همه چیز درباره‌ باغ رویاهای کاتماندو در نپال

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/11/14
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر به نپال سفر می‌کنید و قصد دارید چند ساعتی را به دور از شلوغی شهر سپری کنید، باغ رویاها همان جایی است که باید بروید. با مناظر طبیعی زیبا و معماری‌های این باغ می‌توانید چندین ساعت را در آرامش بگذرانید.

تور اروپا

باغ رویاها یکی از زیباترین جاذبه‌های نپال است که در شهر «کاتماندو» قرار گرفته است. این باغ مکانی‌ ایده‌آل برای افرادی است که می‌خواهند چند ساعتی را به دور از شلوغی شهر در فضایی رویایی و پر از زیبایی‌های طبیعی سپری کنند. در ادامه بیشتر درباره‌ی باغ رویاها در کاتماندو خواهید خواند.

درباره باغ رویاها

باغ رویاها یک باغ تاریخی «نئوکلاسیک» است که در مرکز شهر کاتماندو در نپال قرار گرفته است. این باغ که به باغ شش فصل معروف است در اوایل سال ۱۹۲۰ توسط ژنرال قیصر سومشر رانا (Kaiser Sumsher Rana) ساخته شد. پس از اتمام مراحل ساخت باغ آرزوها، این باغ به عنوان یکی از مجلل‌ترین باغ‌های خصوصی آن زمان شناخته شد. این باغ به عنوان یک باغ شخصی برای قیصر سومشر ساخته شد و طراحی آن با الهام از سبک معروف «ادواردین» صورت گرفت.

کیشور نارشینگ (Kishore Narchingh)، معماری  که در سال ۱۹۰۷ میدان معروف سینگا دوربار را طراحی کرد، طراح باغ رویاها هم بود و به تمام مراحل ساخت آن نظارت داشته است. قیصر سومشر در داخل باغ مجموعه‌ی زیبایی از عمارت کلاه‌فرنگی، فواره، لوازم تزئینی باغ با سبک اروپایی مانند آلاچیق، ایوان، نرده‌های شیک، گلدان و خانه‌ی پرندگان را ایجاد کرد. او شش عمارت زیبا در این باغ به وجود آورد که هرکدام به یکی از شش فصل نپال تعلق دارد.

باغ رویاها کاتماندو

این عمارت‌ها چارچوب معماری خاصی برای این باغ فراهم کرده‌اند و به مناظر، گل‌ها و درختان باغ حس و حالی شهری بخشیده‌اند. امروزه تازه نیمی از باغ اصلی موجود است. پس از درگذشت قیصر سوشمر، این باغ به دست دولت نپال افتاد. البته تا چندین دهه از باغ به‌خوبی نگه‌داری نمی‌شد. اما پس از گذشت هفت سال، باغ رویاهای کاتماندو بازسازی شد و به شکل اصلی خود درآمد. علاوه‌بر حفظ طرح اولیه‌ی باغ، امکانات مدرن‌تر هم به این باغ اضافه شد.

باغ رویاها اکنون یکی از مکان‌های محبوب مردم برای فرار از شلوغی شهر کاتماندو و سپری کردن ساعاتی پر از آرامش و به‌دور از هیاهو است. مساحت این باغ ۶۸۹۵ کیلومتر مربع است که شامل ۳ عمارت، آمفی‌تئاتر، برکه‌های مرکزی، آلاچیق، گلدان و ترکیبی از باغ‌های کوچک و بزرگ است.

باغ رویاها نپال

بازسازی باغ رویاها

پروژه‌ی بازسازی باغ رویاها در طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ توسط دولت اتریش پذیرفته و تامین مالی شد. این پروژه توسط شرکت «اکو هیما» اجرا شد و این باغ را به یک مکان تاریخی پایدار تبدیل کرد که دارای تنوع معماری زیبایی است و گل‌ها و گیاهانی از کشورهای مختلف را در خود جای داده است. باغ رویاهای کاتماندو همچنین به بهبود کیفیت زندگی مردم و گردشگران کمک‌های بسیاری کرده است. مردم نپال این باغ را به عنوان محلی برای شادابی و جوان‌سازی ذهن، بدن و روح می‌دانند.

اکنون این باغ به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کاتماندو محسوب می‌شود. این باغ دارای یک کتابخانه‌ی ملی هم هست که گردشگران می‌توانند علاوه‌بر لذت‌ بردن از جاذبه‌های طبیعی درباره‌ی تاریخ و معماری هم مطالعه کنند. باغ رویاها میزبان گروه‌های مختلف خصوصی و عمومی مانند برنامه‌های فرهنگی، کنسرت‌های کلاسیک و تورهای گردشگری است.

باغ رویاها نپال

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}