با ۵۰۰ دلار چند روز می‌ توان در یونان گردش کرد؟

صدرا شریفی
  • صدرا شریفی
  • 1397/11/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر بگوییم با ۵۰۰ دلار میتوانید یک ماه از یونان دیدن کنید، باورتان میشود؟ در حقیقت با کمی مدیریت هزینه، این کار ممکن است! اما دقیقاً چطور؟

تور اروپا

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سفرهای اقتصادی و با هزینه‌ی کم را ترجیح می‌دهند، پس خبر خوبی برایتان داریم. کشور یونان در کنار آب‌وهوای گرم و دوست‌داشتنی، سواحل خارق‌العاده، جاذبه‌های دیدنی و تاریخی و البته غذاهای خوشمزه، یکی از معدود کشورهای اروپایی است که زندگی در آن را می‌توان ارزان قلمداد کرد. ولی به عنوان یک گردشگر، فکر می‌کنید فقط با یک بودجه‌ی ۵۰۰ دلاری چند روز را می‌توانید در یونان بگذرانید؟ در ادامه‌ی این متن خرج‌هایتان را جزء به‌ جزء مشخص کرده‌ایم.

سفر به یونان

هزینه‌ اقامت: بین ۲۰۰ الی ۲۵۰ دلار

اگر عجله‌ای ندارید و قصد برنامه‌ریزی برای مسافرتی در چند ماه آینده را دارید، و یا اینکه قصد اقامت طولانی‌ مدت‌تری در یونان دارید، گزینه‌های مختلفی را می‌توانید در این کشور پیدا کنید. البته اقامت در آتن، سانتورینی و یا میکونوس کمی گران‌تر است. ولی خبر خوب اینکه از زمان شروع بحران مالی یونان، هزینه‌های مربوط به ملک و اقامت در آتن تا حد چشمگیری کاهش پیدا کرده است. البته در خیلی از شهرهای همسایه‌ی آتن هم هزینه‌ی اقامت بسیار پایین است و در آن‌ها با پرداخت حدود ۲۱۵ دلار می‌توانید یک خانه‌ی نزدیک به ۵۰ متر مربع با امکانات کامل را برای یک ماه اجاره کنید. البته گزینه‌های دیگری هم وجود دارد. مثلاً اگر خانه‌ای با امکانات متوسط انتخاب کنید و آن را برای ۲ ماه اجاره کنید، به‌صورت متوسط هزینه‌ی هر ماه برای شما نزدیک به ۱۰۰ دلار خواهد بود.

هزینه اقامت در یونان

هزینه‌ غذا و نوشیدنی: ۱۲۰ دلار

به کافه و رستوران‌های کوچک یونانی به اصطلاح تاورنا (Taverna) گفته می‌شود. هزینه‌ی صرف یک وعده (به همراه نوشیدنی) در این تاورناها حداکثر ۱۵ دلار می‌شود. ولی قطعاً گزینه‌های ارزان قیمت‌تری هم می‌توانید پیدا کنید. برای مثال تاورناهای کوچک‌تر خیابانی که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند، غذاها را ارزان‌تر ارائه می‌کنند. ولی اگر صرفه‌جویی در هزینه‌ها برایتان خیلی اهمیت دارد، بهترین گزینه این است که خودتان پخت و پز کنید! قیمت خواروبار در یونان قابل قبول است. برای مثال یک عدد نان در این کشور ۰.۸۱ دلار قیمت دارد. قیمت یک کیلوگرم گوجه در حدود ۱.۶۹ دلار و به‌صورت متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب ۱.۷۴ دلار است. قیمت یک کیلو سیب زمینی به دلار هم نمی‌رسد و ۰.۹۸ دلار می‌شود. به‌علاوه، در یونان نیم کیلو گوشت سینه‌ی مرغ بدون استخوان را با قیمت ۵.۱۸ دلار می‌توانید بخرید. بنابراین اگر پخت و پز را خودتان بر عهده بگیرید، تا حد چشمگیری در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد. برای مثال با انجام پخت و پز در طول هفته،‌ می‌توانید هزینه‌های غذایِ آخر هفته در بیرون خانه را تامین کنید.

هزینه غذا در یونان

هزینه‌ حمل و نقل: ۳۵ دلار

در مورد سفر ارزان به یونان خوب است بدانید در شهر آتن با پرداخت ۳۸ دلار می‌توانید کارت حمل‌ونقل عمومی شهری را تهیه کنید. البته این کارت‌ها در سایر شهرهای یونان عموماً ارزان‌تر هستند. با استفاده از این کارت‌های حمل و نقل شهری می‌توانید از سرویس‌های اتوبوس، مترو و انواع سریس‌های قطار شهری استفاده کنید. ولی اگر قصد سفر کوتاه مدتی دارید، پس لازم است بدانید بلیط یک‌طرفه حمل‌ونقل عمومی در یونان ۱.۶۷ دلار است. برخی از گردشگران شاید دوست داشته باشند با ماشین شخصی در شهر گردش کنند. هزینه‌ی کرایه خودرو در یونان حدود ۳۵ دلار در روز است (این قیمت بسته به فصول مختلف سال فرق می‌کند). قیمت هر لیتر سوخت هم حدود ۱.۷۹ دلار است.

حمل و نقل در آتن

جاذبه‌ ها و مکان های دیدنی

خیلی از سواحل یونان رایگان هستند و برای استفاده از آن‌ها احتیاج به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. بنابراین از بابت تفریحات ساحلی خیالتان راحت باشد. ولی این امر در مورد موزه‌ها و جاذبه‌های باستان‌ شناسی صدق نمی‌کند و عموماً برای بازدید از این نقاط باید هزینه‌ پرداخت کنید. با این‌حال برخی از موزه‌های یونان در روزهایی خاص رایگان هستند و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید در طی این روزها از آن‌ها دیدن کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در طی فصل‌هایی که تقاضای گردشگری یونان در اوج خود نیست، بازدید از بعضی از موزه‌ها در روزهای یکشنبه رایگان است.

جاذبه های یونان

بنابراین، اگر مدیریت هزینه‌ها را به خوبی انجام دهید می‌توانید با ۵۰۰ دلار حدود ۱ ماه در آتن زندگی کنید و حتی با ذخیره‌ی ۵۰ دلار، سفر ارزان به یونان را به پایان برسانید! البته این امر بسته به فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید و جاذبه‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنید، خواهد داشت. اگر هم به هر نقطه‌ی دیگری از یونان بجز جزایر سانتورینی و میکونوس سفر کنید، هزینه‌هایی کمتری از چیزی که بیان شد خواهید داشت و بنابراین مدت زمان بیشتری را می‌توانید در آن‌ شهرها بگذرانید.

صدرا شریفی صدرا شریفی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}