۵ غذای سنتی معروفی که باید در شهر پورتو امتحان کنید

آرزو اعظمی
  • آرزو اعظمی
  • 1398/1/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

شهر پورتو بین دریا و کوه‌ها واقع شده و آشپزی رایج در این شهر نیز از این موقعیت جغرافیایی تأثیر پذیرفته است. در پورتو با ترکیبی از غذاهای دریایی، گوشت قرمز و همچنین انواع سوپ و خوراک روبه‌رو خواهید شد.

تور اروپا

کشور پرتغال همان‌قدر که بناهای تاریخی بی‌شمار و طبیعتی زیبا برای ارائه به گردشگران خود دارد، غذاهای آن نیز به همان اندازه قابل توجه هستند. معمولاً از سیر و سس فلفل قرمز به نام «پیری پیری» برای طعم دادن به غذاهای پرتغالی استفاده می‌شود. منوی بیشتر رستوران‌ها در این کشور، ترکیبی از گوشت، غذای دریایی و سبزیجات هستند؛ اما می‌توان گفت که هر شهر و هر منطقه، تخصص منحصر به‌فرد خود را در پخت هر غذا دارد. امروزه افراد بسیاری از سراسر دنیا به این کشور کوچک سفر می‌کنند و یک حقیقت بر همگان روشن است: غذاهای پرتغالی بی‌نظیر هستند! ۵ غذایی که در ادامه برایتان آورده‌ایم، شاهدی بر این موضوع بوده و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دومین شهر بزرگ پرتغال یعنی پورتو، این غذاها را از دست ندهید.

غذاهای پورتو

۱. کالدو ورده

کالدو ورده (Caldo Verde)، غذای ساده اما خوشمزه‌ای است که آن را با نام سوپ سبزیجات نیز می‌شناسند. البته مخلفات آن فقط به سبزیجات محدود نمی‌شود و معمولاً از چوریزو (chouriço) برای طعم دادن به آن استفاده می‌کنند. همچنین به کمک پوره‌ی سیب زمینی به این غذا غلظت می‌بخشند و همانند بسیاری از غذاهای پرتغالی دیگر، با سیر به آن طعم می‌دهند. یک یا دو کاسه از این سوپ داغ و سالم و خوشمزه هم شکمتان را سیر کرده و هم حس چشایی‌تان را راضی نگه می‌دارد!

غذاهای سنتی پورتو

۲. تریپاس امودا دو پورتو

مگر می‌شود عاشق غذا باشید و در سفر به شهر پورتو، غذای همنام آن را نچشید؟ تریپاس اَمودا دو پورتو (Tripas à Moda do Porto) که می‌توان آن را به «سیرابی شیردان پورتو» ترجمه کرد، از جمله غذاهایی به حساب می‌آید که ماجرایی در پشت آن نهفته است. «هِنری دریانورد»، جهانگردی پرتغالی بود و ظاهراً وقتی برای یکی از سفرهای اکتشافی خود آماده می‌شد، از مردم کمک خواست و شروع به جمع‌آوری آذوقه از اهالی پورتو کرد. مردم این شهر نیز بخشندگی و سخاوت را در حق او تمام کردند؛ به طوری‌که تنها خوراکی که برای خودشان باقی ماند، دل و روده‌ی حیوانات بود. در نتیجه غذایی به نام سیرابی شیردان پورتو به‌وجود آمد. این غذا امروزه به همراه حبوبات، سوسیس و سبزیجات سرو می‌شود و به قدری معروف شده است که به مردم این شهر، لقب تریپیروس (Tripeiros) به معنی «سیرابی خورها» می‌دهند!

غذاهای سنتی پورتو

۳. فرانسزینیا

تقریباً هیچ غذای را در پورتو پیدا نخواهید کرد که به اندازه‌ی فرانسزینیا (Francesinha) شهرت داشته باشد. این غذا، شکل تغییر یافته‌ی ساندویچ فرانسوی است و ابتدا در سال ۱۹۶۰ میلادی رواج پیدا کرد. البته این غذا به گیاهخواران توصیه نمی‌شود؛ زیرا این ساندویچ را با ۴ یا ۵ نوع گوشت مختلف پر می‌کنند و با پنیر و سس مخصوص می‌پوشانند. اگر برایتان سؤال پیش آمده که از چه موادی در سس آن استفاده می‌کنند، پاسخ این است که هنوز هیچکس نمی‌داند! ظاهراً هر آشپز، راز مخصوص به خودش را در تهیه‌ی این سس دارد. بسیاری از رستوران های شهر پورتو ادعا می‌کنند که بهترین و خوشمزه‌ترین فرانسزینیا متعلق به آن‌ها است. بنابراین برای انتخاب میان آن‌ها می‌توانید شانسی عمل کرده یا از مردم محلی کمک بگیرید.

غذاهای سنتی پورتو

۴. خورش پرتغالی

خورش پرتغالی یا همان کوزیدو اَ پورتوگیز (Cozido à portuguesa)، صرف‌نظر از اینکه کدام نوع آن را و در کدام منطقه از شهر امتحان می‌کنید، معمولاً در فهرست غذاهای مورد علاقه‌ی مردم قرار می‌گیرد. کوزیدو، نوعی خورش است که با انواع و اقسام گوشت‌ها تهیه شده و در کنار کلم، هویج، پیاز و سیب زمینی سرو می‌شود. البته هر شهر، روشی مخصوص به خود را برای سرو این غذا دارد که آن را از سایر شهرها متمایز می‌کند.

غذاهای سنتی پورتو

۵. باکالو کم ناتاس

ماهی کاد یا همان باکالو (Bacalhau)، معروف‌ترین نوع ماهی در آشپزی پرتغالی به‌حساب می‌آید و صدها روش برای پخت آن وجود. جوشاندن و کبابی کردن از جمله روش‌های رایج تهیه‌ی این ماهی به‌شمار می‌روند؛ اما از روش پختن و تنوری کردن نیز می‌توان کمک گرفت. ماهی کاد با خامه یا همان باکالو کُم ناتاس (Bacalhau com Natas)، نمونه‌ای عالی از غذای پخته شده با استفاده از این ماهی است که البته پخت آن طول می‌کشد و معمولاً آن را کمتر از غذاهای دیگر درست می‌کنند. بنابراین اگر کسی این غذا را به شما تعارف کرد، بهتر است دست رد به سینه‌ی او نزنید!

غذاهای سنتی پورتو

آرزو اعظمی آرزو اعظمی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}