معرفی بهترین رستوران های سانتورینی

مریم رضایی
  • مریم رضایی
  • 1398/8/26
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

در میان آب‌های نیلگون دریای اژه جزیره‌ی خیال‌انگیز سانتورینی با خانه‌های سفیدرنگ و گنبدهای آبی واقع شده است. مناظر چشم‌نواز به‌همراه غذاهای خوشمزه در رستوران‌های سانتورینی هرساله گردشگران بی‌شماری را به‌سوی خود می‌کشاند.

تور اروپا

بدون تردید سانتورینی یکی از زیباترین مقاصد گردشگری یونان و یکی از خوش منظره‌ترین جزایر اروپا است. تلفیق معماری سنتی، سواحل چشمگیر و غذاهای خوشمزه‌ی یونانی در بی‌نظیرترین رستوران‌های سانتورینی، فضایی دل‌نشین و خاطره‌انگیز را برای گذراندن تعطیلات خلق می‌کند.

در این مقاله به معرفی بهترین رستوران‌های سانتورینی می‌پردازیم که همگی غذاهای اصیل محلی ارائه می‌دهند و حتماً از خوردن آن‌ها در کنار مناظر چشم‌نواز آن لذت خواهید برد.

رستوران های سانتورینی

آرگو

آرگو (Argo) یک رستوران درجه‌یک در سانتورینی است که بیش از چندین بار گواهی برترین رستوران را از سایت گردشگری تریپ ادوایزر دریافت کرده است. این رستوران یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که تعطیلات خود را در فیرا، مرکز سانتورینی، می‌گذرانند.

چشم‌انداز وسیع و خوش‌منظره‌ای که فضای روباز آرگو از کالدرا به نمایش می‌گذارد، آن را به مکانی فوق‌العاده برای صرف یک غذای به‌یادماندنی به‌ویژه در هنگام غروب تبدیل می‌کند. همچنین، این رستوران مقصدی عالی برای حامیان محیط‌زیست است، چراکه سرآشپز آرگو دوستدار طبیعت است.

منوی رستوران با غذاهای متنوع بین‌المللی و یونانی که از مواد اولیه تازه تهیه می‌شود، اشتها را برمی‌انگیزد و شما را با خود به تور آشپزی در اقصی نقاط جهان خواهد برد. در میان غذاهای خوشمزه‌ی این رستوران می‌توانید از فاوای سانتورینی (fava) و پاتاتینای (patatina) مخصوص آرگو لذت ببرید.

آرگو - رستوران سانتورینی

سلن

سلن (Selene) در سال ۱۹۸۶ بازگشایی شد. این رستوران شیک در روستای زیبای پیرگوس (Pyrgos) واقع شده است. رستوران سلین همیشه به ترکیبات و طبخ محلی وفادار مانده است تا به این طریق فرهنگ سانتورینی را به بازدیدکنندگان معرفی کند.

سلن همچنین کلاس‌های آشپزی برگزار می‌کند و از چشم‌انداز فوق‌العاده دلنوازی در مجاورت موزه‌ی سانتورینی بهره می‌برد. این رستوران با سرو انواع نوشیدنی و مزه‌های مختلف، تجربه‌ی گردشگران را در زمینه‌ی طعم غذاهای یونانی کامل‌تر می‌کند.

منوی این رستوران شامل غذاهای خوشمزه‌ای نظیر هشت‌پا به همراه جلبک دریایی، خرگوش، ماهی دورادا با سبزیجات وحشی و خامه‌ی کیپریا بره‌ی سرخ‌شده به همراه پوره‌ی بادمجان می‌شود.

سلن - رستوران سانتورینی

آکتایون تاورنا

آکتایون تاورنا (Aktaion Taverna) رستوران سنتی یونانی است که بیش از ۹۰ سال قدمت دارد. این رستوران شاهد تقریباً یک قرن تاریخ و دگرگونی در سانتورینی بوده است و امروزه توسط نسل سوم خانواده‌ی موسس آن اداره می‌شود؛ درنتیجه در میان رستوران‌های این جزیره، به یک مرجع غذایی تبدیل شده است.

این رستوران در مکانی دلپذیر واقع در یکی از زیباترین روستاهای نزدیک مرکز سانتورینی قرار دارد و مهمانان را به دیدن آثار هنری مالک رستوران دعوت می‌کند. غذاهای موجود در منوی این رستوران نظیر پای کدو، ماهی آنچوی با چاشنی سیر و میگو با سس ریحان پستو از ترکیبات محلی خام تهیه می‌شود.

رستوران های سانتورینی

۱۸۰۰

رستوران ۱۸۰۰ در خانه‌ی قدیمی یک ناخدا جای گرفته است که قدمت آن به سال ۱۸۴۵ باز می‌گردد. ۱۸۰۰ برای کسانی که در جستجوی روح اصیل و حال و هوای خاطره‌انگیز سانتورینی هستند، مقصدی بی‌نظیر خواهد بود.

این رستوران با حفظ رنگ‌های اصلی، اثاثیه و صندوقچه‌ی چوبی ناخدا مکانی دنج و به‌یادماندنی را برای صرف غذاهای مدیترانه‌ای در اختیار شما می‌گذارد. ۱۸۰۰ یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های روستای تاریخی و کوچک اویا (Oia) در ساحل شمالی جزیره است. تراس روی پشت‌بام آن منظره‌ای رویایی و باشکوه از دریای اژه را در پیش چشمان شما نمایان می‌سازد. در منوی ۱۸۰۰ می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای یونانی را نوش جان کنید.

رستوران های سانتورینی

سان ست در پاراسکواس

رستوران سان ست در پاراسکِواس (Sunset by Paraskevas) دارای ۳۰ سال تجربه است. کسانی که به روستای اویا سفر می‌کنند، حتماً باید در طول اقامت خود، سری به رستوران پاراسکواس بزنند. این رستوران یونانی توسط یک ماهیگیر و همسرش راه‌اندازی شد و برای سرو ماهی‌های تازه شهرت فراوانی دارد.

مالک رستوران، این ماهی‌ها را از بازار محلی دست‌چین می‌کند. رستوران سان ست در پاراسکواس از دورنمایی بی‌همتا در کنار بندر آمودی (Ammoudi) برخوردار است و مهمان‌های خود را با کیفیت عالی و غذاهای مخصوص خود مثل دستور پخت سری پاستای شاه‌میگو مجذوب می‌کند.

رستوران های سانتورینی

آتلانتیس آیلند

رستوران آتلانتیس آیلند، برای کسانی که به خدمات باکیفیت و غذاهای خوشمزه اهمیت می‌دهند، انتخابی عالی است. این رستوران در کنار یکی از زیباترین سواحل سانتورینی قرار دارد و چشم‌اندازی وصف‌ناپذیری از دریای آبی نشان می‌دهد.

مهمانان می‌توانند برای تهیه غذای موردعلاقه‌ی خود مواد اولیه‌ی تازه را با دست خود از دو مزرعه‌ی محلی دست‌چین کنند. منوی آتلانتیس بر روی غذاهای مدیترانه‌ای متمرکز است و هرسال تغییر می‌کند اما آنچه همیشه بدون تغییر باقی می‌ماند، استفاده‌ی فراوان از مواد اولیه‌ی تازه و طبیعی مثل لوبیای فاوا، گوجه‌فرنگی و بادمجان سفید است.

رستوران های سانتورینی

جینجر سوشی

جینجر سوشی (Ginger Sushi) اولین رستوران سوشی در سانتورینی است. این رستوران بی‌تردید برای کسانی که دوستدار ماهی هاماچی، غذا و نوشیدنی ژاپنی هستند، مکانی دلپذیر محسوب می‌شود. مهمانان می‌توانند علاوه بر صرف غذا از طبیعت چشم‌نواز دهکده‌ی رنگارنگ فیروستِفانی (Firostefani) لذت ببرند.

جینجر سوشی در سال ۲۰۰۸ بازگشایی شد و به استفاده از مواد تازه، هنر آشپزی و خلاقیت شخصی در تهیه و طبخ غذاهای خود می‌بالد. این رستوران پکیج کاملی از غذاهای ژاپنی نظیر رول‌های سفارشی سوشی، چوب غذا و نوشیدنی زنجبیلی را عرضه می‌کند. جینجر سوشی دارای منوی مخصوصی است که حتی می‌تواند انتظارات ماجراجویان باتجربه ی غذا را هم برآورده کند.

جینجر سوشی - رستوران سانتورینی

کریناکی تاورنا

رستوران کریناکی تاورنا (Krinaki Taverna) در دهکده‌ی آرامش‌بخش فینیکیا (Finikia) قرار دارد و در انباری متعلق به ۱۸۳۲ جای گرفته است. پایه‌های آشپزی کریناکی به‌طور عمیقی در اصول کشاورزی سانتورینی ریشه دارد.

این رستوران تنها از ترکیبات یونانی و محلی برای تهیه‌ی غذاهای منوی خود استفاده می‌کند و گیاهخواران را با غذاهایی نظیر بادمجان کبابی به همراه پنیر و گوجه‌فرنگی، املت با مارچوبه و قارچ سرخ‌شده یا فریتر گوجه‌فرنگی با نعناع مجذوب خواهد کرد. کریناکی همچنین در تهیه غذاهای گوشتی مثل گوشت بره‌ی کبابی هم تبحر خاصی دارد. در اینجا می‌توانید از نوشیدنی، شعرخوانی و نمایشگاه‌های هنری لذت ببرید.

رستوران های سانتورینی

ایجیالوس

فهرست بهترین رستوران‌های سانتورینی بدون نام بردن از رستورانی در سواحل آفتابی این جزیره ناتمام خواهد بود. انتخاب ما رستوران ایجیالوس (Aegialos) است که در نزدیکی شهر فیرا قرار دارد. شما می‌توانید با پای پیاده، اتومبیل یا حتی قایق به آنجا دسترسی داشته باشید.

دکوراسیون این رستوران کوچک ساحلی با الهام از عناصر دریانوردی همچون مبل‌هایی به شکل قایق و تور ماهیگیری که اطراف آن را سایه‌های سبز آبی محیط فراگرفته، طراحی شده است و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. این رستوران در میان گردشگران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و غذاهای محلی خود را با ترکیبات و مواد تازه‌ی جزیره و غذاهای دریایی متنوع تهیه می‌کند.

نیکتری

نیکتِری (Nichteri) یکی از بهترین رستوران‌های سنتی در سانتورینی قلمداد می‌شود. این رستوران با سرو بهترین غذاهای سنتی جزیره برای مهمانان خود زبانزد عام و خاص است. نیکتری توسط آشپز محلی به نام واسیلیس زاهاراکیس اداره می‌شود که در چندین رقابت آشپزی جهانی شرکت کرده است.

نیکتری علاقه‌مند است تا بازدیدکنندگان سانتورینی را با طعم اصیل غذاهای جزیره آشنا کند. منوی این رستوران مجموعه‌ای از غذاهای درجه‌یک و خوشمزه‌ی یونانی را نظیر سالاد گوجه خشک‌شده، پنیر کفالوتیری به همراه مارمالاد لیمو، ماهیچه‌ی بخارپز و دسرهای تهیه‌شده از عسل را در بر می‌گیرد.

مریم رضایی مریم رضایی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}