک رنسانس با موزاییک‌هایی در کف و سقف‌های چوبی را در دل خود جای داده‌است.

ستون‌های کنده‌کاری‌شده، مجسمه‌های مرمری، سقف‌های مدالیون و نقاشی‌های دیواری رنگارنگ به خوبی توانسته‌اند معماری دوران گذشته ایتالیا را به نمایش بگذارند. کلیسای سن مینیاتو آل مونته در هنگام غروب که راهبان مراسم عشای ربانی را با سرودهای مخصوصی برگزار می‌کنند، بسیار دل‌نشین و آرامش‌بخش خواهد بود.

کلیسای سن مینیاتو آل مونته فلورانس

۱۵. مرکز خرید مرکاتو نوو

مرکز خرید مرکاتو نوو (Mercato Nuovo) یکی از عجیب‌ترین بازارهای فلورانس محسوب می‌شود. کلاه‌های حصیری یکی از سوغاتی‌های فلورانس بوده که در این بازار به فروش می‌رسد اما نکته عجیب نهفته در دل این بازار چیز دیگری است که بسیاری از گردشگران را هم به خود جذب می‌کند. در مرکز این بازار «سنگ شرم» قرار دارد که در گذشته افراد بدهکار را در این محل تنبیه می‌کردند. در ضلع جنوبی مرکز خرید مرکاتو نوو هم فواره‌ای قرار گرفته که مجسمه گراز برنزی در دل آن وجود دارد و افسانه‌ها حاکی از این است که لمس پوزه این گراز می‌تواند باعث خوشبختی و سعادت شود.

مرکز خرید مرکاتو نوو فلورانس

پرسش های متداول

بهترین جاهای دیدنی فلورانس کجاست؟
کلیسای سانتا ماریا دل فیوره، پل پونته وکیو، گالری اوفیتزی، میدان دلا سینیوریا، کاخ وکیو، گالری آکادمی فلورانس، کلیسای سن لورنزو، باغ های بوبولی و میدان میکل آنژ از بهترین جاهای دیدنی فلورانس هستند.
بهترین زمان سفر به فلورانس چه زمانی است؟
ماه‌های آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر از نظر آب‌وهوا و هزینه‌ها مناسب‌ترین زمان برای سفر به فلورانس است.
ندا علیخانی ندا علیخانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}