فیلیپین، آمیزه ای از جاذبه های طبیعی رنگارنگ

    مریم رضایی
    • مریم رضایی
    • 1398/9/23
    • 0 دیدگاه
    {{selectedRate}}

    سواحل سفید، آب‌های زلال و درخشان، جزایر زیبای مرجانی، طبیعتی بکر و استوایی و آداب‌ورسوم منحصربه‌فرد مردم محلی، فیلیپین را با اختلاف زیادی از دیگر مقاصد گردشگری متمایز می‌سازد.

    تور اروپا

    فیلیپین بهشتی استوایی در آب‌های اقیانوس آرام است که از ۷۰۰۰ جزیره تشکیل شده است. در جزایر فیلیپین مردمان محلی و بسیاری از قبایل بومی زندگی می‌کنند. فیلیپین از سواحل بی‌شمار و شگفتی‌های طبیعی اعجاب‌آور گرفته تا محوطه‌های تاریخی جالب‌توجه و تجارب بی‌همتا، سرشار از تفریحات و دیدنی‌های مهیج فراوان است.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    با ایوار همراه باشید تا شما را با مناطق دیدنی فیلیپین آشنا کنیم:

    آتشفشان مایون - جزیره لوزون

    آتشفشان مایون بیشتر از ۲۴۰۰ متر بالاتر از سطح دریا در استان آلبای (Albay) در جزیره‌ لوزون (Luzon) واقع شده است. این آتشفشان به خاطر ظاهر کاملاً متقارن مخروطی شکل خود توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

    بازدیدکنندگان می‌توانند از تفریحات بسیاری مثل اردو زدن، کوهنوردی، کوه‌پیمایی، تماشای پرندگان و عکاسی در نزدیکی مایون لذت ببرند. ویرانه‌های کاگساوا (Cagsawa) نقطه‌ای خوش‌منظره است که زیبایی و عظمت این آتشفشان را به نمایش می‌گذارد و بیننده را به تحسین وا می‌دارد.

    مایون آتشفشانی فعالی در فیلیپین است که در طول ۴۰۰ سال گذشته، ۴۹ بار فوران کرده است. ویران‌کننده‌ترین فوران مایون در اول فوریه سال ۱۸۱۴ رخ داد و طی آن شهرها و دهکده‌های نزدیک با سنگ‌های آتشفشانی بمباران شدند.

    برج ناقوس و بقایای کلیسای باروک کاگساوا که در فوران سال ۱۸۱۴ تخریب شد، گواهی بر این مدعا است. کوه‌پیمایان باتجربه می‌توانند برای صعود از کوه درخواست مجوز کنند اما مسیر رسیدن به کوه که از میان جنگل می‌گذرد، بسیار دشوار است و در نزدیکی قله گازهای خطرناکی از آن متصاعد می‌شود؛ بنابراین باید احتیاط کنید. بهترین زمان برای بازدید از مایون بین ماه مارس تا مه است که فصل‌های بارانی به اتمام رسیده‌اند.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    شالیزارهای پلکانی باتاد - بانائو

    تماشای شالیزارهای پلکانی باتاد (Batad) در بانائو به هنگام غروب خورشید یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌ها خواهد بود. تماشای این جاذبه‌ی بی‌همتا برای همه، به‌ویژه عکاسان منظره توصیه می‌شود که علاقه‌مند به گرفتن عکس‌های تحسین‌برانگیز و ماندگار از کشتزارهای فیلیپین هستند.

    برخی از این پلکان‌ها بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارند و بدون هیچ ابزار مدرنی توسط قبیله‌ی ایفوگائو (Ifugao) در دامنه‌ی کوه تراشیده شده و کشتزارهای عمودی را در منطقه‌ای ناهموار به وجود آورده‌اند. این پلکان‌ها یک نوع سیستم کشاورزی در این سرزمین محسوب می‌شوند. کشاورزان در این زمین‌ها معمولاً برنج و سبزیجات می‌کارند.

    می‌توانید در جاده‌های بالای برخی از پلکان‌ها قدم بزنید یا از بالای این جاده‌ها، چشم‌انداز بسیار زیبایی از مزارع پلکانی در پایین داشته باشید. نور سپیده‌دم و همچنین غروب خورشید، رنگ سبز فسفری بسیار زیبایی به مزارع می‌بخشد.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    جزیره بوراکای

    تعداد سواحل بکر و زیبا در فیلیپین اندک نیست اما اگر به دنبال ساحلی پرجنب‌وجوش هستید، سری به ساحل سفید بوراکای (Boracay) بزنید. بوراکای پرازدحام‌ترین ساحل جزیره است، بااین‌حال فرصت‌های بی‌شماری برای قایق‌سواری و ورزش‌های آبی دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد.

    در اینجا صندلی‌ها و تورهای خواب فراوانی را در سایه‌ی درختان می‌یابید تا بر روی آن‌ها قدری استراحت کنید و از تماشای شنزارهای سفیدرنگ بی‌آلایش لذت ببرید. همچنین می‌توانید درخواست رزرو ماساژ کنار ساحل بدهید.

    یکی از تفریحات محبوب در ساحل سفید، غواصی است اما اگر می‌خواهید فعالیت کم‌تحرک‌تری داشته باشید، می‌توانید سوار قایق موزی یا قایق‌هایی با کف شیشه‌ای شوید و از تماشای زیبایی‌های زیرآب لذت ببرید. تورهای قایق‌سواری به بازدیدکنندگان این اجازه را می‌دهند تا به تماشای غروب دل‌نشین خورشید بنشینند و در غارهای آتشفشانی و خلیج‌های دوردست در تالاب‌های فیروزه‌ای‌رنگ به کاوش بپردازند.

    وقتی خورشید غروب می‌کند، تکاپو و تفریحات شبانه در بوراکای جان می‌گیرند؛ در این هنگام رستوران‌ها و بارهای فراوانی را می‌بینید که در حال سرو نوشیدنی، غذا و فراهم آوردن فعالیت‌های شاد و سرگرم‌کننده تا سپیده‌دم خواهند بود.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    جزیره بوهول

    شگفتی‌های زمین‌شناسی در جزیره‌ بوهول یا بهل (Bohol) پدیده‌ی طبیعی منحصربه‌فردی به شمار می‌روند که به تپه‌های شکلاتی مشهور هستند. این میراث جهانی یونسکو، محوطه‌ی حفاظت‌شده‌ای با بیش از ۱۲۰۰ کوه کوچک است که در طی قرون متمادی از درون زمین سر برآورده‌اند. روزگاری این منطقه در زیر آب‌های اقیانوس قرار داشت و این تپه‌های بی‌همتا از هر سو وسعت یافتند.

    درباره‌ی شکل‌گیری این تپه‌ها توافق نظر وجود ندارد اما یکی از فرضیه‌ها بر این است که این تپه‌ها اشکال سنگی هوازده‌ی نوعی سنگ‌آهک دریایی در بالای لایه‌ای از خاک رسی نفوذناپذیر بوده‌اند. این تپه‌ها در بیشتر طول سال سبزرنگ هستند اما با آمدن فصل خشک رنگ آن‌ها به شکلاتی قهوه‌ای تغییر پیدا می‌کند و به همین دلیل به تپه‌های شکلاتی شهرت یافته‌اند.

    مسیری سهل‌العبور شما را بر فراز محوطه‌ای با دورنمایی وسیع می‌رساند و بهترین چشم‌انداز را در پیش چشمانتان نمایان می‌سازد. تماشای گله‌ای رنگارنگ زیبایی که در اطراف این مسیر روییده‌اند و منحصر به این منطقه هستند را فراموش نکنید.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    دهکده دونسول - سورسوگون

    دهکده‌ ماهیگیری آرام و زیبایی به نام دونسول (Donsol) با سواحلی بکر و دست‌نخورده، آبشارهایی چشمگیر، غارهایی کشف نشده در استان سورسوگون (Sorsogon) قرار گرفته است. این دهکده بهترین مکان در فیلیپین برای دیدن وال کوسه‌ها است. این موجودات غول‌پیکر اقیانوس را می‌توان در بین ماه نوامبر تا ژوئن رویت کرد اما تعداد آن‌ها در بین ماه فوریه تا مه به اوج خود می‌رسد.

    گردشگران می‌توانند در امتداد رودخانه‌ی دونسول در میان درختان نخل و کرنا سوار بر قایق‌های سیاحتی شوند و شب را که با نور میلیون‌ها سنجاقک درخشان روشن شده است به نظاره بنشینند. اگر هنوز هم دیدن این زیبایی‌ها توجه شما را جلب نکرده است، می‌توانید به صید سنتی میگو با تور و چوب بامبو بروید و سپس از خوردن شام خوشمزه میگوی صیدشده‌ی کبابی لذت ببرید.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    پورتو پرینسسا - جزیره پالاوان

    ثبت‌نام در تور رودخانه‌ی زیرزمینی در پورتو پرینسسا (Puerto Princesa) یکی از تفریحات اعجاب‌انگیز در فیلیپین است. رودخانه‌ی زیرزمینی در پارک ملی پورتو پرینسسا واقع در جزیره‌ی پالاوان یک میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود.

    تورهای قایق‌سواری شما را به دیدن رودخانه‌ی باشکوهی می‌برند که ۸ کیلومتر در زیر زمین امتداد می‌یابد. خنکی دمای غار هوای گرم استوایی بیرون را متعادل می‌سازد و شما می‌توانید اشکال باستانی چکیده سنگی (stalagmite) و چکنده سنگی (stalactite) باستانی را مشاهده کنید.

    همان‌طور که شما در غاری تاریک بر روی آب‌های زمردگون شناور هستید، راهنمای شما چشم‌اندازها و حیات‌وحش استوایی را به شما معرفی خواهد کرد که در امتداد رودخانه وجود دارند. این رودخانه درنهایت به دریای جنوبی چین سرازیر می‌شود. تور یک‌روزه‌ی رودخانه‌ی زیرزمینی شامل سرویس رفت‌وبرگشت از هتل به همراه یک وعده بوفه ناهار می‌شود.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    شهر مانیل

    مانیل شهری مهیج و پرتکاپو محسوب می‌شود. این شهر بزرگ و پررونق در میان کلیساهای قدیمی و تاریخ استعماری محصور شده است. به‌راحتی می‌توانید در اطراف مانیل به‌تنهایی قدم بزنید یا در تور گردشگری از قدیمی‌ترین منطقه‌ی شهر ثبت‌نام کنید.

    اینتراموراس به معنی شهری در میان دیوار است. در اینجا مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی، زیباترین سازه‌ها و یادمان‌ها را به چشم خواهید دید و با شهر مانیل بیشتر آشنا خواهید شد. می‌توانید از کلیسای سنت آگوستین و بناهای یادبود در پارک ریزال (Rizal Park) وفورت سانتیاگو (Fort Santiago) دیدن کنید. هرکدام از این بناها تاثیر مهمی بر شهر مانیل گذاشته‌اند که یک راهنما به‌خوبی آن را برای شما شرح خواهد داد.

    برخی از تورها، تورهای کالسکه سواری و دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی هستند و جاهای دیدنی شهر را به شما معرفی می‌کنند. بعد از گشت‌وگذار در شهر می‌توانید در کنار یکی از رستوران‌های محلی شهر برای ناهار توقف کنید و از دیدن شهر مدرن مانیل و تماشای خودروهای رنگارنگ فیلیپینی به نام جیپنی (jeepney) در خیابان لذت ببرید.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    شهر پورتو گالرا

    شهر ساحلی افسونگر پورتو گالرا درست در جنوب مانیل قرار گرفته است. این شهر به خاطر داشتن سواحل زیبا، نقاط عالی غواصی و تنوع گسترده‌ی گونه‌های دریایی بسیار پرطرفدار است. محبوب‌ترین سواحل این شهر ساحل سفید و ساحل سابانگ محسوب می‌شوند که مراکز خرید، رستوران، تفریحات شبانه و هتل‌های بسیاری را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

    یکی دیگر از جاذبه‌های پرطرفدار این شهر بندر طبیعی خلیج موله (Muelle Bay) با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و بارهای فراوان است. بازدیدکنندگان می‌توانند به غواصی و دیدن بهترین صخره‌های مرجانی آسیا، کشتی‌های شکسته و صدها گونه‌ی ماهی بپردازند.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    کشتی های شکسته - جزیره سانگات

    کشتی‌های غرق‌شده در جزیره‌ی سانگات (Sangat) در کرون (Coron) بهترین مکان برای غواصی در جهان محسوب می‌شوند. این کشتی‌های شکسته در اعماق متفاوتی از اقیانوس قرار دارند که برای غواصان آب‌های عمیق و کم‌عمق مناسب هستند.

    کشتی‌های شکسته که بسیاری از آن‌ها از جنگ جهانی دوم بر جای مانده‌اند، به زیستگاه گونه‌های متنوعی از ماهی‌ها تبدیل شده‌اند. آب‌های شفاف دیدن کشتی‌های شکسته و حیات‌وحش زیر آب را آسان ساخته است. برخی از این کشتی‌ها از حمله‌ی ناوگان امپراطوری ژاپن در سال ۱۹۴۴ به جای مانده‌اند.

    غواصان آب‌های عمیق می‌توانند از کشتی جنگی آکیتسوشیما مارو، ایراکو مارو و کیوکوزان مارو دیدن کنند. در اینجا کشتی‌های غرق‌شده‌ی فراوانی را برای کاوش خواهید یافت؛ به همین دلیل شاید بخواهید چندین روز در این جزیره اقامت کنید.

    استراحتگاهی مثل هتل جزیره‌ی سانگات دایو ریزورت (Sangat Island Dive Resort) به غواصانی که بخواهند چند روز اقامت کنند، خدمات مطلوبی ارائه می‌دهد و با قایق تا بهتری مکان‌های غواصی پنج دقیقه فاصله دارد. اگر برای اولین بار است که به جزیره قدم می‌گذارید، شاید بخواهید تور مخصوص غواصی را رزرو کنید تا با بهترین نقاط جزیره برای غواصی آشنا شوید.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    کلیسای سنت آگوستین - مانیل

    کلیسای سنت آگوستین در شهر مانیل قرار دارد و یکی از جاذبه‌هایی است که حتماً باید از آن دیدن کنید. این کلیسای زیبا در سال ۱۵۸۹ بنا شد و در طی قرون از هفت زلزله و دو آتش‌سوزی جان سالم بدر برده و امروزه کهن‌ترین کلیسای سنگی در فیلیپین شناخته می‌شود.

    در ورودی اصلی حکاکی‌های برجسته‌ای روی درب‌های کلیسا به چشم می‌خورند. فضای داخلی آن با الهام از معماری دوست‌داشتنی محبوب مکزیکی به شکل یک صلیب لاتین طراحی شده و سقف باشکوه آن توسط هنرمندان ایتالیایی دهه‌ی ۱۸۰۰ همچون جیووانی، دیبلا و سزار آلبرونی نقاشی شده است.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    آبسنگ توباتا - دریای سولو

    آبسنگ یا صخره‌ دریایی توباتا (Tubbataha) در دریای سولو (Sulu) قرار دارد. این آبسنگ یک منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی دریایی به نام پارک ملی دریایی توباتا است. توباتا از دو جزیره‌ی مرجانی شمالی و جنوبی تشکیل یافته که توسط کانالی به عمق ۸ کیلومتر از یکدیگر جدا شده است.

    این منطقه به خاطر دیوارهای مرجانی که دارد به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین نقاط برای غواصی شناخته می‌شود زیرا برخی از صخره‌های مرجانی در نقاط کم‌عمق به‌یک‌باره به آب‌های عمیق راه پیدا می‌کنند. تورهای غواصی می‌توانند زمانی که اقیانوس آرام‌تر است، یعنی از ماه آوریل تا ماه ژوئن، از پارک دریایی توباتا دیدن کنند.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    تابوت های آویزان - ساگادا

    تابوت‌های آویزان در کوهستان‌های کوردیلرای شمالی در شهر ساگادا (Sagada) قرار دارد. سفر به تابوت‌های آویزان سفری دشوار خواهد بود اما به‌طور یقین اکثر مردم دنیا هر گز فرصت دیدن چنین منظره‌ای را نخواهند داشت. این تابوت ها، با قرن‌ها قدمت، از صخره‌های دره اکو آویزان شده‌اند.

    این تدفین سنتی به مردان ثروتمند قبیله اختصاص داشت. سفر به این منطقه کوهستانی به کمی وقت و آمادگی جسمانی نیاز دارد تا بتوان برای رسیدن به تابوت‌های دوراز دسترس از شیب‌ها و مسیرهای باریک صعود کرد.

    شما به کفش‌های مقاوم و شاید آموزش‌های لازم احتیاج خواهید داشت تا خیلی زود به ارتفاعات بلند عادت کنید اما درنهایت در برابر این مسیر دشوار، با منظره‌ای روبه‌رو خواهید شد که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد و می‌توانید از این بابت به خودتان افتخار کنید.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    جزیره هوپینگ 

    چنانچه هنوز تصمیم نگرفته‌اید که چه‌کاری انجام دهید یا کدام مناطق دیدنی فیلیپین را ببینید، تور جزیره‌ هوپینگ (hopping) آمیزه‌ای از تفریحات و فعالیت‌های گوناگون را پیش روی شما قرار می‌دهد. شما هنوز باید از بسیاری از انتخاب‌های خود چشم‌پوشی کنید، اما تور سازمان‌یافته‌ی جزیره‌ هوپینگ این امکان را به شما خواهد داد تا مجموعه‌ای از جاذبه‌های تمامی جزایر فیلیپین را ببینید.

    در این تور می‌توانید غواصی، شنا، بازدید از چشم‌اندازها و غذاهای محلی را در چندین مکان امتحان کنید و از رنج برنامه‌ریزی آن رهایی یابید. بسیاری از تورهای جزیره‌ هوپینگ چندین روز طول می‌کشند. یکی از محبوب‌ترین تورهای جزیره به مقصد جزایر کارامون (Caramoan Islands) است که بعد از نمایش تلویزیونی بازمانده (Survivor) به شهرت رسید.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    جزیره کورگیدور - کاویته

    تور جزیره کورِگیدور (Corregidor) یکی از جاذبه‌هایی است که علاقه‌مندان به تاریخ حتماً باید آن را ببینند. این جزیره نقش مهمی را در جنگ جهانی دوم بازی کرد و محل درگیری چندین نبرد بود. آثار زیادی مثل سلاح‌ها، سربازخانه‌ها، مصنوعات دستی تاریخی و تونل‌ها و پناهگاه‌هایی که در زمان جنگ به‌عنوان مخفیگاه استفاده می‌شدند، از آن نبردها برجای مانده است.

    فراموش نکنید از یادمان‌های جنگی صلح در این جزیره دیدن کنید. تورهایی معمول، شما را با کشتی‌های مسافربری از شهر مانیل به کورگیدور می‌برند. بازدید از این مکان یک روز تمام به طول می‌انجامد اما چنانچه به تاریخ جنگ جهانی دوم علاقه دارید، ارزش صرف این زمان را خوهد داشت.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    آبشار پاگسانجان - استان لاگونا

    هیجان‌انگیزتر از تحسین یکی از مهم‌ترین آبشارهای فیلیپین، آبشار پاگسانجان (Pagsanjan)، سفر با قایق کانو و دیدن این آبشار از نزدیک است. این آبشار بخشی از پارک ملی گرج پاگسانجان (Pagsanjan Gorge National Park) محسوب می‌شود.

    سفر به‌سوی آبشار برخلاف جریان آب شما را با مناظر چشم‌نواز استوایی آشنا می‌سازد. در اینجا می‌توانید در میان حوضچه‌های طبیعی شنا کرده و از میان غارها بگذرید. هنگامی‌که به این قایق‌سواری راحت و آرام عادت کردید، خود را برای ماجراجویی اصلی آماده کنید زیرا قایق‌سواری در جهت مسیر رودخانه با حرکتی سریع از میان سنگ‌های بزرگ و آب‌های خروشان همراه می‌شود.

    این قایق‌سواری، ماجراجویی نشاط‌بخشی را برای شما فراهم می‌کند و شما می‌توانید روزانه سفرهای متعددی از مانیل به این آبشار داشته باشید.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    باغ مرجانی - جزیره کرون

    جزیره‌ کرون در فیلیپین به خاطر صخره‌های مرجانی فراوان و رو به رشد خود به مکانی محبوب برای غواصی تبدیل شده است. باغ مرجانی محدوده‌ای مشخص با گونه‌های مرجانی و ماهی به شمار می‌رود. تورهای غواصی باغ مرجانی اغلب توقف‌هایی در نزدیکی کشتی‌های شکسته دارند.

    اگر مطمئن نیستید کجا باید برای دیدن بهترین گونه‌های مرجانی غواصی کنید، سفر به باغ مرجانی سرآغازی برای این ورزش خواهد. به‌این‌ترتیب راهنماها می‌توانند لاک‌پشت‌های دریایی، ماهی‌ها و اطلاعاتی درباره‌ی انواع گونه‌های مرجانی زیرآب را در اختیار شما قرار دهند.

    مناطق دیدنی فیلیپین

    مریم رضایی مریم رضایی
    {{selectedRate}}
    زوریخ، لوگانو

    تور زوریخ و لوگانو

    • 8 روز
    • هتل 4 و 5 ستاره
    • ترکیش , ترک
    قیمت از
    49,900,000
    1,890
    پاریس

    تور پاریس

    • 8 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    49,900,000
    2,390
    کاپادوکیا، استانبول

    تور استانبول و کاپادوکیا

    • 7 روز
    • هتل 5 و 4 ستاره
    • ترکیش
    قیمت از
    59,900,000

    بنر تورهای تابستان

    {{totalCount}} دیدگاه

    {{nameError}}
    {{emailError}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessageError}}
    {{responseMessage.text}}