میدان تروکادرو پاریس و جاذبه های آن

نیلوفر عباسیان
  • نیلوفر عباسیان
  • 1397/11/25
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

میدان تروکادرو (Trocadero) جایی است که از آن می‌توانید چشم‌اندازی بی‌نظیر از برج ایفل داشته باشید، در باغ آراسته‌ و مزین آن گردش کرده و از موزه‌های جالبش دیدن کنید.

تور اروپا

میدان تروکادِرو از نقاط پربازدید پاریس شناخته می‌شود که در سفر به پاریس حتماً گذارتان به آن خواهد افتاد. این میدان عمومی پرتردد و مشهور، بر تپه‌ای در ساحل شرقی رود سن (Seine) واقع شده است. مردم برای دیدن نمایی تحسین برانگیز از برج ایفل در این میدان جمع می‌شوند. باغی خوش‌منظره، یک آکواریوم و آبنماهای خیره‌کننده‌ی میدان، مردم را ساعت‌ها در این تفرجگاه سرگرم می‌کند. در نزدیکی میدان با گردش در موزه‌های مستقر در کاخ شایو می‌توان در مورد تاریخ فرانسه اطلاعات کسب کرد. تروکادرو نه تنها مکانی افسانه‌ای و پر رمز و راز در قصه‌های عامیانه است، بلکه تاریخی غنی به همراه دارد. این میدان در سال ۱۸۶۹ در زمان حکمرانی امپراطوری دوم، تحت عنوان «میدان پادشاه رم» ساخته شد. نام فعلی آن یعنی میدان تروکادِرو در سال ۱۸۷۷ به خاطر جنگی به همین نام در اسپانیا، اتخاذ شد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تروکادرو، کاخ شایو است که اگر در شان دو مارس یا برج ایفل بایستید، این بنای باشکوه را در بالای تپه شایو (Chaillot) می بینید و چشم‌اندازی زیبا به رود سن دارد و سمبل عصری است از پایان دهه ۱۹۳۰ که به سبک التقاط‌گرایی ساخته شده است. این کاخ را در سال ۱۸۷۸ و برای نمایشگاه جهانی (Universal Exposition) ساختند و کاخ تروکادرو نامیدند. پس از آن کاخ فعلی که به نام کاخ شایو شناخته می‌شود برای نمایشگاه بین‌المللی هنر و فناوری (International Exposition of Arts & Technics) در سال ۱۹۳۷ به سرپرستی معماران برجسته‌ی رم، ژاک کارلو (Jacques Carlu)، لئو آزما (Léon Azéma) و لوئی ایپولیت بوالو (Louis-Hippolyte Boileau) ساخته شد. در سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۲ کاخ، مقر دفتر اصلی سازمان ملل متحد بود و پس از آن در سال‌های ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۹ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در آن ساکن شد. امروزه چندین موزه مانند موزه انسان (Museum of Man) و موزه نیروی دریایی (Museum of Marine) در جناح غربی آن و تئاتر ملی شایو (national Theater of Chaillot) و مرکز معماری و میراث فرهنگی (Cité of Architecture and Patrimoine) در جناح شرقی آن قرار دارند. موزه انسان به علم انسان‌شناسی اختصاص دارد و در مرکز معماری و میراث فرهنگی مدل‌های معماری، دیوارنماها و شیشه رنگی‌های را تماشا کنید.

تروکادرو پاریس

در بالای تپه شایو فضایی گسترده همچون تراس وجود دارد که بهترین نقطه برای گردشگران است تا عکس‌هایی به یاد ماندنی ثبت کنند. از اینجا می‌توانید به وضوح ببینید که برج ایفل چه احاطه‌ای بر فضای اطراف دارد. به سمت چپ برج نگاه کنید تا گنبد طلاکوب موزه انولید، مدرسه نظام سابق، را ببینید. دستفروشان هر روز صبح در این تراس آثار هنری و مجسمه‌های مینیاتوری برج ایفل را می‌فروشند که می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان سوغات پاریس بخرید. کاخ شایو به سبک نئوکلاسیک و با دو جناح در پشت تراس قرار می‌گیرد. در بیرون آن مجسمه‌ی زن (La Femme) اثر دانیل بکه (Daniel Bacqué)، مجسمه‌ی مرد (L’homme) اثر پیر تراورس (Pierre Traverse) و کتیبه‌های دیواری از اشعار شاعر فرانسوی پل والری (Paul Valéry) را می‌توانید نظاره‌گر باشید.

تروکادرو پاریس

از پله‌های تراس که پایین بیایید به باغ تروکادرو و آبنماهای خیره‌کننده‌ی آن می‌رسید که از جاذبه‌های دیگر تروکادرو است که شهرت جهانی دارد. باغ مجلل و ارزنده‌ی تروکادرو نمایی چشمگیر به رود سن دارد و با مجسمه‌هایی زیبا، آبگیر‌ها و فواره‌ی معروف ورشو زینت داده شده است که از روی طراحی‌های اولیه‌ی معمار فرانسوی راجر هانری اکسپرت (Roger-Henri Expert) خلق شد. این مکان به عنوان یک پیاده‌روی سرسبز در قلب پایتخت فرانسه هنوز مورد علاقه‌ی پاریسی‌ها و گردشگرانی است که از سراسر دنیا به این‌جا می‌آیند. در حاشیه‌ی سرسبز چمن‌ها بنشینید و پرتاب آب از فواره‌ها و لوله‌ها به درون دریاچه را تماشا کنید. مجسمه‌هایی از هنرمندان فرانسوی مثل پل ژوو (Paul Jouve) و جرج گیوت (Georges Guyot) اطراف دریاچه را فراگرفته‌اند. در ماه‌های تابستانی نمایش نور و آب در این مکان چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. چمن‌های آراسته در اطراف باغ مرکزی بهترین مکان برای پیک‌نیک هستند و کودکان می‌توانند با چرخ‌ و فلک سواری سرگرم شوند. با کودکان به آکواریوم پاریس (Paris Aquarium Cinéaqua) سری بزنید و کوسه‌ها و ماهی‌های گرمسیری را ببینید. بیش از ۵۰۰ گونه‌ی جانوری و بیش از ۱۵,۰۰۰ ماهی در مخزن آکواریوم وجود دارد و سرگرمی‌هایی همچون نمایش پری‌ دریایی تفریح خوبی برای خانواده‌ها رقم می‌زند.

تروکادرو پاریس

همچنین در اطراف تروکادرو به دیدن جاذبه‌هایی همچون کاخ توکیو (Palais de Tokyo) بروید. این موزه‌ی هنر معاصر در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده و می‌توانید با آثار هنرمندان مدرن در آن آشنا شوید. یکی از بهترین موزه‌های هنر معاصر و مدرن فرانسه معروف به ام ای ام وی پی (MAMVP) در جناح شرقی کاخ توکیو واقع شده است. مجموعه دائمی موزه بهترین‌ آثار جنبش‌های هنری را به شما معرفی می‌کند و می‌توانید درمورد بسیاری از هنرمندان قرن بیستم مانند پیکاسو، مودیلیانی (Modigliani)، پیکابیا (Picabia) و غیره اطلاعات کسب کنید و با آن‌ها آشنا شوید. این دو موزه نقش مهمی در عرصه‌ی هنر و فرهنگ پاریس دارند، پس بازدید از آن‌ها را فراموش نکنید. پله گالیِرا (Palais Galliera) موزه مد پاریس است که در نزدیکی تروکادرو قرار دارد. پاریس یکی از شهرهای پیشرو در دنیای مد شناخته می‌شود و بازدید از این موزه برای علاقمندان به دنیای مد پاریس جذاب خواهد بود. لباس‌های قرن هجدهم، نوزدهم و بیستم را در این موزه مرور کرده و با روند تغییر دنیای مد و مهم‌ترین اشکال آن در دنیا آشنا شوید. برای رسیدن به میدان تروکادرو می‌توان از مترو و ایستگاه تروکادرو استفاده کرد. همچنین پُن د ینا (Pont d'Iéna) که از روی سن می‌گذرد باغ را به برج ایفل متصل می‌کند.

تروکادرو پاریس

نیلوفر عباسیان نیلوفر عباسیان
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}