برترین بازارهای شهر هوشی مین ویتنام

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/10/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

هوشی مین، به عنوان بزرگ‌ترین شهر ویتنام، جاذبه‌های فراوانی برای جست‌وجو دارد. با این‌حال، بازارهای این شهر کمتر موردتوجه گردشگران قرار گرفته‌اند.

تور اروپا

بازارهای ویتنام مناطق ناشناخته‌ای هستند که انتظار کشف شدن از سوی گردشگران را می‌کشند. فرقی نمی‌کند که هدف شما از حضور در این بازارها خرید شیرینی، پارچه‌های ابریشمی یا تنباکوی خانگی باشد، می‌توان هر چیزی را در این مکان‌ها پیدا کرد. هوشی مین به عنوان بزرگ‌ترین شهر ویتنام، میزبان بازارهای فراوانی است که همه‌ی سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارد. حضور در این بازارها تجربه‌ای متفاوت برای مسافرانی است که قصد سفر به ویتنام را دارند.

سفر به ویتنام با تورهای آژانس مسافرتی ایوار

بازار بن تان

این بازار رازآلود در هوشی مین، یکی از قدیمی‌ترین‌ها و همچنین مشهورترین‌ها در تمام ویتنام است. بازار بن تان (Ben Thanh) از سال ۱۹۱۴ تا به امروز دایر بوده، اما بارها دست‌خوش تغییرات شده و در طی یک قرن اخیر بالا و پایین‌های زیادی را به خود دیده است. بن تان که صرفاً یک بازار روزانه برای خرید و فروش کالاها نیست، نقش یک چشم‌انداز زیبا، محل ملاقات و پس‌زمینه‌ای چشمگیر برای گرفتن عکس‌های تماشایی را ایفا می‌کند؛ به خصوص در قسمت دروازه‌ی جنوبی با ساعت خرابی که در آن قرار دارد.

می‌توان در بازار بن تان هر چیزی، از لباس، کفش و پارچه گرفته تا وسایل الکترونیکی، لوازم خانه، اشیاء هنری، جواهرات، سوغاتی و غذا، پیدا کرد. برای دیدار از فروشگاه‌های رنگارنگ فراوان در این بازار عجله نکنید و سعی‌ کنید به اقلام درون مغازه‌ها دست نزنید. لمس کردن کالاها در بازارهای ویتنام به معنی این است که شما علاقه‌مند به خرید شده‌اید؛ پس انتظار شنیدن قیمت با صدای بلند از سوی مغازه‌دار را داشته باشید. البته قیمت‌ها در این مکان نسبتاً توریستی، بالاتر است. پس حتماً مهارت‌های چانه‌زنی خود را افزایش دهید.

بهترین زمان برای دیدار از این بازار ساعات اولیه‌ی روز است؛ هرچه بازار خلوت‌تر باشد، استرس شما کمتر می‌شود و فروشندگان هم کمتر عصبانی هستند. بازار بن تان درهای خود را حوالی ساعت ۶ عصر می‌بندد و پس از آن پخیلی زود بازارهای شبانه در دروازه‌های شرقی، غربی و شمالی برپا می‌شود.

بازار بن تان هوشی مین

بازار بین تای

بازار بین تای (Binh Tay) در محله‌ی چینی‌هایِ هوشی مین واقع شده و شلوغ‌ترین مرکز تجاری در تمام شهر است. به‌علاوه این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای هوشی مین به شمار می‌آید. نمای زیبای بیرونی این بازار ترکیبی از معماری فرانسوی، چینی و ویتنامی با سقفی بزرگ با کاشی‌های زردرنگ و همچنین نقش و نگارهایی رنگارنگ و تاریخی در درگاه‌های ورودی و خروجی است. بین تای به لطف طراحی خارق‌العاده‌‌اش، در فیلم‌های مختلف دیده شده است.

اکثر کالاهای عمده از استان‌های جنوب غربی به این بازار آورده می‌شوند و می‌توان انبوهی از فروشگاه‌های تودرتو با محصولات رنگارنگ آویزان شده از دیوارها را مشاهده کرد. میوه‌های خشک‌شده‌ی ویتنامی، لباس‌های رنگارنگ، آجیل، صنایع‌دستی، وسایل منزل و لوازم الکترونیکی، همگی در این بازار با قیمت‌های مناسب فروخته می‌شوند.

در پشت بازار می‌توان تعداد فراوانی از رستوران‌ها را مشاهده کرد که با خوراکی‌های لذیذِ محلی خود در حال وسوسه کردن مشتریان هستند. می‌توان به‌راحتی برای یک روز کامل در این بازار و محله‌ی چینی‌ها گشت زد و علاوه بر امتحان غذاهای محلی، به دیدار معابد رفت و در خیابان‌ها عکاسی کرد.

بازار بین تای هوشی مین

بازار پارچه سوآی کین لام

اگر به دنبال تهیه‌ی یک لباس اختصاصی در هوشی مین هستید، اما قصد ندارید تا برای پارچه‌های موجود در خیاطی‌های این شهر پول گزاف پرداخت کنید، یا اینکه پارچه‌های موجود در خیاطی باب میل شما نیست، راهیِ بازار پارچه‌ی سوآی کین لام (Soai Kinh Lam) شوید. این بازار در فضایی تنگ میزبان بیش از ۵۰۰ مغازه‌ی بزرگ و کوچک است که جدیدترین پارچه‌های روز را با قیمت‌هایی بسیار نازل عرضه می‌کنند.

ویژگی خاص این بازار این است که هر کدام از مغازه‌های آن تنها یک نوع از پارچه را در رنگ‌ها و بافت‌های مختلف عرضه می‌کنند؛ این امر سبب می‌شود که جست‌وجوی شما برای یافتن پارچه‌ی موردنظر با رنگ و طرح خاص آسان‌تر و دقیق‌تر باشد. می‌توان هر نوع پارچه، از مخمل و کتان گرفته تا پارچه‌های پرده، ملحفه، بالش یا رومیزی را در این بازار پیدا کرد. حالا که در ویتنام هستید، چرا یک آئو دای (ao dai) زیبا (لباس فاخرِ ملی در ویتنام) خریداری نمی‌کنید؟ بهترین پارچه‌های استفاده‌ شده برای تهیه‌ی آئو دای، ساتن، ابریشم و زربفت هستند.

بازار پارچه سوآی کین لام هوشی مین

بازار گل هو تی کی

هو تی کی (Ho Thi Ky) بزرگ‌ترین بازار تامینِ عمده‌ی گل در تمام منطقه است. گل‌های موجود در این بازار عمدتاً از دا لات (Da Lat) می‌آیند. این شهر زیبای کوهستانی در ارتفاعات مرکزی ویتنام قرار دارد. دلتای مکونگ با رودخانه‌ها و شالیزارهای فراوان در جنوب غرب ویتنام، یکی دیگر از منابع تامین گل این بازار است. حتی برخی از گل‌ها از کشورهایی چون کامبوج وارد می‌شوند.

این بازار بی‌نهایت رنگارنگ است و شبیه به یک باغ بزرگ یا جنگلی کوچک از گل به نظر می‌رسد. می‌توان انواع گل‌ها از قبیل گل رز، ارکیده، لیلیوم، گل مروارید، نیلوفر آبی، گل ادریس و نمونه‌های دیگر را در گوشه و کنار این بازار پیدا کرد. در دوران تِت (شروع سال قمری ویتنامی) این بازار پرشورتر از همیشه می‌شود.

در بازار هو تی کی یک بازار کوچک کامبوجی هم وجود دارد که محل خوبی برای استراحت و امتحان یک میان وعده‌ی تازه است. چه کو کو (Che Co Co) فروشگاهی با خوراکی‌های لذیذ کامبوجی در این بازار است. از هو تی کی می‌توان به‌راحتی به محله‌ی چینی‌ها در هوشی مین رفت.

بازار گل هو تی کی هوشی مین

بازار دان سین

بازار دان سین (Dan Sinh) یا یِرسین (Yersin) که نام خود را از زیست‌شناس و ماجراجوی فرانسوی، الکساندر یرسین، گرفته، در دوران جنگ ویتنام محلی برای شرط‌بندی سربازان آمریکایی بود؛ اما این بازار حالا بخشی از یک تجارت آرام‌تر بوده و محلی برای فروش ادوات نظامی قدیمی، خاطرات جنگ و همچنین وسایل برپایی اردو نظیر چادر و پشه‌بند است. در این بازار همچنین وسایل الکتریکی در اندازه‌ی صنعتی هم دیده می‌شود.

اگر یک مجموعه‌دار هستید، حتماً باید از دان سین دیدن کنید. مغازه به مغازه به دنبال لوازم عتیقه بروید. اگر به دنبال اشیاء اصیل هستید، کاملاً در این بازار گشت بزنید. به‌طور معمول می‌توان اقلامی با قیمت‌هایی بین ۵ دلار تا ۴۰ دلار در این بازار پیدا کرد. اگر جنسی گران‌تر از این محدوده‌ی قیمتی یافتید، احتمالاً از نظر کیفیت در مقایسه با اجناس دیگر مزیتی دارد. این بازار همچنین با نام‌های دیگری چون «بازار آمریکایی‌ها» و «بازار ادوات جنگی» شناخته می‌شود.

بازار دان سین هوشی مین

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}