راهنمای انتخاب محله‌ های آتن برای اقامت

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آتن، پایتخت یونان، شهری شلوغ با محله‌های گوناگون است. هرکدام از محله‌های این شهر مزیت‌های مختص به خود را داشته و تجربه‌ی زندگی در آن‌ها متفاوت به نظر می‌رسد.

تور اروپا

شما در حال آماده شدن برای نقل‌ مکان به یکی از پرهیاهوترین و شلوغ‌ترین شهرهای اروپا هستید، اما هنوز نمی‌دانید که در کدام محله به دنبال آپارتمان بگردید. هدف این مقاله معرفی محله‌های اصلی آتن، پایتخت یونان، برای اقامت دائم است. فرقی نمی‌کند که قصد شما انتخاب یک اتاق دانشجویی یا یک اقامتگاه خانوادگی باشد، مطالعه‌ی این مقاله شما را با مزیت‌های مختلف هر محله در آتن آشنا می‌کند.

اکسارسیا

اکسارسیا (Exarchia) با قرارگیری در مجاورت منطقه‌ی لوکس کولوناکی (Kolonaki)، همیشه یک محله‌ی آلترناتیو بوده است. این محله‌ی دنج دارای کافه‌های متعددی در خیابان‌های مخصوص عابران پیاده بوده و خانه‌ای برای رویدادهای موسیقی راک در آتن محسوب می‌شود. تپه‌ی استرفی (Strefi)، بهشتی سرسبز در اکسارسیا است که اغلب مورد بی‌مهری واقع شده و نمای بسیار خوبی به شهر و محوطه‌ی آکروپولیس دارد.

موقعیت مکانی: مرکز

اجاره‌ بها: مقرون‌ به‌صرفه

حمل‌ و نقل عمومی: اتوبوس و اتوبوس برقی

نزدیک‌ ترین ایستگاه‌ های مترو: اومونیا و پانپیستیمیو (Panepistimio)

محله اکسارسیا آتن

کیفیسیا

کیفیسیا (Kifissia) محله‌ای مسکونی در شمال آتن است که در آن عمارت‌های نئوکلاسیک قرن نوزدهمی همراه با خانه‌های ساده‌ی قرن بیست و یکمی در خیابان‌های آن دیده می‌شود. کیفیسیا با داشتن گزینه‌های خرید عالی، پارک‌های آرام، کافه‌های متعدد و هتل‌های لوکس، انتخاب‌های فراوانی از خانه‌های ویلایی و آپارتمان را در اختیار شما قرار می‌دهد. دسترسی به این محله از طریق اتوبوس و خطوط مترو امکان‌پذیر بوده و همین امر کیفیسیا را به منطقه‌ای گران و اشرافی در آتن تبدیل کرده است.

موقعیت مکانی: شمال

اجاره‌ بها: گران

حمل‌ و نقل عمومی: مترو و اتوبوس

محله کیفیسیا آتن

پیرائویی

پیرائویی (Piraeus)، به‌عنوان بندر اصلی آتن، تقریباً برای خود یک شهر محسوب می‌شود. ساکنان این منطقه به خاطر تحمل و سختی‌ها و ناملایمات به خود می‌بالند. این منطقه‌ی مسکونی به‌عنوان خانه‌ی موسیقی رمبتیکا (rembetika)، در مقایسه با دیگر محله‌های آتن شور و حالی متفاوت دارد. پیرائویی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر، داشتن خانه‌های دوطبقه‌ی سبک معماری نئوکلاسیک را مایه‌ی مباهات خود می‌داند. می‌توان به‌راحتی با مترو به پیرائویی دسترسی پیدا کرد.

موقعیت مکانی: جنوب

اجاره‌ بها: مقرون‌ به‌صرفه

حمل‌ و نقل عمومی: مترو، اتوبوس و اتوبوس برقی

محله پیرائویی آتن

اومونیا

میدان اومونیا (Omonia) از سال‌های دور به خاطر زیبایی آن، شهرت فراوانی دارد، اما باید گفت امروزه این میدان در وضع بدی به‌سر می‌برد. این محله‌ی مرکزی با فرهنگ‌های چندگانه که در طول روز پرشور و هیاهو است، در میان آتنی‌ها طرفداران چندانی ندارد؛ آن‌ها ترجیح می‌دهند تا از ساعت ۹ شب به بعد در این محله حاضر نشوند. دسترسی به اومونیا به‌عنوان یک قطب ضروری در مرکز، با اتوبوس، اتوبوس‌های برقی و مترو امکان‌پذیر است.

موقعیت مکانی: مرکز

اجاره‌ بها: مقرون‌ به‌صرفه

حمل‌ و نقل عمومی: مترو، اتوبوس و اتوبوس برقی

میدان اومونیا آتن

گلیفادا

گلیفادا (Glyfada) یکی از مناطق شیک شهر در بخش‌های جنوبی آتن و در حاشیه‌ی دریا است. این محله که ۱۰ کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد، در طول ۲۰ سال گذشته با ساخت‌وسازهای فراوان همراه شده و زنجیره‌ای از هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می‌دهد. گلیفادا در فصل تابستان به خانه‌ی شمار زیادی از کافه‌ها و تفرجگاه‌های ساحلی تبدیل می‌شود.

موقعیت مکانی: جنوب

اجاره‌ بها: متوسط تا گران

حمل‌ و نقل عمومی: تراموا و اتوبوس

نزدیک‌ ترین ایستگاه مترو: الینیکو

محله گلیفادا آتن

سینتاگما

میدان سینتاگما (Syntagma)، به‌عنوان قلب شهر، صحنه‌ی اصلی فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بوده و همه‌چیز، از راهپیمایی گرفته تا جشن‌های سال نو، در این مکان برگزار می‌شود. دسترسی به این میدان با وسایل حمل‌ونقل عمومی آسان بوده و یک خط تراموا شهر را به ساحل متصل می‌کند. سینتاگما که پر از کافه‌ها، هتل و دفاتر اداری است، مکانی عالی برای اقامت در آتن محسوب می‌شود، هرچند اجاره‌ها در این منطقه به‌سرعت افزایش می‌یابند.

موقعیت مکانی: مرکز

اجاره‌ بها: متوسط تا گران

حمل‌ و نقل عمومی: مترو، اتوبوس، اتوبوس برقی و تراموا

محله سینتاگما آتن

پلاکا

پلاکا (Plaka) درست در دامنه‌ی تپه‌های آکروپولیس واقع شده و توریستی‌ترین محله‌ی شهر است. در پلاکا خیابان‌های پیچ‌درپیچ و باریک شما را به محوطه‌های باستانی، موزه‌ها، کلیساهایی با معماری سبک بیزانس و ویلاهای قرن نوزدهمی به سبک نئوکلاسیک می‌برند. در پلاکا رستوران‌ها و کافه‌های زیادی به چشم می‌خورد. این محله با داشتن مسیرهای فراوان مخصوص عابران پیاده، به خاطر تاریخ غنی و ویژگی‌های منحصر به‌فرد نظیر دهکده‌ی کوچک آنافیوتیکا (Anafiotika) در زیر تپه‌های آکروپولیس، به خود می‌بالد. پلاکا به‌عنوان محله‌ای جذاب برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی، تجربه‌ای منحصر به‌فرد از زندگی در قلب شهر را به شما هدیه می‌دهد.

موقعیت مکانی: مرکز

اجاره‌ بها: گران

حمل‌ و نقل عمومی: اتوبوس

نزدیک‌ ترین ایستگاه‌ های مترو: سینتاگما، موناستیراکی، آکروپولی

محله پلاکا آتن

تیسیو

محله‌ی تیسِیو (Thiseio) که بین پلاکا، موناستیراکی (Monastiraki) و محله‌ی مسکونی پترالونا (Petralona) واقع شده، یکی از بهترین نقاط شهر برای وقت گذراندن است. تیسیو با داشتن کافه‌هایی با قیمت‌های مناسب و رستوران‌هایی با غذاهای سنتی و جدید یونانی، محله‌ای آرام محسوب می‌شود. می‌توان در تیسیو خانه‌هایی با معماری‌های زیبا را مشاهده کرد.

موقعیت مکانی: مرکز

اجاره‌ بها: متوسط تا گران

حمل‌ و نقل عمومی: مترو و اتوبوس

محله تیسیو آتن

امبلوکیپی

این محله‌ی مسکونی شامل دو منطقه‌ی زوگرافو (Zografou) و پانورمو (Panormou) می‌شود. اگرچه امبلوکیپی (Ambelokipi)، به‌مانند دیگر محله‌های شهر، جاذبه‌ی چندانی برای توریست‌ها ندارد، اما محوطه‌ی بین مرکز شهر و جاذبه‌های پنهان آن را به اشغال خود درآورده و ارزش کشف کردن را دارد. در منطقه زوگرافو که میزبان جمعیت وسیعی از دانشجویان است، پردیس دانشگاه آتن و مدرسه پلی‌تکنیک این شهر مشاهده می‌شود؛ اما پانورمو برخلاف زوگرافو منطقه‌ای برای اقامت خانواده‌ها است. امبلوکیپی با داشتن تراکم بالایی از سفارتخانه‌ها و فضاهای سبز، تجربه‌ای عالی در مرکز شهر برای زندگی به شمار می‌آید. به‌علاوه ورزشگاه تیم پاناتینایکوس هم در این محله قرار دارد.

موقعیت مکانی: مرکز

اجاره‌ بها: مقرون‌به‌صرفه

حمل‌ و نقل عمومی: مترو و اتوبوس

منطقه امبلوکیپی آتن

سیری

سیری (Psirri) بعد از بازسازی‌های اخیر و با داشتن خانه‌های سبک نئوکلاسیک، کافه‌ها و رستوران‌های لوکس، کلوپ‌های موسیقی و موقعیت خود به‌عنوان یک موزه‌ی هنر خیابانی روباز و رایگان، مقصدی جذاب پس از تاریک شدن هوا محسوب می‌شود. این محله همچنین میزبان چندین هتل با معماری‌های نوآورانه بوده و دسترسی به آن از طریق ایستگاه متروی موناستیراکی آسان است.

موقعیت مکانی: مرکز

اجاره‌ بها: مقرون‌ به‌صرفه

حمل‌ و نقل عمومی: مترو و اتوبوس

محله سیری آتن

کولوناکی

کولوناکی (Kolonaki) محله‌ای لوکس در آتن بوده و حال و هوایی کاملاً متفاوت دارد. این محله با داشتن خانه‌های مد، بوتیک‌های لوکس، گالری‌های هنری، رستوران‌ها و کافه‌ها، مقصد محبوبی در روز و شب در میان مردم و گردشگران است. هرچند خیابان‌های فرعی این محله به طرف تپه‌ی لیکابتوس (Lycabettus) ساکت‌تر هستند.

موقعیت مکانی: مرکز

اجاره‌ بها: گران

حمل‌ و نقل عمومی: مترو و اتوبوس

کولوناکی آتن

محله‌ های کرامیکوس و متاکسورجیو

کرامیکوس (Kerameikos) با قطب اصلی زندگی شبانه‌ی خود، گازی (Gazi)، زمانی یک منطقه‌ی خلوت و متروکه در آتن بود؛ اما حالا با گذشت چند دهه از بسته شدن کارخانه‌های گاز در این محوطه، می‌توان شاهد حال و هوایی متفاوت در اینجا بود. گازی حالا پر از خانه‌های مدرن و لوکس همراه با عمارت‌های قدیمی به سبک نئوکلاسیک بوده و مرکز زندگی شبانه در شهر است. محله‌ی متاکسورجیو (Metaxourgeio) بین گازی و اومونیا واقع شده و دیگر منطقه‌ی مسکونی محبوب از نظر مراجعه‌کنندگان به شمار می‌آید. تراکم بالای رستوران‌ها و کافه‌های لوکس و حتی برگزاری رویدادهای فرهنگی متعدد، متاکسورجیو را به محله‌ای به‌روز و نوظهور تبدیل کرده است.

موقعیت مکانی: مرکز

اجاره‌ بها: مقرون‌ به‌صرفه

حمل‌ و نقل عمومی: مترو و اتوبوس

محله‌ های کرامیکوس و متاکسورجیو

پالایو فالیرو

پالایو فالیرو (Palaio Faliro) یک منطقه‌ی ساحلی است که ۶ کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. این منطقه به لطف بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن، با توسعه‌ی گسترده‌ای همراه شد و حالا یک تفرجگاه ساحلی محبوب با دسترسی از طریق اتوبوس و خطوط تراموا است. این محله با داشتن خیابان‌های متعدد مخصوص عابران پیاده، جایگاه ویژه‌ای در نگاه گردشگران و مردم محلی داشته و مکانی ایده‌آل برای دوچرخه‌سواری و دیگر تفریحات محسوب می‌شود.

موقعیت مکانی: جنوب

اجاره‌ بها: متوسط و گران

حمل‌ و نقل عمومی: تراموا و اتوبوس

پالایو فالیرو آتن

چالاندری

چالاندری (Chalandri) یا هالاندری، محله‌ای در شمال آتن است که ۱۰ کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. ضریب فضاهای سبز نسبت به جمعیت شهروندان در چالاندری بسیار بالا بوده و کافه‌ها، رستوران‌ها و سفارت خانه‌های فراوانی در این محله دیده می‌شود. چالاندری همچنین با ۷۰۰۰۰ نفر جمعیت یکی از شلوغ‌ترین محله‌های آتن است. در این محله چندین مدرسه‌ی آمریکایی هم وجود دارد.

موقعیت مکانی: شمال

اجاره‌ بها: متوسط و گران

حمل‌ و نقل عمومی: مترو، اتوبوس و اتوبوس برقی

منطقه چالاندری آتن

محله‌ های پاگراتی و مت

در اطراف ورزشگاه کالیمارمارو (Kallimarmaro) که اولین دوره از مسابقات مدرن المپیک در سال ۱۸۹۶ در آن برگزار شد، دو محله‌ی مسکونی پاگراتی (Pagrati) و مت (Mets) قرار دارد. محله‌ی مِت پر از عمارت‌هایی با سبک معماری نئوکلاسیک است و با ارائه‌ی حال و هوایی از آتن در دوران قدیم، یکی از تماشایی‌ترین مناطق شهر محسوب می‌شود. پاگراتی محله‌ای مسکونی با رستوران‌ها و کافه‌های ساده است و می‌توان در آن تجربه‌ی یک زندگی واقعی در شهری از یونان را داشت. به دلیل وجود ترافیک شدید در این منطقه، اتوبوس‌ها معمولاً با تأخیر به مقصد می‌رسند، اما خوشبختانه می‌توان به‌راحتی در این دو محله با پای پیاده قدم زد.

موقعیت مکانی: مرکز

اجاره‌ بها: مقرون‌ به‌صرفه و متوسط (محله‌ی مت کمی گران‌تر است)

حمل‌ و نقل عمومی: اتوبوس و اتوبوس برقی

محله‌ های پاگراتی و مت

محله‌ های کوکاکی و ماکریگیانی

کوکاکی به‌عنوان محله‌ای از طبقه‌ی اجتماعی متوسط، توسعه‌ی کمی یافته و حالا تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مناطق شهر شده است. کوکاکی که در دامنه‌ی تپه‌ی فیلوپاپو (Filopappou) واقع شده، با کافه‌ها و رستوران‌های فراوان خود بهشتی برای قدم زدن به شمار می‌آید. گسترش اقامتگاه‌های خصوصی در این منطقه، تنها ویژگی منحصربه‌فرد کوکاکی تلقی می‌شود. محله‌ی ماکریگیانی (Makrigianni) بین سینتاگما، محوطه‌ی آکروپولیس و کوکاکی واقع شده و به خاطر نزدیکی به جاذبه‌های اصلی گردشگری، کمی گران‌تر است.

موقعیت مکانی: مرکز

اجاره‌ بها: مقرون‌ به‌صرفه و گران

حمل‌ و نقل عمومی: مترو، تراموا، اتوبوس و اتوبوس برقی

محله‌ های کوکاکی و ماکریگیانی آتن

آگیا پاراسکوی

آگیا پاراسکِوی (Agia Paraskevi) در نزدیکی بخش شمالی آتن و دامنه‌ی کوه هیمِتوس (Hymettus) واقع شده و ۹ کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. جاده‌ی اصلی این محله مسوگِیون (Mesogeion) است که این منطقه در حومه را به مرکز آتن متصل می‌کند. دسترسی به آگیا پاراسکوی از طریق ایستگاه‌های مترو و راه‌آهن حومه امکان‌پذیر است. اگرچه در این محله جاذبه و دیدنی خاصی وجود ندارد، اما آگیا پاراسکوی از دهه‌ی ۱۹۵۰ تا به امروز در دست توسعه بوده و به خاطر چند فضای سبز روباز به خود می‌بالد.

موقعیت مکانی: شمال

اجاره‌ بها: متوسط و گران

حمل‌ و نقل عمومی: مترو و اتوبوس

آگیا پاراسکوی آتن

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}