جاذبه های پنهان استکهلم را بیشتر بشناسید

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1397/12/9
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

اگر می‌خواهید سفری متفاوت به استکهلم، این پایتخت زیبای اسکاندیناوی داشته باشید بهتر است جاذبه‌های پنهان این شهر را بیشتر بشناسید. 

تور اروپا

استکهلم به عنوان یکی از بهترین شهرهای اسکاندیناوی محبوبیت زیادی در میان گردشگران به‌دست آورده است. این شهر علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری معروفی که گردشگران را هر سال به خود جذب می‌کند، دارای جاذبه‌های پنهانی است که شاید به اندازه‌ی مکان‌های مشهور این شهر شناخته شده نیستند اما دیدن آن‌ها حتما برای گردشگران جالب خواهد بود.

بلا پورتن

اگر از موزه‌ی فضای باز اسکانسن (Skansen) یا از شهربازی گرونا لوند (Gröna Lund) دیدن می‌کنید، بلا پورتن (Blå Porten) هم انتظار شما را می‌کشد. بلا پورتن، به معنای «دروازه‌ی آبی» یک بنای تاریخی در ورودی یورگوردن (Djurgården)، جزیره‌ای در مرکز شهر استکهلم است. در قرن هجدهم و نوزدهم، یورگوردن پارکی مخصوص شکار بود و دروازه‌ی آبی شروع محدوده‌ی خصوصیِ شکار پادشاه را نشان می‌داد. علاوه‌بر اهمیت تاریخی این مکان، پارک ملی سلطنتی که در نزدیکی این دروازه قرار گرفته منظره‌ی سرسبزی را به همراه یک دریاچه به نمایش می‌گذارد که مکان مناسبی برای قدم‌زدن، پیک‌نیک و دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود.

سفر به استکهلم

استکهلم: در دست ساخت

در دهه‌های اخیر استکهلم نقش مهمی در زمینه‌ی هنر و طراحی ایفا کرده است. عبارت (WIP: sthlm) به معنای «استکهلم: در دست ساخت»، یکی از مراکز هنری استکهلم است. در این مرکز هنری ۹۳ هنرمند با استعداد، ۸۳ استودیو و یک گالری وجود دارد. هدف این مرکز گردآوری هنرمندان و به اشتراک‌گذاری ایده‌های‌شان با یکدیگر است. اگر به دنبال بازدید از مدرن‌ترین پروژه‌های هنری استکهلم هستید حتما به این مرکز سر بزنید و از تماشای آثار هنری و به اشتراک گذاشتن ایده‌های‌تان با هنرمندان لذت ببرید.

سفر به استکهلم

کونگنز کوروا آیکیا

آیکیا (IKEA) که فعالیت خود را از سوئد آغاز کرد، یکی از غول‌های مبلمان و لوازم منزل است که در سراسر جهان شعبه دارد. مرکز خرید کونگنز کوروا آیکیا (Kungens Kurva IKEA) یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید یا دیدن لوازم آیکیا در کشورهای نوردیک به‌شمار می‌رود. به علاوه، این مرکز خرید با ۵۵,۰۰۰ متر مربع زمین و ۸۰۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی، بزرگ‌ترین فروشگاه آیکیا در جهان است. علاوه‌بر خرید لوازم منزل که توسط طراحان اسکاندیناوی طراحی و ساخته شده‌اند، می‌توانید به کافه‌تریای این مرکز خرید هم سری بزنید. از کوفته‌های سنتی سوئدی گرفته تا سالمون پخته شده، انتخاب‌های خوشمزه‌ی زیادی با قیمت‌های مناسب برای شما وجود دارند. سعی کنید حتما از اغذیه‌فروشی‌ها اسنک‌های سبک و خوشمزه خریداری کنید.

سفر به استکهلم

متروی استکهلم

متروی استکهلم چیزی بیشتر از یک ایستگاه حمل و نقل ریلی و جزو زیباترین ایستگاه‌ های متروی جهان است. این ایستگاه مترو با ۱۱۰ کیلومتر، طولانی‌ترین نمایشگاه جهان است که می‌توانید با قدم‌زدن در آن شاهد آثار بسیار زیبای هنری باشید. تردد با مترو ممکن است کسل‌کننده باشد اما تماشای آثار هنری ایستگاه مترو استکهلم هرگز خسته‌کننده نخواهد بود. از سال ۱۹۵۰، هنرمندان زیادی در این ایستگاه با مجسمه‌سازی، نقاشی و سازه‌های مختلف به هنرنمایی پرداخته‌اند. ایستگاه کونگسترادگاردن (Kungsträdgården) نمایشگاه زیبایی از مجسمه‌های شکسته است که شباهت زیادی به آثار باستانی دارند و ایستگاه سولنا سنتروم (Solna Centrum) برخی از زیباترین نقاشی‌های دیواری را به نمایش می‌گذارد.

سفر به استکهلم

سیگتونا

به فاصله‌ی یک ساعت از مرکز شهر استکهلم می‌توانید به سیگتونا (Sigtuna) بروید. این شهرک زیبا فضای تاریخ شگفت‌انگیزی را به شما نشان می‌دهد و از طریق آن می‌توانید نگاهی به تاریخ سوئد داشته باشید. سیگتونا در سال ۹۸۰ تاسیس شد و قدیمی‌ترین شهر سوئد محسوب می‌شود. این شهر زمانی قطب فعالیت‌های تجاری این کشور بود. بافت تاریخی این شهر ازجمله کلیسایی که در قرن چهاردهم ساخته شده، هنوز دست‌نخورده و محافظت شده باقی مانده است. ماریاکریکان (Mariakrykan) یا کلیسای مریم مقدس و کلیسای سنت اولاف (St. Olaf)  دو جاذبه‌ی گردشگری مهم این شهر هستند. قصر اسکوکلوستر (Skokloster) که یکی از معروف‌ترین بناهای باروک در اروپا به‌شمار می‌رود، مکانی است که می‌توانید در آن با زندگی اشرافیان قرن هجدهم بیشتر آشنا شوید. اگر به دنبال یک گردش خوب در حومه‌ی شهر هستید، حتما سری به سیگتونا بزنید.

سفر به استکهلم

فستیوال های تابستانه

کشور سوئد یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان موسیقی در اروپا و جهان است. این کشور هنرمندان زیادی را ازجمله آبا (ABBA) و آویچی (Avicii) را به جهانیان معرفی کرده است. هر سال اسکانسن و گرونا لوند میزبان دو فستیوال بزرگ موسیقی به نام‌های آل سونگ پو اسکانسن (Allsång på Skansen) و سومارکریست (Sommarkrysset) هستند. خوانندگن معروف سوئدی برای اجرای زنده دعوت می‌شوند و آوازهای سنتی سوئدی را همراه با جمعیت می‌خوانند. این فستیوال‌ها باعث می‌شوند از موسیقی زنده و اجرای زیبای خوانندگان محلی لذت ببرید. اگر قصد دارید در این اجراها شرکت کنید حتما از قبل بلیط خود را تهیه کنید.

فستیوال موسیقی سوئد

مالاردروتنینگن

مالاردروتنینگن (Mälardrottningen) از بیرون به شکل یک کشتی در آب‌های گاملا استن (Gamla Stan) دیده می‌شود اما در اصل این بنا یک هتل است که در سال ۱۹۲۴ به شکل کشتی ساخته شد. این هتل دارای یک رستوران باشکوه است که می‌توانید علاوه‌بر صرف غذا از منظره‌ی یورگوردن و سودر مالم (Södermalm) لذت ببرید. اگر می‌خواهید یکی از غذاهای سوئدی و خوراکی‌های خوشمزه‌ی اسکاندیناوی را امتحان کنید حتما گریلاد روسیِکالو (Grillad rosékalv) را سفارش دهید.

سفر به استکهلم

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}