کارهایی که یک توریست نباید در اتریش انجام دهد

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اختلافات فرهنگی در کشور مقصد می‌تواند تجربه‌ی تلخی از سفر برای گردشگران به دنبال داشته باشد. اتریش یکی از کشورهایی است که مسافران باید به فرهنگ‌ و قوانین آن احترام بگذارند.

تور اروپا

هر فرهنگی دارای رسم و رسومات مختص به خود است و هر گردشگری که می‌خواهد با مسالمت با مردم محلی تعامل کند باید متوجه آن‌ها باشد. اتریش از نظر غنای فرهنگی کشوری شناخته‌شده در جهان است. مردم این کشور اهمیت فراوانی به فرهنگ‌ خود می‌دهند. به همین خاطر گردشگران هم باید به هنگام سفر به اتریش به فرهنگ‌های غنی این کشور احترام بگذارند. گاهی اوقات عدم رعایت برخی موارد، می‌تواند تجربه‌ای تلخ برای گردشگران به همراه داشته باشد. این مقاله کمک می‌کند تا مسافران به مقصد اتریش متوجه برخی از اختلافات فرهنگی شده و از انجام شماری از رفتارها پرهیز کنند.

اشتباه گرفتن اتریش با آلمان

اگرچه این امر کمی احمقانه به نظر می‌رسد، اما می‌تواند رخ دهد. باوجود اینکه اتریش کشوری آلمانی‌ زبان است و به‌طور واضح شباهت‌هایی با آلمان دارد، اما ویژگی‌های مختص به خود را داشته و سرزمینی کاملاً مستقل به‌شمار می‌آید. زبان، فرهنگ و غذاهای اتریشی تفاوت آشکاری با نمونه‌های آلمانی دارند و اتریشی‌ها از اینکه آن‌ها را با کشور آلمان اشتباه می‌گیرید، خوشحال نخواهند شد.

این کارها را در اتریش انجام ندهید

فراموشی در پرداخت انعام

پیشخدمت‌ها در وین به مغرور و نامهربان بودن شهره هستند. با این‌حال، می‌توان آن‌ها را با رعایت شماری از قوانین ساده با خود دوست کرد. انعام در اتریش اهمیت فراوانی دارد و حدوداً ۱۰ درصد از مبلغ غذا را شامل می‌شود. اگر همیشه فردی مبادی‌ آداب هستید، نباید نگران برخورد تند از سوی پیشخدمتان وینی باشید.

کارهایی که نباید در اتریش انجام داد

بی‌ توجهی به علائم راهنمایی در خیابان‌ ها

اتریشی‌ها علائم راهنمایی و رانندگی در خیابان‌ها را خیلی جدی می‌گیرند. عبور از عرض خیابان در حالی‌که چراغ مخصوص شما هنوز سبز نشده است، جریمه‌های سنگینی را در پی دارد، بنابراین در اتریش مشاهده خواهید کرد که عابران بسیاری باوجود خلوت بودن خیابان‌ها، همچنان پشت چراغ قرمز منتظر هستند. به‌علاوه به خاطر داشته باشید که در ساعات شلوغ روز از قدم زدن در مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری خودداری کرده و از دستورات پلیس اطاعت کنید.

کارهایی که نباید در اتریش انجام داد

انتظار برای باز بودن فروشگاه‌ ها در روزهای یکشنبه

اگرچه به نظر می‌رسد که این رسم دیگر منسوخ شده باشد، اما سوپرمارکت‌ها و اکثر فروشگاه‌ها در اتریش در روزهای یکشنبه تعطیل هستند؛ حتی می‌توان این رسم ر ا در وین هم مشاهده کرد. حتماً در روز شنبه اقلام موردنظر خود را از فروشگاه‌ها خریداری کنید. به خاطر داشته باشید که بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها همچنان در روز یکشنبه باز هستند.

کارهایی که نباید در اتریش انجام داد

سرخوشی بیش‌ از حد

جاذبه‌های فراوان موجود در هر کشوری همیشه ما را برای گرفتن عکس‌های یادگاری در طول سفر وسوسه می‌کنند، به‌خصوص که اگر این مقصد زیبا وین باشد. با این‌حال، مطمئن شوید که قبل از تلاش برای عکاسی مراقب اطراف خود هستید. برای مثال، یک پیاده‌رو شلوغ اصلاً جای مناسبی برای عکاسی نیست.

سرخوشی بیش از خد در اتریش

اشتباه گرفتن خاستگاه شنیتسل و اشترودل

اتریشی‌ها به‌طرز عجیبی به غذا های خود می‌بالند. شنیتسل و اشترودل دو غذای ملی اتریش محسوب می‌شوند، هرچند گاهی اوقات گردشگران این غذاها را به‌اشتباه متعلق به کشور آلمان می‌دانند. چند قانون ساده در رابطه با شنیتسل وجود دارد؛ یک شنیتسل مخصوص وینی در صورتی اصیل است که با گوشت گوساله تهیه شده باشد و هرگز هم با سس سرو نشود.

اشترودل و شنیتسل در اتریش

اشاره به فیلم آوای موسیقی

اگرچه باور آن سخت است، اما فیلم آوای موسیقی (که در ایران با نام اشک‌ها و لبخندها شناخته می‌شود) به هنگام پخش در سال ۱۹۶۵ در آلمان و اتریش با شکست مفتضحانه‌ای مواجه شد و هیچ‌کدام از دو کشور در آن زمان جذب فیلم نشدند. اتریشی‌ها به خاطر اشتباهات تاریخی موجود در فیلم برای به تصویر کشیدن میراث این کشور از آن متنفر شدند، در حالی‌که آلمانی‌ها رگه‌هایی از گرایش‌های نازیسم را در فیلم دیدند که برایشان قابل‌ هضم نبود. فیلمی که محبوبیت فراوانی برای این دو کشور آلمانی‌ زبان دارد، فیلم خانواده‌ی ترپ (Die Trapp-Familie)، محصول سال ۱۹۵۶، است.

کارهایی که نباید در اتریش انجام دهید

و همچنین آرنولد شوارتزنگر

اگرچه آرنولد برای بیش از ۳۰ سال دور از اتریش زندگی کرده است، اما همچنان یکی از اتریشی‌های مشهوری است که نمی‌توان ارتباط وی با کشورش را نادیده گرفت. با این‌حال، اتریشی‌ها ترجیح می‌دهند تا بیشتر از شخصیت‌های فرهنگی محبوب در این کشور مانند کُنچیتا وُرست (Conchita Wurst)، برنده‌ی مسابقات یورو ویژن در سال ۲۰۱۴، یاد کنند.

کارهایی که نباید در سوئیس انجام داد

سؤال کردن در مورد پوشیدن لیدرهوزن

احتمالاً در سفر خود به وین شاهد حضور چند مرد با لباس سنتی لیدرهوزن (Lederhosen) در حال گشت زدن در شهر باشید؛ آن‌ها اساساً تمایل به پوشیدن این لباس دارند. اتریشی‌ها تقریباً در مورد لباس‌های خود به‌روز هستند، بنابراین بهتر است تا کمتر در مورد این شلوارهای چرمی از آن‌ها سؤال کنید.

پوشیدن لیدرهوزن اتریش

پرداخت نکردن پول بلیت

در خطوط متروی شهر وین باجه‌ای برای دریافت بلیت وجود ندارد، اما این موضوع نباید شما را برای عدم پرداخت بلیت وسوسه کند. بازرسان اغلب بلیت‌ها را در ایستگاه بررسی می‌کنند و در صورت تخلف، جریمه‌ی سنگینی برای شما در نظر می‌گیرند. می‌توان برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بلیت‌های هفتگی را تهیه کرد یا اینکه با اجاره‌ی یک دوچرخه تجربه‌ی سفری تقریبا ارزان‌ قیمت داشت.

کارهایی که نباید در اتریش انجام داد

تصور اینکه همه انگلیسی صحبت می‌ کنند

مردم در وین عموماً دانش خوبی از زبان انگلیسی دارند، اما این موضوع در مورد تمام اتریشی‌ها صادق نیست. حتماً قبل از سفر چند عبارت ساده به زبان آلمانی بیاموزید، حتی اگر این عبارات در مورد پرسیدن قیمت‌ها یا تشکر کردن باشد.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}