آیا مهم‌ ترین فستیوال‌ های آلمان را می‌ شناسید؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/3/31
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

آلمان، با پیشینه‌ی کهن خود، هرساله میزبان فستیوال‌های متعددی در گوشه و کنار این سرزمین است. این فستیوال‌های فرهنگی سالانه میلیون‌ها گردشگر را به کشور ژرمن‌ها می‌کشانند.

تور اروپا

جدی، فاقد روحیه‌ی طنز، دقیق و سروقت. این‌ها کلیشه‌هایی هستند که همه‌ی ما در مورد آلمانی‌ها شنیده‌ایم و تصور می‌کنیم که آن‌ها بی‌روح‌ترین انسان‌های روی کره‌ی زمین هستند. با این‌حال، ما می‌خواهیم شما را با رازی کوچک در مورد آلمان‌ها آشنا کنیم. بازدید سالانه‌ی بیش از ۳۰ میلیون گردشگر از آلمان به ما ثابت خواهد کرد که آن‌ها کشور جذابی دارند.

آلمانی‌ها فستیوال‌های فراوانی دارند و گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند، فرصت غرق شدن در گرم‌ترین و مفرح‌ترین بخش‌های فرهنگی آلمان را به‌دست می‌آورند. این مقاله با معرفی برترین فستیوال‌های آلمان کمک می‌کند تا نگاه کلیشه‌ای مردم نسبت به این کشور تغییر کند.

کارناوال

این فستیوال که به «فصل پنجم» نیز معروف است، همراه با رژه‌ای بزرگ موسوم به «رژه‌ی دوشنبه‌ی رُز» برگزار می‌شود. در این رژه مردم با لباس‌های رنگارنگ و ماسک‌های عجیب به خیابان‌ها می‌آیند و گروه‌های موسیقی و رقصندگان سراسر خیابان‌های آلمان را به اشغال خود درمی‌آورند. کارناوال در سراسر این کشور جشن گرفته می‌شود، اما کانون آن در شهرهای کلن، دوسلدورف، مونستر (Muenster) و ماینتس است.

فستیوال های آلمان

فستیوال بین المللی فیلم برلین

هرساله در ماه فوریه، برلین فرش قرمز خود را برای میزبانی از فستیوال بین‌المللی فیلم پهن می‌کند. نمایش بیش از ۴۰۰ فیلم از سراسر جهان در سالن‌های نمایش تاریخی، برگزاری میهمانی‌ها و رویدادهای ویژه از مهم‌ترین بخش‌های این فستیوال هستند. فستیوال فیلم برلین در کنار فستیوال‌های فیلم کن و ونیز از اهمیت بالایی در اروپا برخوردار است.

فستیوال های آلمان

فستیوال راین در شعله

این فستیوال شما را به دیدن زیبایی طبیعی رود راین در حال و هوایی متفاوت دعوت می‌کند. هزاران فشفشه، آتش‌بازی‌های حیرت‌انگیز و قایق‌های بخار چراغانی‌شده، رود راین، کرانه‌های آن و قلعه‌های اطراف را نورافشانی می‌کنند. این رویداد شگرف در آخر هفته‌های دو ماه مه و سپتامبر برگزار می‌شود.

فستیوال های آلمان

روز کارگر

هرساله روز کارگر در برلین صحنه‌ی درگیری میان تظاهرات‌کنندگان چپ‌گرا و نیروی پلیس آلمان است. این شهر در تلاشی برای تبدیل شورش‌های سالانه به رویدادی مثبت، سرسختانه به دنبال خلق یک فضای جشنواره‌ای است. بیش از ۱۶ بلوک در منطقه‌ی کروزبرگ (Kreuzberg) در اول ماه مه به روی خودروها بسته شده و تبدیل به عرصه‌ی هنرنمایی گروه‌های موسیقی می‌شوند. به‌علاوه، همسایه‌ها نیز اقدام به پخش کردن خوراکی‌های لذیذی در خیابان‌ها می‌کنند.

روز کارگر در ایالت باواریا همچنان با مصرف انواع نوشیدنی همراه است. مردم در دهکده‌های زیبای این ایالت اقدام به ساخت یک تیرک آراسته‌شده با گل می‌کنند و به این ترتیب به استقبال ماه‌های گرم‌تر سال می‌روند.

فستیوال های آلمان

کارناوال فرهنگ ها

برلین دارای کارناوال مختص به خود در فصل تابستان است؛ کارناوال رنگارنگ فرهنگ‌ها سالانه بیش از ۱.۵ میلیون بازدیدکننده را برای ادای احترام به روح چندفرهنگی پایتخت آلمان، راهی این فستیوال خیابانی ۴ روزه می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند در طول این فستیوال از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف، شرکت در میهمانی‌ها و تماشای یک رژه‌ی خیابانی همراه با خوانندگان و رقصندگانی از ۷۰ کشور مختلف لذت ببرند.

فستیوال باخ

این فستیوال مشهور جهانی در لایپزیک، هرساله به‌منظور گرامی‌داشت مشهورترین شهروند این شهر، یوهان سباستین باخ، برگزار می‌شود. هنرمندان سرشناس از سراسر جهان شاهکارهای کلاسیک باخ را در مکان‌های تاریخی نظیر کلیسای توماس اجرا می‌کنند؛ کلیسایی که باخ برای مدت ۲۷ سال در آن کانتور مذهبی بود.

فستیوال های آلمان

جشن اکتبر

ستاره‌ی درخشان این فهرست، جشن اکتبر در ایالت باواریا است. هرساله در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بیش از ۶ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان راهی مونیخ می‌شوند تا غذاهای اصیل ایالت باواریا، موسیقی و سنت‌های آن را تجربه کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند در این جشن شاهد رژه‌های رنگارنگ فراوان، کنسرت‌های روباز و تفریحات مختلف برای شادی همه‌ی اعضای خانواده باشند.

فستیوال کدوتنبل

هرساله در فصل پاییز، فستیوال بزرگ‌ترین کدوتنبل جهان در خارج از شهر اشتوتگارت برگزار می‌شود. این فستیوال در زمین‌های قلعه‌ی تماشایی لودویگسبورگ (Ludwigsburg) برگزار شده و در آن بیش از ۴۵۰,۰۰۰ کدوتنبل به نمایش درمی‌آیند. بازدیدکنندگان می‌توانند نمایش‌های باورنکردنی از کدوتنبل، رویدادهایی مانند مسابقه‌ی قایق‌سواری با کدوتنبل و غذاهای تهیه‌شده از کدوتنبل را تجربه کنند.

فستیوال های آلمان

بازارهای کریسمس

بازارهای کریسمس بخش جذابی از سنت تعطیلات در آلمان هستند و راه خوبی برای آشنایی با این ایام در کشور ژرمن‌ها محسوب می‌شوند. تمامی شهرهای آلمان این فصل را با حداقل یک بازار کریسمس سنتی جشن می‌گیرند. بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در این بازارها سوار بر چرخ‌وفلک‌های قدیمی شوند، تزئینات دست‌ساز مخصوص عید را خریداری کنند، به نواهای سنتی آلمانی برای ایام کریسمس گوش دهند و خوراکی‌های مخصوص این ایام را بچشند.

فستیوال باله

فستیوال باله‌ی مونیخ احتمالاً یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های سال برای گروه باله‌ی ایالت باواریا باشد. این گروه باله همراه با دیگر گروه‌های بین‌المللی باله در این فستیوال یک‌هفته‌ای در اوایل ماه آوریل، اقدام به برگزاری اجراهای متعدد می‌کنند. این اجراها توسط برخی از مدرن‌ترین و خلاق‌ترین طراحان رقص دنیا خلق شده و بسیاری از آثار معاصر صرفاً برای این فستیوال ویژه ساخته می‌شوند.

فستیوال باله‌ی مونیخ به‌تازگی به یکی از معتبرترین رویدادهای سراسر اروپا تبدیل شده است و بازدیدکنندگانی از سراسر قاره و جهان را به‌سوی خود جذب می‌کند. در طول این فستیوال گروه‌های میهمان و رقصندگان حرفه‌ای از سراسر جهان بر روی صحنه حاضر شده و اقدام به اجرای برترین آثار خود می‌کنند.

فستیوال های آلمان

فستیوال بین المللی دیکسیلند

فستیوال بین‌المللی دیکسیلند (Dixieland) در شهر درسدن، هرساله بیش از ۳۵۰ نوازنده‌ی موسیقی جاز دیکسیلند (موسیقی جاز سنتی) را به‌سوی خود جذب می‌کند. بازدیدکنندگان و نوازندگان به یک اندازه از حضور در فستیوال‌های روباز در اطراف رود اِلب لذت می‌برند. مردم می‌توانند شاهد برگزاری رژه‌ی دیکسی (Dixie) و اجراهای خیابانی باشند. نوازندگانی از سراسر جهان برای جمعیت فراوانی از حاضران در فضای باز به اجرا می‌پردازند.

در این فستیوال کنسرت‌های مختلفی از سوی نوازندگان انفرادی برای کودکان و همچنین خانواده‌ها برگزار می‌شود. نوازندگان آثار خود را در فضایی شاد و خودمانی اجرا می‌کنند. آن‌ها همچنین به‌منظور تهییج شرکت‌کنندگان و افزودن فضای شادتر به فستیوال، لباس‌های سنتی می‌پوشند.

فستیوال های آلمان

فستیوال قرون وسطی

فستیوال قرون وسطی یک بازآفرینی از دوران قرون وسطی در عصر حاضر است. این فستیوال هرساله در شهر سِلب (Selb) برگزار شده و با اجراهایی از موسیقی‌های قرون‌وسطایی، جادوگرها، گداها، نمایش‌های گروهی، یک بازار قدیمی همراه با فروشندگان آن، مراسم آتش‌بازی و مردمی که لباس‌های قرون وسطی به تن کرده‌اند، همراه است. اگر همیشه آرزو داشتید که مهارت خود در تیراندازی را امتحان کنید، این فستیوال زمان مناسبی برای این کار است.

فستیوال قرون وسطی همچنین کارگاه‌هایی برای آموزش آهنگری، صنعتگری، رقص و آلات موسیقی اوایل دوران رنسانس دارد. غذا، خریدوفروش کالا، مبارزه و بازی‌های قرون‌‌وسطایی بخشی از برنامه‌های این فستیوال هستند. گروه‌های موسیقی و نوازندگان از سراسر دنیا اقدام به اجرا در این فستیوال کرده و بازدیدکنندگانی از تمامی سنین را شاد می‌کنند. در پایان این فستیوال یک کنسرت موسیقی قرون‌وسطایی نیز در کلیسای شهر برگزار می‌شود.

فستیوال های آلمان

روز دوم فوریه

سنت آمریکاییِ روز دوم فوریه، موسوم به روز گراوندهاگ (Groundhog)، ریشه در ایام مذهبی آلمانی‌ها، یعنی عید تطهیر حضرت مریم، دارد. آلمانی‌های مهاجر به پنسیلوانیا در دهه‌ی ۱۸۴۰ شروع به برگزاری سنت خود، با استفاده از یک جوجه‌تیغی، به‌منظور پیش‌بینی وضعیت هوا و پایان فصل زمستان کردند. از آنجایی‌که در پنسیلوانیا جوجه‌تیغی یافت نمی‌شد، آن‌ها این رسم را با یک رسم هواشناسی جایگزین کردند. به عقیده‌ی عوام، اگر در روز دوم فوریه هوا آفتابی باشد، تنها ۶ هفته از زمستان باقی مانده است؛ اما اگر در این روز هوا ابری بود، می‌توان آن را نشانه‌ی اول بهار دانست.

فستیوال های آلمان

روز پدر

قدمت روز پدر در آلمان به دوران قرون وسطی، به‌عنوان رسمی مذهبی برای احترام به خدای پدر در روز عروج مسیح به آسمان، بازمی‌گردد. با این‌حال، در آلمان مدرن امروزی، روز پدر بیشتر شبیه به روزی است که پسرها همراه با دوستان خود به گردش و تفریح می‌روند و به‌هیچ‌وجه به‌مانند دیگر کشورها نظیر آمریکا، یک تعطیلات خانواده محور محسوب نمی‌شود.

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}