همه چیز درباره جاذبه‌ های دیدنی مانیل در فیلیپین

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/9/6
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مانیل فیلیپین با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، یکی از مقاصد محبوب برای مسافرانی از اقصی نقاط جهان و همچنین خود کشور فیلیپین است. دیدنی‌های مانیل شامل طبیعت زیبا، مکان‌های تاریخی، مراکز تفریحی و فرهنگی می‌شود.

تور اروپا

درحالی‌که مانیل به خاطر ترافیک غیرقابل‌تحمل آن شهره است، این موضوع مسافران را از گشت‌وگذار در شهری با جاذبه‌های فراوان منصرف نمی‌کند. تورهای گردشگری شگفت‌انگیز، عرصه‌های هنری غنی، مراکز خرید و تورهای غذایی می‌توانند تنها بخشی از بهترین تجربه‌های سفر به پایتخت کشور فیلیپین باشند. این مقاله به بررسی مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی مانیل می‌پردازد.

دیدنی های مانیل

قلعه سانتیاگو

قلعه سانتیاگو (Fort Santiago) نقش یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین محوطه‌های تاریخی مانیل را ایفا می‌کند. این دژ که بخشی از شهر دیواردار اینتراموروس محسوب می‌شود، در عصر استعمار اسپانیا شاهد از دست رفتن جان‌های فراوانی بوده است.

دکتر خوزه ریزال، قهرمان ملی کشور، آخرین روزهای عمر خود پیش از اعدام را در این قلعه سپری کرد. امروزه، این جاذبه‌ی تاریخی به خاطر میراث ارزشمند خود نظیر یادمان دکتر ریزال به خود می‌بالد و دارای محوطه‌هایی است که نقش مراکز ایده‌آلی برای قدم زدن و پیک‌نیک را ایفا می‌کنند. در شهر اینتراموروس جاذبه‌های متعددی نیز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در قالب تورهای پیاده‌روی یا سوارکاری تجربه کرد.

قلعه سانتیاگو - مانیل

کلیسای سن آگوستین

کلیسای سن‌ آگوستین (San Agustin) نیز که در شهر تاریخی اینتراموروس قرار دارد، قدیمی‌ترین کلیسای فیلیپین و اولین کلیسای ساخته‌شده در جزیره‌ی لوزون، بین سال‌های ۱۵۸۷ تا ۱۶۰۶، است. پس از اینکه اینتراموروس در خلال جنگ جهانی دوم ویران شد، کلیسای سن‌ آگوستین جان سالم به در برد.

سازه‌ی کنونی کلیسا سومین نسل از سازه‌ای است که در این محوطه بنا شده است. ساختار کلیسا که اساساً از چوب و درخت نخل ساخته شده بود، بعدها با سنگ جایگزین شد. سن‌ آگوستین در سال ۱۹۹۳ به‌عنوان یک اثر ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو شناخته شد و حالا در میان معدود کلیساهای سبک باروک در فیلیپین است.

کلیسای سن آگوستین - مانیل

بینوندو

بینوندو (Binondo) یا محله‌ی چینی‌های مانیل، قدیمی‌ترین محله‌ی چینی‌های جهان است. نام بینوندو از واژه‌ای به زبان تاگالوگ گرفته شده و به معنی کوهستانی است.

همان‌طور که از نام این محله پیداست، بینوندو بر روی منطقه‌ای تپه‌ای بنا شده است. درحالی‌که این محوطه اساساً برای مهاجران چینی که کاتولیک شده بودند ساخته شده بود، بینوندو تبدیل به یکی از پربازدیدترین اجتماعات خیابان خرید و شلوغ اسکولتا شده و حالا مرکز غذاهای چینی اصیل چینی نظیر اردک پکنی، تخم‌مرغ صدساله، دامپلینگ و دیگر خوراکی‌های محبوبی است که در رستوران‌های متعدد سرو می‌شوند.

دیدنی های مانیل - محله چینی ها

دیویسوریا

منطقه‌ی اجناس ارزان‌قیمت دیویسوریا (Divisoria) فاصله‌ی اندکی با خودرو تا محله‌ی کیاپو در مانیل دارد. اگرچه این فروشگاه برای برخی بسیار پرهیاهو و شلوغ است اما دیویسوریا محوطه‌ی بزرگی برای طرفداران تخفیف محسوب می‌شود.

اجناس در اینجا بسیار ارزان هستند. می‌توان اجناس موردنیاز خود را حتی ارزان‌تر از هرکجای دیگر از دیویسوریا تهیه کرد. کاوش در بسیاری از خیابان‌های دیویسوریا شما را به هر چیزی، از پارچه‌های ارزان تا ظروف آشپزخانه و وسایل تزئینی منزل می‌رساند.

بی‌هدف در خیابان‌های سولِر، تابورا، خوان لونا و ایلیا قدم بزنید و به دنبال گرفتن بهترین تخفیف‌ها باشید. برای داشتن یک تجربه‌ی خرید هدفمندتر، راهی مرکز خرید ۱۶۸، ۹۹۹ و توتوبان شوید.

دیدنی های مانیل - دیویسوریا

مرکز خرید اس ام

مرکز خرید اِس اِم (SM Mall) چهارمین مرکز خرید بزرگ در فیلیپین است. این مرکز خرید که مشرف به خلیج مانیل است، دارای یک پیاده‌رو روباز است که خریداران می‌توانند از طریق آن منظره‌ی کاملی از غروب خورشید داشته باشند و در برخی موارد به تماشای نمایش‌های شگفت‌انگیز بایستند. این مرکز خرید شگفت‌انگیز دارای چهار بخش است؛ مرکز خرید اصلی، بخش تفریحی، پارکینگ‌های جنوبی و شمالی.

علاوه بر فروشگاه‌های برندهای مشهور و رستوران‌ها، اولین سینمای IMAX کشور نیز در این مرکز خرید قرار دارد. یک پیست پاتیناژ در ابعاد پیست مسابقات المپیک، تالارهای کنسرت، یک پارک تفریحی و مرکز خرید آسیا آرنا نیز از دیگر بخش‌های این مال هستند.

دیدنی های مانیل - اس ام

کلیسای کیاپو

محله‌ی کیاپو (Quiapo) به‌عنوان یک منطقه خیلی شلوغ شناخته می‌شود، زیرا معمولاً پر از مریدان و پیروان ناصری سیاه (اشاره به حضرت مسیح و مجسمه‌ای سیاه‌رنگ از وی در شهر مانیل) است. این مجسمه در کلیسای کیاپو نگهداری می‌شود.

کلیسای کیاپو همچنین محوطه‌ای برای برگزاری یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور با نام عید ناصری سیاه است. در خلال این رویداد سالانه، میلیون‌ها عاشق و پیرو برای شرکت در این مراسم گرد هم جمع می‌شوند و تلاش می‌کنند تا مجسمه‌ی مسیح را ببوسند یا لمس کنند. به باور آن‌ها انجام این کار خوش‌یمنی را به همراه دارد.

این مراسم برای افرادی که اولین بار به مانیل سفر می‌کنند، بسیار جذاب است و کنجکاوی آن‌ها را ارضا می‌کند.

دیدنی های مانیل - کلیسای کیاپو

مرکز فرهنگی فیلیپینز کامپلکس

اگر به دنبال مشاهده‌ی این حقیقت که «مانیل در دوران مارکوس در بهترین حالت خود بود» هستید، راهی مرکز فرهنگی فیلیپینز کامپلکس (Philippines Complex) شوید. این مرکز فرهنگی میزبان اجراهای نمایشی، سینماهای متعدد، گالری‌های هنری و دیگر رویدادهایی است که شاهدی برای زیبایی هنرهای فیلیپینی هستند.

در این مرکز ۶ محوطه‌ی اجرا وجود دارد که ممکن است یکی از آن‌ها محلی برای نمایش رقص باله‌ی فیلیپینی یا اجرای سرودهای ملی و حماسی این کشور باشد. کارگردانان فیلم‌های مستقل، رقصندگان و خوانندگان اپرا به دنبال نمایش استعدادهای خود در مرکز فرهنگی فیلیپینز کامپلکس هستند.

دیدنی های مانیل - فیلیپینز کامپلکس

موزه آیالا

موزه‌ آیالا (Ayala) که در قلب منطقه‌ی تجاری ماکاتی در مانیل واقع شده، به‌عنوان یکی از برترین مراکز برای کشف هنر معاصر و الهام گرفتن از تاریخ فیلیپین شهره است. این موزه دارای یک کتابخانه‌ی باستانی و کلکسیونی از آثار باستان‌شناسی، تجارت سرامیک و پارچه است.

درحالی‌که این موزه از نمایشگاه‌های دائمی میزبانی می‌کند، به‌طور مرتب در حال به‌روزرسانی نمایشگاه‌های کنونی خود است؛ بنابراین، هر بار که هر شخصی از این موزه دیدار می‌کند، بدون شک تجربه‌ی فرهنگی متفاوتی را شاهد خواهد بود.

دیدنی های مانیل - موزه آیالا

مرکز خرید گرین بلت

می‌توان در مجاورت موزه‌ آیالا، مرکز خرید گرین‌ بِلت (Greenbelt) را پیدا کرد. این مرکز خرید به‌مانند دیگر مراکز خرید رایج در مانیل نیست. گرین‌ بلت از ۵ مرکز خرید لوکس تشکیل شد است.

گرین‌ بلت ۱ و گرین‌ بلت ۲ عمدتاً دارای رستوران‌های فست‌فودی و فروشگاه‌های محصولات برند هستند. می‌توان در بوتیک‌های مجلل دو مرکز خرید گرین‌ بلت ۴ و ۵، برندهایی چون لویی ویتون، مارک جیکوبز و گوچی را پیدا کرد. گرین‌ بلت ۳ دارای سینماها و برندهای متفاوت بین‌المللی است.

صرف‌نظر از این مراکز خرید، چیزی که گرین‌ بلت را متمایز می‌کند، پارک و باغ سرسبز آن است که تجربه‌ای متفاوت از سرو غذا را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

دیدنی های مانیل - گرین بلت

پارک ریزال

پارک ریزال (Rizal) که سابقاً به پارک لونِتا معروف بود، به احترام دکتر خوزه ریزال، قهرمان ملی فیلیپین، به چیزی فراتر از یک جاذبه‌ی تاریخی بدل شده است. این پارک در میان خانواده‌ها تبدیل به مرکز محبوبی برای تفریح شده و نقش مکانی برای برگزاری رویدادها در فضای باز را نیز ایفا می‌کند.

در این پارک حیرت‌انگیز به مساحت ۶۰ هکتار، چمنزارهای وسیع و باغ‌های زیبایی به چشم می‌خورد. به‌علاوه بازدیدکنندگان می‌توانند جاذبه‌های دیگری نظیر آثار هنری، میدان شطرنج، فواره‌های آب و مجسمه‌هایی از قهرمانان فیلیپین را در این پارک پیدا کنند.

پارک ریزال همچنین مکان جذابی برای قدم زدن محلی‌ها در اواخر بعدازظهر و اوایل شب، به خاطر فضای آرامش‌بخش آن، محسوب می‌شود.

دنی های مانیل - ریزال پارک

موزه ملی هنرهای زیبا

وقتی‌که گردشگران در نزدیکی پارک ریزال هستند، نباید از موزه‌ی ملی هنرهای زیبا غافل شوند. این موزه میزبان نقاشی‌ها و شاهکارهایی از هنرمندان مشهور نظیر خوان لونا و گیِرمو تولنتینو است. تمام آثار هنری یافت‌شده در این ساختمان نئوکلاسیک، روایتی از فرهنگ فیلیپینی را بازگو می‌کنند.

صرف‌نظر از آثار هنری خوان لونا و دیگر هنرمندان مشهور قرن بیستم، می‌توان آثار مدرن و معاصر نظیر مجسمه‌ها و آثار هنر چاپی در قرن بیست و یکم را نیز در این موزه پیدا کرد.

دیدنی های مانیل - موزه ملی

پارک آبی مانیل

دیگر جاذبه‌ی فراموش‌نشدنی مانیل، پارک آبی (Ocean Park) این شهر است که در میان خانواده‌های فیلیپینی محبوبیت فراوانی دارد. در این پارک آبی، هزاران جانور آبی به نمایش درآمده‌اند.

یکی از جاذبه‌های اصلی این پارک، آکواریوم بزرگ آن است. این آکواریوم بزرگ‌ترین آکواریوم کشور بوده و در آن کوسه و سفره‌ماهی نگهداری می‌شود. می‌توان در این آکواریوم شاهد واکنش کوسه‌ها و سفره‌ماهی‌ها در تقابل با یکدیگر بود. شیرهای دریایی نیز از دیگر جاذبه‌های این آکواریوم هستند. درنهایت، افرادی که به دنبال آرامش بیشتر هستند، باید به سراغ نمایشگاه نرم‌تنان و تجربه‌ی اسپا همراه با ماهی‌ها بروند.

پارک آبی مانیل

استار سیتی

استار سیتی (Star City) یک پارک تفریحی پیشرو در مانیل است که جاذبه‌های فراوانی برای خانواده‌ها و گروه‌ها دارد. این پارک تفریحی به خاطر اسباب‌بازی‌های متنوع آن، از اسباب‌بازی‌های مخصوص کودکان گرفته تا اسباب‌بازی‌های مخصوص بزرگ‌سالان با قیمت‌های مناسب، شهرت دارد.

استار سیتی در فضایی به مساحت ۳۵,۰۰۰ مترمربع بنا شده و یک روز نمی‌تواند برای لذت بردن از تمامی اسباب‌بازی‌ها و دیدار از جاذبه‌های آن نظیر پارک برفی، ماجراجویی دزدان دریایی و جاذبه‌ی ترسناک «شب وحشت» کافی باشد. به‌علاوه، به سبب جاذبه‌های منحصربه‌فرد این پارک تفریحی، باید انتظار شلوغی بیش‌ازحد در فصول پربازدید سال و ایام تعطیلات را داشت.

دیدنی های مانیل - استار سیتی

کاخ مالاکانیانگ

چه کسی دوست ندارد که از محل زندگی رئیس‌جمهور یک کشور دیدار کند؟ کاخ مالاکانیانگ (Malacañang) برای دهه‌ها اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور فیلیپین بوده است. درحالی‌که دیدار از این کاخ برای عموم با محدودیت‌هایی همراه است، استثناهایی برای تورهای گردشگری به‌منظور دیدار از درون کاخ برای افراد کنجکاو و تماشای آن‌سوی نمای ظاهری مالاکانیانگ وجود دارد.

توریست‌ها می‌توانند در خلال این بازدید از کاسا روسز (خانه‌ای که تبدیل به رستوران شده)، عبادتگاه ملی سنت میشل و فرشتگان مقرب و همچنین موزه و کتابخانه‌ی ریاست جمهوری دیدن کنند. اسناد موجود در این کتابخانه و موزه به دهه‌ی اول قرن بیستم تعلق دارند.

دیدنی های مانیل - کاخ مالاکانیانگ

پیاده رو ساحلی مانیل

قطعاً شما دوست ندارید تا بهترین نماهای شهر شگفت‌انگیز مانیل را از دست بدهید. توریست‌ها و بازدیدکنندگان شانس تماشای غروب زیبای آفتاب در پیاده‌رو ساحلی مانیل در امتداد بلوار روکساس را دارند. صرف‌نظر از محبوبیت این مکان برای پیاده‌روی و دویدن، این باریکه‌ی دو کیلومتری همچنین مکان محبوبی برای اجراهای هنری و تماشای عابران پیاده از گوشه‌ای از آن است.

می‌توان در این محوطه رنگ‌های بسیاری را پیدا کرد که از چراغ‌های رنگارنگ، نورهای حاصل از کافه‌ها و رستوران‌های روباز و خودروهای عبوری نشات می‌گیرند.

دیدنی های مانیل

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}