برنامه سفر یک هفته ای به صربستان

طناز قربانی
  • طناز قربانی
  • 1398/1/17
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

 یک سفر یک هفته‌ای به صربستان اگرچه به شما وقت کافی برای دیدن بیشتر جاذبه‌های مهم شهر را می‌دهد اما شاید داشتن یک برنامه‌ی درست و دقیق برای گردش در این کشور زیبا بیشتر به شما کمک کند از سفر به صربستان لذت ببرید.

تور اروپا

 شاید تصور کنید یک هفته زمان خیلی کمی برای سفر به صربستان و گشت‌وگذار در این کشور است؛ اما شما هفت روز زمان دارید و در این هفت روز می‌توانید جاذبه‌های زیادی از این کشور زیبا را ببینید. صربستان کشوری است که به راحتی می‌توانید از شمال به جنوب آن سفر کنید. راهنمای سفر یک هفته‌ای به صربستان را حتما بخوانید تا بهترین استفاده را از زمان خود ببرید.

روز اول: از آتن صربستان دیدن کنید

اگر با هواپیما به صربستان سفر می‌کنید، به احتمال خیلی زیاد هواپیمای شما در فرودگاه بلگراد به زمین خواهد نشست، اما قصد داریم سفر خود را از شمال صربستان آغاز کنیم. وویوودینا (Vojvodina) استانی در شمال صربستان و زیباترین استان این کشور است. نووی‌ ساد (Novi Sad) دومین شهر بزرگ صربستان است که کمتر در میان گردشگران مورد توجه واقع شده اما این شهر حال و هوایی متفاوت با دیگر  نقاط صربستان دارد و نقطه‌ی خوبی برای شروع گردش‌های شما در صربستان به‌شمار می‌رود. مرکز شهر نووی ساد مملو از معماری‌های باشکوه و آثار تاریخی صربستان است. قلعه‌ی پترووارادین یکی از جاذبه‌هایی است که حتما باید از آن دیدن کنید. البته این قلعه هر تابستان میزبان فستیوال اگزیت (EXIT) است، بنابراین سعی کنید در زمان‌های خلوت‌تر از آن بازدید کنید.

نووی ساد

روز دوم: در وویوودینا گردش کنید

تاریخچه‌ی وویوودینا (Vojvodina) کمی متفاوت از دیگر نقاط صربستان است. این منطقه در هزاره‌ی اخیر تحت کنترل کشور مجارستان و سلسله‌ی پادشاهی هابسبورگ بوده است و تاثیر زیادی روی شهرهای کوچک و معماری باشکوه‌شان داشته است. سمِرسکی کارلوچی (Sremski Karlovci) زیباترین دهکده‌ی این کشور است اما نمی‌توان از زرنجانین (Zrenjanin)، سوبوتیسا (Subotica) و دیگر مناطق، بی‌تفاوت گذشت. 

سفر به صربستان

روز سوم: صومعه‌ ها و طبیعت فروشکا گورا

آخرین روز در وویوودینا. فروشکا گورا (Fruška Gora) یک کوه در میان زمین‌های صاف این منطقه و همچنین یک پارک ملی است که طبیعت زیبای صربستان را به‌نمایش می‌گذارد. برخی برجسته‌ترین صومعه‌های کشور صربستان که نمایان‌گر برترین هنرهای مذهبی هستند، در این منطقه قرار دارند.

سفر به صربستان

روز چهارم: به سوی تجربه های جدید

بلگراد در نزدیکی نووی ساد قرار گرفته و در روز سوم، خود را آماده‌ی سفر به پایتخت کنید. بلگراد یا «شهر سفید» مرکز انرژی و زندگی در صربستان است و سرعت زندگی در این شهر نسبت به دیگر شهرهای صربستان بالاتر است. پیش از شروع تفریحات شبانه‌ی بلگراد، خستگی‌های خود را به کافه‌های زیبای شهر ببرید تا برای شبی پرهیجان آماده شوید. همچنین می‌توانید عصرها به اسکادارلیا (Skadarlija) و سنتینسکا (Cetinjska) بروید و نهایت لذت را از خیابان‌های زیبای بلگراد ببرید.

سفر به صربستان

روز پنجم: جاذبه های پایتخت

روز پنجم سفر خود را می‌توانید با دیدن جاذبه‌های گردشگری بلگراد سپری کنید و به پارک‌ها، موزه‌ها، بناهای یادبود و جاذبه‌های دیگر بلگراد بروید. جاذبه‌های بلگراد به حدی زیاد هستند که هفت روز هم برای دیدن آن‌ها شاید کافی نباشد اما برخی از مکان‌های دیدنی از بقیه واجب‌تر هستند که می‌توانید آن‌ها را در اولویت خود قرار دهید. کاله‌ مگدان (Kalemegdan)، کلیسای سنت ساوا (Church of Saint Sava)، کنِز میهایلووا (knez mihailova) و موزه‌ نیکولا تسلا (Nikola Tesla Museum) از جمله جاذبه‌هایی هستند که باید حتما ببینید.

سفر به صربستان

روز ششم: سفر به زمان در کروشواس

می‌توانید به سمت شرق به گولوباس (Golubac)  یا به سمت غرب به شومادیا (Šumadija) بروید؛ اما پیشنهاد ما به شما مرکز صربستان یعنی کروشواس (Kruševac) است. این شهر روزهای بهتری به خود دیده است و تاریخ این ملت پرافتخار را نمی‌توان نادیده گرفت. کروشواس در سال ۱۳۷۱ میلادی توسط شاهزاده لازار (Prince Lazar) یکی از معروف‌ترین رهبران صربستان و فردی که مردم این کشور را در نبرد با کوزوو رهبری کرد، تاسیس شد. ارتش صربستان پیش از نبرد معروف ۱۳۸۹ میلادی، در این منطقه جمع شدند. اکنون اگر این عدد را روی ساختمان‌های صربستان ببینید که با اسپری نوشته شده است، دلیل آن را می‌دانید.

سفر به صربستان

روز هفتم: امتحان کردن غذاهای صربستان در جنوب

پس از شش روز گردش حتما نیاز به استراحت دارید؛ پس سعی کنید حتما به طرف نیش (Niš) بروید. این شهر سومین شهر بزرگ صربستان است و حال‌وهوای زیبای شهرهای بالکان را به‌خوبی حفظ کرده است. به‌علاوه،‌ بهترین غذاهی صربستان را می‌توانید در شهر نیش پیدا کنید. افرادی که به خوردن گوشت علاقه دارند باید حتما سری به کافانا مرجان (Kafana Marjan) بزنند. بعدازظهر روز هفتم را می‌توانید در شهر نیش گردش کنید و برج اسکلتی و قلعه‌ی معروف شهر را ببینید. این شهر دارای تفریحات شبانه‌ی فوق‌العاده‌ای هم هست. به این ترتیب می‌توانید در یکی از کشورهای کمتر شناخته شده‌ی اروپا یک هفته‌ی فراموش‌نشدنی را بگذرانید.

سفر به صربستان

طناز قربانی طناز قربانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}