همه چیز در مورد خرید در شهر برن

صدرا شریفی
  • صدرا شریفی
  • 1397/11/18
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر برن سوئیس علاوه بر آب‌وهوای فوق‌العاده و وجود جاذبه‌های تاریخی متعدد، به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید در اروپا هم شناخته می‌شود. اگر شما هم یکی از طرفداران خرید در سفر هستید، مطمئن باشید هرگز ناامید و دست‌خالی از این شهر باز‌ نمی‌گردید.

تور اروپا

شهر برن، پایتخت کشور سوئیس، شاید آنقدری که باید معروف نشده باشد، ولی جاذبه‌های بسیار زیادی دارد که همواره مورد توجه خیلی از گردشگران فصلی بوده است. شاید شما هم همانند خیلی‌های دیگر باغ‌های رز سرسبز، آب‌نما و فواره‌ها و یا خیابان‌های باریک را نمادی از این شهر بدانید. ولی این را هم باید در نظر داشته باشید که برن شهری تاریخی هم به شمار می‌رود. شاید انتظارش را نداشته باشید، ولی برن به عنوان شهری تاریخی در میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. علاوه بر تمام این‌ها، برن مقصدی عالی برای طرفداران خرید است و افراد با هر سلیقه‌ای از بازارهای این شهر دست خالی بیرون نخواهند رفت. در واقع طولانی‌ترین بلوارهای خرید در کل اروپا در این شهر تاریخی وجود دارد!

در هر حال، فرقی ندارد اهل خرید باشید یا نباشید، قدم زدن در میان مراکز خرید برن به یکی از به یادماندنی‌ترین خاطرات شما از این شهر تبدیل خواهد شد. جالب است بدانید انواع مختلفی از مراکز خرید در برن وجود دارد، از بازارهای کاملاً سنتی و محلی گرفته، تا پاساژها و مراکز خرید مدرن و بسیار مجللی که میزبان بهترین برندهای دنیا هستند؛ همه این‌ها را در برن خواهید دید. البته بازارهای سنتی در بخش‌های حاشیه‌ای و قدیمی‌تر شهر برن قرار دارند و مراکز مدرن در بخش‌های جدیدتر شهر ساخته‌ شده‌اند. به‌‌ هرحال با در نظر گرفتن آب و هوای فوق‌العاده‌ی این شهر، می‌توان گفت خرید در برن بیشتر فعالیتی تفریحی و لذت‌بخش است تا اینکه صرفاً خرید و خرج کردن پول باشد. از این رو، در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم برخی از بهترین و جالب‌ترین مراکز خرید شهر برن سوئیس را به شما معرفی کنیم.

خرید در شهر برن

مرکز خرید وست‌ ساید

وست‌ ساید (westside) یکی از شیک‌ترین مراکز خرید شهر برن است. در حقیقت طراحی و معماری وست‌ ساید آنقدر زیباست که آن را می‌توان بیشتر شبیه به یک نمایشگاه هنر معاصر دانست تا یک مرکز خرید. وست‌‌ ساید فقط یک مرکز خرید نیست، بلکه می‌توان آن را یک مرکز تفریحی دانست. چراکه حدود ۵۰ فروشگاه،‌ چند رستوران و چند سالن سینما و تئاتر هم در این مرکز خرید وجود دارد. ولی این تمام ماجرا نیست. یک هتل لوکس، یک پارک آبی و یک مرکز آب‌ معدنی هم در نزدیکی وست‌ ساید ساخته شده است. روی هم رفته، هرچیز که بخواهید را می‌توانید در حوالی این مرکز خرید پیدا کنید. ناگفته نماند که خیلی از برندهای معتبر سوئیسی و حتی جهانی در وست‌ ساید شعبه دارند. با این‌حال به‌طور کلی هزینه خرید در اینجا را می‌توان میانه دسته‌بندی کرد.

مرکز خرید وست ساید

خیابان‌ های کرام‌ گاسه، اسپیتال‌ گاسه و مارکت‌ گاسه

در میان خیابان‌های مختص خریدِ شهر برن، می‌توان به خیابان‌های کرام‌ گاسه (Kramgasse)، اسپیتال‌ گاسه (Spitalgasse) و مارکت‌ گاسه (Marktgasse) اشاره کرد که طیف وسیعی از بهترین فروشگاه‌ها، بازارهای محلی، بوتیک‌ها و گالری‌های هنری شهر را در خود جای‌ داده‌اند. برخی خیابان کرام‌ گاسه را بزرگ‌ترین خیابان دنیا در میان خیابان‌هایی می‌دانند که ماهیت‌ اصلی آن‌ها مختص خرید است. به‌ هرحال جالب است بدانید این خیابان‌ها حدود ۶ کیلومتر طول دارند و بخش تاریخی شهر برن که در لیست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌ است را احاطه کرده‌اند.

خیابان‌های اسپیتال‌ گاسه و مارکت‌ گاسه عموماً مراکزی برای خرید پوشاک هستند و به‌خاطر برندهای سوئیسی و بین‌المللی خود معروف شده‌اند. ولی کرام‌ گاسه خیابانی کاملاً سنگ‌فرش شده است که انبارهای قدیمی بسیاری را در خود جای داده است. این انبارها در واقع توسط معماران قرون وسطی به‌منظور نگهداری و انبار محصولات و کالاها ساخته شده بودند. همین انبارها امروزه تغییر شکل داده‌اند و آخرین مدهای روز، نقاشی‌ها و غذاها در آن‌ها به فروش می‌رسد. از شکلات‌های سوئیسی گرفته، تا کفش‌های چرم، ساعت‌های براق سوئیسی، کیف دستی، جواهرآلات، فرش، لباس و حتی انواع خوراکی‌ها را می‌توانید در این خیابان تهیه کنید. در واقع خیابان کرام‌ گراسه شهر برن تلفیقی بی‌نظیر از چهره سنتی و مدرن کشور سوئیس است. به‌طور کل، در خیابان کرام‌ گاسه عموم مغازه‌ها بوتیک‌هایی مستقل هستند. ولی اگر قصد خرید از برندهای معروف را دارید، خیابان مارکت‌ گاسه انتخاب بهتری است.

خیابان کرام گاسه برن

بازار اونیون شهر برن

یکی از خاص‌ترین بازدید‌های خود در شهر برن را می‌توانید در بازار اونیون (Onion Market) تجربه کنید. این بازار در واقع یک فستیوال بومی و محلی است که هرسال در چهارمین دوشنبه‌ی ماه نوامبر برگزار می‌شود. طی این فستیوال، کشاروزان سوئیسی به پایتخت کشور می‌آیند تا محصولات خود که شامل سیر و پیاز است را بفروشند. البته انواع مختلفی از سیر و پیاز و همچنین اشکال تزئین شده‌ی آن‌ها، کالاهای یادگاری، انواع محصولات فرآوری شده از سیر و پیاز مثل نان‌ها، سوپ‌ گرم، کیک و تارت در این بازار محلی به‌فروش می‌رسند. این فستیوال همزمان با طلوع آفتاب شروع می‌شود و همان‌طور که گفته شد محوریت اصلی آن سیر و پیاز است. تاجایی که در کل منطقه به‌راحتی می‌توان بوی این دو را استشمام کرد!

بازار محلی برن

هنگام خرید در شهر برن این نکات را در نظر بگیرید

  • در کشور سوئیس تقریباً تمام فروشگاه‌ها در روز یکشنبه بسته هستند. یکشنبه‌ها فقط فروشگاه‌هایی باز هستند که در مراکزی مانند ایستگاه‌های قطار و مترو، فرودگاه‌ها و یا مجموعه‌های پمپ بنزین قرار دارند.
  • خیلی از نانوایی‌ها و کافه‌ها در روزهای یکشنبه باز هستند. برخی هم در روز یکشنبه با ساعات کار محدودتری باز می‌کنند.
  • در بیشتر مواقع کیف و پلاستیک حمل خواربار را باید از خود مغازه‌ها بخرید (رایگان نیستند). مگر اینکه با خودتان از قبل داشته باشید.
  • هنگام خرید در فروشگاه‌های مواد غذایی و خواربار، یادتان باشد که خودتان باید وسایل را داخل کیسه و کیف قرار دهید.
  • برای استفاده از چرخ خرید در فروشگاه‌ها باید ۱ یا ۲ فرانک به‌صورت سکه پرداخت کنید.
  • هنگام خرید میوه و سبزیجات دقت کنید که در بسته‌بندی‌های از قبل وزن شده قرار دارند و فقط کافی است بسته‌ها را انتخاب کنید. البته میوه و سبزی به صورت باز هم در فروشگاه‌ها هستند که می‌توانید بردارید، روی ترازو بگذارید و خودتان آن را وزن کنید. سپس باید نام کالای مورد نظر را روی ترازو بزنید تا برچسب قیمت شما چاپ شده و آن را روی میوه بچسبانید.
  • حراج‌ها در کشور سوئیس دو بار در طول سال اتفاق می‌افتند. یکی در ماه ژانویه و دیگری در ماه جولای.
  • خیلی از فروشگاه‌ها از سیاست‌ها و برنامه‌های وفاداری مشتری استفاده می‌کنند و به مشتریان ثابت خود تخفیف‌های مختلفی ارائه می‌دهند.
صدرا شریفی صدرا شریفی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}