توصیه‌ هایی برای رعایت آداب در سوئيس

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/30
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

مردم سوئیس اهمیت فراوانی به ادب و نزاکت می‌دهند. آن‌ها قوانین مختص به خود را داشته و رعایت این قوانین به گردشگران کمک می‌کند تا نظر سوئیسی‌ها را به خود جلب کنند.

تور اروپا

سوئیسی‌ها اهمیت فراوانی به هنجارهای اجتماعی خود می‌دهند. کافی است یک گردشگر مرتکب اشتباهی شود تا از نگاه سوئیسی‌ها یک بربرِ بی‌تمدن به نظر برسد. بنابراین اگر می‌خواهید از نگاه یک سوئیسی مؤدب و بانزاکت به نظر برسید، این توصیه‌ها را دنبال کنید.

سروقت باشید

این مورد کمی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اما اساساً صحت دارد؛ سوئیسی‌ها دوست دارند سروقت باشند و می‌خواهند طرف مقابل آن‌ها هم این قانون را رعایت کند. اگر قول می‌دهید که رأس ساعت ۵ عصر با فردی دیدار کنید، باید سر ساعت ۵ در محل ملاقات باشید، در غیر این‌صورت، رفتار شما زشت تلقی خواهد شد.

هنجارهای سوئیس

تماس‌ های چشمی را قطع نکنید

برای افرادی که از تماس‌های چشمی طولانی‌ مدت متنفر هستند، این مورد می‌تواند یکی از ناخوشایندترین تجربه‌های حضور در سوئیس باشد. وقتی‌که در حال صرف نوشیدنی در یک کافه در سوئیس هستید، رسم این‌گونه است که تماس چشمی خود با فرد مقابل را تا پایان حفظ کنید. در صورت عادت نداشتن، این کار نه‌تنها زمان‌بر است، بلکه می‌تواند حس بدی در شما پدید آورد.

یک هدیه بگیرید

اگر فردی شما را به جایی دعوت می‌کند، فرقی نمی‌کند یک میهمانی یا برای صرف یک قهوه، برای نشان دادن نزاکت خود، یک هدیه‌ی کوچک نظیر چند شاخه گل تهیه کنید.

سفر به سوئیس

دست دادن یا روبوسی کردن؟

معمولاً یک دست دادن ساده در دیدارهای اول کفایت می‌کند، اما اغلب اوقات وقتی‌که به جایی دعوت می‌شوید، با توجه به هر منطقه از سوئیس، معمولاً افراد دو یا سه بار گونه‌های یکدیگر را می‌بوسند. همیشه به طرف گونه‌ی صورت فرد مقابل رفته و مانع از هرگونه برخورد پیشانی‌ها به یکدیگر شوید.

همیشه سلام بگویید

اگر بیرون می‌روید و در اطراف قدم می‌زنید، به‌محض ملاقات با فرد آشنا در مسیر خود، باید به او سلام بگویید. نیازی نیست سفره‌ی دلتان را برای آن فرد باز کنید، بلکه تنها یک سلام ساده کفایت کرده و با این کار از هرگونه تضاد فرهنگی پرهیز می‌کنید.

نگران سگ‌ ها نباشید

شما در آستانه‌ی صرف غذای محبوب خود در یکی از رستوران‌های لوکس سوئیسی هستید که ناگهان زوجی همراه با سگ خود وارد می‌شوند. این یک امر رایج در رستوران‌های سوئیس است، زیرا سگ‌ها مجاز به ورود به هر رستورانی هستند. نزاکت و ادب سوئیسی اقتضا می‌کند که بدون شکایت این موضوع را بپذیرید.

رستوران های سوئیس

انتظار یک تصادف کوچک فردی را داشته باشید

سوئیسی‌ها هیچ ترسی از تنه زدن‌های خشونت‌آمیز به یکدیگر در ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی یا برخورد با شما به هنگام آدرس پرسیدن در خیابان‌ها ندارند. بهترین شیوه برای برخورد با چنین رفتارهایی، عذرخواهی و ادامه دادن به مسیر خود است.

قوانین فوندو را رعایت کنید

بدون شک فرصت امتحان کردن فوندو (غذای سوئیسی) به هنگام سفر به این کشور برای شما مهیا خواهد شد. اگر این کار را با سوئیسی‌ها انجام می‌دهید، بهتر است قبل از امتحان این خوراک لذیذ، آداب صحیح خوردن فوندو را بیاموزید. البته این آموزش‌ها بسیار ساده و ابتدایی هستند.

قوانین سوئیس

به زبان آن‌ ها صحبت کنید

این موضوع کاملاً رایج و عقلانی به نظر می‌رسد، اما در کشوری با ۴ زبان رسمی، صحبت کردن با مردم محلی می‌تواند کمی ترسناک باشد. در واقع این یکی از گله‌هایی است که سوئیسی‌ها نسبت به خارجی‌ها می‌کنند. زبان انگلیسی تقریباً در همه‌جا قابل‌ درک است، اما یاد گرفتن چند کلمه‌ی ساده به زبان‌های فرانسوی یا ایتالیایی می‌تواند موجب توجه بیشتر محلی‌ها به شما شود.

خود را در دام کلیشه‌ ها نیندازید

کلیشه‌های سوئیسی متعددی وجود دارد که باید آن‌ها را دانست. بسیاری از آن‌ها در نگاه اول درست به نظر می‌رسند و باید مراقب باشید که هرگز این کلیشه‌ها را به زبان نیاورید. سوئیسی‌ها در مورد زندگی شخصی خود بسیار محتاط هستند، بنابراین بهتر است برای صحبت کردن به سراغ موضوعات مرسوم‌تری بروید. برای مثال، احتمالاً صحبت در مورد مهاجرت با یک سوئیسی غیرممکن باشد.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}