بهترین مراکز خرید هوشی مین ویتنام

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/11/7
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در شهر هوشی‌ مین، قطب اقتصادی ویتنام، اصلاحات سرمایه‌داری هم‌زمان با رشد طبقه‌ی متوسط منجر به پدید آمدن نسلی شده که خود را غرق در دنیای خرید می‌کنند. بدین ترتیب انواع مراکز خرید از کوچک تا بزرگ، به سبک غربی تا هر سبک نوآورانه‌ای در سطح شهر پدیدار شده‌اند.

تور اروپا

در اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ سیاست‌های اقتصادی موسوم به «دوی موی» (Doi Moi) در ویتنام روی کار آمد و اقتصاد کشور را از لبه‌ی پرتگاه سقوط نجات داد. نه تنها مالکیت کسب و کارهای خصوصی ویتنام قانونی شد، شرکت‌های فراملی هم مجال فعالیت پیدا کردند. کاپیتالیسم، دهکده‌ها و روستاها تا کلان شهرهای رو به توسعه را به سرعت درنوردید. این اصلاحات مستقیماً بر فرهنگ خرید تأثیر گذاشت و به سایگون (Saigon) قدیم هم رسید. برای آشنایی با چشمگیرترین مراکز خرید حال حاضر هوشی‌مین این مطلب را بخوانید.

۱. مرکز خرید وینکام

بزرگ‌ترین مرکز خرید هوشی‌مین، مرکز خرید وینکام (Vincom Center) است. این مرکز خرید بهترین نمونه‌ای است که غربی شدن ویتنام را نشان می‌دهد و ویترین‌های مغازه‌های آن از برندهای خارجی مانند «اچ اند ام» و «هوگو باس» پر شده است. این مرکز به دو ساختمان تقسیم می‌شود: ساختمان اول به نام وینکام ای (Vincom A)، بنایی باشکوه با نمای عصر باروک و مستعمراتی است که تعدادی از بهترین برندهای مد جهان را در آن می‌بینید. در خیابان دونگ خوی (Dong Khoi) آسمان‌ خراش شیشه‌ای مرتفعی وجود دارد که وینکام بی (Vincom B)، هفت طبقه‌ی اول آن را به خود اختصاص داده است. اگر به دنبال برندهای غربی هستید به «وینکام بی» بروید و رویارویی با هر نوع فضای اصیل ویتنامی را در آن‌جا فراموش کنید.

مرکز خرید هوشی مین

۲. میدان سایگون

میدان سایگون (Saigon Square) که بیشتر به بازارهای سنتی هوشی‌ مین شباهت دارد، ممکن است بیشتر از مرکز وینکام برای شما جالب به نظر برسد. در این مرکز دو طبقه، غرفه‌های متعدد زیورآلات و پوشاک چه اصل و چه بدل در جلب نظر مشتریان باهم رقابت می‌کنند. برای لمس این فضا می‌توانید کمی بی‌هدف در میدان سایگون بچرخید تا ببینید چه خبر است. به عنوان یک بازار مرکزی قیمت اجناس آن شاید کمی گران به نظر برسد اما می‌توانید چانه بزنید و همچنین با وجود دست‌فروشان بسیاری که شما را دوره می‌کنند چندان دشوار نیست که قیمت‌ها را بشکنید.

مرکز خرید هوشی مین

۳. دایموند پلازا

دایموند پلازا (Diamond Plaza) را می‌توان گزینه‌ی خوب دیگری مشابه مرکز وینکام دانست که در ناحیه‌ی ۱ قرار دارد. این بنا با معماری به سبک دوران مستعمراتی که بازسازی شده و سازه‌ی شیشه‌ای بزرگ و باشکوه در کنارش، مجموعاً فضای یک خرید متفاوت و شگفت‌انگیز را برای شما مهیا می‌کنند. دایموند پلازا علاوه بر عرضه‌ی برندهای لوازم لوکس، آرایشی و پوشاک، به عنوان یک مرکز تفریحی شناخته می‌شوند که در آن می‌توان از سرگرمی‌هایی مثل سینما، بولینگ، دیوار صخره‌نوردی و غیره بهره‌مند شد. اگر بیشتر دوست دارید که استراحت کنید به یکی از اسپاهای آن بروید و آرامشی دلچسب را تجربه کنید.

مرکز خرید هوشی مین

۴. مرکز خرید سایگون، تاکاشیمایا

تاکاشیمایا (Takashimaya) یک فروشگاه بزرگ ژاپنی است که مثل یک مرکز خرید به نظر می‌رسد. این فروشگاه، پنج طبقه از مرکز خرید سایگون (Saigon Center) را در اختیار دارد و گزینه‌ای دیگر برای خریداران خوش‌پسند است. برندهای پوشاک غربی مانند بنانا ریپابلیک (Banana Republic) و کول هان (Cole Haan) در این مجموعه‌ی وسیع به خوبی عرضه شده‌اند. فودکورت گران‌قیمت این مرکز که از رستوران‌های ژاپنی، ویتنامی و غربی تشکیل شده است را از دست ندهید.

مرکز خرید سایگون، تاکاشیمایا

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}