جذاب ترین جاهای دیدنی فیلیپین برای یک سفر بی نقص

    مریم براتی
    • مریم براتی
    • 1403/4/14
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    جاهای دیدنی فیلیپین از آتشفشان ها، شالیزارهای پلکانی، رودخانه های زیرزمینی و زیباترین سواحل تا موزه ها و بناهای تاریخی تنوع بی نظیری دارد.

    تور اروپا

    وقتی می‌خواهید جاهای دیدنی فیلیپین را برای برنامه سفرتان انتخاب کنید متوجه می‌شوید که کار چندان آسان نیست؛ فیلیپین از پیوند هفت هزار جزیره در اقیانوس آرام تشکیل می‌شود. پس در فهرست جاهای دیدنی فیلیپین گزینه‌های بی‌شماری برای بازدید دارید. اما پیش از همراه شدن با تور فیلیپین باید برنامه‌ دقیقی برای بازدید از این بهشت استوایی بریزید، چون فرصت هر سفر کم و جاهای دیدنی فیلیپین، بی‌شمار است.

    فهرست جاهای دیدنی فیلیپین

    ۱. ساحل سفید فیلیپین در بوراکای

    در فهرست جاهای دیدنی فیلیپین یک دسته اصلی دیده می‌شود: سواحل زیبای دنیا. بعضی از این مناطق ساحلی بکر و آرام‌اند و بعضی شلوغ و پر از امکانات تفریحی مدرن. یکی از زیباترین جاهای دیدنی فیلیپین در این گروه، ساحل سفید بوراکای (Boracay White Beach) است. گردشگران در وایت بیچ که پرجمعیت‌ترین ساحل فیلیپین به حساب می‌آید، لذت قایق‌سواری و انواع تفریحات آبی هیجان‌انگیز از جمله جت اسکی، پاراسل و البته غواصی را تجربه می‌کنند.

    البته اگر زیاد اهل هیجان نباشید می‌توانید سوار قایق‌های بادی موزی‌شکل شوید یا آب‌های فیروزه‌ای اقیانوس آرام را از کفِ شیشه‌ای قایق تفریحی‌تان تماشا کنید. ساحل سفید فیلیپین برای نشستن روی صندلی‌های زیر درختان نخل و لذت بردن از منظره شن‌های سفید هم جای دنجی است.

    بر کرانه ساحل سفید فیلیپین در بوراکای

    ۲. استراحت در گوشه دنج سواحل پالاوان چشم نواز

    یکی از مشهورترین جاهای دیدنی فیلیپین و جاذبه‌های پالاوان سواحل این جزیره با زیبایی خیره‌کننده در شمالی‌ترین بخش جزیره‌ای به همین نام است. البته منظور از زیبایی خیره‌کننده فقط شن و ماسه‌های نرم و آب‌های گرم آرام مانند دیگر سواحل فیلیپین نیست؛ در پالاوان صخره‌های آهکیِ بیرون‌زده از دل اقیانوس در کنار دماغه‌های آبی پررمزوراز، تجربه تازه‌ای از ساحل برای شما رقم می‌زند.

    شهر اصلی این منطقه ال نیدو (El Nido) با سواحلی زیبا در اطراف آن است. ضمناً می‌توانید خود را از مبدأ این شهر مشهور با تورهای قایقی یک‌روزه به سواحل خلوت، آب‌تَل‌ها و خلیج‌های بی‌نظیر پالاوان برسانید. فرقی ندارد خانوادگی به دنبال ماجراجویی در جزایر اقیانوسی باشید یا هدفتان مسافرت یک‌نفره ارزان باشد؛ پالاوان از آن دسته جاهای دیدنی فیلیپین است که جذاب‌ترین خاطره‌های شما را در این سفر می‌سازد.

    استراحت در گوشه دنج سواحل پالاوان چشم نواز

    ۳. تماشای شگفتی های طبیعت در تپه های شکلاتی بوهول

    احتمالا شنیدن اینکه نام یکی از جاهای دیدنی فیلیپین را «تپه‌های شکلاتی» گذاشته‌‌اند مشوق خوبی برای بازدید از آن به حساب می‌آید. تپه‌های شکلاتی در منطقه‌ حفاظت‌شده جزیره بوهول (Bohol) نوعی شگفتی زمین‌شناسی یا یک پدیده طبیعی منحصربه‌فرد است. این جاذبه در واقع از 1200 کوه کوچک تشکیل شده که طی چند قرن  به تدریج از سطح زمین ظاهر شده‌‌اند. تپه‌های شکلاتی در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است.

    احتمالاً با دیدن تصویر به‌درستی حدس می‌زنید که این منطقه زمانی زیر آب‌های اقیانوس بوده است. رنگ این تپه‌های منحصربه‌فرد در بیشتر اوقات سال سبز است، اما در فصل‌های کم‌باران به رنگ قهوه‌ای شکلاتی درمی‌آیند و به همین دلیل به آن‌ها تپه‌های شکلاتی می‌گویند.

    برای تماشای این جاذبه دیدنی فیلیپین مسیر پیاده‌روی راحتی در پیش دارید که شما را از کنار گل‌های بسیار ظریف طول راه به منظره‌ خیره‌کننده تپه‌های شکلاتی بوهول می‌رساند.

     تماشای شگفتی های طبیعت در تپه های شکلاتی بوهول

    ۴. کاوشی حیرت آور در آب های رودخانه زیرزمینی پورتو پرینسسا

    یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی فیلیپین، رودخانه زیرزمینی پالاوان در نزدیکی شهر ساحلی پورتو پرینسسا (Puerto Princesa) است. محل کاوش در این آب‌های حیرت‌آور، پارک ملی رودخانه زیرزمینی است که مانند تپه‌های شکلاتی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید.

    راهنماهای تور فیلیپین شما را در این منطقه سوار بر قایق می‌کند و به بازدید از یک رودخانه باشکوه ۸ کیلومتری می‌برد که در زیرِ زمین جریان دارد. برای کاوش رودخانه زیرزمینی پوئرتو پرینسسا از میان غارهای تودرتوی خنک با صخره‌های آهکی عمودی عبور می‌کنید و قندیل‌های استالاگمیت و استالاکتیت شکل‌گرفته در زمان‌های بسیار دور را می‌بینید که خفاش‌ها از آن‌ها آویزان‌اند. همان‌طور که روی آب‌های زمردی رودخانه از میان غارهای تاریک می‌گذرید، راهنما از جاهای دیدنی فیلیپین در این منطقه گرمسیری و جانورانی می‌گوید که زیستگاهشان حاشیه رودخانه و امتداد آن تا دریای چین جنوبی است.

     کاوشی حیرت آور در آب های رودخانه زیرزمینی پورتو پرینسسا

    ۵. دلهره و شگفتی ناتمام در تماشای تابوت های معلق ساگادا

    شگفتی در فهرست جاهای دیدنی فیلیپین تمامی ندارد؛ اگر بازدید از تابوت‌های معلق ساگادا (Sagada) در شمال کوه‌های کوردیلرا (Cordillera) در برنامه سفر شما باشد، قطعاً یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های عمر خود را تجربه می‌کنید؛ صخره مرتفعی را تصور کنید که پیکر مردان ثروتمند قبایل منطقه از پنج قرن پیش درون تابوت‌های چوبیِ حکاکی‌شده از آن آویزان شده‌ باشد؛ وقتی بدانید هر فرد می‌بایست در طول زندگی تابوت خود را حکاکی می‌کرده و پیکرها بر اساس باورهای سنتی در موقعیت جنینی درون تابوت‌های معلق قرار ‌گرفته‌اند تا جهان را به همان شکل اولیه ترک کنند، ترس و دلهره تماشای این منظره بیشتر هم می‌شود.

    برای پیاده‌روی در مسیرهای شیب‌دار و باریک این منطقه کوهستانی و رسیدن به صخره تابوت‌های معلق باید کمی صبوری، توان جسمی و البته کفش‌ مناسب داشته باشید.

    دلهره و شگفتی ناتمام در تماشای تابوت های معلق ساگادا

    ۶. جست و جوی گنج های گمشده با غواصی در جزیره کرون

    یکی از جاهای دیدنی فیلیپین که محل محبوب غواصی برای گردشگران به شمار می‌آید، آب‌های جزیره کرون (Coron) با صخره‌های مرجانی و کشتی‌های غرق‌شده فراوان است. در واقع کاوش کشتی‌های غرق‌شده در جزیره سَنگات (Sangat) کرون یکی از بهترین تجربه‌های غواصی در آب‌های عمیق یا کم‌عمق در جهان شناخته می‌شود.

    اگر بدانید قرار است در زیر آب‌های شفاف به کاوش کشتی‌های نیروی دریایی امپراتوری ژاپن بروید که سال ۱۹۴۴ در طول جنگ جهانی دوم غرق شدند و حالا زیستگاه گونه‌های مختلف ماهی‌های اقیانوس آرام به حساب می‌آیند، جزیره کرون را در میان جاهای دیدنی فیلیپین برای بازدید حتمی در نظر می‌گیرید. گردشگرانی که به غواصی در عمق بیشتر علاقه دارند می‌توانند به کاوش کشتی‌های جنگی کیوکوزان مارو (Kyokuzan Maru)، ایراکو مارو (Irako Maru) و آکیتسوشیما مارو (Akitsushima Maru) در اعماق ۱۰ تا ۶۲ متری آب بروند.

     یکی دیگر از پرماجراترین جاهای دیدنی فیلیپین در جزیره کرون، باغ مرجانی (Coral Garden) است؛ وقتی با راهنماهای محلی به غواصی در باغ مرجانی کرون می‌روید می‌توانید گونه‌های مختلف مرجان را از کمترین فاصله ببینید و حتی بعضی لاک‌پشت‌ها یا ماهی‌های کنجکاو را لمس کنید. البته بعضی تورهای غواصی باغ مرجانی شما را به کاوش در میان کشتی‌های غرق‌شده هم می‌برند.

    جست و جوی گنج های گمشده با غواصی در جزیره کورون

    ۷. برنج کاری متفاوت فیلیپینی در شالیزارهای پلکانی بانائو

    تماشای شالیزارهای پلکانی باتاد (Batad) در طلوع آفتاب منطقه بانائو (Banaue) تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است که به گردشگران و به‌ویژه عکاسان مناظر طبیعی توصیه می‌شود. جالب است بدانید که بعضی از این شالیزارها بیش از 2000 سال قدمت دارند و از شگفت‌انگیزترین پروژه‌های کشاورزی در جهان به حساب می‌آیند.

    کشاورزان فیلیپینی این پلکان‌ها را به صورت دستی در دامنه کوه کنده‌اند و در منطقه‌ای خالی از زمین مسطح، مزارع کشاورزی عمودی ایجاد کرده‌اند. در این مزرعه‌ها معمولاً برنج و سبزیجات کشت می‌شود. با پیاده‌روی در جاده‌های نزدیک به موقعیتی در بالای شالیزارهای پلکانی می‌رسید که تماشای رنگ سبز درخشانشان هنگام طلوع و غروب، زیباترین جلوه از پیوند با طبیعت و مردم محلی بانائو خواهد بود.

    برنج کاری متفاوت فیلیپینی در شالیزارهای پلکانی بانائو

    ۸. آمیزه ترس و تحسین در تماشای آتشفشان مایون

    فیلیپین سرزمین آتشفشان‌ها است، پس تعجبی ندارد که این پدیده‌های طبیعی ترسناک اما زیبا را در فهرست برترین جاهای دیدنی فیلیپین ببینید. آتشفشان مایون (Mayon) در جزیره لوزون (Luzon) نوعی آتشفشان چینه‌ای یا استراتوولکان فعال است که ارتفاعش به بیش از 2400 متر می‌رسد.

    بیشتر بازدیدکنندگان جزیره لوزون ترجیح می‌دهند قله مخروطی آتشفشان مایون را از محوطه پارک ملی نزدیک آن تماشا کنند و هم‌زمان وقت خود را به مشاهده و عکاسی از طوطی‌های بی‌نظیر و دیگر پرندگان لوزون بگذرانند. صعود از آتشفشان مایون برای کوهنوردان حرفه‌ای نیازمند مجوز، پیمودن یک مسیر دشوار در دل جنگل و البته پذیرش خطر تنفس گازهای آتشفشانی در نزدیکی قله است. توجه داشته باشید که بهترین زمان سفر به آتشفشان مایون فیلیپین بین ماه‌های مارس تا می (اسفند تا خرداد) است که دوره باران‌های فصلی هم گذشته باشد.

    آمیزه ترس و تحسین در تماشای آتشفشان مایون

    ۹. سوار بر جیپنی در سفر به دل تاریخ مانیل

    یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فیلیپین، پایتخت آن یعنی مانیل است. بازدید از کلیساهای باشکوه چندصدساله و بناهای تاریخی به‌جامانده از دوران استعمار اسپانیا، ژاپن و ایالات متحده در این کلان‌شهر پرجنب‌وجوش از ضروری‌ترین برنامه‌های مسافران به حساب می‌آید. موزه ملی مانیل، کلیسای معروف سَن آگوستین (San Agustin) و بناهای تاریخی پارک ریزال (Rizal Park) و فورت سانتیاگو (Fort Santiago) از جاهای دیدنی فیلیپین با اهمیت تاریخی و فرهنگی بی‌نظیر در این کشور کهن است.

    برای تماشای این جاذبه‌های تاریخی می‌توانید به تنهایی در خیابان‌های قدیمی‌ترین منطقه مانیل که به شهر محصور (Intramuros) شهرت دارد، قدم بزنید یا حتی با دوچرخه به گشت و گذار مانیل شهر بروید. اما یکی از تجربه‌های اختصاصی فیلیپین برای شما باید سوار شدن به وسایل نقلیه رنگارنگی به نام جیپنی (Jeepney) باشد که به نوعی نماد ملی این کشور شده است. جیپنی‌ها در اصل بازمانده جیپ‌های ارتش ایالات متحده در جنگ جهانی دوم بوده‌اند که به دست فیلیپینی‌ها تغییر پیدا کرده و با نقاشی و تزئینات رنگارنگ محلی جلب توجه می‌کنند.

    جیپنی‌سواری در خیابان‌های شلوغ مانیل ارزان‌ترین تفریح ممکن در فیلیپین است، اما شما را با فرهنگ محلی و زندگی روزمره ساکنان شهر آشنا می‌کند. پس قبل از آنکه به مقصد خود یعنی بناهای تاریخی مانیل برسید، یکی از به ‌یادماندنی‌ترین تجربه‌هایتان را سوار بر این جیپ‌های بومی‌شده ثبت کنید.

    سوار بر جیپنی در سفر به دل تاریخ مانیل

    ۱۰. جزیره کورگیدور یا موزه تاریخ جنگ جهانی دوم

    جزیره کورِگیدور (Corregidor) از محبو‌ب‌ترین جاهای دیدنی فیلیپین برای علاقه‌مندان به تاریخ است. در جنگ جهانی دوم نبردهای زیادی در این جزیره بین سربازان فیلیپین و ایالات متحده با ارتش ژاپن روی داد. امروز در سفر به کورِگیدور می‌توانید از آثار این نبردها یعنی تونل‌ها و پناهگاه‌های مخفی، پادگان‌ها، سلاح‌ها، و دیگر اشیای مرتبط بازدید کنید.

    بنای یادبود و موزه ملی جنگ پاسیفیک از دیگر جاهای دیدنی فیلیپین در جزیره کورِگیدور است که روایتی مستند از تاریخ جنگ جهانی دوم ارائه می‌دهد.

    جزیره کورگیدور یا موزه تاریخ جنگ جهانی دوم

    ۱۱. تماشای حواصیل و طاووس در پارک بوم شناسی لا مِسا

    همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، فیلیپین مجموعه‌ای از هفت هزار جزیره است. هرکدام از این جزایر، زیست‌بوم‌ بی‌نظیری برای بیش از ۶۰۰ گونه‌ متنوع از پرندگان به حساب می‌آید. پس در این جاهای دیدنی فیلیپین فرصت‌های فراوانی برای تماشای پرندگان یا همان پرنده‌نگری (Birdwatching) دارید.

    پارک بوم‌‌شناسی لا مسا (La Mesa) در نزدیکی مانیل از بهترین محل‌ها در جهان برای تفریح ساده و لذت‌بخش پرنده‌نگری است. در این پارک به اندازه یک دوربین دوچشمی با تماشای بعضی از گونه‌های منحصربه‌فرد پرنده در جهان فاصله دارید؛ مرغ عسل‌خوار گلوقهوه‌ای، قرقاول طاووسی پالاوان، آبچلیک راه‌راه، حواصیل کوچک و همای ‌ماهی‌خوار از پرندگانی است که دیدن پرهای رنگارنگ و جنب‌وجوش زندگی‌شان می‌تواند خالص‌ترین تجربه شما از طبیعت فیلیپین باشد.

    البته جزایر نگروس (Negros)، پانای (Panay)، جنگل‌های بارانی پارک بوم‌‌شناسی آنگات (Angat) و تالاب‌های کاندابا (Candaba) هم در میان جاهای دیدنی فیلیپین زیستگاه گونه‌هایی مانند حواصیل بنفش و مرغ شاخ نوک به حساب می‌آید.

     تماشای حواصیل و طاووس در پارک بوم شناسی لا مِسا

    ۱۲. هیجان عبور از آبشار پاگسانجان با قایق چوبی

    یکی از زیباترین جاهای دیدنی فیلیپین، آبشار پاگسانجان (Pagsanjan) در پارک ملی‌ای به همین نام واقع در استان لاگونا (Laguna) است. شک نکنید که تماشای ریزش آب از ارتفاع ۱۲۰ متری در پس‌زمینه‌ مناظر سرسبز گرمسیری نفس را در سینه‌تان حبس خواهد کرد.

    شنا در حوضچه‌های طبیعی و غارگردی در کنار آبشار پاگسانجان هم از فعالیت‌های محبوب گردشگران در این منطقه زیبا است. اما هیجان و لذت هیچ‌کدام به پای عبور سریع با قایق از روی سنگ‌های بزرگ و زیر امواج کف‌آلود آبشار نمی‌رسد، فعالیتی پرماجرا که در میان مردم محلی‌ لاگونا به «تیراندازی به تنداب» شهرت دارد.

    هیجان عبور از آبشار پاگسانجان با قایق چوبی

    ۱۳. سوار بر ماشین زمان در خیابان های سنگ فرش ویگان

    اگر می‌خواهید حس تاریخ و معماری پنج قرن پیش را به بازدیدتان از جاهای دیدنی فیلیپین اضافه کنید، به محله کاله کریسولوگو (Calle Crisologo) در شهر ویگان بروید. در این خیابان‌‌ها هنوز کالسکه‌های اسبی قرن شانزدهم را می‌بینید که گردشگران را روی کف‌پوش‌های آجری جابه‌جا می‌کنند؛ تصویری که یادآور رفت و آمد پانصد سال پیش تاجران خارجی در این منطقه پررونق است. ضمناً اگر چند ساعت وقت بگذارید و در شهر ویگان قدم بزنید، می‌توانید انواع سوغاتی‌های فیلیپین از کیف تا سبد و سفال را با قیمت مناسب پیدا کنید.

     سوار بر ماشین زمان در خیابان های سنگ فرش ویگان

    ۱۴. آتشفشان تال در افق شهر تالیسای

    آتشفشان تال (Taal) در جزیره لوزون یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های فیلیپین است. این آتشفشان در میان دریاچه‌ای هم‌نام خود قرار دارد، پس برای رسیدن به دهانه آن باید ماجراجویی‌های هیجان‌انگیزی از سر بگذرانید. نزدیک‌ترین شهر به این جاذبه طبیعی زیبا، تالیسای (Talisay) است که در آنجا باید سوار بر قایق شد و از دریاچه عبور کرد. پس از رسیدن به پای کوه و هنگام پیاده‌روی در مسیرهای اطراف دهانه آتشفشان از مناظر طبیعی چشمگیر اطراف غافل نشوید.

    آتشفشان تال

    ۱۵. داستان نجات سربازان در جنگل های مخوف خلیج سوبیک

    یکی از  جاهای دیدنی فیلیپین که هم در میان طرفداران جاذبه‌های طبیعی محبوبیت دارد و هم علاقه‌مندان به تاریخ را راضی می‌کند، پایگاه سابق نیروی دریایی اسپانیا و ایالات متحده در منطقه خلیج سوبیک (Subic Bay Freeport Zone) در جزیره لوزون است. این پایگاه را اسپانیایی‌ها در سال ۱۸۸۵ میلادی برای تعمیر و تجهیز کشتی‌های جنگی و همین‌طور استراحت و تفریح سربازان خود ساختند و پس از آن به دست ژاپن و ایالات متحده افتاد. در سال  ۱۹۹۲ فعالیت ایالات متحده در این مرکز به پایان رسید و دولت فیلیپین آن را به بندر آزاد خلیج سوبیک تبدیل کرد. شگفت‌انگیز نیست که امروز هم می‌توانید در این پایگاه همان دوره‌ هیجان‌انگیزی را بگذرانید که بومیان قبیله آئتا (Aeta) طی آن روش‌های زنده ماندن در جنگل‌های مخوف منطقه را به سربازان آمریکایی آموزش ‌می‌دادند؟

    جاهای دیدنی فیلیپین - خلیج سوبیک

    ۱۶. معجزه سبز و فیروزه ای در انعکاس آب های تالاب سوگبا

    تالاب‌ها از زیباترین جاهای دیدنی فیلیپین به حساب می‌آیند؛ تصور کنید بالای پرتگاه مرتفعی ایستاده‌اید و تا چشم کار می‌کند آب‌های فیروزه‌ای آرام و درختان انبوه سرسبز  می‌بینید. اینجا تالاب سوگبا (Sugba) در جزیره سیارگائو (Siargao) است که با امکان تفریحاتی مانند کایاک‌سواری و تخته‌موج‌سواری، محلی دنج برای طالبان آرامش در محیط‌های طبیعی به حساب می‌آید. البته گردشگران عاشق هیجان هم می‌توانند با پرش از صخره کنار تالاب سوگبا یک ماجراجویی بی‌نظیر را تجربه کنند.

    معجزه سبز و فیروزه ای در انعکاس آب های تالاب سوگبا

    ۱۷. دلهره و هیجان روی پل معلق سویا

    جزیره بوهول فقط تپه‌ شکلاتی ندارد؛ یکی دیگر از جاهای دیدنی فیلیپین در این جزیره، پل معلق سویا (Sevilla) در ارتفاع ۴۰ متری رودخانه لوبوک (Loboc) است. ایستادن و قدم زدن روی پلی که به طور کامل از ساقه‌های بامبو بافته شده و گاهی تکان‌های ترسناکی می‌خورد فعالیتی جذاب برای گردشگران علاقه‌مند به ماجراجویی به حساب می‌آید.

    درست است که امروز ایمنی پل معلق سویا برای راحتی خیال گردشگران، با اضافه شدن بعضی تجهیزات، تقویت‌ شده اما هنوز وقتی روی آن می‌ایستید و به رودخانه خروشان زیر پایتان خیره می‌شوید، تاب خوردن پل حس ترس و هیجان را در دلتان زنده می‌کند.

     دلهره و هیجان روی پل معلق سویا

    پرسش‌های متداول

    بهترین جاهای دیدنی فیلیپین کدام است؟
    ساحل سفید بوراکای، جزیره پالاوان، تپه‌های شکلاتی بوهول، رودخانه زیرزمینی پالاوان، آتشفشان مایون و بناهای تاریخی پارک ریزال و فورت سانتیاگو در مانیل از بهترین جاهای دیدنی فیلیپین است.
    بهترین زمان بازدید از فیلیپین چه زمانی است؟
    بهترین زمان بازدید از فیلیپین از اواسط دسامبر تا اواسط آوریل (آذر تا اردیبهشت) است. در این بازه زمانی، فیلیپین شاهد بیشترین تعداد گردشگر است.
    مریم براتی مریم براتی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,690
    پاریس

    تور فرانسه (پاریس)

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    مادرید، بارسلونا

    تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    1,790

    بنر تورهای اروپا

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}