با ۹ مورد از بهترین سالن های تئاتر وین آشنا شوید

رودابه پورغفار
  • رودابه پورغفار
  • 1397/11/23
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

وین با تاریخ درخشانش در هنرهای نمایشی، پر است از تماشاخانه‌هایی که شاهد اجرای بزرگان هنر و موسیقی بوده‌اند.

تور اروپا

وقتی صحبت از هنرهای نمایشی به میان می‌آید، نمی‌توان از وین با میراثی غنی از هنرهای دراماتیک، به خصوص در زمینه اجراهای موزیکال و اپرا سخن نگفت. در این مقاله بهترین تئاترهای وین را معرفی می‌کنیم. 

تئاتر ان در وین

تئاتر آن دِر وین (Theatre an der Wien) که در انگلیسی به معنای تئاتر روی رودخانه وین است، توسط امانوئل شیکاندر، همکار موتزارت، در سال ۱۸۰۱ تأسیس شد و به عنوان یکی از مهمترین تماشاخانه‌های تاریخی وین، وارث اجراهای خاطره‌انگیز، از جمله بسیاری از کارهای اولیه بتهون است. در طول جنگ، این سالن تئاتر به عنوان جایگزین موقت خانه اپرای وین عمل کرد، بعد از آن به دلیل  وارد آمدن آسیب‌های قابل‌ توجه در اوایل دهه ۱۹۵۰، این سالن تئاتر با خطر تعطیلی مواجه شد. سال ۲۰۰۶ سال مهمی در تاریخ این سالن تئاتر محسوب می‌شود، چون دویست و پنجاهمین سالگرد تولد موتزارت و سال بازگشایی سالن به عنوان «خانه جدید اپرا»ی شهر وین است. در حال حاضر سالن میزبان اجراهایی با ژانرهای مختلف، اعم از معاصر و کلاسیک می‌شود.

تئاتر وین

 تئاتر بورگ

این تئاتر به عنوان یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین تئاترهای دنیای آلمانی‌ زبان شناخته شده است، که در ابتدا به فرمان ماریا ترزا از سلسله‌ی هابسبورگ بنا شد که علاقمند به وجود تئاتری کنار قصرش بود. تئاتر بورگ (Burg) تغییرات زیادی را در طول حیاتش تجربه کرده و پس از جنگ جهانی دوم و بمباران شدن، به‌طور کامل بازسازی شده است. این سالن هنوز هم به عنوان یک سازمان قدیمی مورد احترام و شاهد اجراهای کارگردانان مشهور تئاتر است.

تئاتر وین

سالن نمایش ولکس

تئاتر ولکس (Volks) احتمالاٌ در زبان آلمانی به معنای «تئاتر مردم» و در واکنش به تئاترهای اختصاصی دوره هابسبورگ طراحی شده است. اجرا‌های این سالن که در گوشه خیابان بورگاس و روبه‌روی موزه واقع شده، عموماٌ متعلق به کارگردانان معاصر و کلاسیک اهل اتریش هستند. نمونه مشابه این سالن در سال ۲۰۰۵ برای اجراهای مدرن و تجربی بنا شد.

تئاتر وین

تئاتر ریموند

مردم وین سالن تئاتر ریموند (Raimund) را هم مانند سالن ولکس با هدف دسترسی عمومی به تئاتر، تأسیس کردند. این تماشاخانه ابتدا برای اجراهای فولکلور آلمانی‌اش مشهور بود، ولی امروزه در آن اپرا و  اجراهای موزیکال‌ مد روز اجرا می‌شود. ریموند در محله ماریا هیلف قرار گرفته و گنجایش ۱۰۰۰ نفر را داراست.

تئاتر وین

بروت

این ساختمان عجیب که در خیابان شلوغ کارلز پلاتز قرار گرفته، به اجرای تئاتر خلاق شهره است که در آن برخی از نمایش‌های معاصر جذاب وین اجرا می‌شود. در کنار تئاتر و رقص، سالن بروت (Brut) مکان مناسبی برای کارگاه‌ها و جلسات است.

تئاتر وین

تئاتر دارکن گس

ساختمان ساده‌ی دارکن گس (Drachengasse) در خیابان‌های پشتی منطقه‌ی یک قرار گرفته و به‌طور اختصاصی تولیدات معاصر را نمایش می‌دهد و هر سال ۴ یا ۵ نمایش با موضوعات سیاسی و اجتماعی در آن اجرا می‌شود.

تئاتر وین

تئاتر جوزف اشتات

قدیمی‌ترین تئاتر در وین تئاتر جوزف اشتات (Josefstadt) است که اعتبارش را به واسطه موفقیت در زمینه نمایش، بین آلمانی زبان‌ها جمع کرده و در هر فصل حدود ۷۰۰ نمایش در آن اجرا می‌شود. اجراهای تاریخی آن شامل ارکسترهایی با رهبری واگنر و بتهون می‌شود.

تئاتر وین

تئاتر انگلیسی وین

این تئاتر که قدیمی‌ترین تئاتر انگلیسی زبان در قاره اروپاست را فرانتس شوفرانِک (Franz Schafranek)، کارگردان اتریشی به‌همراه همسر امریکایی‌اش روت بریکمن بازیگر، بنا نهاد. این تئاتر به سرعت توجه همگان در سطح بین‌الملل را به خود جلب کرد و در سال ۱۹۷۶ نمایش «علامت باتری شیطان سرخ» اثر تنسی ویلیامز به کارگردانی نمایش‌نامه نویس، برای اولین بار در جهان، در این سالن اجرا شد. برای دیدن برنامه‌های این تئاتر به وب سایتشان سر بزنید.

تئاتر وین

تئاتر اشلوس شونبرون

این سالن تئاتر سبک باروک در محوطه کاخ شونبرون، در قرن هفدهم توسط هابسبورگ‌ها ساخته شد و تا کنون شاهد اجراهای تاریخی بی‌شماری از جمله اجراهای موتزارت، هیدن و بتهون بوده است. تئاتر اشلوس شونبرون (Schlosstheater Schönbrunn) محل اجرای دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین است و اجراهای دانش‌آموزی بسیاری در آن برگزار می‌شود.

تئاتر وین

رودابه پورغفار رودابه پورغفار
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}