برای سفر به پرتغال چه وسایلی با خود به همراه داشته باشیم؟

رضا‍ رجب پور
  • رضا‍ رجب پور
  • 1398/1/29
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

پرتغال یکی از مقاصد گردشگری زیبا در قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود. این کشور نیز به‌مانند سایر مقاصد گردشگری ویژگی‌های خاص خود را دارد. به همین منظور، برداشتن برخی لوازم به هنگام سفر به پرتغال ضروری است.

تور اروپا

آیا به خاطر سفر آینده‌ی خود به پرتغال شگفت‌زده شده‌اید و می‌خواهید کوله‌بار سفر خود را به‌منظور آمادگی برای هر اتفاقی جمع کنید؟ این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بهترین وسایل ممکن را در چمدان خود قرار داده و آماده‌ی هر نوع ماجراجویی، از تفریح در ساحل و پیاده‌روی گرفته تا اقامت در هتل‌های لوکس و مناطق روستایی، باشید.

سفر به پرتغال

لباس های راحتی که بتوان به سادگی آن ها را عوض کرد

برای اکثریت مردم پرتغال، معمولاً راحتی نسبت به شیک‌پوشی ارجحیت دارد. هرچند پرتغالی‌ها شیک‌پوش هستند، اما ظاهر آن‌ها بیشتر حالت راحتی دارد. به هنگام جمع کردن کوله‌بار سفر، ترکیبی از لباس‌های رسمی و غیررسمی را انتخاب کنید. به‌علاوه گزینه‌هایی را بردارید که بتوانید با هم ست کنید. درنتیجه شما آماده‌ی همه نوع میهمانی و رویدادی خواهید بود؛ از یک شام رسمی در هتلی لوکس در آلگاروه گرفته تا شرکت در یک میهمانی در آلنتیژو (Alentejo).

سفر به پرتغال

کرم ضد آفتاب

این مورد در شهرهای لیسبون و آلگاروه بسیار مهم است. این شهرها اغلب در زمره‌ی آفتابی‌ترین مقاصد اروپایی قرار دارند. درواقع، کرم ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین اقلامی است که باید، صرف‌نظر از فصل سفر به پرتغال، با خود به همراه داشت؛ آب‌وهوا در طول سال در پرتغال معتدل است و تجربه‌ی روزهای گرم و آفتابی در زمستان چیز عجیبی نیست. قطعاً باید از کرم ضد آفتاب به‌هنگام حضور در ساحل برای مراقبت از پوست خود استفاده کرد، اما به همراه داشتن یک لوسیون برای صورت، در هنگام گشت‌وگذار در شهرها، نیز عاقلانه به نظر می‌رسد.

سفر به پرتغال

عینک آفتابی

انتخاب عینک آفتابی مناسب برای سفر نیز به‌مانند کرم ضد آفتاب گزینه‌ای ضروری برای داشتن سفری راحت و مراقبت از چشم‌ها در برابر آفتاب هستند.

صندل های پیاده روی

پیاده‌روی در پرتغال امری اجتناب‌ناپذیر است و مسافران باید خود را برای خیابان‌های لیزِ سنگ‌فرش و همچنین مسیرهای ماسه‌ای آماده کنند. یک جفت صندل با دوام و زیبا با خود به همراه داشته باشید؛ این نوع کفش‌ها پای شما را خنک نگه می‌دارند و از شما در خیابان‌های پرشیب لیسبون و مسیرهای خاکی حومه‌های شهر یا در امتداد سواحل محافظت می‌کنند.

سفر به پرتغال

یک بادگیر که نقش کت بارانی را هم ایفا می کند

بادهای سرد اقیانوس اطلس می‌توانند به‌سرعت یک شب گرم را به شبی سرد تبدیل کنند. آمادگی برای بارش باران، به هنگام سفر به پرتغال در اواخر پاییز، زمستان و اوایل بهار، نیز ضروری است؛ بنابراین چرا کتی به همراه نداشته باشیم که دومنظوره باشد؟

سفر به پرتغال

لباس شنا

خط ساحلی مسحورکننده و سواحل زیبا در زمره‌ی جاذبه‌های شگفت‌انگیز کشور پرتغال قرار دارند؛ بنابراین به همراه داشتن لباس شنای مناسب فکر خوبی است. به‌علاوه، لباس شنای شما می‌تواند بستگی به نوع تجربه‌ی موردنظر شما، از گرفتن حمام آفتاب تا غواصی، داشته باشد. اگر قصد موج‌سواری دارید، یک لباس ضد آب با ضخامت ۱ تا ۳ میلی‌متر گزینه‌ای خوب، حتی در فصل تابستان، است؛ زیرا سواحل موجود در سرزمین اصلی پرتغال به خاطر سرمای زیاد شهرت دارند.

کیفی که کاملاً ایمن باشد

مراقبت از وسایل در برابر جیب‌برها در حین سفر بسیار ضروری است. اگرچه پرتغال کشوری امن محسوب می‌شود، اما مناطق توریستی آن نظیر مرکز لیسبون مورد توجه جیب‌برهایی قرار دارد که به‌دنبال گردشگران غافل هستند.

سفر به پرتغال

آداپتور و مبدل

شما می‌خواهید باتری‌های دوربین، تلفن همراه، تبلت و کامپیوتر خود را شارژ کنید؛ به‌علاوه می‌خواهید سشوار خود را به برق بزنید، بنابراین یک آداپتور با خود به همراه داشته باشید. پرتغال به‌مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دارای جریان الکتریسیته‌ی استاندارد ۲۲۰ ولت با فرکانس ۵۰ هرتز است. اگر از کشورهایی نظیر آمریکا به پرتغال سفر می‌کنید، حتماً یک مبدل به همراه داشته باشید. به‌خصوص که اگر قصد استفاده از سشوار را دارید. در صورت عدم استفاده از مبدل، امکان سوختن وسایل الکتریکی شما وجود خواهد داشت.

سفر به پرتغال

پول نقد

بسیاری از رستوران‌ها، مغازه‌ها و کافه‌ها کارت اعتباری قبول می‌کنند، اما برخی دیگر تنها در صورتی اقدام به این کار می‌کنند که صورت‌حساب شما بیشتر از ۵ یورو باشد. به‌علاوه برخی دیگر از پذیرش کارت بانکی سر باز می‌زنند؛ بنابراین بهتر است به‌هنگام سفر به پرتغال مقداری یورو به‌همراه داشته باشید.

کفش های پاشنه بلند را فراموش کنید

خیابان‌های سنگ‌فرش پرتغال واقعاً لیز هستند، بنابراین وقتی‌که با کفش‌های پاشنه‌بلند خود زمین خوردید، دیگر کسی به زیبایی آن‌ها اهمیت نمی‌دهد. کفش‌هایی با کف تخت یا پاشنه‌ی کوتاه بهترین گزینه به‌هنگام سفر به پرتغال هستند.

سفر به پرتغال

رضا‍ رجب پور رضا‍ رجب پور
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور زوریخ و لوگانو

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش , ترک
قیمت از
49,900,000
1,890
پاریس

تور پاریس

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
2,390
کاپادوکیا، استانبول

تور استانبول و کاپادوکیا

  • 7 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
59,900,000

بنر تورهای تابستان

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}