هر آنچه باید پیش از سفر به مونیخ بدانید

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1397/11/30
  • 2 دیدگاه
{{selectedRate}}

آماده‌ی سفر به قلب باواریا هستید؟ آشنایی با فرهنگ عمومی در مونیخ، می‌تواند لذت سفر به این شهر را صد چندان کند.

تور اروپا

مونیخ با داشتن باغ‌های زیبا، موزه‌های متعدد و هر چیزی در این‌ بین، جاذبه‌های فراوانی برای تماشا و تفریح دارد؛ اما ضروری است پیش از سفر به مونیخ، کمی با ویژگی‌های این شهر آشنا شوید. دانستن قوانین و توصیه‌های نانوشته می‌تواند تجربه‌ی شما از مونیخ را لذت‌بخش‌تر کند.

لیست تور‌های اروپا آژانس مسافرتی ایوار

مونیخ

دانستن تنها چند کلمه آلمانی کافی نیست

کلیشه‌ای وجود دارد که همه‌ی آلمانی‌ها به‌خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند. در حالی‌که این موضوع می‌تواند در شهرهای بزرگ‌تر نظیر برلین صحت داشته باشد، بهتر است به هنگام سفر به اطراف مونیخ کمی آلمانی بلد باشید. حدود ۷۰ درصد از مردم این منطقه کمی انگلیسی بلد هستند و ۳۰ درصد باقی‌مانده به زبان مادری خود وفادار بوده و در صورت همراهی نکردن شما، با تأسف نگاهتان خواهند کرد. جنوب آلمان دارای لهجه‌ی مختص به خود است؛ انتظار شنیدن مکالمات آلمانی با لهجه‌ی باواریایی در این منطقه را داشته باشید.

قطارهای سریع‌ السیر رایگان نیستند

عدم وجود گیت‌های دریافت بلیط ممکن است شما را به این فکر وادارد که هیچ نظارتی در ایستگاه‌های متروی آلمان صورت نمی‌گیرد، اما درواقع این موضوع صداقت آلمانی‌ها را نشان می‌دهد. افرادی که با بلیط‌های ماهانه سفر می‌کنند، تنها لازم است که بلیط خود را به همراه داشته باشند؛ اما اگر شما هم، به‌مانند اغلب توریست‌ها، از یکی از بلیط‌های کاغذی استفاده می‌کنید، باید پیش از رفتن روی سکوی قطار، آن‌ها را با دستگاه‌های آبی کوچک در ایستگاه‌ها مُهر کنید. اگرچه بررسی بلیط‌ها به‌صورت نامنظم انجام می‌شود، اما معمولاً خطوط منتهی به فرودگاه محلی برای چک کردن بلیط‌ها هستند؛ بنابراین به‌جای پرداخت جریمه‌ی ۶۰ یورویی، یک بلیط سه‌روزه تهیه کنید.

قطارهای مونیخ

دوچرخه‌ سواران مونیخی کم‌ تحمل هستند

در اکثر شهرها، این خودروها هستند که به دوچرخه‌سواران آسیب می‌رسانند؛ اما در مونیخ داستان متفاوت است! دوچرخه‌سواران مونیخی بسیار بی‌ملاحظه بوده و بدون کوچک‌ترین اهمیتی به عابران پیاده از مسیرهای مخصوص دوچرخه عبور می‌کنند. آن‌ها حتی نسبت به تمامی خودروها حق تقدم دارند. این بی‌ملاحظگی تنها منجر به چند کبودی محدود نمی‌شود، آن‌ها ممکن است حتی شما را به خاطر هرگونه آسیب به خود یا دوچرخه‌شان دادگاهی کنند! تقریباً هر فردی که در این کشورِ اهل جدل زندگی می‌کند، دارای یک بیمه‌ی شخص ثالث است.

پوشیدن شلوارک‌ های چرمی رایج است

آیا تصور می‌کنید که مونیخی‌ها تنها یک‌بار در سال و در خلال فستیوال اکتبر این شلوارک‌های چرمی را به پا می‌کنند؟ لیدرهوزن (Lederhosen) لباسی رایج در مونیخ است که همراه با یک پیراهن مناسب برای رفتن به کافه‌ها پوشیده می‌شود. می‌توان مردم با چنین پوششی را در اطراف شهر و همچنین فستیوال‌های خاص مشاهده کرد. این شلوارک‌ها حتی در فروشگاه‌های آی‌ کیا هم یافت می‌شوند. آن‌ها نوعی لباس استاندارد برای پوشیدن در اکثر مراسم عروسی در باواریا هستند، بنابراین می‌توان مردم محلی را با دیرندل‌ (Drindl) های زیبا (لباس سنتی زنان) و کت‌های رسمی مشاهده کرد.

سفر به مونیخ

قوانین بستن کراوات

زنان هم در صورت تمایل به پوشش لباس‌های سنتی، باید با قوانین بستن کراوات در مونیخ آشنا شوند. شیوه‌ی بستن کراوات برای زنان در این کشور حکایت از وضعیت تأهل آن‌ها دارد. اگر زنان کراوات خود را در سمت چپ ببندند، به معنای مجرد بودن آن‌ها است، درحالی‌که بستن کراوات در سمت راست، نشان از تأهل آن‌ها دارد. بستن کراوات در پشت به معنی این است که زنان بیوه بوده یا اینکه تنها یک پیشخدمت در مراسم هستند. مردم آلمان با این قوانین بزرگ شده‌اند، توریست‌ها هم به‌منظور پرهیز از هرگونه سوءتفاهم باید با این موارد آشنا شوند.

مرد سبز در مونیخ خدایی می‌ کند

هیچ ترافیکی وجود ندارد؟ بهتر است سر جای خود بایستید تا رنگ چراغ تغییر کرده و مرد سبز نمایان شود. این نماد ترافیکی در چراغ‌های راهنمایی در مونیخ بسیار محترم است، در حالی‌که توریست‌ها تصور می‌کنند هر زمان که خیابان خلوت است می‌توانند از عرض مسیر عبور کنند. کافی است یک قدم به وسط خیابان بگذارید تا با سخنرانی یک پیرمرد آلمانی عصبانی برای نصیحت روبه‌رو شوید. این اتفاق معمولاً زمانی می‌افتد که کودکان قصد عبور از عرض خیابان را دارند. در بهترین حالت، نافرمانی از قانون می‌تواند نگاه‌های ناامیدکننده‌ی محلی‌ها را به‌سوی شما سرازیر کند.

سفر به مونیخ

مونیخی‌ ها در مورد آب‌ و هوا خوش‌ بین هستند

به‌محض اینکه برف و سرما از مونیخ دور شود، رستوران‌ها و کافه‌ها به‌سرعت میز و صندلی‌های خود را به پیاده‌روها بازمی‌گردانند. حتی در ماه فوریه و زمانی که باد سرد کوه‌های آلپاین می‌وزد، می‌توان آلمانی‌های فراوانی را دید که در فضای باز مشغول صرف غذا هستند؛ حتی وقتی‌که خورشید گرمای چندانی ندارد، باید بر سر پیدا کردن یک میز در فضای باز دعوا کرد. تنها زمانی که نمی‌توان مونیخی‌ها را در پشت میزهای رستوران‌ها در فضای باز دید، زمان بارش برف در شهر است. آن‌ها به خانه‌هایشان بازگشته و منتظر روز آفتابی دیگری می‌مانند.

سالاد مرموز سیب‌ زمینی را امتحان کنید

این غذای زردرنگ پرکربوهیدرات اغلب در کنار وعده‌های شنیتسل سرو شده یا اینکه به‌عنوان یک خوراک مستقل با انواع نوشیدنی‌ها بر سر میز قرا می‌گیرد. سالاد سیب‌زمینی یک غذای کلاسیک آلمانی است که برخلاف اسمش چیز زیادی در مورد آن نمی‌دانید؛ این خوراکی دارای بافتی نرم است، اما با بوی تندش شما را شگفت‌زده می‌کند. سالاد سیب‌زمینی با پیازچه‌ی کوهی سرو شده و طعم آن بسیار اعتیادآور است.

سالاد سیب زمینی آلمانی

پول نقد به همراه داشته باشید

شاید شما هم به استفاده از کارت‌های بانکی عادت کرده باشید، اما بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها در مونیخ تنها پول نقد قبول می‌کنند. وقتی‌که آماده‌ی پرداخت صورت‌ حساب می‌شوید، یک پیشخدمت نزد شما می‌آید تا وجه را دریافت کند. پیشخدمت‌ها عادت دارند صورت‌ حساب هر فرد را به‌طور جداگانه سر میز با او محاسبه کنند، مگر اینکه به آن‌ها بگویید قصد دارید تمام مبلغ را یکجا پرداخت کنید. طبق روال مرسوم، پیشخدمت‌ها هر آنچه سفارش داده‌اید را در فهرست خود لحاظ کرده و به سراغ فرد بعدی می‌روند. پرداخت مبلغی اندک به‌عنوان انعام در مونیخ رسم است، بنابراین وقتی‌که پول نقد خود را تحویل دادید، مشخص کنید که می‌خواهید چه مقدار از باقی پول را پس بگیرید.

با تهیه بایرن تیکت برای سفر تخفیف بگیرید

اگر قصد دیدار از اطراف ایالت باواریا را دارید، بایرن تیکت (Bayern ticket) گزینه‌ای ایده‌آل برای این کار است. این بلیط ۲۵ یورو قیمت بوده و می‌توان به‌طور نامحدود از آن در طول روز استفاده کرد. بایرن تیکت همچنین برای سفرهای گروهی عالی است، زیرا با اضافه شدن هر فرد جدید، تنها ۶ یوروی دیگر از شما گرفته می‌شود. به این معنی که سفر نامحدود روزانه برای ۵ نفر از یک گروه، کمتر از ۱۰ یورو به ازای هر نفر تمام می‌شود. می‌توان با این بلیط از تمامی قطارهای سریع‌السیر منطقه‌ای استفاده کرد و با آن حتی تا سالزبورگ در اتریش هم رفت.

خرید بلیط در مونیخ

کوپن تخفیف دریافت کنید

احتمالاً شما هم از این موضوع شگفت‌زده خواهید شد که قیمت یک نوشیدنی در مونیخ یک‌چیز است، اما مبلغی که از شما دریافت می‌شود چیز دیگر. در شهر مونیخ به‌منظور تشویق مردم به بازیافت زباله، یک ودیعه‌ی قابل بازگشت برای تمامی بطری‌های پلاستیکی، شیشه‌ای و همچنین فلزی از افراد دریافت می‌شود. وقتی‌که نوشیدنی شما تمام شد، می‌توان بطری آن را در یکی از دستگاه‌های خودکار موجود در اکثر سوپرمارکت‌ها انداخت و به ازای آن یک کوپن تخفیف (pfand) دریافت کرد. این مبلغ در حدود ۲۰ تا ۲۵ سنت است و تنها قابلیت استفاده در همان سوپرمارکتی را دارد که بطری خود را به آن پس داده‌اید.

یکشنبه‌ های خواب‌ آور

مونیخ درست در قلب منطقه‌ی کاتولیک نشین در جنوب آلمان قرار دارد و شهری بسیار مذهبی است. یکشنبه‌ها روزی رایج برای استراحت است و اغلب سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های شهر تعطیل هستند. بسیاری از رستوران‌ها هم در این روز درهای خود را می‌بندند. حتماً در روز شنبه مقداری خوراکی تهیه کرده و فردای آن به‌مانند یک مونیخی در انتظار روزی خواب‌آور بنشینید. اگر به دنبال تفریحی جذاب برای یکشنبه هستید، با پرداخت تنها یک یورو راهی موزه‌های دولتی شهر شده و روز خود را با تجربه‌ای فرهنگی به پایان برسانید.

مونیخ

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}