کارهایی که گردشگران هرگز نباید در پاریس انجام دهند

تیم ایوار
  • تیم ایوار
  • 1397/10/30
  • 1 دیدگاه
{{selectedRate}}

پاریس شهر پر از دیدنی‌های جذاب است، شهری که به عنوان یک گردشگر هرچقدر هم برایش وقت بگذارید، کم است. اما در پاریس هم مانند دیگر شهرهای فرانسه قوانینی وجود دارد که بهتر است آن‌ها را رعایت کنید.

تور اروپا

در تور پاریس، برخی کارها وجود دارد که به عنوان یک گردشگر هرگز نباید در هنگام بازدید از این شهر انجام دهید. این قوانین ساده را دنبال کنید تا مطمئن شوید که زمانی فوق‌العاده را در پاریس خواهید گذراند.

هرگز بلیط رویدادها و نمایش‌ ها را در روز رویداد خریداری نکنید

برای صرفه‌جویی در وقت و اجتناب از صف‌های طولانی در پاریس، حتما بلیط‌ها را به‌صورت آنلاین خرید کنید. چشم‌انداز برج‌های کلیسای نتردام فوق‌العاده است، برای دیدن کافیست یک بلیط به قیمت 10 یورو (۱۱.۶۱ دلار) خریداری کنید تا بتوانید از برج‌ها بالا بروید. اما صف‌های ورودی کلافه‌‌کننده است. اینکه این روزها امکانِ آن وجود دارد که بلیط‌ها را آنلاین و پیش از رفتن به یک محل تاریخی خریداری کنید، فوق‌العاده است. پیش از رفتن حتی می‌توانید بررسی کنید که صف ورودی هر مکان ممکن است چقدر طول بکشد و با احتساب این موضوع، رفتن به یک محل را انتخاب کنید. از امکانات جدید استفاده کنید، برنامه انقلابی JeFile را که در گوگل پلی یا اپ استور قابل دسترسی است، دانلود کنید و بلیط‌ها را پیش از رفتن به محل رزرو کنید.

کارهایی که نباید در پاریس انجام دهیم

هرگز در ایستگاه مترو ابس پاریس از پله استفاده نکنید

احتمال اینکه گردشگران بعد از دیدار از مونمارتر، لوکیشن فیلم به یاد ماندنی آملی، بخواهند وارد ایستگاه مترو اَبِس (Abbesses) شوند، بسیار بالا است. از آن جایی‌که این خط مترو شلوغ است و ممکن است منتظر ماندن برای رسیدن و سوار شدن بر آسانسورها کمی طول بکشد، در این فاصله ممکن است برخی تصمیم بگیرند از پله‎ها برای رسیدن به قطار استفاده کنند. اگر تصمیم به انجام چنین حماسه‌ای داشتید، بهتر است بدانید که پله‌های این ایستگاه ۲۰۰ پله یعنی حدود ۳۶ متر (۱۱۸ فوت) ارتفاع دارد و طولانی‎ترین ایستگاه مترو در پاریس است. از این رو توصیه می‌کنیم کمی بیشتر منتظر آسانسور بمانید و پله‌ها را فراموش کنید.

ایستگاه مترو ابس پاریس

هرگز در پاریس کتابفروشی مشهور شکسپیر و شرکا عکس نگیرید

به دلیل نقشی که این محل مشهور در تاریخ ادبیات دارد، کتابفروشی شکسپیر و شرکا یکی از مهم‌ترین نقاطی است که هر فرد علاقمند به ادبیاتی را به خود جذب می‌کند. فروشگاه فضای آرامش‌بخشی دارد و صندلی‌ها و نیمکت‌هایی در سراسر کتابفروشی برای خوانندگان فراهم شده تا بتوانند هنگام مطالعه و تورق کتاب‌ها از آنها استفاده کنند و از این مکان لذت ببرند. با این‌حال، برخی قوانین وجود دارد که در مورد اجرای آنها سخت‌گیری می‌شود. یکی از قوانین کتابفروشی که درباره آن جدیت وجود دارد، ممانعت از عکاسی برای گردشگرانی است که ممکن است تنها بخواهند در کتابفروشی پرسه بزنند و عکس بگیرند.

 کتابفروشی مشهور شکسپیر و شرکا

هرگز بدون همراه داشتن یک بلیط معتبر از سیستم حمل و نقل پاریس استفاده نکنید

در لندن، بیشتر ایستگاه‌های مرکزی دارای یک سیستم مراقبت عمومی است که باعث می شود مسافران قادر نباشند بدون بلیط معتبر وارد سیستم حمل و نقل عمومی یا از آن خارج شوند. اما در پاریس سیستم بررسی بلیط فقط در ورودی و خروجی ایستگاه‌ها وجود دارد. چنان‌که ممکن است به نظر برسد دور زدن آن آسان است. اما این کار ریسک بسیار بالایی دارد و کسانی که چنین عملی مرتکب می‌شوند خود را در معرض خطر جریمه‌های بسیار بالایی قرار می‌دهند.

حمل و نقل در پاریس

هرگز تصور نکنید مردم پاریس به زبان انگلیسی صحبت می‌ کنند

با توجه به اینکه پاریس پایتخت فرانسه است و بنابراین یکی از مناطق چند فرهنگی مهم کشور به شمار می‌آید، بنابراین افراد بسیاری در این شهر به راحتی به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. با این‌حال، پاریسی‌هایی هم وجود دارند که از گردشگرانی که اصرار دارند حتی یک کلمه فرانسوی یاد نگیرند، خسته می‌شوند. بنابراین ایده خوبی است اگر در صورت امکان یک مکالمه را به فرانسه بنویسید، حتی اگر چیز ساده‌ای در حد «چطور می‌توانم به ایستگاه برسم» (comment aller a la gare) باشد.

وقتی از مترو استفاده می‌ کنید، انتظار نداشته باشید سر وقت به مقصد برسید

از آن جایی‌که اتوبوس‌های پاریس غالباً در ترافیک سنگین گیر می‌کنند؛ سیستم مترو پاریس یکی از راحت‌ترین راه‌های سفر درون شهری است. با این‌حال زمان مورد نیاز  به خط مترویی که از آن استفاده می‌کنید، بستگی دارد. مثلاً اگر از خط ۱ استفاده می‌کنید که یکی از پیشرفته‌ترین متروها با درهای کشویی اتوماتیک است، با مشکلات بسیار کمتری مواجه می‌شوید تا وقتی که مثلا از خط ۱۱ استفاده می‌کنید که یکی از قدیمی‌ترین خطوط متروی پاریس است و ممکن است با چراغ‌های خاموش یا توقف اضافه در برخی ایستگاه‌ها مواجه شوید. در چنین مواردی اطمینان حاصل کنید که زمان کافی دارید.

کارهایی که نباید در پاریس انجام دهید

برای خرید از دکه‌ های شیرینی‌ فروشی، پول خرد همراه داشته باشید

در پاریس صدها دکه کوچک قنادی وجود دارد که به نام بولانژری (boulangeries)‌ شناخته می‌شوند. یکی از زیباترین جنبه‌های سفر در پاریس می‌تواند این باشد که در حالی‌که یک لیوان آب پرتقال و یک نان کروسان یا نان شکلاتی در دست دارید، از شهر عبور کنید و مثلا برج ایفل را تماشا کنید. اما با توجه به قیمت‌های پایین این خوراکی‌ها، برای این دکه‌های قنادی واقعا خوشایند نیست که اسکناس‌های بزرگ بانکی شما را خرد کنند. پس قبل از خرید مطمئن شوید که پول خرد کافی به همراه دارید.

کارهایی که نباید در پاریس انجام داد

روی تاکسی‌ های شبانه پاریس حساب نکنید

چندان غیر معمول نیست اگر مجبور شوید برای پیدا کردن تاکسی در پاریس یک ساعت وقت صرف کنید. برخلاف شهرهایی مثل لندن و نیویورک، شبگردها نمی‌توانند امیدوار باشند به راحتی در پاریس یک تاکسی در حال عبور از خیابان پیدا کنند. حتی ایستگاه‌ها و سیستم تاکسی‌رانی پاریس در طول روز هم چندان قابل اعتماد نیست. یک راه حل مفید استفاده از تاکسی‌های اینترنتی مثل اوبر (Uber)، لو ‌کَب (LeCab)، و الو کب (AlloCab) است که جایگزین‎های مطمئن‌تری برای تاکسی‌های معمولی شهری هستند.

کارهایی که نباید در پاریس انجام داد

فرهنگ روبوسی را دست کم نگیرید

آنهایی که به اندازه کافی خوش شانس باشند که به یک مهمانی فرانسوی یا با گروهشان برای یک وعده غذای ساده توسط فرانسوی‌ها دعوت شوند، باید آمادگی روبوسی با دیگران را داشته باشند. با اینکه در بسیاری کشورها روبوسی کردن با افراد غریبه یا افرادی غیر از اعضا خانواده چندان معمول نیست، در فرانسه این فرهنگ بسیار جاری است، حتی اگر ۴۰ مهمان حاضر باشند! اگر کسانی در چنین فضایی از روبوسی کردن طفره بروند، کارشان توسط فرانسوی‌ها مودبانه تلقی نمی‌شود.

فرهنگ روبوسی در پاریس

در رستوران‌ های شیک پاریس، هرگز استیک کاملا پخته سفارش ندهید

در سبک آشپزی فرانسوی‌ها گوشت‌ها نسبت به آن چیزی که بسیاری از گردشگران ممکن است به آن عادت داشته باشند، کمتر پخته می‌شود. بنابراین گاهی اوقات اینکه این موضوع را نادیده بگیرید و تقاضا کنید تا استیکتان کاملا پخته (well done) باشد ممکن است بی‌توجهی به فرهنگ آشپزی و در نتیجه غیرمودبانه به نظر برسد. به نظر فرانسوی‌ها وقتی گوشت بیش از اندازه پخته می‌شود، طعم اصلی آن از بین می‌رود. البته اگر واقعا نمی‌توانید سبک آشپزی فرانسوی را تحمل کنید می‌توانند استیک‌شان را پخته‌تر بخواهید، پیشخدمت‌ها معمولا سعی می‌کنند تا آشپز را قانع کنند استیک‌تان را بیشتر بپزند.

کارهایی که نباید در پاریس انجام داد

استفاده از اصطلاحات کوچک فرانسوی را فراموش نکنید

از آن جایی‌که پاریس به دلیل حضور گردشگران همیشه شلوغ است، به راحتی ممکن است توسط پاریسی‌ها به اشتباه در دسته‌ای قرار بگیرید که کفرشان را درمی‌آورند! بنابراین فراموش نکنید که در هنگام برخورد با مردم از کارکنان رستوران گرفته تا فروشندگان خیابانی یا مثلا وقتی در مترو به دیگران تنه می‌زنید با چند عبارت مودبانه فرانسوی با آنها ارتباط بگیرید. عباراتی مثل pardon (پَردون، ببخشید)، bonjour (بُن ژوق، روز به خیر،‌ سلام)، au revoir (اُ قو وواق،‌ خداحافظ)، یا merci (ممنون). این اصلطلاحات ساده کمک می‌کند تا مثل گردشگران ناخوشایند بی‌ادبی که مردم محلی را خشمگین می‌کنند، به نظر نرسید.

تیم ایوار تیم ایوار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}