بهترین مکان‌ های وین برای گوش دادن به موسیقی زنده

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/8
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اتریش، پایتخت موسیقی جهان، مقصد محبوبی برای عاشقان این هنر است. وین، پایتخت این کشور، با برگزاری رویدادهای موزیکال زنده در گوشه و کنار خود، سالانه میلیون‌ها نفر را به این شهر می‌کشاند.

تور اروپا

عرصه‌ی موسیقی اتریش سبک‌ها و سنت‌های مختلفی را، از موسیقی کلاسیک موتزارت، اشتراوس و هایدن گرفته تا موسیقی‌های ساخته‌شده توسط شونبرگ در اوایل قرن بیستم، در برمی‌گیرد. در این کشور می‌توان ترکیبی از سبک‌های موسیقی الکترونیکی و پاپ را هم از اواخر قرن بیستم تا به امروز مشاهده کرد. شهر وین فرصتی استثنایی برای تماشای اجراهای موسیقی زنده در تمامی این ژانرها است. گردشگران می‌توانند در هرجایی از این شهر از موسیقی زنده با سبک‌های گوناگون لذت ببرند.

موزیک فرهاین

برای تماشای ارکستر فیلارمونیک مشهور وین، راهی موزیک‌ فِرهاین (Musikverein)، در مرکز شهر شده و از «سالن بزرگ»، یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های کنسرت دنیا، دیدن کنید. نمای داخلی این سالن به طرز شگفت‌انگیزی طلاکاری شده و ارزش دیدن، حتی فقط برای تماشا، را دارد. بلیت‌های ارکستر فیلارمونیک وین در باجه‌های اختصاصی فروخته شده و این باجه‌ها تنها دو دقیقه تا سالن کنسرت فاصله دارند. تهیه‌ی یک صندلی در ایام پربازدید سال، به خاطر محبوبیت فراوان و شمار زیاد علاقه‌مندان به ارکستر فیلارمونیک، بسیار دشوار است. با این‌حال می‌توان بلیت‌های ایستاده‌ی موزیک‌فرهاین را به‌راحتی تهیه کرد. کنسرت‌های موجود در اواسط هفته گزینه‌های معقول‌تری برای توریست‌ها یا علاقه‌مندان به تورهای موزیکال هستند.

ارکستر فیلارمونیک وین

اپرای ایالتی وین

اپرای ایالتی وین (Wiener Staatsoper) که شما را با سبک و کلاس متفاوت خود حیرت‌زده می‌کند، یک خانه‌ی اپرای قرن نوزدهمی در فهرست برترین‌های دنیا است. حتماً برای دیدار از این خانه‌ی اپرا برنامه‌ریزی کنید، زیرا معمولاً در هر هفته دو اجرای متفاوت از اپراهای مشهور موتزارت با شرکت خوانندگان و مجریان معروف برگزار می‌شود. بهترین راه برای ورود به این سالن، رزرو بلیت‌هایی با محبوبیت کمتر و یا کمتر شناخته شده است. این سالن که بلیت‌های آن حتی از موزیک‌ فِرهاین هم گران‌تر است، صف‌های طویلی را در مقابل درب‌های خود شکل می‌دهد.

اپرای ایالتی وین

فولکسوپر

فُولکسوپر (Volksoper) جایگزینی عالی برای اپرای شلوغ، گران و مهم ایالتی وین است و به هنرمندان و خوانندگان نوظهور اجازه‌ی حضور بر روی صحنه و اجرای اپراهای محبوب و کمتر شناخته‌شده را می‌دهد. این سالن اپرا با بلیت‌های ارزان‌تر و البته جمعیت بیشتر، ارزش دیدار را دارد. به‌ علاوه احتمال پیدا کردن صندلی در این سالن بیشتر است.

فولکسوپر وین

فلکس

این کلوپ و محل برگزاری موسیقی زنده، از دهه‌ی ۸۰ میلادی تا به امروز خانه‌ای برای اجرای موزیک بوده و همچنان اهمیت زیادی در عرصه‌ی موسیقی وین دارد. فلکس (Flex) که در یک تونل بلااستفاده در زیر رودخانه‌ی دانوب واقع شده است، با صدای بلند خود شما را پیش از رسیدن مطلع خواهد کرد. فلکس که به‌عنوان یکی از بهترین کلوپ‌های موسیقی دنیا انتخاب شده، جایگزینی مناسب برای تماشای یک اجرای شبانه در اپراهای وین است؛ با این‌حال بهترین اجراهای موجود در این کلوپ به ژانر موسیقی الکترونیک تعلق دارد. در این کلوپ آب گازدار رایگان سرو می‌شود و محل مناسبی برای خوش‌گذرانی است.

فلکس وین

گرله فورله

دی‌جی‌های نوظهور در روزهای جمعه و شنبه در این مکان برای جمعیت پرشور و پرهیجان به اجرا می‌پردازند. اگر موسیقی الکترونیک ژانر محبوب شما است، پس اینجا مکانی مناسب برای تماشای چهره‌های بااستعداد محسوب می‌شود. گرله فورله (Grelle Forelle)، به معنی قزل‌آلای درخشان، حال و هوایی دریایی دارد و بر روی دیوارهای داخلی و خارجی آن تصاویری از ماهی دیده می‌شود. به‌علاوه تصاویری از یک ماهی در حاشیه‌ی رودخانه‌ی دانوب برای جذب مردم به چشم می‌خورد.

گرله فورله وین

پورجی اند بس

این کافه‌ی جذاب وینی بخشی از پروژه‌ای برای آوردن موسیقی جاز به این شهر بوده و میزبان شماری از هنرمندان ملی و بین‌المللی در این سبک است. پورجی اند بِس (Porgy and Bess) اقدام به برگزاری رویدادهایی چون «موسیقی جاز برای کودکان» می‌کند. ساختمان این کافه که از دیرباز مقصدی برای هنرمندان بین‌المللی بوده، از قرن نوزدهم تا به امروز پابرجا است. می‌توان برای یک تجربه‌ی فرهنگی، تاریخی و البته موزیکال از این کافه دیدن کرد.

پورجی اند بس در وین

داخ بودن

این کافه در بالای هتل ۲۵ ساعت (25hours Hotel) در روزهای چهارشنبه‌ی هر هفته، محلی برای اجرای موسیقی زنده است. داخ‌ بودِن (Dachboden) به‌عنوان مکانی ساکت و دنج‌تر در مقایسه با دیگر گزینه‌های موجود در این فهرست، محلی ایده‌آل برای تماشای غروب آفتاب در حین گوش دادن به نواهای گوش‌نواز موسیقی محسوب می‌شود. داخ بودن به معنای اتاقک زیر شیروانی است و به همین خاطر مشتریان این کافه انتظار تماشای مناظری شگفت‌انگیز از سراسر شهر در مکانی دنج را دارند.

داخ بودن وین

آرینا

آرینا (Arena) به خاطر تعداد فراوان گرافیتی‌های موجود بر در و دیوار و اطراف خود شهرت بالایی دارد. این محوطه متشکل از ساختمان‌های متعدد نظیر سالن‌های رقص و کافه‌ها با سبک‌ها و ژانرهای مختلف از موسیقی است. گروه‌های موسیقی در داخل و خارج از مکان به اجرا پرداخته و در میان نسل‌های جوان‌تر وین طرفداران فراوانی دارند.

آرینا وین

گرافنگ

گرافِنِگ (Grafenegg) که با خودرو کمتر از نیم ساعت تا وین فاصله دارد، محلی تماشایی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی کلاسیک در زمین‌های اطراف قلعه‌ی گرافنگ است. فستیوال موسیقی گرافنگ که نام‌های بزرگی از عرصه‌ی موسیقی کلاسیک را به‌سوی خود جذب می‌کند، تجربه‌ای جادویی با حضور میهمانان خارجی، همراه با برگزاری ارکستر تُنکانستلر (Tonkunstler)، به شمار می‌آید. بلیت‌ها خیلی زود به فروش می‌رسند، پس بهتر است از قبل برای این دیدار برنامه‌ریزی کنید.

گرافنگ وین

تالار شهر وین

برای امتحان طعم موسیقی پاپ در وین، راهی تالار این شهر شده و در فستیوال موسیقی پاپ، با حضور برترین هنرمندان آلمانی‌ زبان از سراسر دنیا، شرکت کنید. این ژانر موسیقی، ترکیبی از موسیقی محلی، پاپ و الکترونیک است و تقریباً نسخه‌ی اتریشی از مارمایت است؛ به‌گونه‌ای که یا دوستش خواهید داشت یا از آن متنفر خواهید شد (مارمایت یک خوراکی انگلیسی است که طعمی بسیار قوی دارد و شور است؛ شعار شرکت سازنده‌ی مارمایت این است: یا دوستش خواهید یا از آن متنفر خواهید شد). تالار شهر وین (Wiener Stadthalle) در نوع خود یک مرکز فرهنگی است و به‌عنوان یکی از مکان‌های مهم در اروپا، سالانه از میلیون‌ها گردشگر میزبانی می‌کند.

تالار شهر وین

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}