معبد سنسوجی توکیو معبدی برای بخشش

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/11/4
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

 توکیو یکی از مدرن‌ترین پایتخت‌های جهان است اما در گوشه و کنار این شهر آثاری تاریخی وجود دارند که شما را به قرن‌ها پیش می‌برند و با بازدید از این مکان‌های تاریخی احساس می‌کنید در زمان سفر کرده‌اید.

تور اروپا

در قلب حومه‌ی سنتی منطقه‌ی «آساکوسا»، معبد بوداییِ «سنسوجی» قرار دارد. این معبد یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی شهر و مقصدی محبوب برای آن دسته از افرادی است که دوست دارند درباره‌ی فرهنگ و تاریخ بودایی بیشتر بدانند. سفر به توکیو، یکی از معنوی‌ترین شهرهای آسیا و دنیا، بدون بازدید از این معبد کامل نیست. با ما همراه باشید تا با معبد سنسوجی بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه معبد سنسوجی

نسخه‌ی ابتدایی معبد سنسوجی در ابتدا در سال ۶۲۸ پس از میلاد مسیح، توسط دو برادر ماهیگیر به نام‌های «هینوکوما هاماناری» و «هینوکوما تاکناری» ساخته شد. زمانی‌که این دو برادر در حال کار کردن بودند، مجسمه‌ی «کانون» الهه‌ی بخشش را در رودخانه‌ی «سومیدا» پیدا کردند. پس از اینکه آن‌ها این مجسمه را به دهکده‌شان آوردند، فرماندار و راهب بودایی، «هاجینو ناکاموتو» که مجسمه را مقدس می‌شمرد، خانه‌ی خود را بازسازی کرد تا مردم دهکده بتوانند کانون را عبادت کنند. معبد سنسوجی به صورت رسمی در سال ۶۴۵ پس از میلاد مسیح ساخته شد و قدیمی‌ترین معبد توکیو به‌شمار می‌رود.

معبد سنسوجی

درباره‌ کانون

در کشور ژاپن، کانون (Kannon) به عنوان الهه‌ی بخشش و حیوانات خانگی شناخته می‌شود. آنچه این الهه را برای مردم ژاپن از دیگر الهه‌ها متمایز می‌سازد، بوداسف (Bodhisattva) بودن او است؛ به این معنا که این الهه به همه‌ی افرادی که در این جهان رنج می‌کشند، کمک می‌کند. کانون به منظور کمک به مردم، روشنگریِ خود را وقف مردم کرد. در کشور ژاپن، مکاتب بودایی و شینتو، دو مسیر معنوی پرطرفدار هستند و پیروان زیادی در میان مردم ژاپن دارند. آئین شینتو، آئین صلح است و مراسمی که در این آئین برگزار می‌شود، زمان حال ژاپن را با تاریخ غنیِ گذشته پیوند می‌دهد.

معبد سنسوجی

درباره معبد سنسوجی

معبد سنسوجی خیلی پیش‌تر از زمانی‌‌که توکیو به یک شهر تبدیل شود، ساخته شد و دارای قدمتی طولانی به مدت نیم هزاره است. در حقیقت وجود این معبد بود که باعث شد آساکوسا به یک شهر کوچک تبدیل شود. بر اساس افسانه‌ها، لِیاسو (Ieyasu) که یک «شوگان» یا فرمانده‌ی نظامی و موسس شهر بزرگ «اِدو» بود، در این معبد قدرت خاصی یافت و آن را به قطب حکومت خود تبدیل کرد.

اگرچه امروزه این شهر به اندازه‌ی گذشته مذهبی نیست، معبد سنسوجی هنوز هم میزبان بزرگ‌ترین رویدادهای مذهبی و اجتماعی ازجمله فستیوال سالانه‌ی «سانجا ماتسوری» در ماه مِی است. در ماه آگوست، سنسوجی میزبان کارناوال «آساکوسا سامبا» و بازار «هاگویتا» است. در این بازار می‌توانید پَره‌های چوبی و نقاشی‌ شده‌ای خریداری کنید که برای بازی سنتی «هانِتسوکی»، نوعی بدمینتون ژاپنی، استفاده می‌شوند.

از اولین دروازه‌های خارجیِ معبد تا درهای معبد، یک خیابان بزرگ برای خرید قرار گرفته‌ است. این خیابان پر از مغازه‌های سنتی و دکه‌های غذا است. «ناکامیسه» مکانی است که گردشگران می‌توانند از غذاهای سنتی ژاپنی مانند «موچا» یا کیک برنجی امتحان کنند یا سوغاتی‌های متنوع ژاپنی مانند بادبزن و «یوکاتا» یا همان کیمونوهای تابستانه را خریداری کنند.

تاریخچه‌ی «ناکامیسه دوری» به معنای «خیابان داخلی» به قرن هجدهم میلادی و دوره‌ی «اِدو» باز می‌گردد.

معبد سنسوجی توکیو

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}