چگونه به وین ارزان سفر کنیم؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/3
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

وین، پایتخت موسیقی جهان، سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. علی‌رغم سبک زندگی نسبتاً گران در این شهر، می‌توان با بودجه‌های اندک هم از وین دیدار کرد.

تور اروپا

پایتخت اتریش یکی از جذاب‌ترین شهرهای اروپایی است که به خاطر فرهنگ غنی و ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود محبوبیت فراوانی دارد. اگرچه وین شهری تقریباً گران در اروپا محسوب می‌شود، اما می‌توان بدون هزینه‌های گزاف هم از این شهر با جاذبه‌های تماشایی‌اش دیدار کرد.

کجا اقامت کنیم؟

یافتن یک مکان ارزان‌قیمت برای استراحت در وین کمی چالش‌ برانگیز است، اما ناممکن نیست. می‌توان اتاق‌هایی ارزان‌ قیمت را در فصول کم بازدید سال پیدا کرد یا به سراغ هاستل‌هایی چون روتن‌ اشتاینر (Ruthensteiner)، آرابلا (Arabella) یا وُمباتس سیتی (Wombats City) برای اقامت در یک اتاق مشترک رفت که به ازای هر شب ۱۰ یورو می‌گیرند.

اقامت در وین اتریش

غذا

غذا می‌تواند بخش اعظم بودجه‌ی شما در تعطیلات را به خود اختصاص دهد، با این‌حال، تأمین انرژی از دست‌ رفته در وین بدون خالی شدن حساب بانکی هم نسبتاً آسان است؛ به‌شرط اینکه گردشگران بدانند به کجا رفته و از رفتن به کدام رستوران‌ها پرهیز کنند.

همیشه تصور می‌شود که وقتی در یک آپارتمان اقامت داریم، خرید مواد غذایی از سوپرمارکت و آماده کردن آن‌ها در خانه روشی مقرون‌ به‌صرفه خواهد بود. این موضوع می‌تواند هم درست باشد و هم نادرست. برخی از سوپرمارکت‌های وین به‌شدت گران هستند (سوپرمارکت‌هایی چون BILLA و SPAR) و می‌توان همان مبلغ را به‌جای هزینه کردن در سوپرمارکت‌ها در رستوران‌ها هزینه کرد. هوفر (Hofer) یکی از فروشگاه‌های اقتصادی در وین است که مواد غذایی مقرون‌ به‌صرفه می‌فروشد؛ بنابراین اگر شخصاً قصد تهیه‌ی غذا را دارید، به این فروشگاه مراجعه کنید.

بازار و غذای خیابانی گزینه‌ی دیگر پیش روی شماست. برای امتحان غذاهای عالی و پر از کربوهیدرات از بازار برونن (Brunnen) دیدن کنید. می‌توان با پرداخت مبلغ ۲ یورو ساندویچ‌های فلافل و کباب را در این بازار امتحان کرد.

سوپرمارکت در وین

تفریحات

مسافران در طول ماه‌های گرم‌تر سال هیچ مشکلی برای انجام تفریحات مقرون‌ به‌صرفه در وین ندارند. آن‌ها می‌توانند روزهای خود را در کنار رودخانه‌ی دانوب سپری کنند یا اینکه برای گشت‌وگذار به یکی از پارک‌های فراوان شهر بروند.

داشتن یک برنامه‌ی سفر اقتصادی به معنی عدم تجربه‌ی رویدادهای فرهنگی نیست. اگرچه اکثر موزه‌ های وین پولی هستند، اما برخی از آن‌ها در روزهایی از هفته رایگان می‌شوند. برای مثال، موزه‌ی هنرهای کاربردی وین در عصرهای سه‌شنبه از ساعت ۶ تا ۱۰ شب رایگان است.

دیدار از خانه اپرای وین همیشه در برنامه‌ی سفر مسافران اتریش جای دارد، به همین خاطر دلیلی ندارد تا حتی شما هم که توان پرداخت چند صد یورو برای تماشای اجراهای آن را ندارید، از رفتن به مرکز فرهنگی منصرف شوید. خبر خوب این است که می‌توان بلیط‌هایی با مبلغ ۳ تا ۴ یورو برای ورود به این خانه‌ی اپرا تهیه کرد، اما خبر بد این است که دارندگان این بلیط‌ها باید تمام اجراها را به‌صورت ایستاده تماشا کنند. به‌علاوه، کنسرت‌های رایگان پیانو در کافه‌ها به همراه فستیوال‌های تابستانی در فضای باز تجربه‌ای فراموش‌ نشدنی از اجراهای رایگان موسیقی در شهر وین هستند.

اگر به دنبال خرید در وین هستید، بهتر است تا از رفتن به خیابان‌های لوکس خودداری کرده و راهی بازارهای اجناس عتیقه در این شهر شوید. می‌توان در این بازارها اجناس نفیس و ارزان‌ قیمتی را هم تهیه کرد.

تفریحات ارزان در وین

حمل‌ و نقل

وین شهری نسبتاً کوچک است، به این معنی که در صورت داشتن توان کافی، می‌توان تا جای ممکن از جاذبه‌های گردشگری شهر با پای پیاده دیدن کرد. بلیط‌های حمل‌ونقل عمومی در وین زیاد گران نیستند (بلیط هفتگی با مبلغ ۱۷ یورو)، اما بهتر است تا قبل از سوار شدنِ وسایل حمل‌ونقل عمومی فواصل بین دو منطقه را بررسی و در صورت کم بودن مسافت با پای پیاده اقدام کرد. گردشگران می‌توانند با مبلغ یک یورو به ازای هر ساعت در وین دوچرخه اجاره کنند. در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که وسایل حمل‌ونقل عمومی در وین برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است.

حمل و نقل در وین

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}